παιδε
Οργανώσεις εκπαιδευτικών και γονέων καταγγέλλουν την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και την εισβολή επιχειρηματικών συμφερόντων στο εκπαιδευτικό σύστημα

Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής οργανώνει κινητοποίηση τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου στις 12:30 μ.μ. στο Σύνταγμα, ενάντια στην εφαρμογή των Ωνάσειων σχολείων που προγραμματίζεται από την κυβέρνηση.

Η μετατροπή σχολείων σε πρότυπα και η προώθηση του θεσμού των Ωνάσειων, με τη συστηματική κατηγοριοποίηση και απομάκρυνση των μαθητών από τα σχολεία τους, συνιστούν σοβαρό πλήγμα στις αρχές της δωρεάν και δημοκρατικής εκπαίδευσης.

Οι κινητοποιήσεις στοχεύουν στη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των σχολείων και στην αποτροπή της αναγκαίας και ισότιμης πρόσβασης για όλους τους μαθητές.

Ακολουθεί η ανακοίνωση των Παρεμβάσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

ΟΧΙ στα Ωνάσεια Σχολεία. Είναι όχημα ιδιωτικών συμφερόντων

ΟΧΙ στις διώξεις και τις απολύσεις

                ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 17/2 ΣΤΙΣ 12:30μ.μ. ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

Από την πρώτη στιγμή, που ανακοινώθηκε η ιδιωτικοποίηση δημοσίων σχολείων με το κόλπο των Ωνάσειων, πανελλαδικά ξεσηκώθηκαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς. Ξεσηκώθηκαν έναντια στο νέο έγκλημα σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης. από την κυβέρνηση της ΝΔ που συνεχίζει την επίθεση στον πυρήνα του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου, προωθώντας την εισβολή της επιχειρηματικότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο καταιγισμός νόμων, ΥΑ και εγκυκλίων συνιστούν μια συνολική αντιδραστική αλλαγή του DNA του δημόσιου σχολείου,  του παιδαγωγικού περιεχομένου του, του ρόλου του εκπαιδευτικού και της εργασίας του, της λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας. Αποτελεί προώθηση των οδηγιών του ΟΟΣΑ από το 2010 και μετά, των συστάσεων της Ε.Ε, της έκθεσης Πισσαρίδη και των πορισμάτων του  εθνικού διαλόγου για την Παιδεία επί ΣΥΡΙΖΑ. Αξιολόγηση παντού, ανταγωνισμός/κατηγοριοποίηση, σχολική αυτονομία με όρους επιχειρηματικής λειτουργίας, διείσδυση των επιχειρήσεων  σε κάθε πλευρά της δημόσιας εκπαίδευσης, αναζήτηση  χρηματοδότησης, ιδιωτικά πανεπιστήμια και στο βάθος η διάλυση των εργασιακών και συλλογικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών είναι οι κεντρικοί πυλώνες αυτής της πολιτικής. Έτσι, μετά την εισαγωγή του θεσμού του Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate, ΔΑ-IB), του οποίου η εφαρμογή δρομολογείται στην Ανατολική Αττική (Μουσικό Λύκειο Παλλήνης) και σε άλλα πρότυπα Λύκεια, ανοίγοντας την πόρτα για την καλλιέργεια επιπλέον ταξικών διακρίσεων και κατάφορων αδικιών, έρχεται η δημιουργία των Ωνάσειων σχολείων να κλιμακώσει την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Οι θεσμοί αυτοί όχι μόνο εντείνουν τις ανισότητες στην πρόσβαση στη γνώση για όλους, αλλά διαμορφώνουν ένα σχολείο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της αγοράς και όχι στις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και της νεολαίας, υπονομεύοντας περαιτέρω το θεμελιώδες δικαίωμα στη μόρφωση.

Το δήθεν φιλεύσπλαχνο έργο της λειτουργίας των Ωνάσειων σχολείων σε κοινωνικά ευάλωτες περιοχές προς όφελος των παιδιών, καταρρέει εξαρχής, εφόσον οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις, όπως στα πρότυπα σχολεία. Όπως συνέβη και με τα υπάρχοντα πρότυπα, που η κυβέρνηση επέκτεινε πέρα από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με ένα σε κάθε νομό, τα Ωνάσεια θα πάψουν να είναι σχολεία της γειτονιάς, δημιουργώντας τελικά μεγάλη πίεση στις περιοχές αυτές, γιατί τα υπόλοιπα σχολεία καλούνται να απορροφήσουν τους μαθητές από τη γειτονιά, οι οποίοι δεν θα φοιτήσουν στο νέο πρότυπο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (πολυπληθή τμήματα έλλειψη υποδομών κλπ),. Γι' αυτό και κατά τη μετατροπή σχολείων σε πρότυπα είχαμε τα προηγούμενα χρόνια μαζικές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις σε πολλές περιοχές. όπως ακριβώς συμβαίνει τώρα με τα Ωνάσεια. Επιπλέον, στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα πρότυπα περνάει μόλις το 20% των αιτούντων κι έχει αναπτυχθεί πραγματική φάμπρικα φροντιστηρίων και ιδιαίτερων μαθημάτων, με μεγάλες οικονομικές απαιτήσεις για τις οικογένειες. 

Από την άλλη πλευρά τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τα “ευαγή ιδρύματα” δεν αρκούνται πλέον μόνο στην παρέμβαση στο περιεχόμενο των δράσεων των σχολείων μέσω προγραμμάτων, αλλά θέλουν να πάρουν στα χέρια τους απευθείας τα σχολεία με διαμόρφωση τροποποιημένων προγραμμάτων σπουδών, προσλήψεις κλπ.. Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών θα χαθούν, αφού η επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού θα ακολουθήσει αυτή των πρότυπων και πειραματικών. Η διοίκηση των σχολείων θα γίνεται από τη Διοικούσα Επιτροπή. Η οικονομική ενίσχυση των σχολείων αυτών από το Ίδρυμα Ωνάση (σύμφωνα με τις δηλώσεις), αν υπάρξει και για όποιο ποσό τελικά θα δοθεί, ισχύει για όσο διαρκεί το επιχειρηματικό ενδιαφέρον και μετά, όταν αποχωρήσει, αφήνει καμένη γη, όπως συμβαίνει συνήθως, όπου έχει εφαρμοστεί το μέτρο (ΗΠΑ, Μ. Βρετανία κλπ) Εξάλλου είναι γνωστά τα σκάνδαλα του Ιδρύματος Ωνάση (απαλλαγή από Ειδικό Φόρο Ακινήτων με νόμο ΣΥΡΙΖΑ που διατηρεί η Ν.Δ.) και τελικά, το ελληνικό δημόσιο κι οι φορολογούμενοι αποτελούν τον μεγάλο αιμοδότη του.

Σε αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες ο ρόλος του δ/ντή–manager που προωθείται τελευταία είναι κρίσιμος, αφού σαν δικτατορίσκος θα επιβάλλει τις αποφάσεις της κυβέρνησης, θα αναζητά χρήματα σε επιχειρήσεις και ιδρύματα, θα αγνοεί προκλητικά τις θέσεις του αποδυναμωμένου συλλόγου διδασκόντων. Αυτή είναι η πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ. σε πλήρη συναίνεση ΕΕ-ΟΟΣΑ-κεφαλαίου, που υπηρετήθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ), με στόχο την προώθηση της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης-αυτονομίας της σχολικής μονάδας και τελικά την υποβάθμιση, την ιδιωτικοποίηση και τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων.

Το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει αποφασιστικά και αυτή τη νέα δύσκολη μάχη ενάντια στη νεοφιλελεύθερη βαρβαρότητα. Χρειάζεται συνολική και αναβαθμισμένη απεργιακή απάντηση και πολύμορφος παρατεταμένος αγώνας. Όλα αυτά απαιτούν την ενδυνάμωση και τη διεύρυνση ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου που θα παλέψει για την ανατροπή αυτής της πολιτικής με αγώνες ενιαίους, αποφασιστικούς, και μαχητικούς μέχρι τη νίκη. Με πρωτοπόρο τον ρόλο των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ κόντρα στη λογική της συναίνεσης και της υποταγής του κυβερνητικού συνδικαλισμού, και των κατακερματισμένων αγώνων χαμηλών πτήσεων και προσδοκιών.

Καλούμε ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ να κηρύξουν στάσεις εργασίας τη Δευτέρα, καθώς η προκηρυγμένη στάση από την ΟΛΜΕ αφορά κακώς μόνο τις ΕΛΜΕ με Ωνάσεια. Καλούμε την ΟΛΜΕ να διευρύνει τη διευκολυντική στάση εργασίας 11-2 και να πάρει πανελλαδικό χαρακτήρα.

ΔΕΥΤΕΡΑ 17/2 – 12:30μ.μ. ΟΛΕΣ/ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ των ΟΛΜΕ – ΕΛΜΕ - ΣΕΠΕ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

Ενάντια στα Ωνάσεια που προγραμματίζεται να ανακοινωθούν από την κυβέρνηση.

Στηρίζουμε την παρέμβαση στο Πρωτοδικείο στις 9:00π.μ. για την απόλυση του σ/φου Δ. Αντωνίου

Στηρίζουμε την παρέμβαση στην ΠΔΕ στις 8:00π.μ. για τη διωκόμενη συναδέλφισσα του ΚΕΔΑΣΥ Α΄ Αθήνας

  • ΚΑΝΕΙΣ/ΜΙΑ ΜΟΝΟΣ/Η!ΕΝΑΝ Ή ΜΙΑ ΧΤΥΠΑΝΕ ΟΛΟΙ ΚΙ ΟΛΕΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ!!!

•  ΚΑΝΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ σε ΙΔΙΩΤΕΣ! ΟΧΙ στα ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

•  ΟΧΙ στην ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ με ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ των μορφωτικών ΑΝΑΓΚΩΝ και ΑΥΞΗΣΗ των ΤΑΞΙΚΩΝ φραγμών

•  ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ για ΟΛΑ τα ΠΑΙΔΙΑ

με ΒΑΣΗ τις ΚΟΙΝΩΝΙΚΈΣ και ΛΑΪΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tsiknopempti.jpg
Τσικνοπέμπτη: Μαθητές από το Ηράκλειο Κρήτης ήθελαν να κάνουν κατάληψη για να ψήσουν μέσα στο σχολείο
Αναστάτωση στο 1ου Γενικό Λύκειο Ελευθερίου Βενιζέλου στο Ηράκλειο Κρήτης
Τσικνοπέμπτη: Μαθητές από το Ηράκλειο Κρήτης ήθελαν να κάνουν κατάληψη για να ψήσουν μέσα στο σχολείο
ΕΛΜΕ Ζακύνθου
ΕΛΜΕ Ζακύνθου: Μαχητική κινητοποίηση για να παρθεί πίσω η ΕΔΕ κατά του προέδρου
Με το σύνθημα «κάτω τα χέρια από τους αγωνιζόμενους καθηγητές», οι συγκεντρωμένοι ζήτησαν την άμεση ανάκληση της ΕΔΕ, τονίζοντας ότι οι διώξεις αυτές...
ΕΛΜΕ Ζακύνθου: Μαχητική κινητοποίηση για να παρθεί πίσω η ΕΔΕ κατά του προέδρου
κιμωλίες
ΔΙΠΕ Ημαθίας: Σχετικά με τις πειθαρχικές διώξεις κατά απεργών εκπαιδευτικών
"Για πολλοστή φορά επαναλάβαμε πως οι διωκόμενοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν διαπράξει κανένα πειθαρχικό παράπτωμα και συμμετέχουν σε μια νόμιμη απεργία"
ΔΙΠΕ Ημαθίας: Σχετικά με τις πειθαρχικές διώξεις κατά απεργών εκπαιδευτικών