Thumbnail
Το ζήτημα της διαθεσιμότητας - κινητικότητας των εκπαιδευτικών είναι μείζον και ταλανίζει ήδη χιλιάδες οικογένειες. 

Διαθεσιμότητα:  Το καπλάνι άνοιξε για τα καλά το μαύρο του μάτι, της Αθηνάς Τραψιώτη

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Όπως προφανώς γνωρίζετε, πρόσφατα ήρθε στη δημοσιότητα ο πολυαναμενόμενος  τρόπος αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων (και των εκπαιδευτικών) μέσα από μια σειρά κριτηρίων αξιολόγησης (τυπικά προσόντα, διαδικασία εισόδου στο δημόσιο, ποινές κτλ). Η αξιολόγηση αυτή θα εφαρμοστεί σε όσους υπαλλήλους τεθούν σε διαθεσιμότητα.

Στα κριτήρια αυτά δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στον τρόπο πρόσληψης στο δημόσιο καθόσον μοριοδοτείται με έως 30 μονάδες η πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ. Στην ίδια μοριοδότηση η πρόσληψη μέσω επετηρίδας, με την οποία έχει γίνει η πρόσληψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών ( δεν υπήρχε ΑΣΕΠ πριν το 1998), μοριοδοτείται-τιμωρείται  με 5 μόρια.

Η μοριοδότηση αυτή έχει ιδιαίτερο σημασιολογικό περιεχόμενο διότι λίγο-πολύ σημαίνει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν με επετηρίδα (μεταξύ των οποίων είναι και η πλειονότητα των στελεχών της εκπαίδευσης δηλ. διευθυντές, προϊστάμενοι, σχολικοί σύμβουλοι κτλ.) μπήκαν στο δημόσιο όχι με αντικειμενικές και διαφανείς διαδικασίες αλλά γιατί είχαν «μπάρμπα στην Κορώνη»!.

Πόσο έντιμη είναι η διαδικασίας αξιολόγησης που πρόκειται να εφαρμοστεί στην κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων αφού είναι γνωστό ότι η επετηρίδα ήταν μέχρι το 1998 ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ τρόπος πρόσληψης που εφήρμοζε το αρμόδιο υπουργείο (για τους εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων ο πρώτος ΑΣΕΠ έγινε το 2000);  Η εντιμότητα της διαδικασίας αξιολόγησης θα προϋπέθετε ότι α) όλοι οι εκπαιδευτικοί θα γνώριζαν εκ των προτέρων την διαφορετική (και τόσο ανισοβαρή)  μοριοδότηση του τρόπου διορισμού τους στο δημόσιο και β) θα είχαν όλοι οι εκπαιδευτικοί τη δυνατότητα διορισμού μέσω ΑΣΕΠ.

Επίσης, η εγκυρότητα της διαδικασίας αξιολόγησης εξασφαλίζεται όταν τα κριτήρια αξιολόγησης πράγματι αποτιμούν την επάρκεια (επιστημονική και επαγγελματική) των δημοσίων υπαλλήλων. Κάτι τέτοιο βέβαια αποδεικνύεται μύθος για τους παραπάνω εκπαιδευτικούς καθώς απαιτούνται περίπου 6 μεταπτυχιακοί τίτλοι (ή 3,5 διδακτορικοί τίτλοι) ώστε να πλησιάσει κάποιος εκπαιδευτικός διορισμένος με επετηρίδα (4Χ6+5=29 μονάδες αξιολόγησης)  κάποιον άλλο δημόσιο υπάλληλο με μοναδικό προσόν τον διορισμό μέσω ΑΣΕΠ (30 μονάδες αξιολόγησης). Και μάλιστα με δεδομένη την πρόσφατη διευκρίνιση του υπουργείου ότι μετρά μόνο ένας μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος !!!

Το ζήτημα της διαθεσιμότητας - κινητικότητας των εκπαιδευτικών είναι μείζον και ταλανίζει ήδη χιλιάδες οικογένειες. Ήδη πολλοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας και πρόκειται να εφαρμοστεί σε αυτούς η παραπάνω διαδικασία αξιολόγησης. Για όλους αυτούς (που ο χρόνος των 8 μηνών τρέχει), για ότι επιφυλάσσει το μέλλον, αλλά και για το κύρος και την αξιοπρέπεια όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας πιστεύω ότι είναι δίκαιο να αλλάξει η μοριοδότηση των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν μέσω επετηρίδας. Θα πρέπει η μοριοδότηση της επετηρίδας να εξισωθεί με τη διαδικασία διορισμού με σειρά προτεραιότητας μέσω ΑΣΕΠ (25 μονάδες αξιολόγησης) διότι α) είναι εξίσου διαφανής και αντικειμενική και β) εποπτεύθηκε κεντρικά από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.

 

Αθηνά Τραψιώτη, εκπαιδευτικός ΠΕ19

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias.jpg
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων θα υπογραφούν από τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας και θα σταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ