mathimatika
Τα Μαθηματικά, όσο γοητευτικά και αν είναι για κάποιους, σε άλλους προκαλούν ακόμα και τρόμο.

«Τι έχουμε την 5η ώρα;» 
«Μαθηματικά!»
«Α, μήπως να κάναμε καμιά κοπάνα…;»

Ας το παραδεχτούμε, είναι ένας συνηθισμένος διάλογος μεταξύ εφήβων. Τα Μαθηματικά, όσο γοητευτικά και αν είναι για κάποιους, σε άλλους προκαλούν ακόμα και τρόμο.
Πώς θα μπορούσε ένας μαθητής να τα αγαπήσει; Η λύση έρχεται από τον χώρο του θεάτρου!

Η καθηγήτρια στο Καλλιτεχνικό σχολείο Ηρακλείου, κ. Ιωάννα Μούντριζα, μιλά στο Cretalive για το δωρεάν σεμινάριο/εργαστήριο για εκπαιδευτικούς που οργανώνεται από 21 ως 23 Φεβρουαρίου στο 7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου με θέμα

«Theatre In Mathematics: Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης».

method

Όπως εξηγεί, πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus, όπου συμπράττουν Νορβηγία, Ιταλία, Ελλάδα και Πορτογαλία. Υπεύθυνοι στην Ελλάδα είναι το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Πολυτεχνείο Κρήτης. 
Αντίστοιχες επιμορφώσεις έχουν ήδη γίνει σε Χανιά, Αθήνα και Θεσσαλονίκη ενώ εμψυχωτής είναι επίσης ο κ. Θοδωρής Παράσχου. 

 

Οι δράσεις έχουν ως αποδέκτες παιδιά ηλικίας 8 ως 14 ετών, συνεπώς η επιμόρφωση αφορά δασκάλους Δ΄ ως ΣΤ Δημοτικού και καθηγητές Γυμνασίου, Μαθηματικούς αλλά και άλλες ειδικότητες που διδάσκουν Μαθηματικά. 

Η κ. Μούντριζα αναφέρει ότι παρατηρείται μία κόπωση στα παιδιά σε όλα τα διδακτικά αντικείμενα, με τα Μαθηματικά  να είναι ένα ιδιαίτερα επιβαρυμένο ψυχολογικά μάθημα. Δεν είναι κάτι που συναντάμε αποκλειστικά στη νέα γενιά, ίσχυε και στις προηγούμενες. Μάλιστα, κάποιες φορές η κακή αυτή ψυχολογία μεταφέρεται από τους γονείς στα ίδια τους τα παιδιά. Όταν κανείς ακούει τη λέξη «Μαθηματικά», συχνά αισθάνεται ένα σφίξιμο στο στομάχι.

Στόχος της δράσης είναι να ξεπεραστεί αυτή η εικόνα μέσα από το θέατρο. Τα παιδιά καλούνται να σηκωθούν από το θρανίο, να διακοπεί αυτή η στατικότητα, να συνεργαστούν σε ομάδες, να κινήσουν το σώμα τους, να εκφραστούν αυτοσχεδιαστικά, να ξεφύγουν για λίγο από το φόβο του λάθους που τα ταλαιπωρεί.

Πρόκειται για μικρές τεχνικές που μπορεί να διαρκούν από 5 λεπτά ως ολόκληρη τη διδακτική ώρα. Οι μαθητές μπαίνουν σε ρόλους, η τάξη μεταμορφώνεται σε μία μικρή θεατρική σκηνή, και τα παιδιά μαθαίνουν  μαθηματικές έννοιες παίζοντας θέατρο!

mathema

 


Η καθηγήτρια του Καλλιτεχνικού σχολείου Ηρακλείου, μαθηματικός η ίδια, αναφέρει πως το θέατρο στην εκπαίδευση δεν είναι κάτι νέο. Καινοτομία αποτελεί η ενσωμάτωση τεχνικών θεάτρου στο μάθημα των Μαθηματικών. Η ίδια τις εφαρμόζει στην πράξη και λέει πως τα παιδιά τις  ζητάνε, ιδιαίτερα όταν είναι κουρασμένα και έχουν λιγότερες αντοχές. 

photo


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πλακι
Σκληρή απάντηση Πλακιά σε Βορίδη - «Βάζετε και τον εαυτό σας στο κάδρο των ευθυνών»
«Πιο τίμιο να κοιτάξετε τη δουλειά σας παρά να προσπαθείτε να μειώσετε όλους εμάς», λέει ο Πλακιάς στο Βορίδη
Σκληρή απάντηση Πλακιά σε Βορίδη - «Βάζετε και τον εαυτό σας στο κάδρο των ευθυνών»
panelladikes
Πανελλήνιες 2025: Νέος ακαδημαϊκός χάρτης για αποφοίτους ΕΠΑΛ - Οι σχολές και τα τμήματα πρόσβασης
Καθορίστηκαν οι σχολές και τα τμήματα για την πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Πανελλήνιες 2025: Νέος ακαδημαϊκός χάρτης για αποφοίτους ΕΠΑΛ - Οι σχολές και τα τμήματα πρόσβασης