ΑΠ 122 Κορωπί 19/6/2013
Εγγραφές, μετακινήσεις μαθητών, συγχωνεύσεις τμημάτων, χωρητικότητα αιθουσών
Το Υπ. Παιδείας και η διοίκηση (περιφερειακοί, δ/ντές εκπ/σης κλπ) επιδιώκουν με διαφορετικούς τρόπους να πετύχουν τη σύμπτυξη – κατάργηση τμημάτων για να περικόψουν τις ανάγκες για εκπαιδευτικούς για τη νέα σχολική χρονιά.
Βασικό θέμα σ αυτή την κατεύθυνση αποτελεί η προσπάθεια να διαμορφωθούν τμήματα με τον ανώτατο αριθμό μαθητών (25) παντού. Προκειμένου να μη «σπάσουν» τα τμήματα υποδεικνύουν μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία της ευρύτερης περιοχής, τόσο σε ότι αφορά τη δύναμη των τμημάτων της Α΄ τάξης όσο και των άλλων σε περιπτώσεις μεταγραφών αλλά και των τμημάτων νηπιαγωγείων.
Χωρίς αμφιβολία, μια τέτοια εξέλιξη σημαίνει δραματική επιδείνωση των συνθηκών εκπαίδευσης των μαθητών μας και ταυτόχρονα μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού μ αποτέλεσμα να οδηγηθούν συνάδελφοι στην απόλυση και την ανεργία και να υποβαθμίζονται οι όροι παροχής εκπαίδευσης στους μαθητές.
Με βάση αυτά, ερωτηματικά προκαλεί το έγγραφο της δ/νσης με το οποίο ζητιέται από τους δ/ντές να στείλουν πίνακα με τη δύναμη των μαθητών ανά τμήμα ενώ περιλαμβάνει και ερωτήσεις όπως : «Αριθμός μαθητών που δε μπορούν να απορροφηθούν - κατά τάξη», «Σε ποιο όμορο σχολείο θα μπορούσαν να μετακινηθούν; (βάσει εγγύτητας)»
Επειδή και στο παρελθόν το πρόβλημα της σχολικής στέγης που υπάρχει σε πολλές περιοχές της Αν. Αττικής χρησιμοποιείται προκειμένου να δικαιολογήσουν την πολιτική των περικοπών και συμπτύξεων τμημάτων διευκρινίζουμε τα εξής :
· Σε καμία περίπτωση δεν αποδεχόμαστε και κυρίως δεν υλοποιούμε μετακινήσεις μαθητών όταν δεν υπάρχει μεγάλο και πραγματικό πρόβλημα αίθουσας – στέγασης και πριν εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα προς το δήμο για να εξασφαλίσουμε την επίλυση του – στην κατεύθυνση αυτή να ενημερώνεται ο σύλλογος για να βοηθήσει στις ενέργειες (με γονείς, παρεμβάσεις στους δήμους κλπ)
· Όλοι οι δ/ντές / προϊστάμενες νηπιαγωγείων είναι υποχρεωμένοι να εγγράφουν τα παιδιά που ανήκουν στα όρια της σχολικής τους μονάδας.
· Κανείς δε δικαιούται να μετακινεί μαθητές χωρίς γραπτή εντολή, πολύ δε περισσότερο με βάση την ημερομηνία εγγραφής είτε τον αριθμό των μαθητών.
· Επιδιώκουμε όταν προκύπτει από τους αριθμούς να «σπάμε» τα τμήματα όπου υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα καθώς αυτό οδηγεί στη μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη προς όφελος, πρώτα και κύρια των όρων εκπαίδευσης και των μαθητών μας. Υπενθυμίζουμε ότι το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος είναι οι 20 μαθητές ανά τμήμα και 15 μαθητές για τα νηπιαγωγεία, την Α και Β τάξη.
Χωρητικότητα αιθουσών:
Στην ίδια κατεύθυνση επιχειρείται από το Υπουργείο και τη διοίκηση να χρησιμοποιηθεί το ζήτημα της χωρητικότητας των αιθουσών. Μάλιστα με αυθαίρετο τρόπο υποδεικνύεται ότι η χωρητικότητα καθορίζεται με βάση το 1,5 τμ ανά μαθητή και επιχειρούν να παρουσιάσουν την αναλογία αυτή ως την προβλεπόμενη προκειμένου να αφήσουν ανοιχτή τη δυνατότητα για περαιτέρω αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη. Πολύ περισσότερο που ήδη διαρρέουν διάφορα σενάρια που φέρουν το Υπουργείο να σκέφτεται – ετοιμάζει την αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη.
Με βάση τα παραπάνω διευκρινίζουμε ότι :
Πουθενά δεν είναι θεσμοθετημένη επίσημα η αναλογία 1 προς 1,5 τμ (κανονισμό ΟΣΚ, ΦΕΚ κλπ).
Αντίθετα, η μόνη θεμοθετημένη αναλογία προβλέπεται από το ΠΔ 71/1988, Όπως τροποποιήθηκε με την Υ.Α. 58185/2474/1991 (ΦΕΚ 360 τ. Α’)] που καθορίζει τους όρους ασφαλείας για την πυρασφάλεια και για τα εκπαιδευτήρια προβλέπει την αναλογία 1 μαθητή ανά 2τμ και μάλιστα στον καθαρό χώρο της αίθουσας εξαιρουμένων των επιφανειών που καλύπτονται από αντικείμενα (έδρα, βιβλιοθήκη κλπ) – επισυνάπτουμε το σχετικό ΠΔ.
Με βάση αυτό καλούμε κάθε αρμόδια αρχή να αναλάβει τις ευθύνες της για το αν τηρούνται οι προβλεπόμενη όροι ασφάλειας και αυτό δεν είναι στη διακριτική ευχαίρια του καθένα αλλά υποχρεωτική ελάχιστη βάση για όλους.
Καλούμε το Υπ. Παιδείας να σταματήσει τα σενάρια για αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη και να αποστείλει οδηγίες για την αυστηρή τήρηση των προβλεπόμενων όρων πυρασφάλειας και την αντίστοιχη αναλογία για όλες τις σχολικές μονάδες.
Καλούμε τη διοίκηση να σταματήσει τις προφορικές εντολές για μετακινήσεις μαθητών και την προώθηση συγχωνεύσεων τμημάτων καθώς και να ελέγξει τους όρους πυρασφάλειας και τη χωρητικότητα σε κάθε σχολική μονάδα.
Καλούμε τους δ/ντές και τους συλλόγους διδασκόντων να μην αποδέχονται την παραβίαση των όρων πυρασφάλειας και να μην αναλαμβάνουν την ευθύνη γι αυτό. Όταν αυτοί παραβιάζονται από τις εντολές της διοίκησης για τη διαμόρφωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, να φτιάχνουν πρακτικό και να το αποστέλλουν στο Δήμο και στη διοίκηση προκειμένου να αναλαμβάνουν την ευθύνη για την παραβίαση αυτή.
Ο σύλλογός μας καλεί τους συλλόγους και τη ΔΟΕ να αναδείξουν το ζήτημα και θα πάρει πρωτοβουλίες για συντονισμό της δράσεις για τα παραπάνω.
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Πρέπει να έχουμε καθαρό ότι οι εντολές του Υπουργείου και της διοίκησης σε ότι αφορά τις εγγραφές, μετακινήσεις μαθητών , χωρητικότητα αιθουσών κλπ στρέφονται κατά της δημόσιας εκπαίδευσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και το μόνο που επιδιώκουν είναι να συνεισφέρουν καθαρά στην απόλυση και στη μη επαναπρόσληψη των χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων καθώς και στις υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών λόγω πλαστών «πλεονασμάτων» εκπαιδευτικού προσωπικού και στις μελλοντικές απολύσεις των μονίμων λόγω μείωσης των θέσεων. Είναι στα πλαίσια του σχεδίου που απαιτεί η κυβέρνηση, η ΕΕ και το ΔΝΤ για τη μείωση των οργανικών και λειτουργικών κενών, για μαζικές απολύσεις στο δημόσιο.
Δε συμμορφωνόμαστε στα παραπάνω σχέδια! Αντιδρούμε στις προφορικές εντολές, ενημερώνουμε το σύλλογο γι’ αυτές και τους γονείς για το δικαίωμά τους να έχει το παιδί τους θέση στο σχολείο που ανήκει με βάση τη διεύθυνση κατοικίας τους. Τους καλούμε να συμμετέχουν σε κινητοποίησεις - διαμαρτυρίες που θα οργανωθούν γι αυτό το σκοπό.
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος
Κώστας Τουλγαρίδης
Όταν η πόρτα εξυπηρετεί περισσότερα από 50 άτομα, απαγορεύεται να έχει οποιοδήποτε σύστημα κλειδώματος, εκτός από ειδικό εξοπλισμό κατάλληλο για συνθήκες πανικού.
Κάθε αίθουσα πρέπει να διαθέτει τουλάχιστο μία πόρτα ή ένα παράθυρο με εμβαδό τουλάχιστο 0,50 τ. μέτρου σε εξωτερικό τοίχο. Το ύψος της ποδιάς του παραθύρου δεν πρέπει να ξεπερνά τα 1,20 μέτρα.
2.1.4. Το πλάτος της ή των τελικών εξόδων διαφυγής πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσο με το άθροισμα των απαιτουμένων μονάδων πλάτους για όλους τους ορόφους, επάνω από τον όροφο εκκένωσης. Το μήκος του διαδρόμου της τελικής εξόδου δεν πρέπει να ξεπερνά τα 12 μέτρα.
2.2.Πυροπροστασία.
Τα δομικά στοιχεία των πυροπροστατευμένων οδεύσεων διαφυγής (προθάλαμοι, κλιμακοστάσια, διάδρομοι), οι οποίες απαιτούνται, όταν εξαντλείται το όριο της απόστασης της απροστάτευτης όδευσης, πρέπει να έχουν δείκτη πυραντίστασης σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Πίνακα Γ.2 (βλ. παράγραφο 3.1. αυτού του κεφαλαίου).
Σε κτίρια εκπαίδευσης με 3 ή περισσότερους ορόφους τα ανοίγματα των πατωμάτων πυροδιαμερίσματος πρέπει να περικλείονται από πυροπροστατευμένα φρέατα (παράγραφος 3.2.9 των Γεν. Διατάξεων).
Σε κτίρια εκπαίδευσης υψηλότερα των 15 μέτρων πρέπει να προβλέπεται κλιμακοστάσιο (παράγραφος 2.3.4. των Γεν. Διατάξεων) ή ανελκυστήρας (παράγραφος 3.2.18 των Γεν. Διατάξεων) για την πρόσβαση των πυροσβεστών.
2.3. Φωτισμός - Σήμανση.
Σε κάθε κτίριο εκπαίδευσης πρέπει να υπάρχει φωτισμός των οδεύσεων διαφυγής σύμφωνα με την παράγραφο 2.6. των Γεν. Διατάξεων.
Φωτισμός ασφαλείας πρέπει να υπάρχει, όταν το κτίριο λειτουργεί και μετά την δύση του ηλίου (παράγραφος 2.6.3. των Γεν. Διατάξεων).
Επίσης πρέπει να γίνεται σήμανση όλων των οδεύσεων διαφυγής σύμφωνα με την παράγραφο 2.7. των Γεν. Διατάξεων.
3. ΔΟΜΙΚΗ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ.
3.1. Τα φέροντα δομικά στοιχεία, καθώς και τα στοιχεία του περιβλήματος των πυροδιαμερισμάτων δεν επιτρέπεται να παρουσιάζουν δείκτη πυραντίστασης μικρότερο από τον αναφερόμενο στον πίνακα Γ.2.
ΠΙΝΑΚΑΣ Γ.2.
ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΥΡΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ | ||
Τύπος κτιρίου | Ισόγειο και όροφοι | Υπόγειο |
Μονόροφα | 30 λεπτά | 60 λεπτά * |
Ύψους 7,5 - 15 μ. | 60 λεπτά | 60 λεπτά |
Ύψους > 15 μ. | 60 λεπτά | 90 λεπτά |
* Μειώνεται σε 30 λεπτά για υπόγεια μέχρι 150 τ. μέτρα.
3.2. Τα μέγιστα επιτρεπόμενα εμβαδά για τη δημιουργία πυροδιαμερίσματος δίνονται στον Πίνακα Γ.3.
ΠΙΝΑΚΑΣ Γ.3.
ΜΕΓΙΣΤΑ ΕΜΒΑΔΑ ΠΥΡΟΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ | ||
Τύπος κτιρίου | Εμβαδόν πυροδιαμερίσματος | Υπόγειο Εγκατάσταση καταιονητήρων (συντελεστής)* |
Μονόροφα | 2.000 τ. μέτρα | 1.000 τ. μέτρα απεριόριστο |
Ύψους 7,5 - 15 μ. | 1.500 τ. μέτρα | 750 τ. μέτρα 3,0 |
Ύψους > 15 μ. | 1.000 τ. μέτρα | 750 τ. μέτρα 3,0 |
* Συντελεστής επαύξησης μέγιστου εμβαδού πυροδιαμερίσματος.
3.3. Επικίνδυνοι χώροι σύμφωνα με την παράγραφο 3.2.5. των Γεν. Διατάξεων συμπεριλαμβανομένων και των μαγειρείων, πλυντηρίων, χώρων συγκέντρωσης απορριμάτων κ.λ.π., πρέπει ν’ αποτελούν αυτοτελή πυροδιαμερίσματα ανεξαρτήτως εμβαδού, να διαθέτουν ανοίγματα εξαερισμού και να μην τοποθετούνται κάτω ή δίπλα από τις τελικές εξόδους.
3.4. Για τα εσωτερικά τελειώματα ισχύει ο Πίνακας ΙΙ της παραγράφου 3.2.16. των Γεν. Διατάξεων με την διαφοροποίηση ότι, επιτρέπονται μέχρι και κατηγορίας 3 για αίθουσες μικρότερες των 40 τ. μέτρων.
3.5. Απαλλάσσεται από την απαίτηση πυροπροστατευμένου φρέατος το άνοιγμα πατώματος σκάλας (παράγραφος 3.2.9. των Γεν. Διατάξεων), που συνδέει τον όροφο εκκένωσης με τον υπερκείμενό του, εφόσον η σκάλα δεν εξυπηρετεί άλλον όροφο.
4. ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ.
4.1. Σε όλα τα κτίρια εκπαίδευσης είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση χειροκίνητου συστήματος συναγερμού, σύμφωνα με την παράγραφο 4.2. των Γεν. Διατάξεων.
4.2. Είναι υποχρεωτική επίσης η τοποθέτηση φορητών πυροσβεστήρων, τουλάχιστον δύο για κάθε όροφο σε τέτοιες θέσεις ώστε κάθε σημείο του ορόφου να μην απέχει περισσότερο από 15 μέτρα από τον πλησιέστερο πυροσβεστήρα. Η διεύθυνση του ιδρύματος είναι υπεύθυνη για την εκπαίδευση του προσωπικού στη χρήση όλων των πυροσβεστικών μέσων άμεσης βοήθειας, καθώς και για την κατάλληλη συντήρησή τους.
4.3. Σε κάθε κτίριο εκπαίδευσης με 4 ή περισσότερους ορόφους πρέπει να εγκαθίσταται μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο σύμφωνα με την παράγραφο 4.3.2. των Γεν. Διατάξεων.
4.4. Αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης σύμφωνα με την παράγραφο 4.1. των Γεν. Διατάξεων πρέπει να τοποθετείται στις παρακάτω περιπτώσεις:
α) Σε κτίρια εκπαίδευσης όπου στεγάζονται παιδιά ηλικίας κάτω των 6 ετών ή άτομα με ειδικές ανάγκες (νηπιαγωγεία, παιδικοί σταθμοί, σχολές τυφλών κ.λ.π.), σε όλες τις οδεύσεις διαφυγής, στις αίθουσες και στους επικίνδυνους χώρους.
β) Σε κτίρια εκπαίδευσης με περισσότερους από 3 ορόφους, στις οδεύσεις διαφυγής και στους επικίνδυνους χώρους.
γ) Σε όλα τα κτίρια εκπαίδευσης, σε χώρους ειδικής σημασίας ανεξαρτήτως εμβαδού και πυροθερμικού φορτίου όπως, εγκαταστάσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, αρχεία, βιβλιοθήκες, εργαστήρια Φυσικής - Χημείας, κ.λ.π.
4.5. Αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης σύμφωνα με την παράγραφο 4.3.1. των Γεν. Διατάξεων εγκαθίσταται:
α) Σε υπόγεια κτιρίων εκπαίδευσης με εμβαδό μεγαλύτερο των 250 τ. μέτρων.
β) Σε επικίνδυνους χώρους και σε οδεύσεις διαφυγής αντικαθιστώντας το σύστημα πυρανίχνευσης (εκτός των χώρων όπου μπορεί να προκληθεί ανεπανόρθωτη καταστροφή από το νερό κατάσβεσης).
Για το δίκτυο που περιέχει το πολύ 6 κεφαλές καταιονητήρων η παροχή νερού επιτρέπεται να γίνεται κατευθείαν από το εσωτερικό υδραυλικό δίκτυο με την προϋπόθεση δυνατότητας παροχής τουλάχιστον 6 λίτρων / λεπτό / τ. μέτρο επιφανείας.
5. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ - ΕΞΑΣΚΗΣΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
5.1. Με την ευθύνη της διοίκησης του εκπαιδευτικού ιδρύματος πρέπει να ορίζεται προσωπικό πυρασφαλείας από το μόνιμο προσωπικό, που θα εκπαιδεύεται και θα εξασκείται στη χρήση των πυροσβεστικών μέσων καθώς και στον τρόπο σήμανσης συναγερμού και εκκένωσης του κτιρίου, σε περίπτωση πυρκαγιάς. Η διεύθυνση και το προσωπικό πυρασφαλείας θα μεριμνούν για την κατάλληλη συντήρηση των πυροσβεστικών μέσων άμεσης βοήθειας.
5.2. Τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο πρέπει να γίνεται άσκηση εκκένωσης των κτιρίων από το σύνολο των μαθητών και του προσωπικού.
Υπ. Αρθ. 39112 Φ701.2/12-10-98 Κωδικοποίηση ερμηνευτικών -διευκρινιστικών Διαταγών επί εφαρμογής του Π.Δ. 71/88
7. Εκπαιδευτήρια (άρθρο 7)
7.1 Τα νεοανεγειρόμενα εξ ολοκλήρου εκπαιδευτήρια κατά την έννοια τόσο του άρθρου 3 παραγρ. 1 Δ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ περί ταξινόμησης των κτιρίων και δομικών κατασκευών σύμφωνα με την χρήση τους, όσο και του άρθρου 2 παράγρ. 1 περί δομικών έργων του κτιριοδομικού κανονισμού, αποτελούν δομικά έργα κατά την σαφή έννοια των κτιρίων, ανεξάρτητα από τα υλικά και τον τρόπο κατασκευής τους. Κατά συνέπεια δεν δύνανται να αποτελέσουν κριτήριο για την ένταξη και ταξινόμηση ή όχι στο Π.Δ. 71/88, το υλικό και ο τρόπος κατασκευής των εκπαιδευτηρίων.
7.2 Συνεκτιμώντας τόσο τις Γενικές όσο και τις Ειδικές Διατάξεις του κανονισμού πυροπροστασίας των κτιρίων, σε άμεσο συσχετισμό των προαναφερομένων και συμπεριλαμβανομένων στις γενικές ρυθμίσεις 1 και 2 του παραρτήματος Α του άρθρου 14 του Π.Δ. 71/88 περί καταφανούς απόκλισης εκ της περιγραφής των δομικών ξύλινων στοιχείων ως προς τις τιμές των δεικτών πυραντίστασης, τα νεοανεγειρόμενα εξ ολοκλήρου από ξύλινα δομικά υλικά εκπαιδευτήρια, σαφώς εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 7 του Π.Δ. 71/88, καθ’ όσον αποτελούν κτίρια κατά την έννοια εφαρμογής των δομικών έργων, ανεξάρτητα από τα χρησιμοποιούμενα υλικά και τον τρόπο κατασκευής τους, ακολουθούμενης κατ’ επέκταση της διαδικασίας των προβλεπομένων γενικών διατάξεων αλλά και των ειδικών ομοίων των άρθρων 7, 14 και 15 του κανονισμού πυροπροστασίας κτιρίων.
7.3 Στην παράγρ. 4 “Ενεργητική πυροπροστασία” του άρθρου 7, όπου αναφέρονται οδεύσεις διαφυγής, νοούνται οι απροστάτευτες οδεύσεις διαφυγής του κτιρίου που είναι κλειστές σ’ όλες τις πλευρές τους. Οι πυροπροστατεύομενες δομικά οδεύσεις δεν απαιτούν πρόσθετη ενεργητική πυροπροστασία και θεωρητικά έχουν απεριόριστο μήκος.
7.4 Το αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης επιβάλλεται σε εκπαιδευτήρια που πληρούν τουλάχιστον μία εκ των προϋποθέσεων των περιπτώσεων (α), (β) ή (γ) της παραγρ. 4.4 του άρθρου 7.
7.5 Το αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης επιβάλλεται στους επικίνδυνους χώρους και στις οδεύσεις διαφυγής εκπαιδευτηρίων που πληρούν τουλάχιστον μία εκ των προϋποθέσεων των περιπτώσεων (α) ή (β) της παραγρ. 4.4 του άρθρου 7, οπότε και αντικαθιστά το αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης στους εν λόγω χώρους.
7.6 Η εγκατάσταση αυτόματου συστήματος πυρόσβεσης στα υπόγεια των κτιρίων εκπαίδευσης, απαιτείται, όταν το εμβαδόν τους είναι μεγαλύτερο των 250 τ.μ και η χρήση τους πραγματικά ή συμβατικά δεν μπορεί να εξετασθεί χωριστά από την κυριαρχούσα χρήση της εκπαίδευσης (υπάρχει λειτουργική εξάρτηση).
7.7 Οταν όμως η χρήση του υπογείου, τηρουμένων των διατάξεων της παραγρ. 1.2.2 του άρθρου 1 του Π.Δ 71/88, αποτελεί δευτερεύουσα χρήση του κτιρίου, η οποία εξετάξεται χωριστά από άποψη πυροπροστασίας σε σχέση με την κύρια χρήση, αυτό σημαίνει ότι :
α. Το υπόγειο πυροδιαχωρίζεται από το υπόλοιπο κτίριο (ή πυροδιαμερισματοποιείται κατά περίπτωση).
β. Εφαρμόζονται σ’ αυτό οι διατάξεις πυροπροστασίας της δευτερεύουσας χρήσης.
γ. Στα τυχόν κοινά υπάρχοντα στοιχεία των δύο χωριστά εξεταζομένων χρήσεων (π.χ. φέρων οργανισμός ή κοινόχρηστες οδεύσεις διαφυγής) εφαρμόζονται οι διατάξεις της δυσμενέστερης χρήσης, και
δ. Η πυροδιαμερισματοποίηση του όλου κτιρίου ακολουθεί τις διατάξεις της κύριας χρήσης (λαμβάνοντας υπόψη το τυχόν πυροδιαμέρισμα της δευτερεύουσας χρήσης). Στην περίπτωση αυτή και σύμφωνα με τις παραπάνω προϋποθέσεις, η εγκατάσταση αυτόματου συστήματος πυρόσβεσης επιβάλλεται στις τυχόν κοινές απροστάτευτες οδεύσεις διαφυγής των δύο χρήσεων, είτε στις τυχόν απροστάτευτες οδεύσεις διαφυγής της δευτερεύουσας χρήσης, εφόσον δεν αποτελεί ανεξάρτητο πυροδιαμέρισμα, παρά μόνο πυροδιαχωρίζεται από την κύρια χρήση σύμφωνα με την παράγρ. 3.2.2 του άρθρου 3 του Π.Δ 71/88 (πυράντοχοι μόνο οι τοίχοι που διαχωρίζουν τις δύο χρήσεις)
7.8 Στον Πίνακα Ι της παραγρ. 1.2.1. του άρθρου 1 του Π.Δ. 71/88, στον οποίο ταξινομούνται τα κτίρια ανάλογα με τη χρήση τους, στην κατηγορία Η “Νοσηλευτικές εγκαταστάσεις” μεταξύ των άλλων κατατάσσονται οι Βρεφονηπιακοί σταθμοί που χρησιμοποιούνται και για ύπνο. Επίσης στο άρθρο 12Α του ίδιου Διατάγματος, στην κατηγορία “Κτίρια υγείας και κοινωνικής πρόνοιας” κατατάσσονται και τα κτίρια ή τμήματα αυτών που προορίζονται για ύπνο και σωματική υγιεινή βρεφών και παιδιών ηλικίας μικρότερης των έξι ετών.
Σύμφωνα δε με το άρθρο 7 του Π.Δ. 71/88, στην κατηγορία “Εκπαιδευτήρια” μεταξύ των άλλων, κατατάσσονται τα νηπιαγωγεία και οι παιδικοί σταθμοί.
Από τα προαναφερόμενα συνάγεται ό,τι βασικό κριτήριο για την κατάταξη ενός κτιρίου ή τμήματος αυτού με χρήση βρεφονηπιακού σταθμού στο άρθρο 7 “Εκπαιδευτήρια” ή στο άρθρο 12Α “Νοσηλευτικές εγκαταστάσεις” του Π.Δ. 71/88, είναι αν αυτός χρησιμοποιείται και για διανυκτέρευση των παιδιών.
Υστερα από τα παραπάνω, οι Βρεφονηπιακοί Σταθμοί που χρησιμοποιούνται μόνο για φύλαξη και εκπαίδευση παιδιών ηλικίας μικρότερης των έξι ετών και λειτουργούν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας κατατάσσονται στο άρθρο 7 “Εκπαιδευτήρια”, ενώ αυτοί που λειτουργούν ολόκληρο το 24ωρο και χρησιμοποιούνται και για ύπνο κατατάσσονται στο άρθρο 12Α του Π.Δ. 71/88.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη