Thumbnail
alfavita.gr

Σίγουρα η φετινή χρονιά αποτελεί ορόσημο στη πολιτική κατεδάφισης του δημόσιου σχολείου. Εκπαιδευτικοί σε «κινητικότητα», τοποθετημένοι ταυτόχρονα σε τρία και τέσσερα σχολεία, σε μια «γεμάτη υποσχέσεις» διαθεσιμότητα, αλλά και «αποσπασμένοι»-εγκλωβισμένοι σε μια αδιέξοδη αναμονή. Την ίδια στιγμή χιλιάδες τα κενά στα σχολεία, στα οποία απλώνεται ένα κλίμα διάλυσης κάτω από το βάρος της υποχρηματοδότησης και των δεκάδων «διαρθρωτικών» αλλαγών του υπουργείου.

Μαθητές, στο όνομα των οποίων «πίνει νερό» ο υπουργός, ψάχνουν σχολεία και τμήματα (τεχνική εκπαίδευση) που παρά τις υποσχέσεις ακόμα δεν ξεκίνησαν να λειτουργούν, αναζητούν μεταφορικά μέσα, δεν  έχουν καθηγητές ούτε για τα άλλοτε «αδιαπραγμάτευτα» πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (Φούρνοι), τα οποία απλώθηκαν και στη πρώτη λυκείου χωρίς όμως να μπορεί κανείς να τους πει, με τι ακριβώς είναι αντιμέτωποι.

Κι όμως, παρά τις εικόνες αποσύνθεσης του δημόσιου σχολείου μοναδική αγωνία του υπουργείου και των διευθυντών του, οι ώρες που χάνονται από καταλήψεις, κινητοποιήσεις και απεργίες. Άτεγκτοι και αδιάλλακτοι σε κάθε τέτοια περίπτωση, οι  στυγνοί τεχνοκράτες της υπόδουλης κυβέρνησης, μετατρέπονται αίφνης σε μαχητές υπέρ του «κατοχυρωμένου συνταγματικού δικαιώματος» στη μόρφωση που πρέπει να έχουν όλοι οι μαθητές. Μόλις οι κινητοποιήσεις τελειώνουν, ικανοποίηση πλημυρίζει τους κυβερνητικούς θεατρίνους και τα σχολεία συνεχίζουν να πορεύονται με τα χιλιάδες κενά και τα υπόλοιπα προβλήματα τους.

Και το ερώτημα που γεννιέται, εύλογο, πρόδηλο και ταυτόχρονα εξοργιστικό… Αν στην αρχή της χρονιάς χιλιάδες εκπαιδευτικοί βρέθηκαν στις λίστες πλεοναζόντων που καταρτίστηκαν από το υπουργείο και τους διευθυντές εκπαίδευσης, πως γίνεται  ακόμα και σήμερα να πνίγονται τα σχολεία όλης της χώρας στα κενά;

Και η απάντηση άλλο τόσο εύλογη, ξεκάθαρη και αποστομωτική για τους απολογητές της βάρβαρης και αντικοινωνικής πολιτικής. Πολύ απλά, κανείς εκπαιδευτικός από όλους αυτούς που «κρίθηκαν» πλεονάζοντες δε περισσεύει!  Όλο αυτό δεν ήταν τίποτε άλλο παρά μια μεθόδευση. Καθυστέρησαν τις αποσπάσεις, «αγνόησαν» τις πάγιες ανάγκες της πρωτοβάθμιας στην οποία εργάζονται κάθε χρόνο χιλιάδες καθηγητές (ειδικοτήτων) και κατασκεύασαν πλαστές λίστες υπεράριθμων, κυρίως από αυτούς. Στο νομό Σάμου εφαρμόζοντας με ακραίο τρόπο τη κυβερνητική πολιτική ο προϊστάμενος όρισε  αρχικά 68 εκπαιδευτικούς ως πλεονάζοντες. Ακολούθησαν υποχρεωτικές μετακινήσεις σε άλλα νησιά και διαθέσεις στη πρωτοβάθμια (όπως κάθε χρόνο). Στο νομό  στον οποίο κρίθηκαν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί, όπως άλλωστε συνέβη παντού, οι ανάγκες καλύφθηκαν οριακά, αφού υποχρεώθηκαν πολλοί από αυτούς που το Σεπτέμβρη  ορίστηκαν πλεονάζοντες να τοποθετηθούν ακόμη και σε τρία σχολεία και να διανύουν τεράστιες αποστάσεις προκειμένου να καλύψουν τα κενά! Τώρα αυτοί που έπαιξαν το θέατρο των υπεραριθμιών, δεν αποδεσμεύουν τους ελάχιστους εκπαιδευτικούς που πήραν απόσπαση επειδή δεν υπάρχει αντικαταστάτης ούτε για μια ώρα!

Κενά όμως, με βάση το ίδιο το υπουργείο, υπάρχουν και στις περιοχές προς τις οποίες αποσπάστηκαν οι εκπαιδευτικοί. Τελικά μόνο κενά όλων των ειδικοτήτων, σύμφωνα με τις αναρτήσεις όλων των διευθύνσεων, προκύπτουν αθροιστικά σε όλη την Ελλάδα.  Αυτή είναι η πραγματικότητα και όσο και αν προσπάθησε το υπουργείο να διαχειριστεί επικοινωνιακά τη μεθόδευση παραγωγής υπεράριθμων, ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσει την αλήθεια που αντιλαμβάνεται ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα. Δεν ήταν τίποτε άλλο από ένα χυδαίο τέχνασμα. Πριν δοθούν αποσπάσεις, πριν γίνουν διαθέσεις στη πρωτοβάθμια, πριν δηλαδή καλύψουν πάγιες εκπαιδευτικές ανάγκες, έφτιαχναν λίστες υπεράριθμων. Με φανερό στόχο τη τρομοκρατία και τη πειθάρχηση των εκπαιδευτικών, με απώτερο στόχο τη προετοιμασία της κοινής γνώμης για τις επερχόμενες απολύσεις. Άθλιοι τακτικισμοί των «σοφών» του υπουργείου. Άθλια και φθηνή η προσπάθεια εφαρμογής αυτών των επινοήσεων από τους περιφερειακούς διευθυντές και τα διοικητικά στελέχη. Λυπηρή η στάση και ανάλγητη η συμπεριφορά αυτών που ήθελαν σε προηγούμενη φάση να παρουσιάζονται στα σχολεία ως «συνάδελφοι».

Για την Ενωτική Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ικαρίας Φούρνων

Πετράκης Βασίλης, Δάμαλος Χρήστος, Μαυρογιώργη Μαρία, Μπουτμπάρα Σοφία, Λουκάς Βασίλης 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Linda_McMahon
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
H νέα υπουργός Παιδείας που επέλεξε ο Τραμπ είναι πρώην CEO του WWE - Εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Forbes
Forbes: «Θέλουμε να επιστρέψουμε στην Ελλάδα» λένε τα αδέλφια που βρίσκονται στη λίστα με τους 30 ερευνητές ηλικίας έως 30 ετών
«Δεν ξέρουμε αν οι ευκαιρίες είναι οι ίδιες στην Ελλάδα» - Τι είπαν τα αδέλφια από τη Θεσσαλονίκη που βρίσκονται στη λίστα του Forbes
Forbes: «Θέλουμε να επιστρέψουμε στην Ελλάδα» λένε τα αδέλφια που βρίσκονται στη λίστα με τους 30 ερευνητές ηλικίας έως 30 ετών
Monimoi dikastiria
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται για τον θάνατο της τρίχρονης Κατερίνας
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας