Η ΟΛΜΕ με σχετική της ανακοίνωση ενημερώνει για την συνάντησή της με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Από την πλευρά της η ΟΛΜΕ έθεσε τα πιο επίκαιρα ζητήματα για την εκπαίδευση, ενώ τόνισε το θέμα της αξιολόγησης και τον διορισμών. Από την άλλη η Ζ.Μακρή απάντησε ότι η αξιολόγηση θα εφαρμοστεί και κάθε φορά το Υπουργείο θα προσφεύγει στην δικαιοσύνη για να βγάλει την απεργία-αποχή παράνομη.
Επιπλέον η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ανέφερε ότι υπάρχει πρόθεση οι διορισμοί να ολοκληρωθούν τον Αύγουστο, προκειμένου να «τρέξει» και η πρώτη φάση των αναπληρωτών νωρίς, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ υποστήριξαν ότι ο αριθμός διορισμών θα συνεχίσει να είναι μεγάλος.
Η ΟΛΜΕ καταλήγει πώς «Καλούμε τον κλάδο να δώσει απάντηση σε αυτήν την πολιτική με τη μαζική συμμετοχή του στις αποφάσεις, τις κινητοποιήσεις και τις δράσεις της ΟΛΜΕ, να είναι σε εγρήγορση για ακόμα πιο δυναμική αντίδραση σε περίπτωση που το υπουργείο συνεχίσει την πολιτική των απειλών και του εκφοβισμού».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Δελτίο τύπου για την συνάντηση της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, στις 16/07/2024 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΜΕ με την Υφυπουργό Παιδείας Κ. Μακρή και τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου κ. Κατσαρό. Μετά από συνεδρίασή του το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ αποφάσισε να θέσει τα εξής ζητήματα:
- Την κλήση σε διαπραγμάτευση για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, το σχέδιο της οποίας έχει κατατεθεί ήδη και που περιλαμβάνει όλα τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών με το Υπουργείο Παιδείας και το μισθολογικό τμήμα με το υπουργείο Εσωτερικών και Οικονομικών. Τέθηκε το σοβαρό ζήτημα της φτωχοποίησης που αντιμετωπίζει ο χώρος της Εκπαίδευσης και την ανάγκη ικανοποίησης των σταθερών αιτημάτων σε σχέση με τους μισθούς των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα τονίστηκε η ανάγκη να εξασφαλιστεί για τους εκπαιδευτικούς επίδομα βιβλιοθήκης όπως αντίστοιχα προβλέφθηκε πέρσι –και σωστά!- για τους πανεπιστημιακούς. Υπήρξε θετική ανταπόκριση και διάθεση να μεταφερθεί στον υπουργό το αίτημα για την διαπραγμάτευση ΣΣΕ.
- Την καταδίκη από την Ομοσπονδία της απαράδεκτης εγκυκλίου του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου που για μία ακόμα φορά προσπαθεί να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς ώστε να μην συμμετέχουν στην απεργία-αποχή από την διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης, επί της ουσίας ταυτίζει τη συμμετοχή σε μία νόμιμη απεργία με την παράβαση καθήκοντος. Με τον πιο αποφασιστικό τρόπο έγινε ξεκάθαρο από την Ομοσπονδία ότι οποιαδήποτε σκέψη για επιβολή ποινών θα είναι αιτία πολέμου για τον κλάδο, θα δυναμιτίσει τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, ο Υπουργός Παιδείας αλλά και συνολικά η κυβέρνηση θα δεχθούν μεγάλο πολιτικό πλήγμα.
Η Υφυπουργός Παιδείας επέμενε μονότονα για μία ακόμα φορά ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί, ότι κάθε φορά θα προσφεύγει το υπουργείο στα δικαστήρια για να βγάλει την απεργία παράνομη και ότι πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας είναι να επιβάλλει την εφαρμογή του νόμου με τα μέσα που διαθέτει το κράτος.
- Την αυτόματη μονιμοποίηση όλων των δόκιμων συναδέλφων για τους οποίους έχει παρέλθει η διετής δοκιμαστική περίοδος την οποία το υπουργείο αρνήθηκε να εφαρμόσει επαναλαμβάνοντας την επιχειρηματολογία που προαναφέρθηκε για την επιβολή του νόμου της ατομικής αξιολόγησης.
- Οι επικείμενοι διορισμοί και η κατανομή μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και μεταξύ των κλάδων. Η Ομοσπονδία ξεκαθάρισε ότι η αναγγελία του αυξημένου αριθμού διορισμών είναι μια είδηση με θετικό πρόσημο αλλά δεν λειτουργεί ανασχετικά στο κρίσιμο ζήτημα που έχει να κάνει με το εξαιρετικά εκτεταμένο καθεστώς της αναπλήρωσης το οποίο αφορά χιλιάδες συναδέλφισσες και συναδέλφους που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες. Επίσης καλέσαμε το Γενικό Γραμματεία να δώσει τις αναγκαίες απαντήσεις για τις οργανικές θέσεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίες καταργήθηκαν. Ο Γραμματέας χαρακτήρισε αυτές τις οργανικές θέσεις ως χρόνια ανενεργές και λιμνάζουσες. Επικαλέστηκε τα δημογραφικά δεδομένα και ανέφερε ότι αν προκύψουν εκ νέου θα ξαναδημιουργηθούν. Τονίσαμε ιδιαίτερα ότι δεν υπήρξε έκθεση τεκμηρίωσης σχετικά με την κατάργηση των οργανικών αυτών και δεν γνωστοποιήθηκε το ακριβές περίγραμμα των θέσεων που καταργήθηκαν Επιπρόσθετα, αντιτάξαμε ότι η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη αλλά και οι συγχωνεύσεις σχολείων οδηγούν στην μείωση των οργανικών θέσεων πέρα από τα μεγάλα παιδαγωγικά προβλήματα που δημιουργούν. Καταγγείλαμε το σχέδιο συρρίκνωσης συγκεκριμένων σχολείων μέσα από τις κατανομές υποδοχής μαθητών με σκοπό τη συγχώνευσή τους με ποιο χαρακτηριστικά παραδείγματα το 4ο και το 5ο Λύκειο Καλαμαριάς και το δεύτερο Λύκειο Μίκρας στη Θεσσαλονίκη.
Η ηγεσία του υπουργείου απάντησε ότι η κατανομή των διορισμών για τις δύο βαθμίδες είναι αυτή που έχει δημοσιευθεί, υπάρχει η πρόθεση να ολοκληρωθεί η διαδικασία έως τα μέσα του Αυγούστου προκειμένου να «τρέξει» και η πρώτη φάση των αναπληρωτών νωρίς, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Υποστήριξε ότι ο αριθμός των διορισμών είναι μεγάλος και ότι θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Καταγράψαμε την ανάγκη να διασφαλιστεί πως οι αρχές της σχολικής χρονιάς θα βρουν τους εκπαιδευτικούς –νεοδιόριστους και αναπληρωτές – στις τάξεις και πως δεν υπάρχουν περιθώρια απώλειας διδακτικών ωρών λόγω επιβράδυνσης των διαδικασιών. Επίσης έγινε ξεκάθαρο από την Ομοσπονδία ότι παρότι είμαστε αντίθετοι με το υπάρχον σύστημα διορισμών κάθε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα συναντήσει τη μαζική αντίδραση του κλάδου.
- Για την εκλογή των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια. Διατυπώσαμε την πάγια θέση της Ομοσπονδίας για δια ζώσης εκλογική διαδικασία και την κατάργηση του πρωτοφανούς καθεστώτος αναπλήρωσης του αιρετού που παραιτείται από συνάδελφο που ορίζει η διοίκηση και όχι από τον πρώτο επιλαχόντα με βάση το εκλογικό αποτέλεσμα. Δέσμευση από το υπουργείο υπήρξε μόνο για το καθεστώς της αναπλήρωσης.
- Για το απαράδεκτο, αδιαφανές καθεστώς μεταθέσεων και αποσπάσεων μουσικών στα μουσικά σχολεία. Επιμείναμε στη θέση της Ομοσπονδίας να υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια και μοριοδότηση η οποία θα δημοσιεύεται, ζητήσαμε δε να σταματήσει άμεσα η αυθαιρεσία της καλλιτεχνικής επιτροπής. Εκφράστηκε διάθεση από το Υπουργείο Παιδείας να λυθεί το πρόβλημα σε αυτή την κατεύθυνση.
- Στέγαση. Αποτυπώσαμε την απόλυτη ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στην αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται κα ζουν μακριά από τα σπίτια και τις οικογένειες τους, ιδιαίτερα σε περιοχές με έντονη τουριστική δραστηριότητα. Τονίσαμε την απόλυτη αναντιστοιχία μισθών και ενοικίων και τις αβίωτες συνθήκες που αντιμετωπίζουν πολλοί εκπαιδευτικοί. Θέσαμε το ερώτημα εάν προτίθεται το Υπουργείο να προχωρήσει σε εφαρμογή μέτρων ή πολιτικών αντίστοιχων με άλλων υπουργείων όπως το Εθνικής Άμυνας.
Σχετικά με τη στεγαστικό πρόβλημα η Υφυπουργός αναγνώρισε ότι τη σοβαρότητα του προβλήματος και δήλωσε πως θα επιδιωχθεί η δυνατότητα συνεργασίας με τους Δήμους για να δοθούν λύσεις.
- Για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου με προσλήψεις ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, γραμματέων, επιστατών σε κάθε σχολική μονάδα. Περιγράψαμε την γκρίζα πραγματικότητα που βιώνει ο εκπαιδευτικός σήμερα με την βαθιά καταπόνηση του από τη γραφειοκρατία που δημιουργούν αφόρητα φορτία στη διαχείριση της καθημερινότητας του. Την ίδια στιγμή τονίσαμε ότι η έλλειψη υποστηρικτικών δομών και προσωπικού μετασχηματίζει τον εκπαιδευτικό, διαμορφώνει συνθήκες απόλυτης εργασιακής εξουθένωσης και ουσιαστικά τον αποπροσανατολίζει από την εστίαση στο ουσιαστικό του έργο που είναι η διδασκαλία.
- Το απαράδεκτο νομικό καθεστώς των σχολικών εκδρομών και η ανάγκη προστασίας αλλά και διασφάλισης εργασιακών δικαιωμάτων για τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν και συνοδεύουν. Διατυπώσαμε την απόφασή μας σε περίπτωση που δεν αλλάξει το νομικό καθεστώς να καλέσουμε τον κλάδο να απέχει από τις σχολικές εκδρομές.
- Για τα περιστατικά βίας στις σχολικές μονάδες με θύματα μαθητές και εκπαιδευτικούς.
- Κτιριακή αναβάθμιση Προβάλαμε την ανάγκη να ολοκληρωθούν οι προγραμματισμοί που αφορούν τον αντισεισμικό έλεγχο των σχολικών κτιρίων και την ίδια ώρα να αντιμετωπιστούν σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζουν ως προς την κατάσταση των κτιρίων τους πολλές σχολικές μονάδες. Επιπλέον, τονίστηκε η ανάγκη να υπάρξει ουσιαστικός σχεδιασμός για την υλοποίηση παρεμβάσεων που θα αφορούν στην ασφαλή λειτουργία αλλά και στην ενεργειακή αναβάθμιση των σχολικών κτιρίων.
- Εκφράστηκε η σταθερή θέση της Ομοσπονδίας ως προς την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά η ισχυρή αντίθεση στη δημιουργία Ιδιωτικών Πανεπιστημίων.
- Για το επίδομα ειδικής αγωγής.
- Για το επίδομα παραμεθορίου.
- Η Κατάθεση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού» χωρίς κανένα διάλογο με την ΟΛΜΕ για μια ακόμα φορά. Σημειώθηκε μάλιστα με έμφαση πως εδώ και ένα χρόνο ο Υπουργός δεν έχει συναντήσει το ΔΣ της Ομοσπονδίας και πως η Ομοσπονδία δεν κλήθηκε καν να εκφράσει την άποψη της σχετικά με το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια και τονίστηκε πως οι επιλογές αυτές αποτυπώνουν την απόσταση στην πράξη από τις διακηρύξεις για ουσιαστικό διάλογο.
Σε σχέση με το νομοσχέδιο αυτό κατατέθηκε με έμφαση ο προβληματισμός αλλά και η αντίθεση της Ομοσπονδίας στη πρόθεση η ψηφιακή εκπαίδευση να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία καθώς η φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού είναι βαθιά επιδραστική στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τονίσαμε ότι η επιλογή αυτή δεν πρέπει υλοποιηθεί σε πεδία που αφορούν τη Γενική Εκπαίδευση και θέσαμε τον προβληματισμό ότι η υλοποίηση αυτού του μέτρου θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία τάξεων ή και σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές νησιωτικού ή ορεινού χαρακτήρα ζητώντας τη διαβεβαίωση της πολιτικής ηγεσίας ότι δεν θα οδηγήσει η νομοθετική αυτή παρέμβαση σε κλείσιμο τάξεων ή σχολείων.
Αναφορικά με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση εκφράσαμε την ισχυρή μας αντίθεση στην επιλογή της κυβερνητικής πλειοψηφίας να διαμορφώσει όρους και χώρο εισδοχής του ιδιωτικού τομέα σε ένα χώρο όπου υπάρχουν δυνατότητες ενίσχυσης των δημόσιων δομών αλλά και προσωπικό με εξειδίκευση και γνώση στο πεδίο αυτό και τονίσαμε την ανάγκη ενδυνάμωσης του.
- Τα σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν στη λειτουργία των σχολείων από την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.
- Για την παράταση των εγγραφών των μαθητών μέχρι τον Σεπτέμβρη λόγω της αδυναμίας της δια ζώσης παρουσίας των τους καλοκαιρινούς μήνες.
- Για τα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών και Καλλιτεχνικής Παιδείας καλέσαμε το υπουργείο επιτέλους να σεβαστεί τις αποφάσεις του ΣτΕ.
Για τα ζητήματα 8 έως 18 δεν υπήρχε καμία ουσιαστική απάντηση από την πολιτική ηγεσία.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, εν κατακλείδι στη συνολική τοποθέτησή της η Ομοσπονδία ανέδειξε ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιμένει δυστυχώς σε μία λογική επιβολής των μεταρρυθμίσεων που έχουν ψηφιστεί, οι οποίες όμως έχουν καταδικαστεί από το σύνολο σχεδόν του κλάδου. Κάναμε ξεκάθαρο στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου ότι η διαρκής προσφυγή στη δικαιοσύνη, η απουσία διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς, η στοχοποίηση του κλάδου, οι διώξεις, δημιουργούν ένα τοξικό κλίμα το οποίο εν τέλει δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην ίδια τη λειτουργία του σχολείου. Καλούμε τον κλάδο να δώσει απάντηση σε αυτήν την πολιτική με τη μαζική συμμετοχή του στις αποφάσεις, τις κινητοποιήσεις και τις δράσεις της ΟΛΜΕ, να είναι σε εγρήγορση για ακόμα πιο δυναμική αντίδραση σε περίπτωση που το υπουργείο συνεχίσει την πολιτική των απειλών και του εκφοβισμού.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη