Thumbnail
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΟΥ Δ.Σ.

Γ ΕΛΜΕ-Θ        19-12-2013

ΣΥΝΘΕΣΗ του Δ.Σ. της  Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ

Το Δ.Σ. που εξελέγη  στις 13 /12/2012, συγκροτήθηκε σε σώμα στις 21/1/2013 ως εξής:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ:  Tρανός Τριαντάφυλλος, 3ο Γυμνάσιο Συκεών,

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Λαθήρας Γιάννης, 2ο Γυμνάσιο Συκεών, αντικαταστάθηκε από την Ελένη Τσιναρέλη,  3ο Γ/ Πολίχνης στις 1-9- 2013….

Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Λαθήρα Γιάννα 2ο Γυμνάσιο Συκεών,  αντικαταστάθηκε από τον Λαθήρα Γιάννη στις 1-9- 2013

ΕΙΔ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Παλάντζας Νίκος, 1ο Γυμνάσιο Πολίχνης

ΤΑΜΙΑΣ: Ελένη Τσιναρέλη , αντικαταστάθηκε από τον Tρανό Τριαντάφυλλο,  στις 1-9- 2013

ΜΕΛΗ: Θεοδοσιάδης Γιάννης, 4ο Γυμνάσιο Θεσ/νίκης, αντικαταστάθηκε από το Χρήστο  Μάττα 1ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης  στις 19-1-2013,

 Θερμός Κίμων 1ο ΕΠΑΛ  Νεάπολης

ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΟΥ 2013

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Παρουσιάζουμε τον απολογισμό μας για τη χρονική  περίοδο ΓΕΝΑΡΗ 2013 –ΔΕΚΕΜΒΡΗ  2014  όχι ως μια τυπική-καταστατική υποχρέωσή μας, αλλά για να αποτιμήσουμε τα αποτελέσματα των κοινών προσπαθειών μας κατά τη διάρκεια ενός εξαιρετικά δύσκολου έτους και να αποφασίσουμε, ενόψει και της νέας συνδικαλιστικής περιόδου, μέσα και τρόπους που θα μας επιτρέψουν να πετύχουμε τους στόχους μας. Το απερχόμενο Δ.Σ καλεί όλους τους συναδέλφους /σσες, να συμμετάσχουν μαζικά στην ΕΚΛΟΓΟ-ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ της Γ ΕΛΜΕ-Θ.      

Είναι περιττό να τονίσουμε τις εξαιρετικά κρίσιμες περιστάσεις για το μέλλον του κλάδου αλλά και της κοινωνίας ολόκληρης

Η μαζική μας συμμετοχή στις συλλογικές  διαδικασίες,   πρέπει να είναι  η απάντηση στο κλίμα φόβου, παράλυσης και απαξίωσης του σ.κ που καλλιεργούν η μνημονιακή συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ.  και οι μέντορές της  στην Ε.Ε. και στο ΔΝΤ καθώς και τα παπαγαλάκια τους στα ΜΜΕ. Και μάλιστα τη στιγμή που η ηγετική κλίκα της νεοφιλελεύθερης Ε.Ε. αποφάσισε να καταδικάσει οριστικά τους «απείθαρχους» λαούς της Ευρώπης σε «δημοσιονομική κάθειρξη» χωρίς ημερομηνία λήξης, με τη συνταγή "περισσότερη λιτότητα - λιγότερη δημοκρατία".

Στον τόπο μας για τέταρτη  συνεχόμενη  χρονιά   οι διαδοχικές κυβερνήσεις των  «μνημονίων  της χρεωκοπίας», σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ, προχώρησαν στη βίαιη κατάργηση των ελάχιστων εναπομείναντων εργασιακών-ασφαλιστικών δικαιωμάτων, στην ανελέητη λεηλασία του εισοδήματος των εργαζόμενων και των συνταξιούχων,  στην επιβολή νέων υπέρογκων, οριζόντιων και άδικων χαρατσιών στις πλάτες  αυτών που δεν ευθύνονται για την οικονομική κρίση. Αντίθετα, οι υπεύθυνοι της κρίσης που συσσώρευσαν αμύθητα κέρδη σε βάρος των εργαζομένων, ανασυντάχθηκαν και με τις ευλογίες των κυβερνώντων παραμένουν προκλητικά  στο απυρόβλητο.

Οι ηγεμονικές δυνάμεις του ευρωπαϊκού κεφαλαίου (με προεξάρχοντα το ρόλο του γερμανικού) με την τραπεζική ενοποίηση και τον ασφυκτικό  έλεγχο, τη δημοσιονομική σταθερότητα κι επιτήρηση και την πολιτική ενοποίηση του νεοφιλελεύθερου μονόδρομου, στοχεύουν σε ακόμα μεγαλύτερη υποτίμηση της αξίας της εργατικής δύναμης ,στη  διαμόρφωση νέων πεδίων κερδοφορίας για τα  πλέον ισχυρά τμήματα του κεφαλαίου, τη  βαθύτερη αναίρεση των δημοκρατικών ελευθεριών και του δικαιώματος της λαϊκής κυριαρχίας στην Ευρώπη.

Τέσσερα χρόνια μετά την έλευση του ΔΝΤ η χώρα μας υφίσταται μια πραγματική κοινωνική καταστροφή.

Η παιδεία, η υγεία, ο πολιτισμός είτε θεωρούνται άχρηστες δαπάνες, είτε πρέπει να γίνουν πεδία κερδοφορίας για το κεφάλαιο. Γι αυτό και ετοιμάζουν ξεπούλημα στο ντόπιο και διεθνές κεφάλαιο όλων των δημόσιων αγαθών (νερό, ενέργεια κ.λπ.) μέσω «των αποκρατικοποιήσεων» των ΔΕΚΟ και προχωρούν στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Στο όνομα του χρέους, ενός χρέους που ο λαός δεν δημιούργησε, δεν αναγνωρίζει και αγωνίζεται για τη διαγραφή του, επελαύνουν εναντίον των λαϊκών στρωμάτων, εξαθλιώνοντας το λαό,  σε μια ιστορική φάση οξείας παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης, επιδιώκοντας την ισοπέδωση όλων των εργατικών και λαϊκών κατακτήσεων του εικοστού αιώνα, τη λαϊκή τρομοκράτηση και ποινικοποίηση των αγώνων, αξιοποιώντας  κατά περίσταση πριν προχωρήσουν στην θεαματική επικοινωνιακή σύγκρουση μαζί της  και ως εφεδρεία καταστολής τη ναζιστική-φασιστική οργάνωση της Χρυσής Αυγής.

Τέτοιο ήταν  το μέγεθος της βρώμικης δουλειάς της άθλιας συγκυβέρνησης ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ώστε χρειάστηκε  πλέον για να περάσουν τα μέτρα να  νομοθετούν σε συνθήκες περιορισμένης δημοσιότητας, στήνοντας βιομηχανία   Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου. Η διακυβέρνηση της χώρας γίνεται πλέον με διαδοχικά  κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα.

Στην εκπαίδευση είχαμε μέσα στο καλοκαίρι:

-  Την εξαφάνιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Το κλείσιμο και η συρρίκνωση των σχολείων σε όλη τη χώρα και οι διαθεσιμότητες- απολύσεις  2200 εκπαιδευτικών - Τις υποχρεωτικές μετατάξεις, που βαφτίστηκαν εθελοντικές, όταν 6000 εκπαιδευτικοί χαρακτηρίστηκαν «πλεονάζον προσωπικό» και   κλήθηκαν να αποφασίσουν με «το πιστόλι στον κρόταφο». Μετατάξεις που έγιναν με τρόπο παράνομο και διαδικασία διάτρητη αφού παρακάμφθηκαν τελείως τα υπηρεσιακά συμβούλια, δεν ανακοινώθηκαν τα μόρια των μεταταχθέντων και το ΠΥΣΔΕ προέλευσης!  Τελικά πραγματοποιήθηκαν 3495 μετατάξεις, ενώ παραμένουν ακόμα 1105 θέσεις κενές! Στη συνέχεια θέλησαν  να προχωρήσουν σε υποχρεωτικές μεταθέσεις και σε περιοχές εκτός περιφερειών, επιλογή που διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και τις οικογενειακές συνθήκες ζωής των εκπαιδευτικών!

-  Το νομοσχέδιο για το “νέο Λύκειο” που ψηφίστηκε  στις 10 Σεπτέμβρη 2013, νομοσχέδιο που  καταστρέφει οριστικά  το μορφωτικό ρόλο του Λυκείου, σκληραίνει τους όρους προαγωγής και απόλυσης των μαθητών αφού οι μαθητές θα εξετάζονται με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε 39 μαθήματα στις τρεις τάξεις του Λυκείου για να πάρουν απολυτήριο! Γίνεται σαφές ότι, μετά την υποχρεωτική γυμνασιακή εκπαίδευση, θέλουν να κατευθύνουν χιλιάδες μαθητές σε άτυπες μορφές κατάρτισης-μαθητείας (απλήρωτης και ανασφάλιστης εργασίας), που λειτουργούν έξω από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα! Χαρακτηριστικό της πρόθεσης αυτής είναι το γεγονός ότι το Υπουργείο κατήργησε όλες τις ΕΠΑΣ (περίπου 102). Αυτό το ανταγωνιστικό και βαθμοθηρικό σχολείο στην πράξη  θα μειώσει  τον αριθμό των μαθητών στη Λυκειακή βαθμίδα με αποτέλεσμα να οδηγήσει στην «έξωση» ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας  αλλά και της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

-  Όλα αυτά αποτελούν πλέον γενικευμένο  εργασιακό εφιάλτη για τους καθηγητές όλων των ειδικοτήτων. Ουδείς εκπαιδευτικός μπορεί να είναι σίγουρος για το αν θα έχει στο μέλλον  τάξη και μαθητές  για να διδάξει. Το αναλυτικό και το ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών χρησιμοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας ως εργαλείο για την επαγγελματική αχρήστευση εκπαιδευτικών. Η διαδικασία είναι απλή: καταργούνται μαθήματα όχι με παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά για να ανοίξει ο δρόμος για τη διαθεσιμότητα και στη συνέχεια την απόλυση των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων ειδικοτήτων.

Επιβλήθηκαν  υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια «για το συμφέρον της εθνικής οικονομίας και την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου»! Με μια απλή υπουργική απόφαση, διαλύονται οικογένειες αλλά και οι εργασιακές μας σχέσεις. Ουσιαστικά καταργείται η οργανικότητα και ανοίγει ο δρόμος και για την κατάργηση της μονιμότητας! Είναι φανερό ότι τέτοιες διατάξεις συνδέονται αρμονικά με την αξιολόγηση-χειραγώγηση που προωθείται ως νέα πανάκεια. Μην ξεχνάμε ότι με τις νέες προωθούμενες συγχωνεύσεις, την αύξηση του ωραρίου και τα 30άρια τμήματα ένα μεγάλο ποσοστό συναδέλφων θα παραλάβει «φύλλο πορείας» για να μετακομίσει υποχρεωτικά σε άλλη πόλη! Κι αν αρνηθούν; Απόλυση…

    Οι εκλογές της ΕΛΜΕ διεξάγονται στην καρδιά μιας βαθιάς κρίσης του συστήματος. Με εργαλεία το χρέος και τα δημοσιονομικά ελλείμματα, επιχειρείται από κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφάλαιο  να φορτώσουν το βάρος της κρίσης στις πλάτες των εργαζόμενων και να περάσουν σαρωτικές καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Η κοινωνία είναι αντιμέτωπη με μια επιτάχυνση της επίθεσης. Εργασία, ασφάλιση, δημοκρατικές ελευθερίες, πολιτισμός, περιβάλλον, παιδεία και υγεία μπαίνουν στην κλίνη του μνημονιακού Προκρούστη.

 Πιο συγκεκριμένα:

          Η κυβέρνηση χαράζει με την Τρόικα ένα δρόμο που είναι καταβύθιση στην κοινωνική εξαθλίωση. Στο όνομα των δημοσιονομικών ελλειμμάτων και της αποπληρωμής του χρέους ετοιμάζονται νέα μέτρα που έχουν τη μορφή θύελλας και χτυπάνε ό,τι έχει σωθεί. 

Άλλες 12.500 χιλιάδες διαθεσιμότητες στο δημόσιο δρομολογούνται μέσα  στο Δεκέμβρη, παράλληλα ετοιμάζεται, με μια διαδικασία στα πρότυπα της ΕΡΤ,  το κλείσιμο και οι συγχωνεύσεις υπηρεσιών και οργανισμών ζωτικής σημασίας: σχολεία, νοσοκομεία, ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Η φοροεπιδρομή και τα χαράτσια ρημάζουν το λαϊκό εισόδημα, ενώ προσφέρεται φοροασυλία στο κεφάλαιο. Οι κατασχέσεις πρώτης κατοικίας για τα λεγόμενα “κόκκινα δάνεια” ξεκινάνε, μετά από τη μιντιακή εκστρατεία για να συνηθίσουμε το αδιανόητο, αφού η μεγάλη πλειοψηφία δεν μπορεί να καλύψει βασικές ανάγκες. Η πορεία του ΕΟΠΥΥ αποδεικνύεται ένα σπιράλ θανάτου που αφήνει την κοινωνική πλειοψηφία χωρίς γιατρό και φάρμακο, ενώ στο στόχαστρο μπαίνει η σύνταξη και ό,τι απέμεινε από τα αποθεματικά των ταμείων. Μεθοδεύεται μια νέα εφόρμηση ιδιωτικοποιήσεων και λεηλασία του δημόσιου πλούτου. Κοντά σε όλα η ανεργία καλπάζει και οδηγεί στο περιθώριο τη νεολαία.             

Κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ στο όνομα του χρέους αποδομούν τις εργασιακές σχέσεις, απολύουν, ωθούν στην απλήρωτη, ανασφάλιστη εργασία με μόνο στόχο να ρίξουν στην εργαζόμενη πλειοψηφία τα βάρη της κρίσης  για να γλιτώσουν το κόστος εργοδότες, κεφάλαιο και τράπεζες. Το δίλημμα έχει τεθεί με τον πιο ωμό τρόπο, ή θα έχουμε σχολεία, υγεία, μισθούς και συντάξεις ή θα πληρώνουμε τόκους και τοκοχρεολύσια.

 Ή θα ζήσει η κοινωνία ή θα πληρωθεί το χρέος γιατί από τα 74 δισ του προϋπολογισμού στο σύνολο των 116 δις πάνε για το χρέος. Το μόνο που υπόσχονται είναι ότι στο εξής έτσι θα είναι ο κόσμος: άδικος, ανελεύθερος, γεμάτος εκμετάλλευση και στερήσεις. Γι' αυτό διαφημίζουν τη μοιρολατρική αποδοχή των Μνημονίων, το αλληλοφάγωμα των εργαζομένων και των φτωχών. Σε αυτό στρατεύεται ο φασισμός, υπηρέτης του κεφαλαίου και των τραπεζών που συκοφαντεί το εργατικό κίνημα και τους κοινωνικούς αγώνες, την ώρα που στοχοποιεί τους μετανάστες για να αθωώσει το κεφάλαιο και την Τρόικα.       

 Μέσα σ' αυτό το γενικότερο πολιτικό πλαίσιο πρέπει να δούμε και την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο χώρο της εκπαίδευσης.

Είναι σαφές ότι ο χώρος της εκπαίδευσης, μπήκε σε εντελώς νέα περίοδο.

Με την αντιδραστικότερη μεταρρύθμιση των τελευταίων χρόνων στην εκπαίδευση, στέλνουν στον καιάδα ολόκληρη τη νέα γενιά, συνθλίβουν την εργασιακή και παιδαγωγική ύπαρξη χιλιάδων εκπαιδευτικών, οδηγώντας τους τελικά, στη διαθεσιμότητα, την απόλυση, τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις.       

          Για να αντιμετωπιστούν τα τεράστια προβλήματα το Υπουργείο στοιβάζει τους μαθητές σε 30άρια τμήματα και αδιαφορεί για τις χιλιάδες χαμένες ώρες σε κάθε νομό (οι χαμένες κάθε βδομάδα μέσο όρο στα σχολεία που καταργήθηκαν οι τεχνικές ειδικότητες ήταν 50 ώρες και θα συνεχιστούν να είναι μετά και το νέο διώξιμο των συναδέλφων από τα σχολεία). Ακόμη  θέλει να συγχωνεύσει 1500 σχολικές μονάδες, όπως περιγράφεται στον προϋπολογισμό! Τα στοιχεία αυτά θα δημιουργήσουν τεχνητές υπεραριθμίες.  Στο σημείο αυτό το υπουργείο θα προωθήσει το καθεστώς της διαθεσιμότητας-απόλυσης καταστρέφοντας ζωές και τις υποχρεωτικές μεταθέσεις σε όλη την επικράτεια, μετατρέποντας τους εκπαιδευτικούς σε περιπλανώμενους φαντάρους διαλύοντας οικογένειες και εργασιακές σχέσεις!

              Ο προϋπολογισμός του 2014 που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση για την Παιδεία είναι ο χειρότερος όλων των προηγούμενων ετών, μειωμένο θα είναι και το κονδύλι για το Υπουργείο Παιδείας  6% μείωση από πέρυσι, 12% από πρόπερσι, 33% από το 2009! Μόλις 5 δις αντιστοιχούν στο Υπερυπουργείο, όχι βέβαια μόνο για την Παιδεία, αλλά και για τις λοιπές δραστηριότητες (Θρησκεύματα, τεχνολογίες, δια βίου μάθηση κλπ). 

  Αυτή η πολιτική στην εκπαίδευση έχει ως κύριο στόχο την ακύρωση της εκπαίδευσης ως κοινωνικού  δικαιώματος. Συνδέεται με το νεοφιλελεύθερο σχολείο της αγοράς.  Υλοποιώντας αυτήν τη λογική, το Υπουργείο Παιδείας εξαπολύει έναν πρωτοφανή καταιγισμό  νομοσχεδίων, κειμένων και προτάσεων με στόχο να δημιουργηθεί ένα εντελώς νέο θεσμικό πλαίσιο σε όλα τα επίπεδα. Ένα νομικό πλαίσιο που θα προσφέρει την απαραίτητη βάση για να οικοδομηθεί το «νέο» σχολείο με ταμπέλα δημόσιου και όρους λειτουργίας ιδιωτικού, σχολείο της αγοράς, φθηνό,  αυταρχικό, εξοντωτικό και ελιτίστικο, σχολείο όχι γνώσεων και παιδείας, αλλά λειτουργικών δεξιοτήτων, στενής κατάρτισης και όχι γενικής γνώσης, σχολείο όπου θα βασιλεύει το πνεύμα του ανταγωνισμού, της ταξικής διαφοροποίησης και της αποθέωσης της επιχειρηματικότητας.

Το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο του σχολείου προσαρμόζεται ακόμα πιο έντονα στις επιταγές των τεχνικών δελτίων του ΕΣΠΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ με την εισαγωγή πιλοτικών προγραμμάτων εξυπηρέτησης συγκεκριμένων ιδεολογικών κατευθύνσεων, δεξιοτήτων και κατάρτισης της καπιταλιστικής αγοράς εργασίας.

                Η επίθεση αυτή ενισχύεται με μοχλό το νέο μισθολόγιο, και τις αντιδραστικές προτάσεις για τη διοίκηση και τη δομή της εκπαίδευσης, την τεχνολογική εκπαίδευση και το «νέο» Λύκειο, την αξιολόγηση - χειραγώγηση ανθρώπων και κατηγοριοποίηση σχολείων. Με τις περικοπές δαπανών, τις συγχωνεύσεις σχολείων, τον αντιδραστικό Καλλικράτη στην εκπαίδευση και την «αποκέντρωση», την απαγόρευση των προσλήψεων. Με τη μισθολογική, εργασιακή, ασφαλιστική εξαθλίωση του εκπαιδευτικού και περιστολή κάθε εκπαιδευτικής παιδαγωγικής ελευθερίας.

             Με την αντιδραστική εγκύκλιο με βάση την οποία οδηγούν σε αργία κάθε υπάλληλο, ακόμα και για την πολιτικοσυνδικαλιστική άποψη και δράση! Το πειθαρχικό δίκαιο «τυλίγει πολύ εύκολα σε μια κόλλα χαρτί» ανά πάσα στιγμή κάθε συνάδελφο που δεν είναι απόλυτα υποταγμένος! Ο καθηγητής που κατηγορείται για «ανάρμοστη συμπεριφορά» ή για «σοβαρή απείθεια»  και οδηγείται σε ΕΔΕ τίθεται σε αργία!

              Οι  απολύσεις  θα συνεχιστούν με την αξιολόγηση-χειραγώγηση  που θα δείξει σε κάποιους ή κάποιες το δρόμο προς την έξοδο από την εκπαιδευτική διαδικασία, όχι επειδή δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, αλλά επειδή έτσι απαιτούν οι δανειστές της χώρας. Όσοι τελικά απομείνουν θα πρέπει συνεπώς να είναι πλήρως υπάκουοι και χειραγωγημένοι, πειθήνια όργανα στις εντολές για την εφαρμογή των αντιλαϊκών επιλογών που οδηγούν στο σχολείο της αγοράς αλλά και στο τσάκισμα των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

           Με απίστευτη σφοδρότητα ισοπεδώνονται δικαιώματα και κατακτήσεις ενός ολόκληρου αιώνα. Και δεν είναι διατεθειμένοι να σταματήσουν  αν δεν τους σταματήσουμε εμείς, ένα μεγάλο, μαχητικό, ενωτικό κίνημα των εργαζομένων, που θα παλεύει για την απόκρουση των μέτρων στον κάθε χώρο, αλλά και θα αποκαλύπτει τις γενεσιουργές αιτίες των προβλημάτων, τις αιτίες της καπιταλιστικής κρίσης, θα έρχεται σε σύγκρουση με τον πυρήνα των πολιτικών της άρχουσας τάξης, με τις δεσμεύσεις που μας επιβάλλει η ένταξη της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, στην ευρωζώνη και την ΕΕ και θα επιδιώκει να πάρουν οι εργαζόμενοι τις τύχες τους και τις ζωές τους στα χέρια τους.

           Μ' αυτό το πνεύμα κινήθηκε το ΔΣ της ΕΛΜΕ όλη αυτή την περίοδο. Με περιοδείες, επισκέψεις, ενημερώσεις, γενικές συνελεύσεις, συζητήσεις και εκδηλώσεις προσπάθησε να φέρει μέσα στα σχολεία το πνεύμα του αγώνα, της αντίστασης, της απόκρουσης του φόβου. Να αναδείξει την αναγκαιότητα της πάλης για την ανατροπή της επίθεσης, την εμπιστοσύνη στη δύναμη της συλλογικής δράσης, της ένταξης όλων των επιμέρους κλάδων σε ένα μεγάλο παλλαϊκό - πανεργατικό κίνημα ρήξης και ανατροπής. 

Για το συντονισμό της ΕΛΜΕ με άλλες ΕΛΜΕ, τους  συλλόγους Π.Ε. και πρωτοβάθμια σωματεία

             Ο συντονισμός των ΕΛΜΕ για την προώθηση των διεκδικήσεων του κλάδου στα επιμέρους και τα γενικότερα προβλήματα, παρά τη μη συμμετοχή όλων των ΕΛΜΕ, είναι μια πραγματικότητα.

             Ο συντονισμός συνέβαλε στη προώθηση  αρχών και αξίων του συνδικαλιστικού κινήματος, όπως η μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών, η προώθηση της αγωνιστικής ενότητας του κλάδου, η πολιτικοποίηση των αγώνων, η συγκρότηση επιτροπών αγώνα και στις ΕΛΜΕ που επέλεξαν τη μη συμμετοχή τους. Στη  χάραξη μιας νέας αγωνιστικής πορείας του κλάδου αποτελούν θετικές παρακαταθήκες.

               Ο συντονισμός των ΕΛΜΕ μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου με τη συμμετοχή δασκάλων, γονιών, μαθητών και φοιτητών. Το μέτωπο παιδείας θα βοηθήσει η παιδεία να γίνει υπόθεση του λαού, άρα κι οι αγώνες να εξασφαλίσουν την υποστήριξη των σωματείων, ενώ οι κοινές διεκδικήσεις μπορούν να  περιορίσουν τις διοικητικές αυθαιρεσίες.

                Η διεύρυνση του συντονισμού σε επίπεδο νομού με πρωτοβάθμια σωματεία και  με αγωνιστικές ομοσπονδίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα μαζικοποιήσει ακόμη παραπέρα τις διεκδικήσεις του κινήματος και άρα θα κρίνει και την αποτελεσματικότητά του.

              Η αξιοποίηση των προσυγκεντρώσεων στις απεργίες που οργανώνουμε, τα πανεκπαιδευτικά και πανεργατικά χαρακτηριστικά στο περιεχόμενο των διεκδικήσεων που επιδιώκουμε να έχουν,  η  προσπάθεια ενοποίησης των διαφορετικών συγκεντρώσεων που κάνουμε, συμβάλλουν στην πιο πλατιά συμμετοχή των εργαζομένων και άρα στη δημιουργία των όρων για να φτάσουμε στη νίκη.

              Η ενασχόληση των ΕΛΜΕ με  μορφωτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες αποτελεί ακόμη ένα δρόμο κάλυψης πραγματικών αναγκών των συναδέλφων και συμμετοχής τους στη ζωή των σωματείων μας.

               Ο αγωνιστικός ενωτικός συντονισμός των ΕΛΜΕ, των Συλλόγων Π.Ε., των πρωτοβαθμίων σωματείων Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με συμπόρευση όλων των μαχόμενων δυνάμεων, χωρίς διαχωρισμούς. Υποστήριξη από Συντονισμούς Πρωτοβάθμιων σωματείων, σωματεία δύναμη του ΠΑΜΕ, συνδικάτα και ομοσπονδίες  που διαφοροποιούνται στην πράξη. Αυτός  ο  συντονισμός που θα προτάσσει τους  ανυποχώρητους και μαχητικούς αγώνες και το λαϊκό ξεσηκωμό μπορεί να συμβάλλει για να τους ανατρέψουμε.

Για τη στάση της ΕΛΜΕ και του κλάδου ενάντια στη διαθεσιμότητα και τις απολύσεις συναδέλφων

Ενας πολύμορφος, μαζικός και αποφασιστικός  αγώνας εξελίχθηκε την περίοδο του καλοκαιριού από τους καθηγητές μέσα από τα σωματεία μας για να ανατραπεί το καθεστώς της διαθεσιμότητας-απολύσεων.  Η πολυμορφία του εκφράστηκε  τόσο στις διαδικασίες των αποφάσεων (ενιαίες συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, επιτροπές αγώνα κατά ΕΛΜΕ, αλλά και κεντρική επιτροπή από όλες τις ΕΛΜΕ, ανοιχτός συντονισμός των σωματείων, κ.α.), όσο  και  στις ίδιες τις μορφές πάλης που ανέδειξε (συγκεντρώσεις, διαδηλώσεις, καταλήψεις, αλλά και σημαντικά γεγονότα, όπως κάψιμο διαπιστωτικών πράξεων, συμβόλαιο τιμής, εκδηλώσεις, συναυλίες, ταινίες, κ.α.). Τη μαζική συμμετοχή των καθηγητών στις κινητοποιήσεις τροφοδότησε θετικά το μεγάλο κεφάλαιο αγωνιστικής ενότητας που διαμορφώθηκε  από το ξεκίνημα του.       

       Στην αποφασιστικότητα που επέδειξαν οι καθηγητές στην  εξέλιξη του αγώνα επέδρασε η προαποφασισμένη και αναβαθμισμένη μορφή πάλης της απεργίας διαρκείας που θα ακολουθούσε.

               Τα θετικά χαρακτηριστικά που συνοδεύουν τους  μεγάλους αγώνες  ήταν αποτέλεσμα  της αντίδρασης των καθηγητών στις καταστροφικές συνέπειες  για το δημόσιο σχολείο και τη ζωή των καθηγητών που επέφερε το καθεστώς της διαθεσιμότητας – απόλυσης, ήταν όμως και  αποτέλεσμα ενός αγώνα που ξέφυγε από την πεπατημένη της αποκλιμάκωσης των αγώνων που ακολουθεί στα συνδικάτα ο υποταγμένος κυβερνητικός συνδικαλισμός. 

             Την εξέλιξη του αγώνα καθοριστικά επηρέασε  η δεδομένη από την αρχή αγωνιστική κορύφωσή του με την απεργία διαρκείας, η οποία  είχε αποφασιστεί από το 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ. Την κορύφωση του αγώνα με αποφασιστικές μορφές πάλης, τόσο ως αντίληψη, όσο και ως  πρακτική, την αναζητήσαμε σε όλα τα επιμέρους αγωνιστικά βήματα, γι' αυτό και ήταν πετυχημένα.

            Σήμερα οφείλουμε να επαναφέρουμε τη λογική του ανυποχώρητου και αποφασιστικού αγώνα για να χαράξουμε μια νέα νικηφόρα αγωνιστική πορεία του κλάδου. Αξιοποιούμε τις διαδικασίες του κλάδου, την πιο αποτελεσματική ενεργοποίηση των επιτροπών αγώνα και του συντονιστικού των καθηγητών σε διαθεσιμότητα, καθώς  και όλα τα αγωνιστικά βήματα μέχρι τη νέα κορύφωση του αγώνα. 

Για την απεργία διαρκείας

              Μετά το Μάη, όταν το απεργιακό βήμα έμεινε μετέωρο, ακυρωμένο από μια ηγεσία της ΟΛΜΕ που δεν ανταποκρίθηκε στην εντολή των Γ.Σ., ήλθαν οι αποφάσεις του 16ου Συνεδρίου να οικοδομήσουν τη δυνατότητα ενός αγώνα αντίστοιχου σε μορφή και περιεχόμενο με την επίθεση της πολιτικής κυβέρνησης–ΕΕ–ΔΝΤ–κεφαλαίου.

             Η πρόταση για απεργία διάρκειας αναδείχθηκε ως αναγκαιότητα και τροφοδότησε τις δεκάδες κινητοποιήσεις, δράσεις, παρεμβάσεις, ενημερώσεις σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, σε όλη την Ελλάδα, μετά το ξεδίπλωμα της επίθεσης της κυβέρνησης με τις διαθεσιμότητες, την κατάργηση των ειδικοτήτων, το αντιδραστικό νομοσχέδιο για το Λύκειο, τις υποχρεωτικές μετατάξεις..

Έτσι, το  Σεπτέμβρη  ο κλάδος προσπέρασε τη λογική της αναμονής και τάχθηκε μαζικά υπέρ του αποφασιστικού αγώνα.

             Οι ΓΣ  μαζικότατες, ψηφίζουν σε ποσοστό 90% απεργία διαρκείας και χωρίς να υπάρχει πρόταση από την πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Με εβδομήντα χιλιάδες απεργούς ξεκίνησε η πρώτη ημέρα, ποσοστό 90% του κλάδου, Τα ψηλά ποσοστά συνεχίστηκαν παραμένοντας πάνω από το 50% συνολικά μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Ακόμη και τη δεύτερη εβδομάδα, με σαφή την τάση αποκλιμάκωσης, τα ποσοστά των απεργών παρέμειναν με διακυμάνσεις. στο 40 %.Τα  ποσοστά ήταν τα μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα των πιο κορυφαίων απεργιών των τελευταίων χρόνων. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί πήραμε μέρος στην απεργία, στις απεργιακές επιτροπές, σε συλλαλητήρια,  συσκέψεις με γονείς, μαθητές, με   συνδικάτα και φορείς εργαζομένων.

                Αναδείξαμε το ζήτημα της εκπαίδευσης μαζί με την υπεράσπιση των δημοσίων αγαθών και ξεκινήσαμε ένα μεγάλο ενωτικό αγώνα των εργαζομένων ενάντια στις απολύσεις και την ανεργία.

               Ο συντονισμός  με  κλάδους που συμπορευτήκαμε αγωνιστικά στη μορφή, αν και ανεπαρκής, κύρια εκδηλώνονταν μέσα από τα κοινά συλλαλητήρια και κατέγραφε μια δυναμική. Όσο ποτέ άλλοτε νιώσαμε την κοινωνία να μας ακούει, να μας εμπιστεύεται  και να ακουμπά πάνω μας τις προσδοκίες της.

                Η απεργία είχε απέναντί της τη σκληρή επίθεση, συκοφάντηση και υπονόμευση από κυβέρνηση, ΜΜΕ, κρατικούς και άλλους μηχανισμούς.   Ιδιαίτερο ρόλο έπαιξε  η  δολοφονία του αγωνιστή αντιφασίστα Παύλου Φύσσα. Αξιοποιήθηκε από την  κυβέρνηση για  να αντεπιτεθεί και να ρίξει στην αφάνεια την ανερχόμενη τάση για δυναμικούς κοινωνικούς αγώνες. Κυρίως όμως σηματοδοτεί την επιδίωξη του νέου δίλημματος: «Μνημόνιο ή φασισμός.»

             Καθοριστικό ρόλο έπαιξε η αδυναμία σύμπτυξης ευρύτερου αγωνιστικού απεργιακού μετώπου, παρά τις προσπάθειες που κάναμε σε διάφορους κλάδους. Ήταν καθοριστικός ο ρόλος της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας (σε ΔΟΕ, ΑΔΕΔΥ, ΠΟΕ-ΟΤΑ, ΠΟΕΔΗΝ κλπ). Είτε με μορφές (48ωρες ΑΔΕΔΥ) που δεν ενίσχυαν τη συμπόρευση στην απεργία διάρκειας, είτε δια της απόλυτης σιγής, όπως η κατάπτυστη στάση της ΓΣΕΕ ή δια της πλήρους αδράνειας του ΕΚΑ, του ΕΚΘ, της ΕΔΟΘ, με χαρακτηριστική τη στάση τους να κηρύξουν απεργία στις 6/11 ένα μήνα μετά τις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις.

  Για την αναγκαιότητα να οργανώσουμε  κινητοποιήσεις αντίστοιχες με το μέγεθος της επίθεσης και την οξύτητα των προβλημάτων. Κινητοποιήσεις που θα  αποκτήσουν ένα παρατεταμένο χαρακτήρα, που θα εμπλουτίζονται οι μορφές πάλης, θα αναπτύσσεται η πρωτοβουλία από τα κάτω, στα σχολεία, να γίνονται τα σχολεία πυρήνες αντίστασης, ανυπακοής, αποδόμησης των κυβερνητικών επιλογών, διεύρυνσης των δυνάμεων που μπαίνουν στον αγώνα. Να αναπτύσσεται και να βαθαίνει η συνεργασία με τους συλλόγους γονέων και τους μαθητές μας. Γενικά, σήμερα φαίνεται να κυριαρχεί μια αίσθηση αδυναμίας μπροστά στη σφοδρότητα της επίθεσης, ένας δισταγμός να διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν, μια εσωστρέφεια. Πάνω σ' αυτά τα ζητήματα χρειάζεται να προβληματιστούμε όλοι, και να συνεισφέρουμε με τις ιδέες μας, τις προτάσεις μας και τις πρωτοβουλίες μας, στην ενδυνάμωση της συλλογικότητάς μας, του σωματείου μας.

                         ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

          Απέναντι στην επίθεση Κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ οι ηγεσίες της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ αποδείχτηκαν  ανίκανες να διαχειριστούν το μαζικό αγώνα. Η ταχτική αποκλιμάκωσης των αγώνων που ακολουθούν επιβεβαιώνουν οι συνεχείς 24ωρες απεργίες μόνο διαμαρτυρίας και όχι νίκης, η απουσία κλιμάκωσης με αποφασιστικές μορφές του αγώνα κι ιδιαίτερα η απουσία τους από τον αγώνα των εργαζόμενων των ΟΤΑ πέρσι, της ΕΡΤ, της δικής μας απεργίας και των διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ  φέτος και άλλων κλάδων που με ανεβασμένες μορφές πάλης αγωνίζονται για να μην εφαρμοστούν οι απολύσεις για το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων.

              Το Δ.Σ., διαφοροποιήθηκε κάθετα από αυτό το μοντέλο συνδικαλιστικής οργάνωσης, που κυριαρχείται από την αντίληψη του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Δεν έμεινε μόνο στη κριτική απέναντι στη ΓΣΕΕ, την ΑΔΕΔΥ. Η δράση του στηρίχθηκε σε μια άλλη αντίληψη για το συνδικαλιστικό κίνημα, βασισμένη στον αγωνιστικό συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων, που γίνεται με βάση τα προβλήματα, το ενιαίο περιεχόμενο των διεκδικήσεων και επιτυγχάνεται χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς εκβιαστικές πρακτικές, μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες και με σεβασμό στις διαφορετικές αγωνιστικές και συνδικαλιστικές εμπειρίες.

             Μια τέτοια κατεύθυνση την υπηρετήσαμε με τον  συντονισμό των ΕΛΜΕ, συλλόγων ΠΕ και άλλων πρωτοβάθμιων σωματείων. Συμβάλαμε έτσι κι εμείς,  όπως και άλλα αγωνιστικά σωματεία και ομοσπονδίες στην οργάνωση των μαζικών πανεργατικών κινητοποιήσεων για την απόκρουση των  μέτρων και της πολιτικής της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ.

Η ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ

           Το απερχόμενο Δ.Σ. λειτούργησε με γνώμονα την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, της αξιοπρέπειας και των συλλογικών δικαιωμάτων του καθηγητή. Εκτιμάμε ότι το Δ.Σ. συνολικά κινήθηκε σε σωστή κατεύθυνση, αν και δεν αποτέλεσαν οι αποφάσεις του καθώς και όλου του κλάδου το κριτήριο δράσης όλων των μελών του. Συζήτησε με συντεταγμένο τρόπο ( συνεδριάσεις, συνελεύσεις, συσκέψεις), πήρε αποφάσεις και προσπάθησε να κινητοποιήσει τον κλάδο στα γενικότερα προβλήματα της παιδείας και του τόπου, του εκπαιδευτικού και των εργαζόμενων, καθώς και στα καθημερινά προβλήματα των σχολείων και των συναδέλφων.

             Συνέβαλε στην καλύτερη συμμετοχή φέτος των συναδέλφων στους απεργιακούς αγώνες, στις κινητοποιήσεις και τις διαδηλώσεις.

            Άνοιξε μέτωπο στις διοικητικές αυθαιρεσίες με συγκεκριμένες προτάσεις και καταγγελίες (για τα κενά στα σχολεία, για τα τεχνητά πλεονάσματα, για τις παρατυπίες και τις παραβιάσεις δικαιωμάτων στις Υπηρεσιακές μεταβολές και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις, για την στοχοποίηση και υποβάθμιση ειδικοτήτων όπως  Ξένες γλώσσες, Τεχνολογία, Καλλιτεχνικά, Μουσική, Γυμναστική, Πληροφορική, Οικιακή Οικονομία, κ.ά.). 

            Συνέβαλλε στο συντονισμό των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, αναγκαίου για τη δημιουργία εκπαιδευτικού μετώπου (κοινές εκδηλώσεις, κοινές παρεμβάσεις στις διοικήσεις, κοινές ανακοινώσεις και αφίσες για απεργίες και κινητοποιήσεις κ.ά.). Ο αγωνιστικός συντονισμός με τις άλλες ΕΛΜΕ και του πανεκπαιδευτικού συντονισμού με τους Συλλόγους των δασκάλων πρέπει να συνεχιστεί και να πάρει ουσιαστικά χαρακτηριστικά.

              Επεδίωξε τη στροφή στην κοινωνία, οργανώνοντας με επιτυχία εκδηλώσεις εξορμήσεις ενημέρωσης με τους συλλόγους γονέων.

              Εκφράσαμε την αλληλεγγύη και τη συμπαράστασή μας στους αγωνιζόμενους κλάδους, όπως στον ηρωικό αγώνα της ΕΡΤ, των διοικητικών των ΑΕΙ και άλλους κλάδους, καθώς και διωκόμενους αγωνιστές συναδέλφους και εργαζόμενους.

                                           ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΛΜΕ

           Το Δ.Σ. προγραμματισμένα και με αποφάσεις των οργάνων της ΕΛΜΕ  ασχολήθηκε με όλα τα  θέματα που απασχόλησαν τον κλάδο. Στις ελλείψεις του Δ.Σ. επισημαίνουμε πέρα από  ατομικές ευθύνες των μελών του, το ότι δεν εξασφάλισε τις καλύτερες προϋποθέσεις στους συλλόγους και τους συναδέλφους να εκφράσουν θέσεις και απόψεις για τα θέματα που απασχόλησαν το Δ.Σ. ή και για άλλα που τα ίδια τα σχολεία θα μας υποδείκνυαν. Διακρίνουμε στις αδυναμίες της ΕΛΜΕ τη μη συμμετοχή των συναδέλφων με μόνιμα χαρακτηριστικά στις συνελεύσεις, γεγονός που σχετίζεται με την συνεχή και ανελέητη επίθεση που δεχόμαστε, με την αναποτελεσματικότητα των αγώνων, την έλλειψη εμπιστοσύνης στις συνδικαλιστικές ηγεσίες, στη χρόνια διάβρωση των σωματείων από τους κυβερνητικό και κρατικό συνδικαλισμό, καθώς και μιας ιδιότυπης συμμετοχής των συναδέλφων στα κοινά που εκφράζεται δια της ανάθεσης, καθώς και μιας αίσθησης που επικρατεί στην πλειοψηφία του κλάδου της συμμετοχής του στη ζωή του σωματείου μόνο σε κρίσιμες καμπές των εξελίξεων. Η συμμετοχή είναι κρίσιμο ζήτημα  και  το Δ. Σ. μαζί με τους συναδέλφους από κοινού, με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες να αναζητήσουμε τρόπους αντιστροφής αυτής της πορείας. Θεωρούμε ότι ένα Δ.Σ. πρέπει να εξασφαλίζει τις μέγιστες προϋποθέσεις συνοχής και αγωνιστικής ενότητας του κλάδου. Κι αυτό πρέπει να είναι στις προτεραιότητες όλων των μελών του.

        Το Δ.Σ. χρειάζεται την προσωπική στήριξη όλων των μελών του, για να εμφυτεύσει, να συσπειρώσει και να παλέψει δραστήρια, για να βαθύνει η αγωνιστική ενότητα και συνοχή στο σωματείο. Χρειαζόμαστε το συλλογικό να υπερισχύσει του ατομικού. Χρειαζόμαστε προσπάθειες «από τα πάνω» και «από τα κάτω» για μια νέα αγωνιστική σύνθεση και πνοή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, πέρα από τη σωστή γραμμή και με την τήρηση συνδικαλιστικών αρχών και μέτρων που θα ενισχύουν τη συμμετοχή των συναδέλφων στις διαδικασίες της ΕΛΜΕ, θα συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου από το σύνολο του δυναμικού της ΕΛΜΕ, θα βοηθούν την παραπέρα ανάπτυξη των μορφών άμεσης δημοκρατίας και θα διαμορφώνουν ένα καλύτερο κλίμα που θα διευκολύνει την αντιπαράθεση των ιδεών. Αυτή τη λογική πιστεύουμε ότι μεταξύ άλλων μπορεί να υπηρετήσουν: Η καθιέρωση μόνιμης εβδομαδιαίας συνεδρίασης του Δ.Σ., με την ημέρα και τις ώρες που θα είναι ανοιχτά τα γραφεία να είναι σε γνώση των συναδέλφων. Ο θεσμός των συνδικαλιστικών αντιπροσώπων κατά σχολείο να πάρει πιο ουσιαστικό περιεχόμενο. Να οριστούν σ’ όλα τα σχολεία. Να αποτελέσουν το μόνιμο δίκτυο της ΕΛΜΕ που θα επικοινωνεί με τα σχολεία. Θα ενημερώνονται για όλα τα θέματα της ΕΛΜΕ, τα οποία και θα ανακοινώνουν στους συναδέλφους. Θα μπορούν να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις του ΔΣ. Όταν ο κλάδος προχωρά σε απεργιακές κινητοποιήσεις η ΕΛΜΕ να συγκροτεί ανοιχτές απεργιακές επιτροπές. Η συγκρότηση επιτροπών αγώνα σε κάθε σχολείο ή συγκρότημα μπορούν να γίνουν οι απαραίτητοι πυρήνες της καθημερινής παρέμβασης στη ζωή του σχολείου μας. Απευθύνεται σε όλους τους συναδέλφους επιδιώκοντας να ενεργοποιήσει τους αντιπροσώπους, άλλους συναδέλφους που έχουν διάθεση και φυσικά εκπροσώπους των παρατάξεων και των κινήσεων. Τα μέλη του Δ.Σ. οφείλουν να συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου   για την επιτυχία των κινητοποιήσεων. Προγραμματισμός βασικών θεμάτων συζήτησης που θα απασχολήσουν το Δ.Σ. μέχρι το τέλος της χρονιάς και στα οποία θα κληθούν οι σύλλογοι διδασκόντων να διατυπώσουν τις προτάσεις τους. Το Δ. Σ. να επιδιώκει να ενημερώνεται για την Ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ και σε συνεδριάσεις του, από κοινού με τους αιρετούς θα καθορίζει τη στάση του στα συγκεκριμένα θέματα. Με βάση το παραπάνω θετικό «ισοζύγιο» καλούμε τα μέλη του σωματείου να στηρίξουν τον απολογισμό του απερχόμενου Δ.Σ.

ΔΡΑΣΕΙΣ- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ -ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ - ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Το Δ.Σ. σε συντονισμό με τις άλλες ΕΛΜΕ κάλεσε τους συνάδελφους επανειλημμένα σε διαμαρτυρίες, συλλαλητήρια αλλά και σε συμβολικές καταλήψεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013:

1.         17-12-2012 Συμμετοχή στην απεργία στις 19-12-2012

2.         18-12-2012  Διεθνής Ημέρα των Μεταναστών προβολή του ντοκιμαντέρ «Το αυγό του φιδιού»

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ  2013:

1.         08-01-2013  Καταγγελία για τις αλλαγές στις περιοχές μετάθεσης

2.         21-01-2013 Ανακοίνωση-Καταγγελία για το Νέο Πειθαρχικό Δίκαιο

3.         21-01-2013 Ανακοίνωση-Καταγγελία για το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ)

4.         27-01-2013 Ανακοίνωση-Καταγγελία για την επίταξη των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς

5.         Συμμετοχή στην κινητοποίηση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων στις 30-01-2013

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2013:

1.         05-02-2013 Ανακοίνωση-Καταγγελία για σχέδιο ΑΘΗΝΑ - Κήρυξη 2ωρης στάσης εργασίας για τη συμμετοχή  σε συλλαλητήριο   

2.         06-02-2013 Ανακοίνωση-Καταγγελία Survey: Πόσους μαθητές χωράει κάθε αίθουσα;

3.         10-02-2013 Ανακοίνωση για την αξιολόγηση

4.         Συμμετοχή στην απεργία στις 20-02-2013

ΜΑΡΤΙΟΣ 2013:

1.         04-03-2012 Εκδήλωση-Συζήτηση των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης Αξιολόγηση Μηχανισμός απολύσεων  Συντελεστής μορφωτικής οπισθοδρόμησης- Η απάντηση του κινήματος για την ανατροπή και τη μη εφαρμογή της

2.         05-03-2013 Συμμετοχή στη διαδήλωση των Γυναικείων Κινήσεων ενάντια τη φτώχεια στις 08-03- 2013 - Συμμετοχή στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στις 09-03-2013

3.         08-03-2013 Πρόσκληση σε σύσκεψη για τη διοργάνωση Αντιρατσιστικής διαδήλωσης

4.         12-03-2013 Ψηφίσματα για  να σταματήσει η δίωξη των τεσσάρων δικηγόρων της Θεσσαλονίκης - Για την εισβολή των ΜΑΤ στην Ιερισσό της Χαλκιδικής - Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο την Τετάρτη 20-3-2013 - 21 Μάρτη μέρα κατά των ρατσιστικών διακρίσεων δικαίωμα στην ιθαγένεια για όλα τα παιδιά - Για την ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια.

5.         19-03-2013 Πρόσκληση σε συνάντηση για τις εξελίξεις στην Εκπαίδευση – αξιολόγηση - Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφ. Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής στις 21-03-2013

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013:

1.         03-04-2013 Εκδήλωση-Συζήτηση : Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών-Αξιολόγηση Σχολικών μονάδων: Η Δημόσια Εκπαίδευση στην εποχή των Μνημονίων"

2.         Συμμετοχή στην διαδήλωση των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης την 07-04-2013

3.        12-04-2013 Σχετικά με την παρουσία των «Ιαβέρηδων»   του Σώματος  Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης  στα σχολεία - Για το ωράριο των  εκπαιδευτικών - ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΧΟΥΝΤΑ Συμμετοχή σε Αντιφασιστική πορεία στις 21-04-2013

4.         26-04-2013  Αίτημα Σύγκλησης Γενικών Συνελεύσεων

ΜΑΪΟΣ 2013:

1.         12-05-2013 Κοινή ανακοίνωση των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για την «προληπτική επιστράτευση» - Συμμετοχή στο συλλαλητήριο των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στις 13-05-2013

2.         Συμμετοχή στο συλλαλητήριο των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στις 16-05-2013

3.         22-05-2013  Ενημέρωση των συναδέλφων για την παραμονή στα σχολείο

4.         28-05-2013  Παράστασης διαμαρτυρίας στις 28-5-13 στα ΠΥΣΔΕ Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης

5.         29-05-2013  Παράστασης διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

6.         Συμμετοχή στη διαδήλωση των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ενάντια στην επιστράτευση στις 31-05-13

ΙΟΥΝΙΟΣ 2013:

1.         06-06-2013  Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Δικαστήρια Θεσσαλονίκης ενάντια στην επιστράτευση

2.         Συμμετοχή στην Πανεργατική απεργία στις 13-06-2013

3.         25-06-2013  Τείχος προστασίας  Ένα βιβλίο για την δημοκρατία: Δράση στην ΕΡΤ 3 - Υπόμνημα για την κατάργηση της Π.Ν.Π. και τον αυταρχισμό της κυβέρνησης - Παράσταση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 26-06-2013 στο Υπ. Μακεδονίας-Θράκης

4.         26-6-2012 Απόφαση του Δ.Σ. της Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για την δίκη  μελών της Χρυσής Αυγής στην Βέροια

5.         27-6-2012 Παράσταση διαμαρτυρίας στην Δ.Δ.Ε.  Δυτικής Θεσσαλονίκης για να απαιτήσουμε δικαιότερη λύση στα ζητήματα των υπεραριθμιών, διαθέσεων, μετακινήσεων καθώς και στα προβλήματα των συναδέλφων των ξένων γλωσσών.

6.         27-6-2012 Απόφαση του Δ.Σ. Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τις εισαγγελικές διώξεις μαθητών και γονέων του 18ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΙΟΥΛΙΟΣ-ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2013:

1.         07-07-2013  Παράσταση διαμαρτυρίας στις 08-07-2013 στο ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης για την ονομαστικοποίηση των υπεραρίθμων

    Συμμετοχή και συντονισμός των κινητοποιήσεων ενάντια στη διαθεσιμότητα και στις απολύσεις (δελτία-συνεντεύξεις τύπου, συλλαλητήρια, συναυλίες διαμαρτυρίας, καταλήψεις Δ.Δ.Ε. , συντονισμός σωματείων, ενημερωτικές παρεμβάσεις στην πόλη κ.α. )

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013:

1.         16-25-09-13 Συμμετοχή στη απεργία, πρόγραμμα δράσης απεργιακών κινητοποιήσεων ( δελτία τύπου, συλλαλητήρια, συναυλία διαμαρτυρίας, περιφρούρηση κ.τ.λ.)

2.         30-09-13 Κήρυξη τρίωρης στάσης για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013:

1.         01-10-13 Κήρυξη τρίωρης στάσης την ημέρα πανελλαδικής δράσης ενάντια στις υποχρεωτικές μετακινήσεις

2.         02-10-13 5 Οκτωβρίου παγκόσμια ημέρα των εκπαιδευτικών ( Παρέμβαση στην Πλατεία Αριστοτέλους στις 4-10 και εκδήλωση-συζήτηση στις 5-10 )

3.         07-10-13 Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών ( κήρυξη τρίωρης διευκολυντικής στάσης εργασίας )

4.         24-10-13 Παράσταση διαμαρτυρίας στα ΠΥΣΔΕ Ανατολικής  και Δυτικής Θες\νίκης  για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών

5.         Συμμετοχή στο Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 31-10-2013

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013:

1.         Συμμετοχή στην πανεργατική απεργία στις 06-11-2013

2.         11-11-13 Κήρυξη τρίωρης στάσης εργασίας -Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για την εφαρμογή της αξιολόγησης

3.         15-11-13 Το Πολυτεχνείο Ζει - Συμμετοχή στην πορεία στις 17 Νοέμβρη

4.         20-11-13 ΕΛΜΕΘ-Καθηγητές σε διαθεσιμότητα συναυλία ενάντια στη διαθεσιμότητα και στις απολύσεις

5.         21-11-13 Αντιφασιστική Συγκέντρωση-Διαδήλωση στις 23-11-2013

ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ:

1.         13-12-2012 Ψήφισματα Εκλογοαπολογιστικής Συνέλευσης ΟΧΙ στην τρομοκρατία των  Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου της συγκυβέρνησης - Συμπαράσταση στους διωκόμενους αγωνιστές ενάντια στα διόδια - Καταγγελία για τη ναζιστική επίθεση στη ταβέρνα ΚΕΡΒΑΝ -

            19 Γενάρη Αθήνα πόλη Αντιφασιστική

2.         08-01-2013  Ψήφισμα για το κλείσιμο του Νοσοκομείου Παναγία

3.         21-01-2013 Ψήφισμα Συμπαράστασης στον Συνάδελφο Πέτρο Καπετανόπουλο

4.         28-01-2013  Ψήφισμα Συμπαράστασης στον Συνάδελφο Ανδρέα Γιαννόπουλο

5.         12-02-2013 Ψήφισματα ΄Εκτακτης Γενικής Συνέλευσης  για την Παγκόσμια μέρα κατά του ρατσισμού  και για τη συμμετοχή στην αντιφασιστική διαδήλωση στις 14/02 -  για τα κενά και τις υποχρεωτικές υπερωρίες - για τα σχέδια περιστολής των συνδικαλιστικών ελευθεριών

6.         07-10-2013 Ψήφισμα ενάντια στην δίωξη της ΕΛΜΕ Σάμου

7.         05-11-13 Ψήφισμα συμπαράστασης στους Διοικητικούς υπαλλήλους των ΑΕΙ 

8.         20-11-13 Ψήφισματα συμπαράστασης στους Ντίνο Παντελίδη και Θανάση Κούρκουλα

Τέλος το Δ.Σ. αποφάσισε την πραγματοποίηση της εκλογοαπολογιστικής Γ.Σ. και τη διεξαγωγή των εκλογών για την ανάδειξη Δ.Σ. στις 19 Δεκέμβρη. Η συνδρομή των συναδέλφων για τη συνδ. χρονιά 2013-2014 καθορίστηκε στα 20 ευρώ.

Το απερχόμενο Δ.Σ. ενέκρινε τον παρόντα απολογισμό στη συνεδρίασή του στις 17- 12 -2013.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανελληνιες
Επαναληπτικές Πανελλαδικές 2024: Πρόγραμμα μαθημάτων ΓΕΛ και ειδικών μαθημάτων ΓΕΛ-ΕΠΑΛ
Πρόγραμμα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις των μαθημάτων ΓΕΛ και των ειδικών μαθημάτων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) έτους 2024
Επαναληπτικές Πανελλαδικές 2024: Πρόγραμμα μαθημάτων ΓΕΛ και ειδικών μαθημάτων ΓΕΛ-ΕΠΑΛ
Θέρμανση στα σχολεία
Σχολεία – «Βόμβα»: Μαθητές θα διδάσκονται Ηθική από την Α’ τάξη Δημοτικού μέχρι και το Λύκειο
Μάθημα ηθικής στα σχολεία αντί για θρησκευτικά για όσους έχουν απαλλαγή από τα θρησκευτικά
Σχολεία – «Βόμβα»: Μαθητές θα διδάσκονται Ηθική από την Α’ τάξη Δημοτικού μέχρι και το Λύκειο
ακίνητα
Πρόγραμμα Κάλυψη: Πώς θα πάρετε σπίτι με δωρεάν ενοίκιο για τρία χρόνια
Το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας αναλαμβάνει την κάλυψη του μισθώματος για (3) τρία χρόνια και επιπλέον το κόστος μετακόμισης και...
Πρόγραμμα Κάλυψη: Πώς θα πάρετε σπίτι με δωρεάν ενοίκιο για τρία χρόνια
παδα
ΤΑΥΦΕ-ΠΑΔΑ: Με σημαντικές παρουσίες και παρεμβάσεις η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας
«Σηματοδοτώντας την έναρξη σύμπραξης ανάμεσα σε έναν ιστορικό ασφαλιστικό οργανισμό και ένα Πανεπιστήμιο που διαγράφει συνεχή ανοδική πορεία στον...
ΤΑΥΦΕ-ΠΑΔΑ: Με σημαντικές παρουσίες και παρεμβάσεις η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας