Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας
Αντωνοπούλου 66 Βόλος, T.K. 382 21
Τηλέφωνο: 24210)20483 (Κάθε Δευτέρα 19:00-21:00)
Fax: 24210)20483
e-mail: [email protected]
Ιστοσελίδα: www.elme-mag.gr
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2013
Αρ. Πρωτ. 172
Προς
• Υφυπουργό Παιδείας
• ΔΣ ΟΛΜΕ
Κοινοποίηση
• Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Νομού Μαγνησίας
• Σχολεία και Υπηρεσίες
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Νομού Μαγνησίας
• MME
Θέμα: « Βελτιστοποίηση της διδασκαλίας των μαθημάτων Πληροφορικής και Ερευνητικών Εργασιών »
To ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας διαπιστώνει ότι τα μαθήματα της πληροφορικής και κατά συνέπεια και ο εκπαιδευτικός κλάδος της πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δέχονται μια ακόμα αδικαιολόγητη υποβάθμιση.
Η υποβάθμιση ξεκινά από το Γενικό Λύκειο όπου δε δικαιολογείται η συνδιδασκαλία δύο εκπαιδευτικών στα μαθήματα πληροφορικής. Το αυτονόητο, που είναι η στήριξη από δύο εκπαιδευτικούς απαιτητικών εργαστηριακών ασκήσεων στα εργαστήρια υπολογιστών όταν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 16, θεωρήθηκε περιττό. Τα μαθήματα πληροφορικής χαρακτηρίστηκαν θεωρητικά και δυνητικά εργαστηριακά αλλά πάντα με διδασκαλία ενός εκπαιδευτικού. Το οξύμωρο είναι ότι στην Α’ τάξη το μάθημα ονομάζεται και πραγματοποιείται ως «Εφαρμογές Πληροφορικής», δηλαδή πρακτική της Πληροφορικής και όχι θεωρία. Ας σκεφτούμε απλά, ότι σε ένα τέτοιο μάθημα οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δίνουν την προσοχή τους σε κάθε υπολογιστή μαθητή τους οι οποίοι μπορεί και να υπερβαίνουν τους 25 ταυτόχρονα!!!
Η παραπάνω υποβάθμιση μεταφέρθηκε και στα Επαγγελματικά Λύκεια, όπου χαρακτηρίστηκαν όλα τα μαθήματα Κύκλου της Α’ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου θεωρητικά. Έτσι, πάλι το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» προέκυψε ως θεωρητικό με εργαστηριακές εκλάμψεις!!!
Έτσι, η διδασκαλία πραγματοποιείται από έναν εκπαιδευτικό ακόμα και για 25 μαθητές στο Επαγγελματικό Λύκειο και 27 μαθητές στο Γενικό Λύκειο.
Σχετικά με τη στήριξη των Ερευνητικών Εργασιών (Projects) από τους Καθηγητές Πληροφορικής στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια ( 4 ώρες) δημιουργήθηκε μια ανομοιομορφία και ανισότητα αφού ο εκάστοτε Διευθυντής Εκπαίδευσης μπορεί «κατά το δοκούν» να επιτρέπει ή όχι τη στήριξη αυτή των Ερευνητικών Εργασιών ανάλογα με το αν του περισσεύουν ή όχι καθηγητές από τα μαθήματα Α’ ανάθεσης σε κάθε σχολείο.
Θεωρούμε ότι σε όλα τα σχολεία υπάρχει ανάγκη των μαθητών για αναζήτηση μέσω διαδικτύου, για χρήση λογισμικών και καλύτερη συλλογή, εισαγωγή και επεξεργασία δεδομένων.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ, με στόχο τη βελτιστοποίηση της διδασκαλίας των μαθημάτων Πληροφορικής και Ερευνητικών Εργασιών σε όλα τα σχολεία, ζητά τα αυτονόητα:
1. Τα μαθήματα Πληροφορικής, που περιλαμβάνουν εκμάθηση και χρήση λογισμικού, να χαρακτηρίζονται εργαστηριακά και να εφαρμόζεται συνδιδασκαλία αν το τμήμα έχει περισσότερους από 16 μαθητές (όριο που θεωρείται ήδη υψηλό).
2. Η υποστήριξη των Ερευνητικών Εργασιών από τους καθηγητές Πληροφορικής να ισχύσει για όλα τα σχολεία (Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια) με τη διάθεση εκπαιδευτικών για 4 ώρες στα εργαστήρια πληροφορικής ανεξαρτήτως αν ο εκπαιδευτικός έχει ή όχι οργανική θέση στο σχολείο.
Σας καλούμε για τις ενέργειές σας με σκοπό την υλοποίηση των ανωτέρω αιτημάτων.
Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας
Σωκράτης Σαβελίδης
Η Γραμματέας
Μαρία Γιαννουλή
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ