Πως η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργία των ιδιωτικών ΑΕΙ στην Ελλάδα
Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία αποτελεί ένα τεράστιο δώρο στα ιδιωτικά σχολεία και τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης. Σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργία των ιδιωτικών ΑΕΙ στην Ελλάδα, τα οποία θα ανοίξουν σύντομα τις πόρτες τους και προετοιμάζει την πελατεία τους.

Η Β΄ΕΛΜΕ Αθήνας εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στην εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) στα δημόσια σχολεία.

 Η λειτουργία προγράμματος IB στο 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας αποτελεί βήμα παραπέρα κατηγοριοποίησης, μιας κατηγοριοποίησης που επιτελείται ακόμα και με την ίδια την ύπαρξη και λειτουργία προτύπων και πειραματικών σχολείων!

Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία «αριστείας» για λίγους (5 πρότυπα ΓΕΛ, καταρχάς, σε όλη τη χώρα) σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση, διπλά προγράμματα σπουδών στη Β΄ και Γ΄Λυκείου και μαθητές/τριες δύο ταχυτήτων, που θα συνυπάρχουν (;) μέσα στο ίδιο σχολείο, και θα οδηγούν και σε διαφοροποιημένη πρόσβαση στα πανεπιστήμια.

Οι μαθητές που θα παρακολουθούν το IB θα έχουν άλλο πρόγραμμα σπουδών και μάλιστα στην αγγλική γλώσσα, με τον ιδιωτικό οργανισμό του IB να καθορίζει και να ελέγχει το αναλυτικό πρόγραμμα, την ύλη, τις εξετάσεις και με μαθητές/τριες που πέρα από την πρόσβαση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού, θα μπορούν να αποκτούν προνομιακή πρόσβαση και στα πανεπιστήμια της χώρας, ιδιωτικά αλλά και δημόσια, χωρίς να υποβληθούν στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων!

Είναι φανερό πως το IB θα λειτουργήσει ως ένας ακόμα μηχανισμός διεύρυνσης αυτών των ανισοτήτων στο δημόσιο σχολείο και έρχεται να το πλήξει ακόμη περισσότερο. Θα υπάρχουν μαθητές με εξετάσεις και χωρίς εξετάσεις, αυτοί που θα ετοιμάζονται για «μπακαλορεά» και είσοδο στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις, και οι υπόλοιποι που θα πρέπει να περάσουν με τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις, ελάχιστη βάση εισαγωγής, με την οποία στα 4 χρόνια έχουν εξοστρακιστεί περίπου 48.000 υποψήφιοι! Με την καθιέρωση του IB επιχειρείται να εξασφαλιστεί σε υποψηφίους πανάκριβων ιδιωτικών σχολείων και σε μια χούφτα δημόσιων Πρότυπων Λυκείων, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, η είσοδος στα δημόσια πανεπιστήμια με κριτήρια πέρα από τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία αποτελεί ένα τεράστιο δώρο στα ιδιωτικά σχολεία και τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης. Σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργία των ιδιωτικών ΑΕΙ στην Ελλάδα, τα οποία θα ανοίξουν σύντομα τις πόρτες τους και προετοιμάζει την πελατεία τους. Δεν είναι τυχαίο πως τον τελευταίο καιρό funds και μεγάλοι όμιλοι, που διαχειρίζονται δισ. ευρώ κι έχουν μεγάλη γνώση της αγοράς, τοποθετούν τα χρήματά τους στην Ελλάδα προβαίνοντας σε επιθετικές εξαγορές ιδιωτικών σχολείων που παρέχουν προγράμματα IB.

Πίσω από τη θρασύτατη προπαγάνδα του ΥΠΑΙΘΑ περί «διόρθωσης αδικιών», βρίσκεται η διεύρυνση των ανισοτήτων, η ικανοποίηση των αναγκών και η εξυπηρέτηση των κερδών των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης. Για χάρη τους και όχι για τους μαθητές και το δημόσιο σχολείο η κυβέρνηση απλόχερα θα χρηματοδοτήσει το εξαιρετικά ακριβό πρόγραμμα του ΙΒ–εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα κυμαίνονται ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών που θα το παρακολουθήσουν– σε βάρος της χρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου, στερώντας από τα υπόλοιπα σχολεία και μαθητές πόρους που θα χρησιμοποιούνταν για τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου σε υποδομές, εποπτικό υλικό, επιμόρφωση.

Η ανακοίνωση της Β΄ ΕΛΜΕ Αθήνας                                                    

  

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ IB: ΤΑΞΙΚΟΤΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΔΩΡΟ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ

ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Η Β΄ΕΛΜΕ Αθήνας εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στην εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) στα δημόσια σχολεία. Πρόκειται για ένα ακόμα πλήγμα στο δημόσιο σχολείο που εντάσσεται στην επιβολή της κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και έντασης των αποκλεισμών και των ταξικών φραγμών που υψώνονται στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών (ιδιωτικά Πανεπιστήμια, διαγραφές εργαζόμενων φοιτητών, πρότυπα, τράπεζα θεμάτων, ελάχιστη βάση εισαγωγής, μείωση εισακτέων στα ΑΕΙ, «ακαδημίες επαγγελματικής εκπαίδευσης» σε βάρος της Τεχνικής Εκπαίδευσης και των ΕΠΑΛ, αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών κ.ο.κ.). Η διαφοροποίηση των σχολείων, η κατηγοριοποίησή τους, αλλά και η υποβάθμιση των περισσότερων από αυτά, είναι κεντρικός στόχος της πολιτικής της κυβέρνησης στο πλαίσιο της στρατηγικής ευθυγράμμισης του σχολείου με τις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς, την οποία υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά. Σε αυτόν αποσκοπεί η αξιολόγηση, αλλά και αυτόν θα εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο η ύπαρξη σχολείων με διαφορετικό πρόγραμμα και διαφορετική πρόσβαση στα πανεπιστήμια.

Η λειτουργία προγράμματος IB στο 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας αποτελεί βήμα παραπέρα κατηγοριοποίησης, μιας κατηγοριοποίησης που επιτελείται ακόμα και με την ίδια την ύπαρξη και λειτουργία προτύπων και πειραματικών σχολείων! Καλούμε τον σύλλογο διδασκόντων του 2ου ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΕΛ ΑΘΗΝΑΣ, τον σύλλογο γονέων και τους μαθητές/τριες του σχολείου να αγωνιστούμε από κοινού ενάντια στην επιχείρηση επιβολής της λειτουργίας τμήματος IB στο σχολείο.  

•           ΔΙΠΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ 2 ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία «αριστείας» για λίγους (5 πρότυπα ΓΕΛ, καταρχάς, σε όλη τη χώρα) σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση, διπλά προγράμματα σπουδών στη Β΄ και Γ΄Λυκείου και μαθητές/τριες δύο ταχυτήτων, που θα συνυπάρχουν (;) μέσα στο ίδιο σχολείο, και θα οδηγούν και σε διαφοροποιημένη πρόσβαση στα πανεπιστήμια.

Οι μαθητές που θα παρακολουθούν το IB θα έχουν άλλο πρόγραμμα σπουδών και μάλιστα στην αγγλική γλώσσα, με τον ιδιωτικό οργανισμό του IB να καθορίζει και να ελέγχει το αναλυτικό πρόγραμμα, την ύλη, τις εξετάσεις και με μαθητές/τριες που πέρα από την πρόσβαση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού, θα μπορούν να αποκτούν προνομιακή πρόσβαση και στα πανεπιστήμια της χώρας, ιδιωτικά αλλά και δημόσια, χωρίς να υποβληθούν στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων!

Είναι φανερό πως το IB θα λειτουργήσει ως ένας ακόμα μηχανισμός διεύρυνσης αυτών των ανισοτήτων στο δημόσιο σχολείο και έρχεται να το πλήξει ακόμη περισσότερο. Θα υπάρχουν μαθητές με εξετάσεις και χωρίς εξετάσεις, αυτοί που θα ετοιμάζονται για «μπακαλορεά» και είσοδο στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις, και οι υπόλοιποι που θα πρέπει να περάσουν με τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις, ελάχιστη βάση εισαγωγής, με την οποία στα 4 χρόνια έχουν εξοστρακιστεί περίπου 48.000 υποψήφιοι! Με την καθιέρωση του IB επιχειρείται να εξασφαλιστεί σε υποψηφίους πανάκριβων ιδιωτικών σχολείων και σε μια χούφτα δημόσιων Πρότυπων Λυκείων, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, η είσοδος στα δημόσια πανεπιστήμια με κριτήρια πέρα από τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Παράλληλα, η εύρυθμη λειτουργία του ΙΒ θα αποτελεί προτεραιότητα του σχολείου, προκρίνοντας επιλογές ακόμα και σε βάρος του υπόλοιπου προγράμματος του σχολείου και των μαθητών.

•           ΔΩΡΟ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ

Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία αποτελεί ένα τεράστιο δώρο στα ιδιωτικά σχολεία και τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης. Σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργία των ιδιωτικών ΑΕΙ στην Ελλάδα, τα οποία θα ανοίξουν σύντομα τις πόρτες τους και προετοιμάζει την πελατεία τους. Δεν είναι τυχαίο πως τον τελευταίο καιρό funds και μεγάλοι όμιλοι, που διαχειρίζονται δισ. ευρώ κι έχουν μεγάλη γνώση της αγοράς, τοποθετούν τα χρήματά τους στην Ελλάδα προβαίνοντας σε επιθετικές εξαγορές ιδιωτικών σχολείων που παρέχουν προγράμματα IB.

Πίσω από τη θρασύτατη προπαγάνδα του ΥΠΑΙΘΑ περί «διόρθωσης αδικιών», βρίσκεται η διεύρυνση των ανισοτήτων, η ικανοποίηση των αναγκών και η εξυπηρέτηση των κερδών των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης. Για χάρη τους και όχι για τους μαθητές και το δημόσιο σχολείο η κυβέρνηση απλόχερα θα χρηματοδοτήσει το εξαιρετικά ακριβό πρόγραμμα του ΙΒ–εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα κυμαίνονται ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών που θα το παρακολουθήσουν– σε βάρος της χρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου, στερώντας από τα υπόλοιπα σχολεία και μαθητές πόρους που θα χρησιμοποιούνταν για τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου σε υποδομές, εποπτικό υλικό, επιμόρφωση.

Προάγοντας το μοντέλο της εκπαίδευσης ως προϊόν, οδηγεί ξεκάθαρα στην εμπορευματοποίησή της. Η διδασκαλία γίνεται μια επιχειρηματική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές μετατρέπονται σε πελάτες και οι γονείς σε καταναλωτές. Υπονομεύει την ίδια την έννοια της δημόσιας εκπαίδευσης που θα πρέπει να παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση και την απομακρύνει από τον κοινωνικό της ρόλο, καθιστώντας την προσιτή μόνο σε όσους έχουν τα οικονομικά μέσα. Κυρίως, όμως, επιτελείται ο ρόλος της εκπαίδευσης στην προετοιμασία της νέας βάρδιας του φθηνού, ευέλικτου, ευκίνητου, με αποσπασματικές γνώσεις και εξοπλισμένο με «δεξιότητες» εργατικού δυναμικού χαμηλών απαιτήσεων, που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων, επιτελείται ο ιδεολογικός ρόλος του σχολείου, αναπαράγοντας τις «αξίες» της επιχειρηματικότητας, του ατομισμού, της ανταγωνιστικότητας, του «ο θάνατός σου, η ζωή μου» κλπ.

Το ΙΒ συνδέεται με ιδιωτικές χορηγίες και οργανισμούς που επιδιώκουν να επηρεάσουν το περιεχόμενο και τη μέθοδο διδασκαλίας. Αποτελεί μηχανισμό που ενισχύει τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς και όχι με τις ανάγκες της κοινωνίας. Οι μαθητές δεν αντιμετωπίζονται ως αυριανοί ολοκληρωμένοι πολίτες με κριτική σκέψη, αλλά ως “μελλοντικοί εργαζόμενοι” που πρέπει να προσαρμοστούν σε ένα ανταγωνιστικό και σκληρό περιβάλλον. Οι πραγματικές μορφωτικές ανάγκες θυσιάζονται στον βωμό της παραγωγικότητας και της κερδοφορίας.

•           ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ- ΧΤΥΠΗΜΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΤΟΥΣ ΣΧΕΣΕΩΝ

Η καθιέρωση του IB θα έχει αντίκτυπο στις εργασιακές σχέσεις, με όξυνση του ανταγωνισμού και διάσπαση των εκπαιδευτικών, αφού ουσιαστικά προαναγγέλλει τη δημιουργία ειδικού σώματος καθηγητών το οποίο θα διδάσκει σε αυτό, με ειδικά καταρτισμένους καθηγητές, με πιστοποίηση τόσο για τη διδασκαλία του ειδικού προγράμματος όσο και για τη χρήση της Αγγλικής. Η έμφαση δε στις εξετάσεις και σε συγκεκριμένα πρότυπα μάθησης και τα συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών περιορίζει την ελευθερία του εκπαιδευτικού.

ΝΑ ΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΜΗΜΑ IB ΣΤΟ 2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΑΘΗΝΑΣ

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

✔ Λέμε όχι σε σχολεία που ευνοούν τους λίγους και αποκλείουν τους πολλούς.

✔ Απαιτούμε ένα σχολείο που θα παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης.

Αγωνιζόμαστε για μια δημόσια, δωρεάν και ποιοτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση ή προέλευση. Αντιστεκόμαστε σε προγράμματα που ενισχύουν τις ανισότητες. Διεκδικούμε μια εκπαίδευση που θα αντανακλά τις ανάγκες της κοινωνίας ενάντια στην εμπορευματοποίηση - ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, ενάντια στη κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση είναι κατάκτηση που δεν χαρίζουμε σε κανέναν. Διεκδικούμε ΟΛΑ τα σχολεία να λειτουργούν με καθηγητές που να επαρκούν για τις ανάγκες, με ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές, εκσυγχρονισμό βιβλίων και μέσων διδασκαλίας, υποδομές για αθλητισμό και πολιτιστική δημιουργία, αναψυχή, διδακτικές εκδρομές κ.ά. Παλεύουμε για σχολείο:

  • που τα δίνει όλα σε όλους και όχι κάποια σε λίγους.
  • που μορφώνει ισότιμα όλους τους μαθητές και δεν «κλείνει την πόρτα» σε όσους δεν αντέχει η τσέπη τους.
  • που δεν διαχωρίζει τους μαθητές, αλλά ο καθένας βοηθιέται ανάλογα με τις ανάγκες του, έτσι ώστε όλοι να προοδεύουν.
  • που δεν καλλιεργεί τον ανταγωνισμό, ούτε τη λογική «ο θάνατός σου, η ζωή μου».

Στη σύγχρονη εποχή, η κοινωνική πλειοψηφία και η νέα γενιά έχει ανάγκη από δημόσια δωρεάν εκπαίδευση που θα παρέχει μια συνολική μόρφωση για τη γνώση της φύσης και της κοινωνίας, με ελεύθερη πρόσβαση σ’ όλα τα στάδια της εκπαίδευσης. Γι’ αυτό αγωνιζόμαστε για μια αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, ποιοτική, δημοκρατική εκπαίδευση όλων των παιδιών και των νέων, που θα υπηρετεί τις ανάγκες και τα όνειρα όλων των μαθητών, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, με την ενίσχυση της δωρεάν και ισότιμης και ελεύθερης πρόσβασης στην εκπαίδευση. Για ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή που θα συνδυάζει τη γενική παιδεία, την ευρεία ανθρωπιστική μόρφωση με επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις, που θα καλλιεργεί την ισόρροπη γνωστική, καλλιτεχνική, ηθική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών, την κριτική - δημιουργική σκέψη, τα ιδανικά της αλληλεγγύης, τη συλλογικότητα με πραγματική δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, χωρίς κανένα φραγμό, χωρίς τράπεζες θεμάτων και ελάχιστη βάση εισαγωγής, σε μια Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση με όλα τα εργασιακά δικαιώματα στο πτυχίο. Ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς και στη χειραφέτηση της εργασίας έξω από τα δεσμά του κεφαλαίου και των κερδών του.

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, ΟΧΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ!

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kimolia
Πίνακες εκπαιδευτικών ΔΥΠΑ: Λίγες ώρες έμειναν για τις εγγραφές - Πώς θα κάνετε αίτηση
Λήγουν απόψε οι εγγραφές στο Μητρώο αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών της ΔΥΠΑ
Πίνακες εκπαιδευτικών ΔΥΠΑ: Λίγες ώρες έμειναν για τις εγγραφές - Πώς θα κάνετε αίτηση