Thumbnail
Σίτου σπαρέντος, κριθή έφυ…

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ

Λάρισα, 8 Σεπτεμβρίου 2013

Σιτάρι σπείραμε, κριθάρι θερίσαμε…!

Σίτου σπαρέντος, κριθή έφυ

Πόση ακόμη υποβάθμιση μπορεί να υποστεί η ειδικότητά μας ;  Δεν αρκούσε στο Υπουργείο και στους «συμβούλους» του  η  μείωση του ωραρίου μας στο Γυμνάσιο ισοπεδώνοντας οποιαδήποτε προοπτική σύνδεσης της ξενόγλωσσης μάθησης με τη διαδικασία πιστοποιητικών γλωσσομάθειας στο δημόσιο σχολείο, έπρεπε να αφαιρέσει και τη μοναδική Β’ ανάθεσή μας, τη διδασκαλία της Ιστορίας μέσω της οποίας πολλοί συνάδελφοι κάλυπταν το ωράριό τους στη σχολική μονάδα όπου δίδασκαν. Πολλοί υπήρξαν οι μνηστήρες για τη διδασκαλία της Ιστορίας και πολύς θόρυβος έγινε από πολλούς εν μέσω καλοκαιριού. Πολλές επιθέσεις δεχτήκαμε ως ειδικότητα γι’ αυτό το θέμα ! Οι τίτλοι των πτυχίων όλων των ξενόγλωσσων τμημάτων αναγράφουν Αγγλικής/Γαλλικής/Γερμανικής/Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και ανήκουν ως τμήματα στα αντίστοιχα Φιλολογικά Πανεπιστήμια ! Είναι αρκετοί αυτοί που θεωρούν το αντικείμενο της Ιστορίας «ξένο» για τους καθηγητές των ξενόγλωσσων τμημάτων. Δεν μπορούμε όμως γι αυτό το θέμα να καταλάβουμε πώς θεωρούν σχετικούς τους καθηγητές που τελειώνουν το τμήμα Φ.Π.Ψ. ή πόσο μάλλον το τμήμα της Θεολογίας ! Ας απαντήσουν επίσης πώς οι καθηγητές Φυσικής μπορούν να διδάσκουν Γεωγραφία, Χημεία ή και Βιολογία, οι  καθηγητές που προέρχονται από Νομικές Σχολές Σ.Ε.Π και φυσικά με την ίδια λογική κανείς άλλος εκτός από τους ξενόγλωσσους δεν θα έπρεπε να παίρνει της ώρες των project καθώς ήμασταν οι πρώτοι που εισάγαμε τα project στη σχολική διαδικασία αφού ήδη ήταν ενσωματωμένα στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών!

Ερχόμαστε λοιπόν στο δια ταύτα. Δεν είναι εποχές συνάδελφοι να στρέφονται εναντίον συναδέλφων. Δεν μπορεί εμείς καταρτισμένοι επιστήμονες να επιδιδόμαστε στην ανθρωποφαγία που μας προτάσσει η πρόχειρη μέθοδος αλλαγών του Υπουργείου μας! Τόσα χρόνια διαλόγων για το θέμα της Παιδείας κατέληξε σε αυτό το αποτέλεσμα; Να μας πηγαίνουν πίσω στα ωρολόγια προγράμματα των παππούδων μας,  όπως ανέφερε ένας συνάδελφος εύστοχα ! Πότε επιτέλους θα καταλάβουν οι ιθύνοντες ότι η Παιδεία δεν είναι χώρος πρόχειρων πειραματισμών όπου όταν ένα σύστημα δεν μας «πάει» το αλλάζουμε, το τροποποιούμε και προσπαθούμε να βρούμε δικαιολογίες ψευδείς, προκειμένου να ικανοποιήσουμε τις μικροκομματικές - μυωπικές  φιλοδοξίες ! Περίτρανα αυτό φαίνεται αν  κάποιος κάνει μια απλή ανάγνωση των ονομάτων που άλλαξε το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου  του κάθε  Υπουργού το όνομα να συσχετιστεί με αυτό! Είναι πράγματι αξιοσημείωτο ότι την τελευταία δεκαετία κάθε Υπουργός έκανε και κάποιες αλλαγές στις Πανελλήνιες εξετάσεις ! Αυτή δε η βάση του 10 για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια της χώρας έγινε γαϊτανάκι!

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι ο Υπουργός μας εμπαίζει και δυστυχώς πολλοί συνάδελφοι για διάφορους προφανείς ή μη λόγους, αντιδρούν όταν «κινδυνεύει» η ειδικότητά τους και λουφάζουν όταν ενισχύεται! Από την αρχή δείξαμε απερίφραστα την αμέριστη συμπαράστασή μας προς όλες τις ειδικότητες συναδέλφων οι οποίες επλήγησαν με τα νέα άδικα μέτρα αλλά ποτέ δεν ακούσαμε κανένα να συμπαραστέκεται σε μας ! Μέχρι που κάποιοι θεωρούν ότι στο Γυμνάσιο σώσανε το ωρολόγιο πρόγραμμα και δεν επλήγησαν! Τη μείωση των αγγλικών την είδαν, όμως κανείς δεν είπε τίποτα! Σαν Δον Κιχώτες παλεύουμε με ιδεαλισμό τα φαντάσματά μας ! Συνάδελφοι, είμαστε όλοι επιστημονικά καταρτισμένοι και δεν χρειάζονται συντεχνίες να μας προωθούν… Δεν έχουμε καμία εκκλησία, κανένα επιμελητήριο ή επαγγελματική συντεχνία από πίσω να μας προωθεί και εμφανώς και … «υπογείως» ! Είμαστε μόνοι σε έναν αγώνα άνισο και δυστυχώς άδικο.  Στο μόνο που ελπίζουμε είναι κάποια στιγμή οι ηγέτες να ξυπνήσουν  - υπάρχει άραγε κάποιος ; -  και να εργαστούν για την πρόοδο όλων μας.

Προτείνουμε λοιπόν και πάλι το Υπουργείο να ενισχύσει τη διδασκαλία της αγγλικής και να μην αποκλειστούμε από την ανάθεση της ιστορίας ως Β’ ανάθεση. Δεν έχουμε καμία απολύτως αντιδικία με τους συναδέλφους μας θεολόγους   - δεν ήταν δική τους απόφαση άλλωστε, αλλά του Υπουργείου - οι οποίοι όμως έχουν ήδη ως Β΄ ανάθεση και τα μαθήματα Αρχές Φιλοσοφίας και Ιστορία. Εμείς πάντα θα αποκλειόμαστε ; Το Υπουργείο καθορίζει δυο ταχυτήτων ειδικότητες ; Εν πάση περιπτώσει  είναι σε θέση οι αρμόδιοι να απαντήσουν εάν η διδασκαλία της Αγγλικής είναι προς το γενικότερο συμφέρον της Παιδείας και την σύνδεσή της  με την αγορά εργασίας που τόσο συχνά και με έμφαση επικαλούνται ;

 

                                                                                                                                                             Το ΔΣ  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ: Τα τελικά αποτελέσματα των εκλογών για τους αιρετούς - Πόσες ψήφους έλαβε ο καθένας
Δείτε τη λίστα των υποψηφίων με τους σταυρούς που συγκέντρωσαν
ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ: Τα τελικά αποτελέσματα των εκλογών για τους αιρετούς - Πόσες ψήφους έλαβε ο καθένας
kant
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Διεθνές συνέδριο «300 Χρόνια Immanuel Kant: Επιστήμη, Δίκαιο, Ηθική, Τέχνη ΙΙ»
Το διεθνές συνέδριο φιλοδοξεί να εκθέσει και να συζητήσει όλες τις πτυχές του έργου του φιλοσόφου (γνωσιοθεωρία, μεταφυσική, ηθική, δίκαιο, ιστορία,...
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Διεθνές συνέδριο «300 Χρόνια Immanuel Kant: Επιστήμη, Δίκαιο, Ηθική, Τέχνη ΙΙ»
ekpaideutikoi_diokseis_dide_peirai
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
Η απόλυτη στάση της κυβέρνησης, που αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο και λειτουργεί με εντελώς απαξιωτικό τρόπο τόσο απέναντι στους εκπαιδευτικούς...
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών