Thumbnail
Η ΕΕΜΑΠΕ στο όνομα κανενός είδους εξορθολογισμού για την Παιδεία δεν αποδέχεται την  καταστρατήγηση  της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής αξίας οποιουδήποτε μαθήματος,  και ειδικά του μαθήματος της μουσικής
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΕΜΑΠΕ)
Ιστοχώρος: www.primarymusic.gr
Πληροφορίες: Ανδρέας Πριονάς
Τηλ.210 4909664, 6974971507
 
Η Ένωση Εκπαιδευτικών  Μουσικής Αγωγής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επισημαίνει ότι :
Ενόψει των πρόσφατων ανακοινώσεων του Υπουργείου σχετικά με το Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γυμνασίου, τόσο από το τίτλο του μαθήματος Μουσικής στην Α΄ γυμνασίου: (Πολιτισμός και δραστηριότητες Τέχνης) όσο και από την παντελή απουσία του μαθήματος στις Β΄και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου και κατ΄επέκταση του Λυκείου, αποδεικνύεται η  υιοθέτηση πρακτικών που και αδόκιμες επιστημονικά είναι αλλά και η επιστημονική κοινότητα τις έχει απορρίψει. 
Ως εκ τούτου,  εν’ όψη του  οποιασδήποτε άκριτου,  αναξιολόγητου, αντιεπιστημονικού κακέκτυπου εφαρμογής, ξένου προς την ελληνική πραγματικότητα εκπαιδευτικού  μοντέλου  ενσωμάτωσης του μαθήματος της Μουσικής, ενημερώνουμε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας τα κάτωθι:
 
• Το μάθημα της Μουσικής θεωρείται από την παγκόσμια πρακτική, ως αναπόσπαστο στοιχείο της σύγχρονης εκπαιδευτικής κουλτούρας στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια Δημόσια  Εκπαίδευση, πόσο μάλλον όταν ιστορικά συνδέεται στην πατρίδα μας με εκπαιδευτική παράδοση αιώνων αλλά και εξαιρετικά  σύγχρονη παραγωγή και διάθεση εκπαιδευτικών εγχειριδίων που ανανεώθηκαν πρόσφατα. http://www.pi-schools.gr/books/gymnasio/.    
• Κάθε εφαρμογή διδακτικού αντικειμένου, ενταγμένου ή όχι σε πρόγραμμα πολιτισμού ή άλλου, προϋποθέτει την  παιδαγωγική και εκπαιδευτική ειδική κατάρτιση του εκπαιδευτικού που το εφαρμόζει,   την ανάδειξη  του  ξεχωριστού επιστημονικού εγγραμματισμού του, της σημειολογίας   και της ιδιαίτερης παιδαγωγικής  έκφρασης του αντικειμένου. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά και εγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό καθώς και μεθοδολογία.
• Οποιεσδήποτε αλλαγές σε διδακτικά αντικείμενα της εκπαίδευσης δεν μπορουν παρά να πραγματοποιηθεί μόνο μέσα από το διάλογο με την επιστημονική κοινότητα  και όχι μέσω πρόχειρων και αναξιολόγητων   προτάσεων (όπως η Πρόταση Β) από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο  (http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps/Πολιτισμός%20),  ιδίως όταν η διεθνή επιστημονική πρακτική  τις διαψεύδει και η τοπική επιστημονική κοινότητα τις απορρίπτει  (βλ.Ημερίδα Ένωσης ΕκπαιδευτικώνΜουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης - ΕΕΜΑΠΕ & Ελληνικής Ένωσης Για τη Μουσική Εκπαίδευση – ΕΕΜΕ, 3/12/2011, Μαράσλειο Διδασκαλείο Αθηνών, http://primarymusic.primarymusic.gr/primarymusic/content/view/351/431/lang,el/ ).
 
• Tα Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Πανεπιστημίων μας όπως επίσης και η επιστημονική κοινότητα, όπως αυτή εκφράστηκε από τους 500 και πλέον συμμετέχοντες στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την ΕΕΜΑΠΕ και ΕΕΜΕ στο  Μαράσλειο  Διδασκαλείο στις 3 -12-2011, απέρριψαν  την πρόταση Β, που συγγράφηκε αντιεπιστημονικά και πρόχειρα. Οι   εμπνευστές της συγκεκριμένης Πρότασης Β, αδυνατούσαν να αντικρούσουν τα επιστημονικά επιχειρήματα των εισηγητών της Πρότασης Α, άφησαν άφωνο το ακροατήριο υποστηρίζοντας ένα πρόταση - φάντασμα εκπαιδευτικής εκγύμνασης και όχι πολιτισμού,  αφήνοντας αίολα τα ερωτήματα περί εμπλοκής τους σε πολιτικά και όχι πολιτιστικά ή εκπαιδευτικά συμφέροντα, καθώς και στην πιθανή σχέση που  θα είχε αυτή η πρόταση με την όποια εργασιακή εξαθλίωση μπορεί να φέρει…
• Μια πολιτεία που τιμά τα εκπαιδευτικα και πολιτιστικα αγαθά τις,  που γαλουχεί, μέσα από την Δημόσια Εκπαίδευση, τις  μελλοντικές γενιές παιδιών, που εκπαιδεύει και παιδαγωγεί, δεν μπορεί να πέφτει σε σφάλματα ουτοπικού επιστημονικού τυχοδιωκτισμού, υπακούοντας σε προτάσεις αστήρικτων επιστημονικά προτάσεων, που ουσιαστικά υποτιμού, υποβιβάζουν και υπονομεύουν το αγαθό της παιδείας και  αφήνουν διάτρητες  τέτοιου είδους  αποφάσεις  με υπόνοιες πολιτικής, οικονομικής ήκάθε είδους  σχέσης  εξάρτησης.
Η ΕΕΜΑΠΕ στο όνομα κανενός είδους εξορθολογισμού για την Παιδεία δεν αποδέχεται την  καταστρατήγηση  της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής αξίας οποιουδήποτε μαθήματος,  και ειδικά του μαθήματος της μουσικής  που η λειτουργικότητά του πλέον θεωρείται αυταπόδεικτα συνδεδεμένη τόσο α) με τον ελληνικό και τον παγκόσμιο πολιτισμό,  β) με όλα τα γνωστικά αντικείμενα του σχολείου, γ) με την ανέλιξη της  αφαιρετικής σκέψης και τη δόμηση ολοκληρωμένων νέων προσωπικοτήτων, εκτός και αν κάτι τέτοιο θεωρείται πολυτέλεια για το αύριο αυτής της χώρας, για τα παιδιά μας.
•        Ως εκ τούτου,  η ΕΕΜΑΠΕ θα σταθεί ενάντια στην όποια λαθεμένη και αντιεπιστημονική βούληση της Διοίκησης ή του Υπουργείου να υποβαθμίσει όχι μόνο το μάθημα της Μουσικής αλλά και οποιουδήποτε άλλου αντικειμένου που στηρίζει τους πυλώνες της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
•        Θα σταθεί μαζί με τους εκπαιδευτικούς μουσικής όλων των βαθμίδων θεματοφύλακας του γνωστικού της αντικειμένου για τη μετάδοσή του στις νεότερες γενιές. Θα σταθεί απέναντι στην εξαφάνιση  του πραγματικού Πολιτισμού από την Παιδεία.
Για το Δ.Σ.
       Ανδρέας Πριονάς                       Μαρία Αργυρίου
Γενικός Γραμματέας                          Πρόεδρος
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;