Thumbnail

Αγαπητοί συνάδελφοι,

 

 

Στον αιώνα της πληροφορίας και της –δήθεν- διαφάνειας, κάποιοι θεσμοί φαίνεται να έχουν ιδιαίτερες αντοχές, ίσως για να μην πεθάνει το πελατειακό και ρουσφετολογικό κράτος, ίσως για να διασπάται το εκπαιδευτικό κίνημα, ίσως για να μας δίνουν ψίχουλα προκειμένου να μας ρίξουν στάχτη στα μάτια –εδώ μας ετοιμάζουν και συσσίτια, στα άλλα θα κολλήσουν; Ένας τέτοιος ανθεκτικός θεσμός είναι και τα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ. Επιτρέψτε μου να επικεντρωθώ στα δημόσια, όχι γιατί στα ιδιωτικά ΙΕΚ δεν είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα, αλλά γιατί τα ιδιωτικά ανήκουν σε ιδιώτες και οι ιδιώτες είναι δεδομένο ότι θα λειτουργήσουν ως επιχειρηματίες και ότι θα προσπαθήσουν να βγάλουν το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος με τα λιγότερα δυνατά έξοδα σε μισθούς, ασφάλιση των εργαζομένων κλπ –όποιος δεν συμφωνεί σε αυτό πλανάται πλάνην οικτράν. Στην περίπτωση όμως των δημοσίων ΙΕΚ στόχος δεν είναι –ακόμη- το οικονομικό κέρδος, αλλά το πολιτικό όφελος των κυβερνώντων ή ακόμη και του εκάστοτε διευθυντή. Είναι κοινό μυστικό ότι δεν υπάρχει καμία διαφάνεια στις προσλήψεις, δεν αναρτώνται ποτέ και πουθενά οι αξιολογικοί πίνακες και δεν γνωστοποιείται –επισήμως τουλάχιστον- η διαδικασία της μοριοδότησης που ο εκάστοτε διευθυντής ακολούθησε προκειμένου να συντάξει αυτούς τους πίνακες, ο δε φορέας που εποπτεύει τα ΙΕΚ –που μετά από αρκετές αλλαγές είναι σήμερα το ΙΝΕΔΙΒΙΜ- δεν δείχνει να αντιλαμβάνεται το πρόβλημα που δημιουργείται, και αντί να το λύνει το συντηρεί. Γιατί άραγε να συντηρείται ένα τέτοιο σύστημα προσλήψεων με έναν παντοδύναμο διευθυντή αντί να καθιερωθεί ένα ενιαίο σύστημα μοριοδότησης που θα πρέπει ο κάθε διευθυντής να ακολουθεί; Γιατί να μην υποβάλλεται μάλιστα μία αίτηση σε ένα μόνο ΙΕΚ στην οποία να δηλώνεται λίστα προτίμησης με όλα τα ΙΕΚ που ενδιαφέρουν τον εκπαιδευτικό, αντί να αναγκαζόμαστε να τρέχουμε πανικόβλητοι από τη μια πλευρά του λεκανοπεδίου στην άλλη, προκειμένου να υποβάλουμε πανομοιότητες πολλές φορές αιτήσεις; Γιατί να υποβαλλόμαστε σε έναν τέτοιο εξευτελισμό ειδικά όταν γνωρίζουμε ότι είναι τόσο μεγάλος ο ανταγωνισμός και τόσο αθέμιτα τα μέσα που εκ των πραγμάτων μπορούν να χρησιμοποιήσουν άλλοι συνάδελφοι προκειμένου να αναλάβουν εκείνοι τα μαθήματα; Πρόκειται λοιπόν για καίρια ερωτήματα που θα πρέπει όλους τους εκπαιδευτικούς να μας απασχολήσουν, όπως και τα σωματεία μας, εφόσον άλλωστε στα δημόσια ΙΕΚ μπορούν και διδάσκουν όχι μόνο οι αδιόριστοι αλλά και οι διορισμένοι συνάδελφοι, άρα αφορά όλους.

 

ΥΓ: Τελευταίο –μεγάλο, γιατί τα μικρά αφθονούν- σκάνδαλο με την φετεινή προκήρυξη των δημοσίων ΙΕΚ για εκπαιδευτικούς: Ενώ είχε ανακληθεί σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, οι ημερομηνίες που φαίνονται σήμερα 17/9 στο site είναι ακριβώς οι ίδιες (μέχρι αύριο η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων), ενώ σύμφωνα με προφορική μαρτυρία συναδέλφου τα ΙΕΚ δεν σταμάτησαν ποτέ να λαμβάνουν αιτήσεις. Τι άλλο θα πρέπει να περιμένουμε για να αντιδράσουμε;

Με εκτίμηση,

 

Πετρίτης Σπύρος

Θεατρολόγος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ