Thumbnail
Η εισήγηση του Γεωργιάδη Θωμά από την Α ΕΛΜΕ Α Αθήνας στο 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

ΕΙΣΗΓΗΣΗ  στο  16ο  ΣΥΝΕΔΡΙΟ  της  ΟΛΜΕ

Αγαπητοί συνάδελφοι

Το 16ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας μας διεξάγεται κατά την διάρκεια της πιο κρίσιμης, ίσως περιόδου του Εκπαιδευτικού Συνδικαλιστικού κινήματος. Η επίθεση που  δεχόμαστε, ιδιαίτερα τα 2 τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα τους τελευταίους 9 μήνες έχουν αλλάξει δραματικά την κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης, τόσο στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της όσο και στα εργασιακά μας δικαιώματα.

Είναι δραματικά πολύ εύκολο, να αναθεματίζουμε όλοι το μνημόνιο και τις μνημονιακές πολιτικές που το υπηρετούν. Αυτή όμως είναι η μία πλευρά, η πολύ εύκολη και μας βολεύει για να κρύψουμε τις δικές μας αδυναμίες και ελλείψεις. Πιστεύω όμως ότι αυτό είναι και το μεγάλο λάθος. Μέσα σε ένα συνέδριο είναι καθοριστικά απαραίτητη η αυτοκριτική και η ανάδειξη των λαθών ώστε να προχωρήσουμε με νέα δύναμη μπροστά.

Θα σταθώ ιδιαίτερα στα γεγονότα της τελευταίας περιόδου γιατί πιστεύω ότι αυτά ανέδειξαν όλες τις παθογένειες και τις στρεβλώσεις του Συνδικαλιστικού μας Κινήματος.

-  Η ΟΛΜΕ αδυνατεί να «ηγεμονεύσει» πολιτικά – συνδικαλιστικά στον εκπ/κό χώρο παρότι είναι η πολυπληθέστερη ομοσπονδία και έχοντας δώσει τους μεγαλύτερους αγώνες. Βλέπουμε από τον Σεπτέμβρη μια Ομοσπονδία να παραπαίει και να δημιουργεί μια αντίθεση, τεχνητή και λανθασμένη, με τους σχολικούς συμβούλους και τους δ/ντές των σχολείων με την περίφημη θέση του Οκτωβρίου «Δεν έχει θέση στον κλάδο όποιος συμμετάσχει σαν αξιολογητής» !!!!! Αντί να δημιουργήσει μια ευρύτερη συνεργασία και να επιβάλλει τις θέσεις του κλάδου για την αξιολόγηση, όπως έχουν ψηφιστεί στο 8ο Συνέδριο και να τις βελτιώσει όπου είναι δυνατόν, απομονώνεται, αυτομαστιγώνεται και οδηγεί τον κλάδο σε άγονες αντιπαραθέσεις και αγώνα που από πριν είναι χαμένος, με την γραμμή που ακολουθείται.

-  Η ΟΛΜΕ αδυνατεί να συσπειρώσει και να πείσει τους συναδέλφους σε συγκεκριμένες θέσεις και πρόγραμμα. Αυτό οφείλεται  στα παρακάτω:

1.      Εγκαταλείπονται ή παραβλέπονται ψηφισμένες θέσεις του κλάδου ανάλογα με τις διαμορφούμενες πλειοψηφίες στο Δ.Σ. Αντί να προβάλλουμε στην κοινωνία τις θέσεις μας για μια ποιοτικότερη παιδεία και να κερδίσουμε αυτό που ονομάζεται κοινή γνώμη, κάποιοι έχουν κλειστεί στο μικροπαραταξιακό καβούκι τους οδηγώντας τον κλάδο στην καταστροφή. Πρέπει να καταλάβουμε ότι ο εκπαιδευτικός έχει και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, οπότε και η συνολική παρέμβασή του πρέπει νάναι διαφορετική. 

2.      Προβάλλονται σταθερά και απαιτητικά απεργιακές κινητοποιήσεις έξω από τόπο και χρόνο και με τους συναδέλφους απόντες. Εδώ υπάρχει σοβαρή ευθύνη όταν στο χώρο δράσης μας, βαφτίζουμε ως Γεν. Συνελεύσεις μαζώξεις 25 – 30 συναδέλφων και μεταφέρουμε έτσι ένα πλασματικό κλίμα. Το ίδιο ολέθριο είναι όταν σε πολλές ΕΛΜΕ το σύνολο των απεργιακών κινητοποιήσεων έχει παρθεί με αποφάσεις Δ.Σ. και τους συναδέλφους απόντες.

3.      Παρότι έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες από το ΚΕΜΕΤΕ να υπάρξει τεκμηρίωση σε διάφορα ζητήματα, ιδιαίτερα εργασιακά, είναι εμφανής η αδυναμία τεκμηρίωσης και υποστήριξης θέσεων. Αυτό οφείλεται στο ότι, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ διαχειρίζεται το ΚΕΜΕΤΕ σύμφωνα με τους διαμορφούμενους συσχετισμούς στο εσωτερικό της. Το 9ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο «χάθηκε» κάτω από την πίεση μιας μικρής «γκρούπας» ατόμων επειδή διαφωνούσαν σε κάποιες από τις προτάσεις που έγιναν ή σε κάποιες φραστικές αναφορές.

4.      Τα κείμενα της ΟΛΜΕ είναι εξαιρετικά μακροσκελή, με υποτιθέμενη «υψηλή πολιτική ανάλυση» !!! (που κανένας βέβαια δεν καταλαβαίνει), με αποτέλεσμα να μην διαβάζονται από τους συναδέλφους και σε πολλές περιπτώσεις να χάνεται η ουσία της ζητούμενης πραγματικότητας και στόχευσης του κειμένου.

Η λανθασμένη πολιτική που έχουν υιοθετήσει κάποιες παρατάξεις και κατά συνέπεια το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, να μην προβάλουμε, σε πολλές περιπτώσεις, τις διαμορφωμένες και ψηφισμένες θέσεις μας για μια καλύτερη και ποιοτικότερη παιδεία, να απέχουμε ουσιαστικά από κάθε διάλογο, χαρακτηρίζοντάς τον εκ των προτέρων ως προσχηματικό, έχει σαν αποτέλεσμα την αδυναμία μας να διαπραγματευόμαστε τα αιτήματά μας, να υποστηρίζουμε τις θέσεις μας και να διεκδικούμε ένα καλύτερο αύριο έχοντας και την κοινωνία δίπλα μας.

Ιδιαίτερη αναφορά θα ήθελα τέλος να κάνω στην τελευταία περίοδο που οδήγησε τον κλάδο σε μια από τις μεγαλύτερες ήττες του.

Βασική κατεύθυνση των μνημονιακών πολιτικών είναι το κτύπημα του Δημόσιου τομέα, όχι αφηρημένα, αλλά ως κοινωνικό αγαθό. Όσοι μιλάνε ενάντια στα μνημόνια, αν δεν έχουν κατανοήσει αυτήν την παράμετρο μάλλον κοροϊδεύουν τους υπόλοιπους. Είναι ιδιαίτερα κουτό να λέμε ότι η κυβέρνηση μας κοίμιζε όσον αφορά τις προθέσεις της.

Όλοι γνωρίζαμε την επερχόμενη επίθεση από την κυβέρνηση τόσο στο ωράριο, όσο και στις μεταθέσεις. Τα μηνύματα τα λαμβάναμε έντονα, από την αρχή της χρονιάς. Η δυνατότητα μετακίνησης μας, οπουδήποτε ανά την Ελλάδα ήταν ήδη ψηφισμένη από το μεσοπρόθεσμο, την ξέραμε και απλά περιμέναμε την εφαρμογή της. Τι κάναμε όλο αυτό το διάστημα για να προετοιμάσουμε τους συναδέλφους και την κοινή γνώμη; Ας μην πει κάποιος ότι μας αποκλείουν τα κανάλια ή μας προβοκάρουν οι Πρετεντέρηδες. Αυτοί κάνουν την «δουλειά τους». Εμείς τι κάνουμε για να προασπίσουμε τον κλάδο; Πρόσφατα βλέπουμε τα διαφημιστικά σποτ της ΕΥΔΑΠ και των Φαρμακοποιών όπου προβάλουν το κοινωνικό αγαθό και εμείς οι κατεξοχήν κοινωνικοί λειτουργοί, ζούμε στην νιρβάνα του αλάνθαστου ή περιμένουμε το μάνα εξ ουρανού ή κάνουμε μικροκομματικά παιχνίδια.

Αγαπητοί συνάδελφοι

Αν δεν βρούμε τους καλύτερους τρόπους να διαχειριστούμε τις σημερινές δυσκολίες και πιέσεις,

αν συνεχίσουμε τον στείρο αρνητικό μας λόγο,

αν δεν προβάλουμε τις θετικές προοδευτικές προτάσεις που έχουμε και να επεξεργαστούμε νέες όπου έχουμε έλλειψη ή αδυναμία,

 αν δεν αναδείξουμε τις θέσεις για το προοδευτικό σχολείο που εμείς θέλουμε,

αν δεν συνεργαστούμε με τους γονείς και τους μαθητές, χωρίς να αντιμετωπίζουμε τους τελευταίους, όπως κάνουν κάποιοι, μόνο σαν μέσο πίεσης για να κάνουν καταλείψεις, όταν εμείς αδυνατούμε,

τότε θα μας επιβληθούν οι χειρότερες εκδοχές και λύσεις και εμείς θα τρέχουμε πίσω από τα γεγονότα απομονωμένοι, από τους συναδέλφους και την κοινωνία.

Κάποιοι συσχετισμοί αλλάζουν στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Θέλω να ευχηθώ στους συναδέλφους που θα εκλεγούν να δείξουν την ωριμότητα που επιβάλουν οι συνθήκες, να ξεφύγουν από τα μικροκομματικά παιχνίδια και να μην διακατέχονται από το σύνδρομο του «καλύτερου υποτιθέμενου αγωνιστή» προτείνοντας άκριτα απεργία για την απεργία και με τον κλάδο στην γωνία.

30 Ιούνη 2013

Γεωργιάδης Θωμάς

Εκλεγμένος αντιπρόσωπος της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών

Στην Α΄ ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αντιηλιακό
Έρευνα: Επικίνδυνα αντηλιακά λόγω παντοτινών χημικών- «Είμαστε περικυκλωμένοι»
«Εάν βάλετε μερικά από αυτά τα προϊόντα απευθείας στο δέρμα σας και περιέχουν PFAS, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να μεταφερθούν σε όλο το δέρμα»
Έρευνα: Επικίνδυνα αντηλιακά λόγω παντοτινών χημικών- «Είμαστε περικυκλωμένοι»
ypaith
Της ... υπερωρίας το ανάγνωσμα: Δεκάδες νέες αποφάσεις υπερωριών στο ΥΠΑΙΘΑ για «έκτακτες και επείγουσες» ανάγκες.
Μόνο τις τελευταίες ημέρες, έχουν εκδοθεί τουλάχιστον 15 αποφάσεις (!) συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης από διάφορες υπηρεσίες του...
Της ... υπερωρίας το ανάγνωσμα: Δεκάδες νέες αποφάσεις υπερωριών στο ΥΠΑΙΘΑ για «έκτακτες και επείγουσες» ανάγκες.
ekpaideytikos
Ο απόλυτος παραλογισμός: Αναπληρωτές δε μπορούν να μονιμοποιηθούν εφέτος, επειδή το Υπουργείο καθυστέρησε πέρυσι 3 μέρες να τους προσλάβει!
Επειδή το ΥΠΑΙΘΑ καθυστέρησε πέρυσι κατά 3 ημέρες τις προσλήψεις αναπληρωτών τους στέρησε αυτές τις 3 κρίσιμες ημέρες προϋπηρεσίας, με αποτέλεσμα να...
Ο απόλυτος παραλογισμός: Αναπληρωτές δε μπορούν να μονιμοποιηθούν εφέτος, επειδή το Υπουργείο καθυστέρησε πέρυσι 3 μέρες να τους προσλάβει!
pierrakakis
Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή
Ερανιστικό νομοσχέδιο που διατρέχει και τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης
Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή