Thumbnail
Ως πολίτες και πρώην επαγγελματίες αναρωτιόμαστε τα παρακάτω;

Θεσσαλονίκη, 9/9/2013

Θέμα: Πολιτισμός-παιδεία

Με αφορμή την κατάργηση ειδικοτήτων στην Επαγγελματική εκπαίδευση, μετά τη δημοσίευση του σχεδίου νόμου για το νέο τεχνολογικό λύκειο, εκφράζουμε τους προβληματισμούς μας, και παρακαλούμε να μας απαντήσετε γραπτώς.

Ως πολίτες και πρώην επαγγελματίες αναρωτιόμαστε τα παρακάτω;

1.    Ποίο θα είναι το νέο τεχνολογικό λύκειο; Για ποιο λόγο πρώτα μας απολύεται και έπειτα μας περιγράφετε τη δομή του; Πως κύριοι βουλευτές ψηφίσατε την απόλυση μας, χωρίς να γνωρίζετε τη δομή του νέου τεχνολογικού λυκείου; Ζήτησε κάποιος από εσάς την αναβολή της συζήτησης έως τη δημοσίευση του προγράμματος σπουδών;

2.    Ποια μελέτη σας οδήγησε στο συμπέρασμα ότι στην Ελλάδα δεν αποτελούν επιλογή επαγγελματικής αποκατάστασης  τα επαγγέλματα του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών;

3.    Ποια ειδικότητα θα υπάρχει με διέξοδο στις τέχνες; Η μήπως αυτό θα είναι επιλογή μόνο για τους μαθητές που έχουν 6.000 ευρώ να διαθέσουν στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ.;

4.    Γνωρίζετε πόσοι Φωτογράφοι, Γραφίστες, Διακοσμητές, Συντηρητές Αρχαιοτήτων απασχολούνται σήμερα στη Χώρα μας;

Γνωρίζετε πόσοι υπάλληλοι απασχολούνται σε χώρες με αντίστοιχο πολιτιστικό πλούτο;

Έχετε επισκεφτεί αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα και αντίστοιχα στο εξωτερικό;

Τι εικόνα σχηματίσατε;  Ήταν τα μνημεία μας προστατευμένα, έχουν δημοσιευτεί οι αρχαιότητες, έχουν γίνει μελέτες αποκατάστασης, έχουν καταγραφεί, έχουν γίνει σωστικά μέτρα;

Υπήρχε οδηγός με πληροφορίες (έντυπο), φύλακας,  τουαλέτες; Πόσα έργα ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν μέσω ΕΣΠΑ; Πόσα σταμάτησαν; Για ποιο λόγο; Μήπως γιατί απασχολούσαν έκτατο προσωπικό που δεν ξαφνικά δεν μπόρεσε να συνεχίζει  να εργάζεται εξαιτίας του προεδρικού διατάγματος (ΠΔ 164_2004);

Πόσοι γραφίστες, φωτογράφοι, συντηρητές αρχαιοτήτων κ.α. απασχολούνται σε δημόσιους φορείς, μουσεία πολιτιστικά κέντρα κ.α.; Η μήπως το αντικείμενο της δουλειάς τους είναι το αντικείμενο μίζας;

Γνωρίζετε πόσα οργανικά κενά υπάρχουν στις σχετικές υπηρεσίες;

5.    Πως σκοπεύει ο κρατικός μηχανισμός  να διαχειριστεί στο μέλλον τις αρχαιότητες και τα μνημεία του τόπου μας ώστε να αναπτυχθεί ο τουρισμός, αλλά και να διατηρήσει τον πολιτισμικό πλούτο μας στις επόμενες γενεές; Με την ειδικότητα διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων; Τα μνημεία μας είναι μια επιχείρηση που εκμεταλλεύεστε ή που είναι εδώ και καιρό παρατημένη;

6.    Ποιο επάγγελμα υπόδειξαν οι έρευνες σας ως το ιδανικό για τους μαθητές της χώρας που καταφεύγουν στην τεχνική εκπαίδευση;

7.    Ποιο μάθημα και ποια ειδικότητα θεωρείτε ότι θα καλλιεργεί τόσο την αισθητική αντίληψη αλλά τις καλλιτεχνικές δεξιότητες των μαθητών μας; Σε ποια τάξη θα διδάσκεται;

8.    Γνωρίζετε σε πόσα δημόσια ΙΕΚ εξακολουθεί να λειτουργεί η ειδικότητα Τεχνικός Συντήρησης  Έργων Τέχνης και Αρχαιολογικών Αντικειμένων; Πως οι μαθητές μας θα πληρώνουν τα δίδακτρα των δημοσίων ΙΕΚ; Έχετε σκεφτεί ότι οι μαθητές θα μπορούσαν να κάνουν πρακτική στους αρχαιολογικούς χώρους in situ, αποφεύγοντας το κόστος διαμόρφωσης εργαστηρίων;;

Ως εκπαιδευτικοί διορισμένοι έπειτα από γραπτές εξετάσεις ΑΣΕΠ, αλλά και ως πρώην απασχολούμενοι σε δημόσιους φορείς αναρωτιόμαστε τα παρακάτω;

9.    Σε μια χώρα που γέννησε τον πολιτισμό δεν μπορεί να υπάρξει παιδεία χωρίς τέχνη, ούτε τέχνη χωρίς παιδεία. Θα στερήσετε από τους μαθητές με ιδιαίτερες καλλιτεχνικές κλίσεις, τη δυνατότητα να τις  καλλιεργήσουν;

10. Οι ειδικότητες του τομέα Εφαρμοσμένων τεχνών έχουν αυξημένη ζήτηση σε επίπεδο δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως προκύπτει από τις προτιμήσεις στα μηχανογραφικά δελτία των μαθητών και τις υψηλές βάσεις εισαγωγής (οι βάσεις εισαγωγής για όλα τα αντίστοιχα τμήματα των ΑΤΕΙ κατατάσσουν τις σχολές αυτές στην πρώτη πεντάδα ζήτησης). Είναι γνωστό ότι δεν έχουν όλοι οι μαθητές τη δυνατότητα να καταλήξουν στην αρχιτεκτονική και στις σχολές καλών τεχνών μέσα από το ενιαίο λύκειο. Επίσης δεν μπορούν οικονομικά να ανταπεξέρθουν στην αναγκαιότητα για φροντιστήριο τουλάχιστον στα ειδικά μαθήματα. Τα επαγγελματικά λύκεια έδιναν την ευκαιρία στα παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες να τις αγαπήσουν, να τις αναπτύξουν και εξελιχθούν επαγγελματικά. Άλλωστε καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας, όλα αυτά τα χρόνια, πανελλαδικά ο τομέας έχει να επιδείξει σημαντικό έργο όσον αφορά την προβολή της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσα από έντυπα, συμμετοχές και βραβεύσεις σε διαγωνισμούς και Ευρωπαϊκά προγράμματα σε θέματα πολιτισμού και τεχνών. Μετά από την υποβάθμιση των ειδικοτήτων Διακόσμησης και Συντήρησης Έργων Τέχνης μέσω της ένταξης τους στις σχολές ΕΠΑΣ, παρατηρήθηκε ένα ουσιαστικό «κενό» στην τεχνολογική εκπαίδευση. Οι μαθητές βίωσαν την απαξίωση των ειδικοτήτων και αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Οργανωμένα εργαστήρια εγκαταλείφθηκαν και οι εργασίες των μαθητών κατέληξαν εκθέματα που κοσμούν τους τοίχους των λυκείων. Επί σειρά ετών, οι μαθητές των ΤΕΕ μεταπηδούσαν στα ΤΕΙ με αποτέλεσμα την επαγγελματική τους εξέλιξη. Σήμερα οι μαθητές μας ζητούν να φοιτήσουν στις ειδικότητες των εφαρμοσμένων τεχνών κι εμείς με τη σειρά μας σας ζητούμε να δημιουργήσετε τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματική λειτουργία τους. Ο τομέας των Εφαρμοσμένων Τεχνών είναι ο μοναδικός που είναι συνυφασμένος με τον πολιτισμό και την κουλτούρα της χώρας μας. Αναρωτιόμαστε πως σε μία χώρα με πλούσια καλλιτεχνικά ερεθίσματα και σημαντική πολιτιστική κληρονομιά αμφισβητείται από κάποιους η αναγκαιότητα εκπαίδευσης και μαθητείας των μελλοντικών γενεών στους τομείς αυτούς.

11. Ο τομέας των εφαρμοσμένων τεχνών πραγματεύεται αντικείμενα σπουδών σχετικά καινούργια στη χώρα μας, στα οποία δεν έχει επέλθει ακόμη ο κορεσμός. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελείται από σχετικά νεοσύστατα τμήματα (1977, 1985) με αποτέλεσμα να υπάρχουν ευκαιρίες μελλοντικής απασχόλησης. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στον τομέα του πολιτισμού υπάρχουν πολυάριθμα οργανικά κενά στους αρμόδιους φορείς. Για ποιο λόγο αποκλείετε λοιπόν αυτό το επάγγελμα;

12. Και αν λοιπόν δημιουργήσετε μια παραπλήσια ειδικότητα στα ΣΕΚ, ποιά δυνατότητα επαγγελματικής εξέλιξης δίνετε στους αποφοίτους μας; Μία εκπαίδευση που δεν μπορεί να έχει συνέχεια. Εμείς ονειρευόμαστε για όλους μαθητές ανώτερη εκπαίδευση με δικαίωμα μεταπήδησης στην τριτοβάθμια ακόμα και μετά από χρόνια. Για ποιο λόγο τοποθετείτε τον συντηρητή αρχαιοτήτων στο επίπεδο του ειδικευόμενου εργάτη;

Ζητούμε οι ειδικότητες να επανεξεταστούν και να προσδιοριστούν με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες  για τη δημιουργία ενός ανοικτού στην κοινωνία Τεχνικού και Επαγγελματικού σχολείου. Ένα σχολείο που απαντά στη διαφορετικότητα των μαθητών, στις διαφορετικές επιθυμίες και δυνατότητές τους. Ένα σχολείο που εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες και είναι αντίθετο σε κάθε μορφή περιθωριοποίησης και αποκλεισμού των μαθητών με καλλιτεχνικές κλίσεις. Ένα σχολείο που λαμβάνει υπόψη του τις υπαρκτές σημερινές κοινωνικές ανάγκες.

Τέλος ως πολίτες, εργαζόμενοι,  με αίσθηση του δικαίου αναρωτιόμαστε τα εξής;

13. Για ποιό λόγο οι καθηγητές, που είμαστε οι μόνοι που διοριζόμαστε με γραπτές εξετάσεις θα πρέπει να απολυθούμε; Έπειτα για ποιο λόγο δώσαμε εξετάσεις ΑΣΕΠ και παρακολουθήσαμε ΑΣΠΑΙΤΕ, για να εργαστούμε λίγα χρόνια μόνο στα δημόσια σχολεία; Αποτελούμε το αποτέλεσμα κάποιου λάθους υπολογισμού; Πολύ κακώς τότε προκηρύξατε γραπτούς διαγωνισμούς. Ποιος θα πληρώσει τα δικά σας λάθη;  Εμείς πληρώνουμε τη λάθος επιλογή μας να σας εμπιστευτούμε, εσείς πως θα πληρώσετε για τα δικά σας λάθη;

14. Aν θέλετε να μας αξιοποιήσετε μπορείτε. Για ποιο λόγο δεν τοποθετείτε τους εκπαιδευτικούς του κλάδου μου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί του κλάδου μας έχουμε στο παρελθόν σημαντική προϋπηρεσία ως ωρομίσθιοι σε ολοήμερα σχολεία. Για ποίο λόγο αποκλείονται μόνιμοι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 18.01 από τη διδασκαλία των εικαστικών, (σε αντίθεση με τους συναδέρφους ΠΕ 08), δεδομένου ότι όλα τα προηγούμενα έτη απασχοληθήκαμε και οι δύο κλάδοι στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Οι περισσότεροι μόνιμοι διορισμένοι εκπαιδευτικοί κυρίως οι νεοδιόριστοι έχουν στο παρελθόν σημαντική προϋπηρεσία ως ωρομίσθιοι σε ολοήμερα σχολεία. Αναρωτιόμαστε αν τα προσόντα μας ήταν επαρκή για τη διδασκαλία του μαθήματος των εικαστικών ως ωρομίσθιοι και όχι ως μόνιμοι.

15. Για ποιο λόγο δεν μας μετατάσσετε στο υπουργείο πολιτισμού και σε σχετικές υπηρεσίες των δήμων, στις οποίες έχουμε και σημαντική προϋπηρεσία και άλλωστε αποτελεί το αντικείμενο των σπουδών μας. Τι θα κάνουν οι συνάδελφοι που μετακινήθηκαν στην επαρχία; Εκεί δεν υπάρχουν δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ για να εργαστούνε ως ωρομίσθιοι όπως τους προτείνετε. Γιατί για τα παιδιά της επαρχίας η μόνη λύση ήταν το δημόσιο σχολείο, σε αντίθεση με την άποψη σας ότι οι μαθητές μας φοιτούσαν και στα σχολεία αλλά και στα ΙΕΚ.

16. Και αν αποφασίσετε κάτι από τα παραπάνω πείτε μου σας παρακαλώ τι θα πρέπει να κάνουμε για να επιλεχτούμε, τρία παιδιά, μεταπτυχιακό, δεύτερο πτυχίο, προϋπηρεσία ή κάτι άλλο; Πως θα αποφασίσετε ποιος εξαιρείται  και ποιος θα είναι άξιος υπάλληλος. Ζητούμε αξιοκρατία, γιατί αξίζουμε και μπορούμε να το αποδείξουμε με εξετάσεις και με το έργο μας. Χωρίς να πάμε στη Βουλγαρία, Ρουμανία κ.α. για έναν ακόμα τίτλο, να παντρευτούμε ή να χωρίσουμε, να κλέψουμε, να πλαστογραφήσουμε, να τηλεφωνήσουμε στα κανάλια, στους συνδικαλιστές ή στα πολιτικά γραφεία.

17.  Μπορείτε λοιπόν να μας απαντήσετε τι καριέρα να επιλέξουμε αυτή τη φορά, επαγγελματίας, εκπαιδευτικός, ακαδημαϊκός, πολύτεκνη μητέρα και για πόσο καιρό θα διαρκέσει περίπου. Τι πρέπει να κάνουμε για να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια μας και να στηρίξουμε τη χώρα μας;

18. Γνωρίζετε τι βιώνουν οι μαθητές μας, οι μαθητές της επαρχίας. Γνωρίζετε ότι οι γονείς αδυνατούν να έρθουν να παραλάβουν τους βαθμούς τους γιατί δεν έχουν λεφτά για το αστικό; Γνωρίζετε ότι τα τελευταία έτη σημειώθηκαν αυτοκτονίες, λιποθυμίες από ασιτία; Γνωρίζετε ότι ένα μεγάλο μέρος των μαθητών δεν έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και γονείς άνεργους. Ξέρετε πόσα παιδιά έχουν γονείς με παραβατική συμπεριφορά;

Αυτοί λοιπόν δεν θα είναι οι πελάτες σας στα ιδιωτικά ΙΕΚ, αυτοί θα είναι τα μάτια που θα σας κοιτάξουν άγρια, έτσι όπως τους μαθαίνουν οι κλίκες των φασιστών που εσείς καλλιεργείτε. Γνωρίζετε ότι έχουν ανάγκη κάποιος να τους αγκαλιάσει, να τους δώσει σημασία, να τους ακούσει; Σίγουρα αυτοί οι μαθητές δεν θα πάνε φροντιστήριο, δεν θα πάνε στα κολέγια, δεν θα φύγουν στο εξωτερικό. Σίγουρα όταν ξαπλώνουν δεν βλέπουν αριθμούς αλλά χρώματα. Πάρτε τους λοιπόν τις  μπογιές και τα πινέλα και κλείστε τις πιο δημιουργικές ειδικότητες της χώρας μας.

Παρακαλώ μη μας διαβάλετε. Δεν διοριστήκαμε με μέσο, δεν τρυπώσαμε στα γραφεία σας, δεν χτυπήσαμε τις πόρτες σας. Γράψαμε, επιλεχθήκαμε και μετακινηθήκαμε όπου μας υποδείξατε. Ποιοι άλλοι υπάλληλοι σας το βιώνουν αυτό; Εμείς λοιπόν θα πληρώσουμε τις δικές σας ατασταλίες;

Ζητούμε να δημοσιεύσετε τις απαντήσεις (18 σε αριθμό) για τα παραπάνω.

Ζητούμε την αξιοποίηση του πολιτισμού μας και την ίση μεταχείριση όλων των πολιτών, μαθητών.

Καλό χειμώνα σε εσάς,

Εμείς θα είμαστε σε ένα άδειο σχολείο, που μετά από 5 ευρωπαϊκά προγράμματα, 8 συμμετοχές και διακρίσεις σε συνέδρια, εκθέσεις, ταινίες, δράσεις για τις παγκόσμιες ημέρες και λοιπές εσωτερικές δράσεις, πρόγραμμα ψυχολογικής στήριξης, ενίσχυσης ελληνομάθειας, καθοδήγηση νέων ανασφάλιστων μαθητών, δημιουργία ομάδας για την αντιμετώπιση των βιοποριστικών αναγκών των μαθητών μας και εύρεση πόρων κ.α., σας ενημερώνουμε το κενό δεν καλύπτεται.

Εκπαιδευτικός ΠΕ18.28

Συντήρησης Αρχαιοτήτων και  Έργων Τέχνης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
απθ
Μαθήματα Αντιφασιστικής Εκπαίδευσης: Μια ημερίδα που μας αφορά όλους από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του ΑΠΘ
Θα γίνει συζήτηση για τη συγκρότηση συστηματικού σχεδίου παρέμβασης για την αντιμετώπιση των ακροδεξιών, εθνικιστικών και φασιστικών αντιλήψεων...
Μαθήματα Αντιφασιστικής Εκπαίδευσης: Μια ημερίδα που μας αφορά όλους από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του ΑΠΘ