Thumbnail
ΟΙΕΛΕ: Τι ειπώθηκε στη Βουλή για το θέμα των Σχολικών Συμβούλων

 

ΟΙΕΛΕ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΠΡΟΧΘΕΣΙΝΗ (19/12) ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ – ΤΙ ΕΙΣΗΓΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ), ΤΙ ΡΩΤΗΣΑΝ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ, ΤΙ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΧΘΕΣΙΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ – ΤΙ ΕΙΣΗΓΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ), ΤΙ ΡΩΤΗΣΑΝ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ, ΤΙ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

Συζητήθηκε χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» με τη συμμετοχή των φορέων που κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις τους. Η διάταξη που έχει προκαλέσει δημόσιο διάλογο και αφορά τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς είναι αυτή που δίδει τη δυνατότητα ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί που έχουν τα απαιτούμενα από το νόμο προσόντα να μπορούν να συμμετάσχουν στις διαδικασίες επιλογής σχολικών συμβούλων. Παρουσιάζουμε τις εισηγήσεις των φορέων, τις ερωτήσεις των βουλευτών και τις απαντήσεις των φορέων σχετικά με το επίμαχο ζήτημα των σχολικών συμβούλων.

Στη χθεσινή συζήτηση προσκλήθηκαν και συμμετείχαν οι ακόλουθοι φορείς:

ΟΙΕΛΕ, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ ΤΕΙ, ΕΣΑμΕΑ (Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες), Ε.Ο.Ε. (Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή), Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής) και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ειδικής Αγωγής.

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ

Τις τοποθετήσεις των φορέων για το ζήτημα άνοιξε η συνάδελφος από την ΟΛΜΕ Ελένη Τελεμέ-Ζωγραφάκη, η οποία, αν και τόνισε ότι δεν θέτει ζήτημα επιστημονικής κατάρτισης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, τους θεωρεί ως έχοντες «διαφορετικά χαρακτηριστικά» και ότι δεν μπορούν εκπαιδευτικοί με «άλλα χαρακτηριστικά και κριτήρια» να εμπλέκονται στις δομές της δημόσιας εκπαίδευσης. Προφανώς η συνάδελφος δεν έχει πληροφορηθεί ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ακολουθούν ακριβώς το ίδιο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με τους δημόσιους συναδέλφους τους. Η θέση του σχολικού συμβούλου απαιτεί γνώση και εμβάθυνση στο πρόγραμμα σπουδών και γνώσεις επί των μαθησιακών αντικειμένων που είναι ενιαία και για την ιδιωτική και για τη δημόσια εκπαίδευση. Δεν κατανοούμε, επομένως, ποια είναι τα περίφημα «άλλα χαρακτηριστικά» που εμείς διαθέτουμε.

 

Στη συνέχεια τοποθετήθηκε ο Πρόεδρος της ΔΟΕ, Κομνηνός Μαντάς, που στάθηκε σε δύο σημεία. Πρώτον, ότι δεν μπορούν «από το παράθυρο» να έρχονται εκπαιδευτικοί με σχέση ιδιωτικού δικαίου για να υποστηρίξουν επιστημονικά το έργο των εκπαιδευτικών του δημοσίου. Δεύτερον, ότι για το ζήτημα αυτό έχει αποφανθεί με απόφασή του το ΝΣΚ.

Α) Σε ό, τι αφορά την εισαγωγή μας από το «παράθυρο» (ή με «φωτογραφική διάταξη») πρόκειται για γενική διάταξη που αφορά στο δικαίωμα του συνόλου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών να δηλώσουν τη συμμετοχή τους, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το νόμο ακαδημαϊκά τους προσόντα, στη διαδικασία επιλογής τους ως σχολικών συμβούλων. Πρόκειται για δικαίωμα συμμετοχής και όχι για «αδιαφανή διαδικασία προαγωγής».

Β) Για το ζήτημα νομιμότητας της διάταξης το νομικό επιχείρημα περί της γνωμοδότησης του ΝΣΚ θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι λανθασμένο, αφού η συγκεκριμένη γνωμοδότηση του 2009 δεν επιχειρηματολογεί ότι η ιδιότητα του ιδιωτικού εκπαιδευτικού δεν συνάδει με την ιδιότητα του σχολικού συμβούλου, που είχε ήδη νομοθετηθεί από το 2007. Αντίθετα η γνωμοδότηση απαντούσε στο ερώτημα της υπηρεσίας περί της οργανικότητας της θέσης του σχολικού συμβούλου για τον προερχόμενο από την ιδιωτική εκπαίδευση, απαντώντας -το προφανές- ότι για το συγκεκριμένο θέμα υφίσταται νομικό «κενό». Η συγκεκριμένη προς συζήτηση στο σώμα διάταξη επιχειρεί να καλύψει αυτό ακριβώς το νομικό κενό.

 

Την επιχειρηματολογία της ΟΙΕΛΕ ανέπτυξε ο Α’ Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Νίκος Παΐζης, ο οποίος τοποθετήθηκε υπέρ του ενιαίου χαρακτήρα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, διευκρινίζοντας ότι το άρθρο 16 του Συντάγματος ορίζει ως ισότιμους λειτουργούς δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς λειτουργούς. Τόνισε, επίσης, πως δεν είναι στόχος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών η κατάληψη της θέσης του σχολικού συμβούλου, αλλά η θεμελίωση συγκεκριμένων και ενιαίων κριτηρίων και για τη δημόσια και για την ιδιωτική εκπαίδευση. Η ΟΙΕΛΕ επιδιώκει την ενότητα του εκπαιδευτικού κινήματος και επιδιώκει να μην χωρίζονται οι εκπαιδευτικοί σε α’ και β΄κατηγορίας.

Διαβάστε τις εισηγήσεις των εκπροσώπων ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ εδώ.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

Εν συνεχεία ακολούθησαν ερωτήσεις των βουλευτών σχετικά με τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων των φορέων. Τρεις βουλευτές (η βουλευτής της Δημ.Αρ. Μαρία Ρεπούση, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Γκόκας και ο βουλευτής της ΝΔ Κωνσταντίνος Κοντογεώργος) έκαναν ερωτήσεις στους εκπροσώπους ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τις αντιρρήσεις που εκφράζουν οι εκπρόσωποι των δημόσιων εκπαιδευτικών.

Η ειδική αγορητής κ. Ρεπούση ρώτησε, εάν οι εκπρόσωποι ΔΟΕ-ΟΛΜΕ θέτουν συγκεκριμένες ενστάσεις επιστημονικού και εργασιακού χαρακτήρα για την επιλογή ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως σχολικών συμβούλων.

 

Παρόμοιο περιεχόμενο είχε και η ερώτηση του ειδικού αγορητή του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Χρήστου Γκόκα.

 

Ιδιαίτερα σκωπτικός ήταν ο βουλευτής της ΝΔ Κωνσταντίνος Κοντογεώργης, ο οποίος αναρωτήθηκε, εάν η παρουσία ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως σχολικών συμβούλων θα προκαλέσει …μόλυνση στον εκπαιδευτικό χώρο.

Διαβάστε εδώ τις ερωτήσεις των Βουλευτών ΔΗΜΑΡ, ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΦΟΡΕΩΝ

Στις ερωτήσεις των βουλευτών απάντησε μόνο η εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ, η οποία δήλωσε πως δεν θέτει ζήτημα επιστημονικής κατάρτισης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, αλλά αρνείται την εισαγωγή «νέων δομών» στην εκπαίδευση. Υπενθυμίζουμε στη συνάδελφο ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ως σχολικοί σύμβουλοι δεν αποτελούν κάποια «καινούρια δομή», καθώς το 2007 υπήρξε ορισμός σχολικών συμβούλων από το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, η τετραετής θητεία των οποίων έχει αξιολογηθεί ως ιδιαίτερα θετική από τους δημόσιους συναδέλφους τους εκπαιδευτικούς (διαβάστε σχετική επιστολή ΕΛΜΕ Καβάλας).

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν αποτελούν «κίνδυνο» ή «απειλή» για τους δημόσιους εκπαιδευτικούς, αντίθετα η ισότιμη συμμετοχή τους στον ενιαίο εκπαιδευτικό χώρο ενισχύει το πανεκπαιδευτικό μέτωπο.

Διαβάστε εδώ την απάντηση της εκπροσώπου της ΟΛΜΕ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σπίτι με Καρυάτιδες
Το σπίτι με τις Καρυάτιδες: Το άγνωστο αρχιτεκτονικό αριστούργημα στην καρδιά της Αθήνας (Video)
Το αρχοντικό αυτό είναι γεμάτο μύθους και δοξασίες που προκαλούν δέος
Το σπίτι με τις Καρυάτιδες: Το άγνωστο αρχιτεκτονικό αριστούργημα στην καρδιά της Αθήνας (Video)