ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
e-mail: [email protected]
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΔΣ
ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΓΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
(Τρίτη 12 Νοέμβρη 2013, 9.00 πμ, αμφ. 2ου – 3ου Γυμνασίου)
Αταλάντευτα για τα δικαιώματά μας,
για αγώνες ταξικούς, μαζικούς, ενωτικούς, καλά σχεδιασμένους.
Καμιά συνδρομή στην πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ - κεφαλαίου
καμία ανοχή στον κυβερνητικό – εργοδοτικό συνδικαλισμό
Εισαγωγή
Η συνδικαλιστική χρονιά 2012-1013 που πέρασε ήταν πρωτόγνωρη και ιδιαίτερα σύνθετη. Η ΕΛΜΕ-ΚΙ κλήθηκε να αντιμετωπίσει απολύσεις, τρομοκρατία και επιστράτευση αλλά και το νέο σχολείο. Κλήθηκε να ανταποκριθεί στην υπεράσπιση των συμφερόντων των συναδέλφων στη δουλειά, στην υπεράσπιση του δικαιώματος της νέας γενιάς στη μόρφωση και στη ζωή. Στο πλαίσιο της βαθιάς και αγιάτρευτης καπιταλιστικής κρίσης οι εκπαιδευτικοί ζήσαμε την υλοποίηση μιας συνολικά βάρβαρης πολιτικής, για τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους, και τις ιδιαίτερες εκφράσεις της στο χώρο. Η ανασυγκρότηση του κράτους των μονοπωλίων, ώστε να γίνει πιο αποτελεσματικό και επιτελικό, πιο στενά υποστηρικτικό στα κέρδη τους σηματοδοτεί τις εξελίξεις και στο εκπαιδευτικό σύστημα που προσαρμόζεται στις ανάγκες της οικονομίας. Η ΕΛΜΕ-ΚΙ, μέσα από τις αποφάσεις του ΔΣ και των ΓΣ, μόνιμα έθεσε στο στόχαστρο τον πυρήνα των αναδιαρθρώσεων, την ΕΕ, το κεφάλαιο, την κυβέρνηση και τις πολιτικές δυνάμεις που υπηρετούν τα συμφέροντά τους. Προσπάθησε να συμβάλλει στην συμμαχία γονιών – εκπαιδευτικών – μαθητών – εργαζομένων και έδωσε καθημερινά μάχες σε αυτή την κατεύθυνση. Προσπάθησε να οργανώσει τον αγώνα με άξονα το κάθε σχολείο.
Η απεργία στις εξετάσεις που δεν έγινε, οι απολύσεις το καλοκαίρι και η απεργία του Σεπτέμβρη είναι κόμβοι από τους οποίους οφείλουμε να βγάλουμε συμπεράσματα. Ο αγώνας θα είναι μακρύς και δύσκολος και τα συμπεράσματα αποτελούν στοιχείο αυτού που ονομάζουμε ανασύνταξη, δηλαδή της αναδιοργάνωσης του κινήματος ώστε να γίνει αποτελεσματικό και να μπορέσει να αντεπιτεθεί. Να μπορέσει να βάλει, επιτέλους, πλώρη για μια νέα εξουσία – οικονομία με το λαό αφέντη και τον πλούτο που παράγεται κοινωνικοποιημένο. Για ένα σχολείο της ολόπλευρης μόρφωσης. Για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση και καταπίεση, με κατοχυρωμένα τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα σε όλους τους τομείς.
Σήμερα που η άρχουσα τάξη αξιοποιεί κάθε μέσον, από τα ΜΜΕ και το αστικό κοινοβούλιο, μέχρι την προβοκάτσια και το φασισμό, που ξαναζεσταίνει τη θεωρία των άκρων προκειμένου να χτυπήσει το λαϊκό κίνημα και τις ζωντανές οργανώσεις του, οφείλουμε να επαγρυπνούμε και να αντιμετωπίζουμε με αποφασιστικότητα λάθη και αδυναμίες. Να μην επιτρέψουμε η ανασύνθεση του πολιτικού σκηνικού να οδηγήσει σε νέους χαλίφηδες που θα ασκήσουν την ίδια πολιτική, χωρίς να θιχτεί η οικονομική και πολιτική βάση που τη γεννά και την αναπαράγει. Να μην υπάρξει συμβολή σε νέες αυταπάτες που θα πληρωθούν ακριβά με θυσίες και διαψεύσεις.
Το ΔΣ εκτιμά ότι η δράση της ΕΛΜΕ-ΚΙ ήταν θετική, εξαιτίας της κατεύθυνσης για συστράτευση με το ταξικό κίνημα, το ΠΑΜΕ, και όχι με το ρεύμα του εργοδοτικού και ξεπουλημένου συνδικαλισμού. Οι πληγές της ανάθεσης, των άμαζων Γενικών Συνελεύσεων πρέπει να μας απασχολήσουν και να αντιμετωπιστούν. Η συλλογική δράση, οι αποφάσεις με μαζικές διαδικασίες πρέπει να είναι στο επίκεντρο τη νέα συνδικαλιστική χρονιά. Ένα ρωμαλέο κίνημα, ενιαίο και όχι αποσπασματικό, που θα σημαδεύει σωστά, θα σχεδιάζει και θα οργανώνει με ευθύνη και αποφασιστικότητα τη δράση, που θα έχει πόδια παντού όπου αναπνέει ο λαός και η νέα γενιά, που η προοπτική του θα είναι υπόθεση των ίδιων των εργαζόμενων, που θα απαλλαγεί από τα βαρίδια του συμβιβασμού και των αυταπατών, είναι σήμερα το κεντρικό διακύβευμα.
Δράσεις της ΕΛΜΕ-ΚΙ (επιγραμματικά):
Απολύσεις
- Η κυβέρνηση προκάλεσε από πέρσι. Ουσιαστικά, πριν τα ΕΠΑΛ, απέλυσε 10.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και «εκτιμούσε» ότι περισσεύουν οι εναπομείναντες!!!
- Ακολούθησαν οι διαθεσιμότητες - απολύσεις σχολικών φυλάκων και καθαριστριών και στη συνέχεια οι διαθεσιμότητες των δύο συναδέλφων του τομέα υγείας (ΕΠΑΛ Αργοστολίου), μέρος των 2000 απολύσεων πανελλαδικά. Οι απολύσεις των εκπαιδευτικών έγιναν βάσει του πολυνομοσχεδίου που πέρασε το καλοκαίρι.
- Είδαμε το θέμα συνολικά και είχαμε άμεση παρέμβαση (Γράμμα για μαθητές, Σχέδιο απόφασης για γονείς, Συναυλία, Ιούλιος / Αύγουστος συνέντευξη τύπου – παραστάσεις διαμαρτυρίας, διακίνηση υλικού και παρεμβάσεις σε εκδηλώσεις, τραπεζάκι σε κεντρικά σημεία με ντουντούκα κλπ).
Δυστυχώς και παρά την αντικειμενική δυσκολία της περιόδου, η συμμετοχή δεν ήταν η δυνατή, σε ορισμένες περιπτώσεις ούτε από τα μέλη του ΔΣ.
Δικαιώματα συναδέλφων
- Κινητοποιηθήκαμε το καλοκαίρι για αποτροπή πλεοναζόντων με θέση: Δεν πλεονάζει κανείς. Η παρέμβαση έπαιξε ρόλο στο να αποφασίσει το ΠΥΣΔΕ του Νομού, μαζί με λιγοστά άλλα πανελλαδικά, ότι τέτοιο θέμα δεν υφίσταται.
- Περιφερειακή Διεύθυνση: Συμπτύξεις – καταργήσεις τμημάτων: δόθηκε και δίνεται μάχη για το ζήτημα των τμημάτων που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την κάλυψη σε ώρες των εκπαιδευτικών αλλά και την ύπαρξη των σχολείων.
- Καταγγείλαμε την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας σε ερώτηση του ΚΚΕ για το ΕΠΑΛ Ιθάκης και το πώς θα διασφαλιστούν οι θέσεις των εκπαιδευτικών, που ανέφερε ότι η μονιμότητα υπάρχει όσο υπάρχουν θέσεις εργασίας («…οι δημόσιοι υπάλληλοι, και κατ’ επέκταση οι εκπαιδευτικοί, που κατέχουν οργανικές θέσεις, είναι μόνιμοι, εφόσον αυτές οι θέσεις υφίστανται»).
- Υπήρξε άμεση αντίδραση στο δουλεμπόριο του ΙΝΕ της ΓΕΣΕΒΕ, να στείλει συμβασιούχους «κοινωφελούς εργασίας» στα σχολεία και αποτρέψαμε αυτό το ενδεχόμενο πέρσι.
- ΕΟΠΥΥ – Νοσοκομείο: Ζητήματα που αφορούσαν την κάλυψη εκπαιδευτικών και μαθητών (εξετάσεις, κάλυψη σε γιατρούς κλπ). Είπαμε όχι στη συγχώνευση του Μαντζαβινάτειου Νοσοκομείου, και καταγγείλαμε ότι είναι άμεσα συνδεδεμένη με την προοπτική περαιτέρω υποβάθμισης του Νοσοκομείου στο Αργοστόλι και τη διάλυση των Κέντρων Υγείας.
- Ιατροφαρμακευτική κάλυψη αναπληρωτών: παρέμβαση με ανακοίνωση και παράσταση.
- Αίτημα για έκπτωση σε εισιτήρια. Το έχουμε επαναφέρει ξανά.
- Σίτιση, στέγαση. Δόθηκαν δεσμεύσεις που δεν υλοποιήθηκαν από την τοπική διοίκηση. Άκρον άωτον η κυβερνητική απόφαση για τη σίτιση των αναπληρωτών σε στρατόπεδα. Φάνηκε καθαρά ο εμπαιγμός της κυβέρνησης για τη σίτιση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και όσων άλλων υπηρετούν μακριά από τις εστίες τους.
- Για τα ζητήματα που άπτονται των μετακινήσεων των συναδέλφων αλλά και του λαού σε Κεφαλονιά – Θιάκι (νέος νόμος για ακτοπλοΐα) πήραμε μέρος σε ειδική σύσκεψη στην Αθήνα και οργανώσαμε εκδήλωση με την ΠΕΜΕΝ.
- Ωράριο συνεδρίασης Συλλόγων / ωράριο εργασίας: διαρκείς παρεμβάσεις και ενημέρωση για τα δικαιώματα του κλάδου.
- Καταγγείλαμε ότι είναι ελάχιστες οι φετινές μεταθέσεις εκπαιδευτικών. Τα ίδια για τις αποσπάσεις.
- Είχαμε και έχουμε ξεκάθαρες και δημόσια διατυπωμένες θέσεις για το ζήτημα των τοποθετήσεων. Υπερασπιζόμαστε τη μόνιμη σταθερή εργασία, την οργανικότητα ενάντια στην ελαστικοποίηση.
Σχολικό περιβάλλον
- Ιδρύσεις καταργήσεις σχολείων: Πήραμε πρωτοβουλίες και στη ΔΕΠ και με συσκέψεις, αναδείξαμε την ανάγκη ίδρυσης και νέων μονάδων, κύρια γύρω από τη ειδική αγωγή, ενάντια στην πολιτική των συγχωνεύσεων. Ζητήσαμε τοποθέτηση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ) και πήραμε απόφαση κατά πλειοψηφία που υπονομεύτηκε από τη Δημοτική Αρχή.
- Ανοίξαμε ξανά τα ζητήματα: υποδομές – αντισεισμική θωράκιση, σε συνδυασμό με τις μεταφορές. Τα θέματα σχετίζονται με την ασφάλεια αλλά και την ίδια την ύπαρξη των σχολείων.
- Λογαριασμοί σχολείων (ρεύμα- ύδρευση κλπ). Έγινε παρέμβαση στο Δήμο ώστε να σταματήσουν να πληρώνονται από τα σχολεία. Ο στόχος επιτεύχθηκε και η δέσμευση τηρείται μέχρι σήμερα.
- Ιδιαίτερα αναδείξαμε το κτιριακό του 2ου Λυκείου, των όρων και των προϋποθέσεων για να μη γίνει η οικοδόμησή του μοχλός για διείσδυση ιδιωτών και συγχώνευσης με το 1ο Λύκειο Αργοστολίου.
- Αναδείξαμε τα ζητήματα των λειτουργικών δαπανών.
- Καταγγείλαμε τις ελλείψεις γιατρών σε περιφερειακά ιατρεία που καλύπτουν σχολικές μονάδες και ζητήσαμε να προσληφθούν σχολίατροι.
- Αντιδράσαμε στην προσπάθεια καταργήσεων τμημάτων με μοχλό το e-survey (2 τ.μ. για κάθε νήπιο - προνήπιο και 1,5 τ.μ. για κάθε μαθητή Δημοτικού – Γυμνασίου και Λυκείου).
Περιεχόμενο γνώσης
- Δώσαμε έμφαση στην αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας. Ανοίξαμε μέτωπο στη χρυσή αυγή και εκείνη – ανάλογα – μας έθεσε μόνιμα στο στόχαστρο. Αξιοποιήσαμε τις ιστορικές επετείους με ανακοινώσεις - παρεμβάσεις και νέες μορφές, όπως ο ιστορικός περίπατος που πραγματοποιήσαμε την 28η.
- Σημαντική πρωτοβουλία η πλάκα που εντοιχίζουμε μαζί με την ΠΕΑΕΑ στο 1ο Γυμνάσιο – 1ο Λύκειο στη μνήμη των πέντε μαθητών που εκτελέστηκαν στην κατοχή.
- 21 Μάρτη: Η ΕΛΜΕ αφιέρωσε το μονόπρακτο του Μπέρτολτ Μπρεχτ «η Εβραία», στη μάχη ενάντια στο ρατσισμό.
- Παρεμβήκαμε στην εκδήλωση για ιστορία του Γυμνασίου Κεραμειών και το ρόλο των ευεργετών, στο πλαίσιο του πώς η οικονομία καθορίζει το εποικοδόμημα.
- Παρεμβήκαμε για τη σημασία της 1 Μάη και της μέρας της αντιφασιστικής νίκης (9 Μάη).
- Αντισταθήκαμε οργανωμένα στην προσπάθεια του ΝΑΤΟ, με τις πλάτες της κυβέρνησης να στρατολογεί, μέσω σχετικών υποτροφιών, μαθητές για την προώθηση της ιμπεριαλιστικής πολιτικής.
- Κοντράραμε τα ευρωπαϊκά προγράμματα χειραγώγησης. Αποκαλύψαμε το σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων».
- Ενημερώσαμε για το πρόγραμμα της ΕΕ για την εξίσωση κομμουνισμού – φασισμού.
- Αποκαλύψαμε την ουσία του EUROSCOLA και το χαρακτήρα μιας σειράς εκθέσεων που γράφουν οι μαθητές καθ’ υπαγόρευση της ΕΕ.
- Αποκαλύψαμε το ρόλο που παίζει Ερωτηματολόγιο για την ενδοσχολική βία αλλά και το πώς χρησιμοποιείται η έννοια αυτή ενάντια στο κίνημα που αναπτύσσεται στα σχολεία.
- Λέμε ΟΧΙ στο πρόγραμμα «ecoformula» - «Αρχιμήδης» (τηγανόλαδο για πετρέλαιο) γιατί λέμε όχι στο σχολείο ΑΕ και έξω οι επιχειρηματίες από τα σχολεία. Αναδείξαμε τις ευθύνες της τοπικής διοίκησης για τις πλάτες που βάζει.
- Φέραμε στην επιφάνεια, μαζί με το ΕΚΚΙ, την προσπάθεια διείσδυσης γερμανικών επιχειρηματικών ομίλων στα σχολεία με τη βοήθεια του Δήμου Κεφαλονιάς.
- Κάναμε ξεκάθαρο ότι το Project χρησιμοποιείται για την ελαστικοποίηση του προγράμματος και την κατηγοριοποίηση – σχολείων – μαθητών – εκπαιδευτικών. Προσαρμόσαμε τη γραμμή μας για την αξιοποίηση κάθε δυνατότητας για παρέμβαση στο μάθημα αυτό.
- Δώσαμε όλες μας τις δυνάμεις για να εξηγήσουμε τη σημασία της μορφωτικής υποβάθμισης στο νέο σχολείο.
Νέο σχολείο
- Αναδείχθηκε σαν βασικό στη δουλειά μας. Πυρήνας των αναδιαρθρώσεων, με πλάτη από ΟΛΜΕ – ΔΟΕ και πολύπλευρες συνέπειες για εκπαιδευτικούς – γονείς – μαθητές.
- Δώσαμε κατεύθυνση και πήραμε μέτρα για οργάνωση εκδηλώσεων με γονείς ανά σχολείο, που άνοιξαν ουσιαστικά το πρόβλημα.
Συμμαχία με μαθητές –γονείς
- Η σίτιση, οι μεταφορές, η αντιμετώπιση των προβλημάτων παιδιών λαϊκών οικογενειών (πχ ρεύμα εξώσεις) ήταν στο κέντρο της δράσης μας.
- Αντιδράσαμε επιτυχώς, μαζί με τη Λαϊκή Επιτροπή Λειβαθούς, στην έξωση οικογένειας στη Λειβαθώ από τη Eurobank.
- Απαιτήσαμε ένα γεύμα για όλα τα παιδιά και αποκαλύψαμε την παρωδία των παροχών με χαρακτηριστικό τίτλο ανακοίνωσης «για ένα ποτήρι παστεριωμένο γάλα θέλουν την ψυχή σου …».
- Βοηθήσαμε στην αποκατάσταση της ρευματοδότησης μαθητών του ΕΕΕΕΚ Φαρακλάτων.
- Πάμπολλες παρεμβάσεις στο Νοσοκομείο για τις ιατρικές εξετάσεις των μαθητών.
- Απαιτήσαμε να λειτουργήσει ενισχυτική – πρόσθετη σε όλα τα σχολεία.
- Από το καλοκαίρι θίξαμε με ένταση το πρόβλημα που δημιουργεί και η νέα ΚΥΑ στις μεταφορές (παρά τους ελιγμούς της Περιφέρειας και κάτω από το βάρος μιας πρωτόγνωρης αυτενέργειας γονέων – μαθητών).
- Ανοίξαμε ζητήματα για την πρόσβαση στη γνώση και στον πολιτισμό (πχ σχολικές βιβλιοθήκες, Κοργιαλένειος, Ιακωβάτειος, μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι).
- Τοποθετηθήκαμε στην ανάγκη για αθλητισμό και καυτηριάσαμε προβλήματα στους σχολικούς αγώνες.
- Αναδείξαμε την ανάγκη για δημόσια Ειδική Αγωγή και για μέτρα στους φυσικώς αδύνατους μαθητές. Πετύχαμε να λειτουργήσει κέντρο φυσικώς αδυνάτων στο Νομό.
- Ζητήσαμε εξεταστικό Κέντρο για το ΕΠΑΛ Ιθάκης.
- Στηρίξαμε κάθε πρωτοβουλία για τη γεωγραφική κατανομή σε πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια, σαν στοιχείο της ύπαρξης των σχολείων και πετύχαμε κοινές δράσεις με γονείς.
- Κάναμε κομβικό το κλείσιμο τομέων και την απόλυση των εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ και πήραμε μέτρα για την άμεση αντίδραση γονέων – μαθητών, παρά τις δυσκολίες. Ήδη από το Φλεβάρη προβάλαμε ότι τα σχολεία μένουν χωρίς προσωπικό και καλέσαμε όλα τα σχολεία στο δρόμο.
- Ανοίξαμε τη δουλειά με τους γονείς. Βοήθησε η παρουσία της ΑΣΓΜΕ (Δελή) όπως και η ύπαρξη και δράση των Ενώσεων Αργοστολίου και Λειβαθούς αλλά και μιας σειράς συλλόγων γονέων. Η ανασυγκρότηση του γονεϊκού κινήματος θα βοηθήσει και την κοινή δράση και την αποτελεσματικότητά της.
- Επιχειρήσαμε επαφή και με τους σπουδαστές των τμημάτων ΑΤΕΙ που υπάρχουν εδώ. Μετείχαμε στις κινητοποιήσεις των σπουδαστών. Πήραμε θέση για το σχέδιο Αθηνά, κάναμε στάση εργασίας και δηλώσαμε συμμετοχή σε όλες τις κινητοποιήσεις.
- Με αγώνες στηρίζουμε την πρωτοβουλία της ΠΣΟ: «Τροφή, νερό, φάρμακα, βιβλία και στέγη για όλους»!!!
- Απόπλους: Αναδείξαμε τη σημασία της πρόληψης, κοντράραμε τη λογική των υποκατάστατων, προσπαθήσαμε να στηρίξουμε το δικαίωμα σε μόνιμη εργασία των εργαζομένων στα κέντρα, προβάλαμε το αίτημα για στεγνό κέντρο απεξάρτησης τοπικά.
Μαθήματα αλληλεγγύης
Είναι μία ιδιαίτερη έκφραση της συμμαχίας με τους μαθητές και τη λαϊκή οικογένεια που ξεκινήσαμε πέρσι. Υπάρχει ανάγκη να αγκαλιαστεί κι από άλλους συνάδελφους, μιας και οι ανάγκες πληθαίνουν καθημερινά.
Κοινωνική συμμαχία
- Συμμετείχαμε σε όλες τις κινητοποιήσεις, συλλαλητήρια και δράσεις που ανέπτυξε το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα τοπικά. Δώσαμε έμφαση στην προσπάθεια συντονισμού των σωματείων του δημοσίου, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία εξαιτίας του συσχετισμού δύναμης και των προβλημάτων στη λειτουργία των σωματείων. Μια κάποια επαφή υπάρχει με τα σωματεία του Νοσοκομείου και της Νομαρχίας. Πρόσφατη είναι η κοινή ανακοίνωση για τη Γενική Απεργία με το σωματείο του Νοσοκομείου.
- Κάναμε δικό μας θέμα τις απολύσεις για τους επιστάτες και τους φύλακες των σχολείων.
- Υπογράψαμε κοινή διακήρυξη για τα ταμεία με ομοσπονδίες, φορείς κλπ.
- Καταγγείλαμε την κατάργηση της Κυριακής αργίας.
- Στηρίξαμε τον αγώνα των εργαζόμενων στην αρχαιολογία και απαιτήσαμε τη στελέχωση των υπηρεσιών του ΥΠΠΟ με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό.
- Εκφράσαμε αλληλεγγύη με τη φτωχή αγροτιά ενάντια στην πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ.
- Εκφράσαμε αλληλεγγύη στους αγωνιστές από τις Σκουριές Χαλκιδικής ενάντια στην εκμετάλλευση των μεταλλευτικών εταιριών.
- Αναδείξαμε την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου πλούτου (Οξειά, Μαρίνα Αργοστολίου, Τραπεζάκι κλπ).
- Καταδικάσαμε τη δολοφονική επίθεση στην Μανωλάδα, που εξαπέλυσαν οι μεγαλοϊδιοκτήτες γης στους μετανάστες.
- Αντιπαρατεθήκαμε στο κλείσιμο του Καφενείου της Καμπάνας.
- Παραβρεθήκαμε στη σύσκεψη των σωματείων για το ασφαλιστικό που έγινε με πρόσκληση του ΚΚΕ.
- Εκφράσαμε αλληλεγγύη στους εργαζόμενους στη ΜΕΒΓΑΛ.
- Απαιτήσαμε να μην κλείσει η Ιακωβάτειος Δημόσια Βιβλιοθήκη και η Κοργιαλένειος στο Αργοστόλι αλλά και να είναι αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν, με όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό.
- Τοποθετηθήκαμε άμεσα και με κινηματικούς όρους για την ΕΡΤ.
- Ανοίξαμε το θέμα των χαρατσιών και της φοροληστείας.
- Αναφερθήκαμε ιδιαίτερα στο Θιάκι και καλύψαμε με 2 τρίωρες στάσεις τη συμμετοχή στην κινητοποίηση που έγινε εκεί.
Διώξεις
- Κεντρικό στις νέες διώξεις τοπικά ήταν η ΕΔΕ που διεξήχθη σε βάρος των μελών του ΠΥΣΔΕ. Επιδιώκουν να υποχωρήσει η ΕΛΜΕ-ΚΙ από τη γραμμή της παύλας στις κρίσεις διευθυντών και να τεθεί πρόβλημα επιορκίας για κάθε αιρετό που δεν ευθυγραμμίζεται με την αστική νομιμότητα. Η αλληλεγγύη στη συναδέλφισσα Ποταμιάνου ήταν ευρύτατη. Το θέμα έχει παγώσει, προς το παρόν.
- Ακόμη είναι σε εξέλιξη η υπόθεση του συνάδελφου Νικόλα Γαλιατσάτου: το Διοικητικό Δικαστήριο Αθήνας θεώρησε τον εαυτό του αναρμόδιο να αποφανθεί και παρέπεμψε εκ νέου την υπόθεση στο Διοικητικό Εφετείο των Ιωαννίνων. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και είμαστε σε ετοιμότητα.
- Αίσια έληξε η τρομοκρατική δίωξη σε βάρος του συνάδελφου Δημήτρη Μαντζουράτου καθώς και των εργαζομένων για την υπόθεση των σπηλαίων του πρώην Δήμου Σάμης.
- Ανοίγει θέμα με τη δικογραφία του λιμενικού σε βάρος 20 στελεχών του ΠΑΜΕ για την περιφρούρηση της πρωτομαγιάτικης απεργίας. Μεταξύ τους είναι 4 συνάδελφοι της ΕΛΜΕ: Διονύσης Γεωργόπουλος, Δημήτρης Μαντζουράτος, Παύλος Τουλάτος και Διονυσία Πεντογάλου.
- Τοπικά παρεμβήκαμε και στο ζήτημα της αλληλογραφίας της Διευθύντριας του Γυμνασίου Σάμης με τη ΔΔΕ, περί απουσίας συναδέλφων από το σχολείο λόγω κινητοποίησης ΕΛΜΕ (ζητήσαμε ανάκληση της αναφοράς).
- Καταγγείλαμε το «Νόμος και τάξη» για την επιβολή του σχολείου της αγοράς από κυβέρνηση και νέο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, βάσει του οποίου οι εκπαιδευτικοί εντέλλονται να εξαντλούν την ιεραρχία πριν κάνουν οποιαδήποτε αναφορά στο Υπουργείο, αλλιώς θα κινδυνεύουν με ποινή.
Γενικότερα εκφράσαμε αλληλεγγύη σε μια σειρά περιπτώσεις:
- Στη δίωξη νηπιαγωγού Λευκάδας για εκδήλωση 28ης.
- Στη δίωξη του Προέδρου της ΕΛΜΕ Πειραιά Σάββα Σάββα.
- Στη νέα δίκη για το δάσκαλο Θανάση Αγαπητό και τους δημοτικούς υπαλλήλους Σαράντη Αρβανίτη και Θωμά Κυρατζόπουλο.
- Στις μαζικές συλλήψεις συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ από τον υπουργό εργασίας Βρούτση.
- Στην επίταξη ναυτεργατών και ΜΕΤΡΟ.
- Στην τρομοκρατική δίωξη του συναδέλφου Ανδρέα Γιαννόπουλου, εκπαιδευτικού, συνδικαλιστή στην ΕΛΜΕ Αρκαδίας.
- Στην ΕΔΕ για διακίνηση αντιφασιστικού υλικού σε μαθητές (Ζωγράφου).
- Στους ζακυνθινούς αγωνιστές, που διώκονται συνεχώς!!!
- Στο συνάδελφο Δημήτρη Αχείμαστο, από το Λύκειο Πελοπίου Ηλείας, ο οποίος τέθηκε «αυτοδίκαια» σε αργία επειδή μηνύθηκε από κάποιον με τον οποίο είχε οικονομικές διαφορές!!!
- Στο συνάδελφο Γκουλιώνη.
- Στον Πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Ζακύνθου Στρούζα.
- Καταδικάσαμε την ωμή τρομοκρατία εναντίον μαθητών στη Λαμία και αλλού.
- Καταγγείλαμε την ποινική δίωξη που μεθοδεύεται σε βάρος του Προέδρου, του Γραμματέα, της Ταμία του ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου.
Απαιτήσαμε:
- Να παύσει κάθε δίωξη και να απελευθερωθεί άμεσα η Gonul Yilmaz.
- Να μη διωχθούν και να μην εκδοθούν στο εξωτερικό Κούρδοι και Τούρκοι αγωνιστές.
Αυταρχισμός - πολιτική επιστράτευση
- Κεντρικό ήταν η πολιτική επιστράτευση των εκπαιδευτικών. Ζήσαμε τις μαζικές μετακινήσεις επιτηρητών και είπαμε: Όχι στον εξευτελισμό και την τρομοκράτηση του κλάδου. Μέσα στην επιστράτευση κινητοποιηθήκαμε, πετύχαμε ρυθμίσεις. Παρά την τρομοκρατία για απολύσεις 16 συνάδελφοι απείργησαν μέσα στην επιστράτευση και έξη έκαναν τη στάση της ΑΔΕΔΥ στο ξεκίνημά της κιόλας. Ζήσαμε επίσης την αλληλεγγύη του λαού στο ζήτημα με ποικιλία δράσεων. Προσπαθήσαμε, και σε ένα βαθμό πετύχαμε, να υπάρξει κόστος στην κυβέρνηση για την τακτική της.
- Αναδείξαμε, επίσης, το ρόλο του νέου πειθαρχικού στις απολύσεις και τη χειραγώγηση του κλάδου.
- Παρεμβήκαμε άμεσα στο θέμα του σκόπιμου πανικού για τους Ελεγκτές.
Αξιολόγηση
- Αναδείξαμε την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση σαν βασικούς μοχλούς για την κατηγοριοποίηση και τις απολύσεις.
- Καταγγείλαμε τα σεμινάρια επιμόρφωσης ΓΣΕΕ για το νέο σχολείο (με επικεφαλής τον αντιμνημονιακό Πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ), ως μοχλό για την εξασφάλιση συναίνεσης στην αξιολόγηση και στην καταστολή.
- Κάναμε προετοιμασία για την αξιολόγηση, πήραμε θέση για διαγραφή των αξιολογητών από το σωματείο, αναδείξαμε το ρόλο των στελεχών εκπαίδευσης. Ήταν σημαντική και μαζική η εκδήλωση για την αξιολόγηση με μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ στο θέατρο.
- Ο νέος Περιφερειακός επέλεξε να πραγματοποιήσει σεμινάριο προς τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με τίτλο «από τον εμπειρισμό στη διοίκηση ολικής ποιότητας», δείχνοντας ότι η αξιολόγηση αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της κυβερνητικής πολιτικής.
- Αντιπαρατεθήκαμε με το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης στα σχολεία.
- Κάναμε πρόταση για ξεμπλοκάρισμα μισθολογικής – βαθμολογικής εξέλιξης από την αξιολόγηση.
- Καταλήξαμε σε οργανωτικά μέτρα παρεμπόδισης αξιολόγησης (σεμινάρια Διευθυντών, αποφάσεις Συλλόγων κλπ).
Είναι φανερό ότι χωρίς την αποφασιστική αντιπαράθεση των συναδέλφων με τη στρατηγική αυτή, με πυρήνα το σχολείο η κυβέρνηση θα μπορέσει να εφαρμόζει την πολιτική της.
Πολιτισμός
- Συνέχισε η Πολιτιστική Λέσχη τις προβολές, με συμμετοχή της ΕΛΜΕ, και ανταπόκριση της συναδέλφισσας που είχε την ευθύνη. Πρέπει να στηριχθεί περαιτέρω η Λέσχη και να μαζικοποιηθεί.
- Το ΔΣ δεν συμφώνησε με τους νέους όρους λειτουργίας του Ρ/Σ «Ζιζάνιο», στον οποίο η ΕΛΜΕ είναι μέτοχος. Δεν υπήρχε δυνατότητα οικονομικής συνδρομής από πλευράς μας. Συμφωνήθηκε να στηρίξουμε τις καταστατικές αλλαγές για τη συνέχιση της λειτουργίας του και στη συνέχεια να αποχωρήσουμε. Η δυνατότητα για εκπομπές κλπ υπάρχει ανεξάρτητα από το σταμάτημα της συμμετοχής μας στην εταιρία.
- Στηρίξαμε πολιτιστικές πρωτοβουλίες σχολείων και φορέων (πχ σύνδεσμος φιλολόγων).
- Στηρίξαμε πολιτιστικές πρωτοβουλίες μαθητών και πρέπει να δούμε και παραπέρα (πχ μαθητικά φεστιβάλ).
- Τα γραφεία ΕΛΜΕ, αν αντιμετωπιστούν προβλήματα (ηλεκτροδότηση, στεγανότητα, κεραμίδια, ευπρεπισμός χώρου), μπορεί να γίνουν χώρος δράσης μαζί και πολιτιστικής.
- Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία ο χορός της ΕΛΜΕ-ΚΙ
- Ως πολιτιστική δράση θεωρούμε και την αμέριστη αλληλεγγύη στον αγώνα των εργαζόμενων στο Κοργιαλένειο Ίδρυμα αλλά και στο ΥΠΠΟ.
Γενικότερα ζητήματα
- Πήραμε θέση για μια σειρά πλευρές της λειτουργίας των συνδικάτων αλλά και για να αποχωρήσει η ΟΛΜΕ από την προδοτική ETUCE.
- Κεντρικά η ΕΛΜΕ ήταν και είναι σε επιφυλακή για μια ιμπεριαλιστική επίθεση στη Συρία. Ο λαός μας δεν πρέπει να πολεμήσει για ξένες σημαίες από εκείνες των δικών του συμφερόντων.
- Καταδικάσαμε την ιμπεριαλιστική επέμβαση στο Μάλι, τις πιέσεις στο Ιράν, τις δολοφονικές επιδρομές του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας, το ρόλο του ΝΑΤΟ.
- Δεν υπήρχε ζήτημα (Νέος Κρατικός Προϋπολογισμός, γενικότερη κυβερνητική πολιτική) που να μην μας βρει απέναντι.
Μορφές δράσεις – απεργία διαρκείας
- Για τη διεκδίκηση των προηγούμενων αξιοποιήσαμε κάθε πρόσφορη μορφή δράσης: απεργίες, στάσεις, παραστάσεις, ενημερώσεις, εκδηλώσεις, εκδόσεις αφισών, συνεντεύξεις τύπου, ανακοινώσεις, e-mail.
- Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ ήταν ανοιχτό σε κάθε πρόταση, μέσα στο πλαίσιο που είχε καθοριστεί και με ευθύνη για την προοπτική του κινήματος και του κλάδου. Σημειώνουμε το εξής:
Δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ουσιαστικό αποτέλεσμα χωρίς γραμμή ρήξης. Η γραμμή της συνδιαχείρισης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Λογικές του τύπου «να δουλέψουμε μόνοι μας τα σχολεία», «αυτοδιαχείριση» κλπ νομιμοποιούν, τελικά, την κυρίαρχη πολιτική και οδηγούν σε παράλληλες δράσεις και όχι σε ρήξη και ανατροπή. Κάθε μορφή είναι αποδεκτή αρκεί να στηρίζεται στη ζωντανή επαφή των συναδέλφων, να προωθεί τη συλλογική συζήτηση, να μην εκφυλίζει τη δράση, να μην υπονομεύει τον ταξικό προσανατολισμό και την ίδια τη λειτουργία του σωματείου. Πρακτικές του τύπου «διαδικτυακό κίνημα» ή «κάλπες στα σχολεία» χωρίς γενικές συνελεύσεις δεν μας βρίσκουν σύμφωνους.
- Η πιο βασική μορφή δράσης είναι η Γενική Συνέλευση.
- Η τελευταία απεργία των οκτώ ημερών προσφέρεται για συμπεράσματα, τα οποία και επιγραμματικά αναφέρθηκαν στην εισαγωγή. Σημαντικό ήταν ότι έγιναν αρκετές Γενικές Συνελεύσεις, ότι μπήκε καινούριος κόσμος στη δράση. Η συμμετοχή παραμένει αναντίστοιχη της επίθεσης και αποτελεί μείζον πρόβλημα.
Συμμετοχή στις απεργίες
Η εικόνα συμμετοχής σε απεργίες – στάσεις είναι η εξής:
Φαίνεται ότι ο σταθερός μαχητικός πυρήνας είναι μικρός, σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι καν όλα τα μέλη του ΔΣ. Επίσης φαίνεται ότι με εξαίρεση την τρίωρη στις 4/12, που έγινε παγκεφαλληνιακή κινητοποίηση, η συγκροτημένη παρουσία του κλάδου εμφανίζεται στις γενικές απεργίες. Η οκταήμερη απεργία έδειξε δυνατότητες, με καθολική σχεδόν συμμετοχή τις τρεις πρώτες μέρες, αλλά όχι αντοχές στην κλαδική βάση στην οποία αναπτύχτηκε. Η απεργία αποφασίστηκε από ΓΣ που ήταν κατά πολύ μαζικότερες από τις συνηθισμένες αλλά που σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονταν όχι μόνο στην μάζα των υπηρετούντων αλλά ούτε στη μάζα των απεργών. Η φυγή προς τα μπρος είναι οι αποφασισμένες από μαζικές ΓΣ, καλά σχεδιασμένες, γενικές απεργίες. Χωρίς βεβαίως να σημαίνει αυτό μηδενισμό στα κλαδικά προβλήματα και στην δυνατότητα κάποιος κλάδος να κινητοποιηθεί. Ωστόσο, κυρίαρχο είναι ο ενιαίος χαρακτήρας της επίθεσης και η ανάγκη ενιαίας απάντησης.
Λειτουργία ΔΣ
Το ΔΣ λειτούργησε κανονικά και τακτικά. Υπήρξαν σε κάποιες περιπτώσεις απουσίες. Υπήρξαν φαινόμενα μη υλοποίησης αποφάσεων, τα οποία δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά. Δεν είναι δυνατόν να ζητάμε πχ από τον κλάδο να απεργήσει και να υπάρχουν μέλη που κάνουν απεργοσπασία.
Πού πρέπει να δώσουμε έμφαση σε δημόσιο – εκπαίδευση
Η γενική γραμμή πλεύσης στην οποία κινήθηκε και πρέπει να εξακολουθήσει να κινείται η ΕΛΜΕ-ΚΙ είναι:
Άμεσα μέτρα ανακούφισης στην κατεύθυνση της συνολικής πολιτικής ρήξης.
Η ΕΛΜΕ-ΚΙ δε μπορεί να μην είναι «γειωμένη» με την πραγματικότητα αλλά και δεν επιτρέπεται να «μαζεύει τα απόνερα», χωρίς να απαιτεί μια ριζικά διαφορετική πορεία για το λαό και τον τόπο.
Άξονες προτεραιότητας:
Η λεγόμενη «ποιοτική» αξιολόγηση μπαίνει επί τάπητος και θα είναι ο κρίκος για την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία σχολείων – δημοσίων υπηρεσιών και για τις απολύσεις των εκπαιδευτικών και των δημοσίων υπαλλήλων. Τα κριτήριά της είναι δοσμένα από ΟΟΣΑ και ΕΕ. Δρομολογείται άμεσα. Το μποϊκοτάρισμά της αποτελεί άμεσο διακύβευμα.
Εμμένουμε στη θέση:
· Μπλοκάρουμε με όρους συλλογικών αποφάσεων και όρους κινήματος την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και την ακυρώνουμε στην πράξη με αποφάσεις ΔΣ, Γενικών Συνελεύσεων και Επιτροπών Αγώνα.
· Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (π.χ. ερωτηματολόγια).
· Κανένα στέλεχος της Δημόσιας Διοίκησης που αναλαμβάνει οποιονδήποτε ρόλο στην εφαρμογή της αξιολόγησης δεν έχει θέση στο συνδικαλιστικό κίνημα. Έξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία.
· Νέο σχολείο. Να εξηγούμε με βάση τις εξελίξεις ότι θα επιφέρει όξυνση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση, θα ενισχύσει την ιδεολογική χειραγώγηση, θα την προσαρμόσει στις νέες συνθήκες αλλά και θα υποτάξει περισσότερο το σχολείο στις απαιτήσεις του κεφαλαίου. Να οργανώνουμε με κύριο άξονα αυτό τη συμμαχία.
· Νέο ασφαλιστικό, ΕΟΠΥΥ – Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, γενικευμένες – σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις αποτελούν βασικά μέτωπα πάλης.
Σε κεντρικό επίπεδο απαιτούμε την κατάργηση όλων των μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων, τη μονομερή διαγραφή του χρέους. Τα αιτήματα και η ζωή μας δε χωρούν στο πλαίσιο της ΕΕ και της εξουσίας των μονοπωλίων.
Δυνατά και ταξικά
Η ΕΛΜΕ-ΚΙ οφείλει να δει όλες τις πλευρές της δράσης της αλλά και να αναπτύξει την αλληλεγγύη και την εσωτερική ζωή του σωματείου. Με ταξικό προσανατολισμό, με ισχυρό ρεύμα υπέρ της γραμμής της ρήξης και όχι της υποταγής, με χτύπημα του φόβου και της τρομοκρατίας, με ενίσχυση της συμμετοχής και των διαδικασιών βάσης, με κέντρο τη σχολική μονάδα, μπορούμε να ανασυνταχθούμε. Σαν κομμάτι του λαού μας μπορούμε και πρέπει να έχουμε συνεισφορά στην αντεπίθεση για ένα μέλλον ανάλογο των προσδοκιών μας και των δυνατοτήτων της σύγχρονης εποχής.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ προτείνει στη ΓΣ να επιβεβαιώσει τον προσανατολισμό του σωματείου στο πλευρό του ΠΑΜΕ, του ταξικού κινήματος, με το πλαίσιο και τα αιτήματα που έχει διατυπώσει μέχρι σήμερα. Ως Γενική Συνέλευση διαχωρίζουμε τις θέσεις μας και τις ευθύνες μας από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες, τις πλειοψηφίες της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ, αλλά και ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, τους εργοδοτικούς και κυβερνητικούς συνδικαλιστές που χρόνια μας πιπίλιζαν τα μυαλά με το παραμύθι ότι πρέπει να κάνουμε θυσίες για να αυξηθούν τα κέρδη, για ανταγωνιστική οικονομία, γιατί η πίτα που δήθεν θα αυξάνονταν θα έφερνε αυξήσεις, θέσεις εργασίας, κοινωνικά δικαιώματα. Αγωνιζόμαστε για μια ανάπτυξη που κριτήριό της δεν θα είναι το κέρδος, αλλά οι ανάγκες για μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, με αξιοπρεπείς μισθούς, συντάξεις, ανάπαυση, δωρεάν μόρφωση για τα παιδιά μας, εξασφαλισμένη δωρεάν φροντίδα Υγείας για τις οικογένειές μας, ξεκούραση κι ασφάλεια για το μέλλον. Ανάπτυξη και παραγωγή προς όφελος του λαού και όχι των μονοπωλιακών ομίλων.
Αργοστόλι 5/11/2013
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος | Ο Γενικός Γραμματέας |
Γεωργόπουλος Διονύσης |
Γαλιατσάτος Νικόλας |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη