ΘΕΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Την Τρίτη 4-6-2013, εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ της Αττικής και της ΟΛΜΕ συναντήθηκαν με τον Περιφερειακό Διευθυντή. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν τα εξής:
Α) Η πρόθεση της περιφέρειας να παρέμβει στον καταμερισμό των απολυτηρίων από το Δημοτικό προς το Γυμνάσιο.
Β) Ο αριθμός των μαθητών στις κατευθύνσεις.
Γ) Το θέμα των υπεραριθμιών και μεταθέσεων στην περιφέρεια Αττικής
Α) Όσον αφορά στο πρώτο θέμα, έγινε ξεκάθαρη η θέση της περιφέρειας να παρέμβει με τρόπο, ώστε ο αριθμός των απολυτηρίων που θα «μοιραστεί» στα Γυμνάσια να είναι κατά βάση πολλαπλάσιος του 27 (μαθητές ανά τμήμα), για να μην δημιουργούνται επιπλέον τμήματα εξαιτίας «μικρής» υπέρβασης του αριθμού (δηλ. να μην είναι ο αριθμός 55-56 ή 82-83) αγνοώντας το χωροταξικό. Είναι προφανές ότι μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει σε απώλεια τμημάτων στην Α΄ Γυμνασίου για φέτος και προοπτικά σ’ όλες τις τάξεις. Πρόκειται για θέμα μείζονος σημασίας καθώς η αμφισβήτηση του χωροταξικού θα οδηγήσει σε παρεμβάσεις που θα διαλύσουν πολλά σχολεία που μπορεί να θεωρηθούν ότι δεν χρειάζονται. Είναι προφανές ότι πρέπει ΟΛΟΙ να είμαστε τελείως αντίθετοι σε μια τέτοια προοπτική. Στη Γ΄Αθήνας η σχολική χρονιά κλείνει με 1408 τμήματα σε 130 σχολικές μονάδες. Μια μείωση των τμημάτων κατά 40-50 θα δημιουργήσει σοβαρότερα προβλήματα υπεραριθμιών!
Β) Στο θέμα του αριθμού των μαθητών στις κατευθύνσεις υπήρξε ξεκάθαρη άρνηση του Περιφερειακού να δεσμευτεί αν θα λειτουργήσουν τα τμήματα με βάση την περσινή εγκύκλιο Παπαθεοδώρου, ενώ ξεκαθάρισε πως μόνο σε απομακρυσμένες περιοχές της Αττικής θα λειτουργήσουν κατευθύνσεις με λιγότερους από 15 μαθητές. Στις περισσότερες περιπτώσεις έγινε σαφές πως θα μετακινούνται οι μαθητές από Λύκειο σε Λύκειο για να «γεμίζουν» τμήματα. Γνωρίζετε όλοι πώς το πρόβλημα είναι έντονο με τους μαθητές της Θετικής Κατεύθυνσης.
Γ) Όσον αφορά στο θέμα των υπεραριθμιών και μεταθέσεων δεσμεύτηκε ότι οι υπεραριθμίες θα είναι ελάχιστες και στις ειδικότητες που τυχόν υπάρξουν (γυμναστές, πληροφορικής, γαλλικών κ.λπ.) θα απορροφηθούν στα δημοτικά ή σε πολύ κοντινές διευθύνσεις.
Παρά, λοιπόν, τη δήλωση «καλών προθέσεων» από τον Περιφερειακό, πιστεύουμε πως: α) η παρέμβαση στο χωροταξικό, και β) το «κλείσιμο»-μεταφορά τμημάτων κατευθύνσεων το οποίο σε πολλές περιπτώσεις θα σημάνει και απώλεια τμημάτων γενικής παιδείας, συνεπώς πρόσθετη απώλεια ωρών σε κάποια σχολεία, θα οδηγήσουν τελικά σε απώλεια οργανικών για φέτος και σε μεγαλύτερες απώλειες τις επόμενες χρονιές καθώς και το κλείσιμο αρκετών σχολείων.
Επιπλέον, οι παρεμβάσεις αυτές, επειδή θα γίνουν χωρίς κάποιους συγκεκριμένους κανόνες, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επιλεκτική ενίσχυση σχολείων έναντι κάποιων άλλων.
Πρέπει να τονίσουμε πως σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε την συμφωνία που υπογράφτηκε για την μετακίνηση ή απόλυση 12.500 υπαλλήλων μέσα στα οποία και το Υπουργεία Παιδείας. Πρόσφατα δημοσιεύματα στον Κυριακάτικο Τύπο, κάνουν λόγο για 5000 εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, ενώ άλλοι 7000 θα προέλθουν από τους ΟΤΑ πρώτου και δευτέρου βαθμού. Μάλιστα η μεθόδευση τους για ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ στηρίζεται στο εξής:
(Άρθρο 154 του ν. 3528/2007 (ΦΕΚ Α΄ 26/2007) «Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ»)
Απόλυση λόγω κατάργησης θέσης:
1. Ο υπάλληλος απολύεται, αν καταργηθεί η θέση στην οποία υπηρετεί.
2.Αν καταργηθούν ορισμένες μόνο θέσεις του ίδιου κλάδου, απολύονται οι υπάλληλοι οι οποίοι συγκεντρώνουν τα λιγότερα ουσιαστικά προσόντα, ύστερα από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου. Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών μπορεί να υπάρξει σε 2 περιπτώσεις:
α) αν καταργηθεί ένας ολόκληρος κλάδος, οι εκπαιδευτικοί του τίθενται σε διαθεσιμότητα
β) αν καταργηθούν ορισμένες μόνο θέσεις του ίδιου κλάδου, τίθενται σε διαθεσιμότητα όσοι συγκεντρώνουν τα λιγότερα ουσιαστικά προσόντα.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Είναι προφανές ότι:
ΨΑΧΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΓΕΝΙΚΟ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ) ΠΟΥ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΤΟ ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΙΦΝΙΔΙΕΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΚΛΑΔΩΝ (ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ) ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΟΥΝ ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΠΔ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΡΓΑΝΙΚΗ Ή ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ!
Επειδή όλα τα θέματα είναι ανοιχτά, καλούμε τους συναδέλφους σε διαρκή αγώνα το επόμενο διάστημα. Με μαζική συμμετοχή να σταματήσουμε τις απολύσεις αναπληρωτών, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και απολύσεις μονίμων εκπαιδευτικών. Να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο, τη δουλειά και την αξιοπρέπεια μας. Μία κοινή θέση πρέπει να αναδειχτεί:
ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΧΤΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ, ΠΡΟΣΘΕΤΗ, ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ, ΣΧΟΛ. ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ) ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ! ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ -ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ –ΑΙΣΘΗΤ. ΠΑΙΔΕΙΑ!
ΟΛΟΙ στη διαμαρτυρία την Τετάρτη 12 Ιούνη στις 12:30 στο Υπουργείο Παιδείας (Μαρούσι – Σταθμός Νερατζιώτισσα)
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ ΑΙΡΕΤΟΣ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ
ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Κιν. 6977513534 – [email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη