Το 2ο Γυμνάσιο-2ο ΓΕΛ Κερατσινίου στεγάζεται στην περιοχή της Αμφιάλης. Σε αυτό φοιτούν περίπου 700 μαθητές και εργάζονται περίπου 60 εκπαιδευτικοί καθώς και άλλο προσωπικό, όπως φύλακες και καθαρίστριες. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σχολικά συγκροτήματα στον Πειραιά, υπερκορεσμένο, όπου έχει αξιοποιηθεί και ο παραμικρός διαθέσιμος χώρος, προκειμένου να δημιουργηθούν σχολικές αίθουσες.
Όλα τα παραπάνω, συζητήθηκαν σε σύσκεψη που κάλεσαν οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων την Τετάρτη 19-2-2025 και πήραν μέρος εκπαιδευτικοί και γονείς.
Στους φορείς που συμμετείχαν, εκτός από τους εκπροσώπους των Συλλόγων Γονέων των δύο σχολείων και της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Κερατσινίου-Δραπετσώνας, ήταν και η ΕΛΜΕ Πειραιά.
Στην σύσκεψη συζητήθηκε η ιδιαίτερα επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί στο σχολικό συγκρότημα με την έλλειψη μέτρων ασφαλείας λόγω της διαχρονικής υποχρηματοδότησης των σχολείων από τον δήμο και το κράτος. Η χρόνια υποχρηματοδότηση, η κατάργηση του ΟΣΚ, οι προτεραιότητες των κυβερνήσεων-Δημοτικών Αρχών που θεωρούν περιττό κόστος τα ζητήματα της πολιτικής προστασίας και ασφάλειας, προκειμένου να εξασφαλίσουν χρήματα για άλλους σκοπούς, έχει φτάσει την κατάσταση στο μη παραπέρα…
Να σημειώσουμε ότι για το θέμα αυτό έχει στείλει επιστολή προς την ΕΛΜΕ Πειραιά το 15 μελές του 2ου ΓΕΛ Κερατσινίου
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά
ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ (ΚΑΙ) ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤIΡΙΟ ΠΟΥ ΣΤΕΓΑΖΕΙ ΤΟ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-2ο ΓΕΛ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ
Το 2ο Γυμνάσιο-2ο ΓΕΛ Κερατσινίου στεγάζεται στην περιοχή της Αμφιάλης. Σε αυτό φοιτούν περίπου 700 μαθητές και εργάζονται περίπου 60 εκπαιδευτικοί καθώς και άλλο προσωπικό, όπως φύλακες και καθαρίστριες. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σχολικά συγκροτήματα στον Πειραιά, υπερκορεσμένο, όπου έχει αξιοποιηθεί και ο παραμικρός διαθέσιμος χώρος, προκειμένου να δημιουργηθούν σχολικές αίθουσες.
Το κτήριο χρονολογείται από το 1979. Πρόκειται για ένα από τα παλιότερα σχολικά κτήρια στο Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, το οποίο αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα. Συγκεκριμένα:
1) κόβεται συχνά το ρεύμα! Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι το γεγονός πως τα συνεργεία του Δήμου, εδώ και 3 βδομάδες τουλάχιστον, αδυνατούν να εντοπίσουν την αιτία! Σαν αποτέλεσμα, εκτός από το ότι αποσυντονίζεται το κουδούνι προκαλώντας αναστάτωση για την ώρα εισόδου και εξόδου από τις τάξεις, τίθενται και εκτός λειτουργίας οι διαδραστικοί πίνακες, τα φώτα και η θέρμανση, τα κλιματιστικά όπου υπάρχουν). Το ΥΠΑΙΘΑ φρόντισε να υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες (οι οποίοι βέβαια δεν επαρκούν για όλες τις αίθουσες), αλλά δεν φρόντισε να υπάρχει το κατάλληλο σχολικό κτίριο και η κατάλληλη ηλεκτρική υποδομή, ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν!!! Επιπλέον, και πιο επικίνδυνο, η δυσλειτουργία στις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις μπορεί να προκαλέσει ακόμα και «ηλεκτρική πυρκαγιά» που θα μπορούσε να επεκταθεί ταχύτατα μέσα στο κτήριο λόγω των εύφλεκτων υλικών δόμησης των τοίχων (π.χ. κάποιες αίθουσες χωρίζονται με γυψοσανίδες) αλλά και άλλων υλικών μέσα στο κτήριο.
2) ο 3ος όροφος δεν έχει άδεια δόμησης, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν ουσιαστικές επεμβάσεις και βελτιώσεις στο κτήριο. Αυτό σημαίνει ότι, για παράδειγμα, δεν μπορεί να εγκατασταθεί πυρασφάλεια ή ασφαλείς ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και να δοθεί πιστοποίηση από τον δήμο για αυτό.
3) είναι πιθανή η ύπαρξη αμίαντου σε όλους τους χώρους του σχολικού συγκροτήματος στα δάπεδα. Για το γεγονός αυτό και λόγω φθορών που προκλήθηκαν σε πολλά πλακάκια των δαπέδων κυρίως στον χώρο του Γυμνασίου, πολύ πρόσφατα ο δήμος ξεκίνησε ελέγχους σε δείγματα που του στάλθηκαν, αν και οι Σύλλογοι Γονέων είχαν απαιτήσει να ελεγχθούν πολύ νωρίτερα.
4) το Γυμναστήριο στάζει με κάθε βροχόπτωση.
5) οι χώροι χρειάζονται επειγόντως βάψιμο.
Όλα τα παραπάνω, συζητήθηκαν σε σύσκεψη που κάλεσαν οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων την Τετάρτη 19-2-2025 και πήραν μέρος εκπαιδευτικοί και γονείς.
Στους φορείς που συμμετείχαν, εκτός από τους εκπροσώπους των Συλλόγων Γονέων των δύο σχολείων και της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Κερατσινίου-Δραπετσώνας, ήταν και η ΕΛΜΕ Πειραιά.
Στην σύσκεψη συζητήθηκε η ιδιαίτερα επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί στο σχολικό συγκρότημα με την έλλειψη μέτρων ασφαλείας λόγω της διαχρονικής υποχρηματοδότησης των σχολείων από τον δήμο και το κράτος. Η χρόνια υποχρηματοδότηση, η κατάργηση του ΟΣΚ, οι προτεραιότητες των κυβερνήσεων-Δημοτικών Αρχών που θεωρούν περιττό κόστος τα ζητήματα της πολιτικής προστασίας και ασφάλειας, προκειμένου να εξασφαλίσουν χρήματα για άλλους σκοπούς, έχει φτάσει την κατάσταση στο μη παραπέρα…
Σε μια εποχή, μάλιστα, που η προκλητική νομιμοποίηση αυθαίρετων κτισμάτων σε αιγιαλούς, πλησίον αρχαιολογικών χώρων και αλλού έχει γίνει συχνό φαινόμενο, δεν μπορεί να θεωρείται τροχοπέδη διαχρονικά από τις δημοτικές αρχές του Κερατσινίου η νομιμοποίηση ενός σχολικού ορόφου, η απουσία της οποίας εμποδίζει οποιοδήποτε έργο συντήρησης, αναβάθμισης και ασφάλειας του κτηρίου. Οι ενέργειες από πλευράς των δύο σχολείων αλλά και των συλλόγων γονέων δεν φαίνεται να βρίσκουν ευήκοα ώτα στον Δήμο Κερατσινίου, όπως αναφέρθηκε.
Εκπρόσωπος και μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, που παρευρέθηκε στη σύσκεψη, ανέδειξε όλα τα χρόνια προβλήματα με τα γηρασμένα και ασυντήρητα σχολικά κτήρια επισημαίνοντας τους κινδύνους που προκύπτουν για όλους μέσα στο σχολείο. Τόνισε ότι ακολουθείται μια πολιτική από τους ιθύνοντες που θέτει τις ζωές των μαθητών/-τριών και των εκπαιδευτικών σε δεύτερη μοίρα και ενημέρωσε για τις πρωτοβουλίες της ΕΛΜΕ Πειραιά σε αντίστοιχα ζητήματα σε σχολεία της Νίκαιας, της Σαλαμίνας και αλλού τόσο με πολύμορφες κινητοποιήσεις όσο και με την κοινοποίηση στην Εισαγγελία κάθε καταγγελίας.
Η Επιστολή του 15μελούς 2ου ΓΕΛ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ προς ΕΛΜΕ Πειραιά
Θα θέλαμε να ενημερώσουμε το σωματείο στο οποίο ανήκουν και οι καθηγητές του σχολείου μας ότι αυτές τις μέρες (από την Τρίτη 4/3) είχαμε κατάληψη για τους λόγους που αναφέρονται παρακάτω οι οποίοι είναι πολύ σοβαροί και θα θέλαμε την βοήθεια σας να τους αντιμετωπίσουμε.
Το σχολείο μας (2ο ΓΕΛ Κερατσινίου) από την Τρίτη 4/3 τελεί υπό κατάληψη για τους παρακάτω λόγους
1) Το σχολείο εδώ και ένα μήνα έχει θέμα με τα ηλεκτρολογικά, πέφτει συνεχώς το ρεύμα, κάτι το οποίο εκτός από επικίνδυνο (πιθανή διαρροή ρεύματος) μπορεί να φθείρει τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του σχολείου (διαδραστικοί πίνακες κτλ) και δημιουργεί προβλήματα στην λειτουργία του σχολείου
2) υπάρχει σοβαρή υποψία ότι τα πλακάκια του σχολείου είναι κολλημένα με αμίαντο, υλικό άκρως καρκινογόνο και όταν ήρθαν να πάρουν δείγμα, δεν έγινε με σωστό τρόπο
3) Δεν υπάρχει πυρασφάλεια στο σχολείο, το οποίο μαζί με τις πιθανές διαρροές ρεύματος αυξάνει τις πιθανότητες φωτιές θέτοντας τις ζωές μας σε κίνδυνο
4) Πολλές τάξεις έχουν ρωγμές, βλέπουμε το εσωτερικό του τοίχου
5) Το γυμναστήριο όποτε βρέχει γεμίζει νερά τα οποία πολλές φορές οδηγούν σε τραυματισμό των παιδιών
6) Δεν υπάρχουν προστατευτικά στους τοίχους του γυμναστηρίου παρά την κοντινή απόσταση με το τέλος του γηπέδου
7) Εξέχουν πλακάκια και σίδερα που μπορούν να αποφέρουν τραυματισμούς μαθητών και καθηγητών(κάτι το οποίο έχει συμβεί φέτος)
8) Δεν υπάρχει αθλητικός εξοπλισμός
9) Ο δήμος είχε πει πως τα κτηριακά προβλήματα θα είχαν λυθεί μες΄ το καλοκαίρι, κάτι το οποίο δεν τήρησε.
10) χρειάζεται αλλαγή ο τάπητας του προαυλίου χώρου του λυκείου
Απαιτούμε άμεση γραπτή απάντηση του δήμου στα αιτήματα μας . Θεωρούμε ότι η διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας μαθητών και καθηγητών είναι πάνω απ' όλα .Επίσης ζητούμε να μας παραχωρηθεί αριθμός πρωτοκόλλου .Ακολουθούν φωτογραφίες του σχολείου που φαίνονται τα περισσότερα απ' τα παραπάνω αιτήματα
link φωτογραφίων: https://we.tl/t-PfiJu6e2jH
Είμαστε αποφασισμένοι κανενός παιδιού/καθηγητή η ζωή να μην τεθεί σε κίνδυνο !!!!!!!
Με εκτίμηση το δεκαπενταμελές του 2ου ΓΕΛ Κερατσινίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/03
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση