ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»
1ου, 3ου, 4ου, 5ου
Γραφείων Π.Ε. Α΄ Αθήνας
Κόρακα και Παπαναστασίου
Τηλέφωνο - Φαξ: 2108319372
http://www.sylaristotelis.com
Αθήνα, 9-1-2014
Προς: Τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε., Αιρετούς Α΄ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Αιρετούς ΚΥΣΠΕ, Α’ ΑΠΥΣΠΕ, συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής της περιοχής μας
Θέμα: Για την οργάνωση της δράσης μας ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, το επόμενο διάστημα με βάση την εγκύκλιο στις 10/12 με τίτλο «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες» θα επιχειρηθεί να πραγματοποιηθούν συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων με στόχο να προχωρήσουν οι διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και να οριστούν ομάδες εργασίας με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.
Είναι σαφές ότι με βάση τις αποφάσεις των ΓΣ και του ΔΣ του συλλόγου μας, τις αποφάσεις του ΔΣ της ΔΟΕ, το κείμενο υπογραφών του συλλόγου και της ΔΟΕ, ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΕ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, βρισκόμαστε σε πολύ κρίσιμο σημείο. Είναι φανερό ότι η αυτοαξιολόγηση και η αξιολόγηση είναι απονομιμοποιημένες στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το αποδεικνύουν:
· οι εκατοντάδες υπογραφές που συγκεντρώνουμε από τους εκπ/κούς των σχολείων του συλλόγου μας,
· οι δεκάδες χιλιάδες που συγκεντρώνονται σε όλη την Ελλάδα,
· οι μαζικές ακυρώσεις των σεμιναρίων για την αυτοαξιολόγηση εξαιτίας της μεγάλης κινητοποίησης των συλλόγων και της μαζικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε αυτές καθώς και η άρνηση σε αρκετές περιπτώσεις των διευθυντών να συμμετέχουν σε τέτοια σεμινάρια
Οι ακυρώσεις αυτές ανάγκασαν τη διοικητική πυραμίδα να προσπαθήσει να κάνει εν κρυπτό ενημερώσεις που φτάνουν σε σημείο γελοιότητας με αιφνίδια μηνύματα στα κινητά των διευθυντών, με καλέσματα σε καφετέριες (!!!), με το να βαφτίζει ένα παιδαγωγικό σεμινάριο, μετά την ολοκλήρωσή του, σε σεμινάριο αυτοαξιολόγησης ώστε να παρθούν τα κονδύλια από το αντίστοιχο ΕΣΠΑ (!!!), με προσωπικές ενημερώσεις(!!!) των σχολικών συμβούλων στους διευθυντές.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, η μάχη για την ακύρωση της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης είναι κομβική μάχη, τεράστιας σημασίας για την εκπαιδευτική κοινότητα και το μέλλον του δημόσιου σχολείου. Θα δώσουμε το μέγιστο των δυνάμεων μας ώστε να μην προχωρήσει! Δηλώνουμε ότι θα είμαστε αποφασιστικοί και ανυποχώρητοι σε όποιους επιδιώξουν με τη συμμετοχή τους στην προώθηση της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης. Γιατί με τη στάση τους αυτή μας οδηγούν στην απόλυση και στην κινητικότητα, στην καταστροφή του κλίματος συναδελφικότητας και αλληλεγγύης, στην εξαφάνιση της όποιας παιδαγωγικής ελευθερίας είχε απομείνει, στη διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και στην καταστροφή των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, στην κυριαρχία του ανταγωνισμού, του κανιβαλισμού, του φόβου και της υποταγής! Δε θα το επιτρέψουμε! Υπενθυμίζουμε τις αποφάσεις των ΓΣ του συλλόγου μας και της ΔΟΕ ότι δεν έχουν θέση στον κλάδο όσες και όσοι προωθήσουν την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση.
Με βάση τα παραπάνω:
· Συνεχίζουμε την συγκέντρωση των υπογραφών από κάθε σχολική μονάδα. Παρακαλούμε να δοθούν οι υπογραφές των εκπαιδευτικών κάθε σχολικής μονάδας (δημοτικό/νηπιαγωγείο) στο μέλος του ΔΣ που είναι υπεύθυνο γι’ αυτή.
· Καλούμε όπως και η ΟΛΜΕ, στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων σε κάθε σχολείο, να επαναβεβαιώσουν την αρνητική απόφαση που πήραν την άνοιξη του 2010 για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και ως εκ τούτου να μην προχωρήσουν στις ενέργειες που αναφέρει η τελευταία εγκύκλιος, δηλαδή στη διαδικασία αποτίμησης των 15 δεικτών ποιότητας, να μη συμμετέχει ΚΑΝΕΙΣ εκπαιδευτικός στις ομάδες εργασίας, στη διαμόρφωση σχεδίων δράσης καθώς και την υποβολή οποιασδήποτε έκθεσης αξιολόγησης του σχολείου.
Ενδεικτικό σχέδιο πρακτικού του συλλόγου διδασκόντων προτείνουμε το παρακάτω, το οποίο μπορεί να διαφοροποιηθεί, με την επισήμανση όμως, να καταλήγει ότι δε συγκροτούμε τις ομάδες εργασίας:
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ........................ Δημοτικού σχολείου δηλώνει ότι είναι αντίθετος με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.
Η αξιολόγηση δεν υπηρετεί την προώθηση των σύγχρονων μορφωτικών, εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών αναγκών των μαθητών, δε στοχεύει στην καλυτέρευση του εκπαιδευτικού για να ανταποκριθούν σ’ αυτές. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, οδηγεί στην υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών, την υποτάσσει στους δείκτες της αξιολόγησης, στη συρρίκνωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου, επιδιώκει και θα έχει σαν αποτέλεσμα την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών, και τη χειροτέρευση των εργασιακών και μισθολογικών συνθηκών. Δεν θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη μόρφωση πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά.
Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση του σωματείου μας και του κλάδου μας, δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, κανείς εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να συμμετέχει στις ομάδες εργασίας και ως εκ τούτου δε συγκροτούμε τις ομάδες εργασίας.
Για την καλύτερη οργάνωση των δράσεων μας:
· Τετάρτη 15/1, στις 6.30 μ.μ., στο 11ο ΔΣ (Κόρακα και Παπαναστασίου, ΗΣΑΠ Αγ. Νικολάου), καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συνδικαλιστικούς υπεύθυνους που έχουν δηλώσει οι σχολικές μονάδες, σε επιτροπή αγώνα που θα οργανώσει τις δράσεις.
· Πέμπτη 23/1, στις 6.30 μ.μ. στο 39ο-141ο ΔΣ (Τσούντα και Αχαρνών, ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθερίου), έκτακτη ΓΣ για την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση και το πρόγραμμα δράσης
· Το αμέσως επόμενο διάστημα- και με δεδομένο το ρόλο που επιφυλάσσει στους Διευθυντές η διαδικασία της αξιολόγησης της εργασιακής τρομοκρατίας, της ομηρίας και των απολύσεων, που δυναμιτίζει το κλίμα, τις σχέσεις, τον παιδαγωγικό ιστό και την αλληλεγγύη σε κάθε σχολική μονάδα- ο σύλλογος θα καλέσει σε συνάντηση όλους τους συναδέλφους Διευθυντές και Διευθύντριες για να χαράξουμε από κοινού δρόμους αντίστασης και ανυπακοής στον εφιάλτη του εργασιακού μας αφανισμού.
· Τα μέλη του ΔΣ θα επισκεφτούν τα σχολεία για να ενημερώσουν πλήρως για όλα τα παραπάνω ζητήματα. Για την καλύτερη οργάνωση των ενημερώσεων, όσες σχολικές μονάδες μπορούν ας συντονιστούν και ας ορίσουν συγκεκριμένη μέρα ενημέρωσης και ας καλέσουν το ΔΣ του συλλόγου να έρθει.
· Σε περίπτωση όπου καλεστούν οι σχολικές μονάδες από τη διοικητική πυραμίδα να πραγματοποιήσουν συνεδριάσεις για τα ζητήματα αυτά, να ειδοποιηθεί ΑΜΕΣΩΣ το ΔΣ του συλλόγου μας.
· Αν επιχειρηθεί οποιασδήποτε μορφής σεμινάριο για την αυτοαξιολόγηση, υπάρχει εν ισχύ μόνιμα κηρυγμένη στάση εργασίας από τη ΔΟΕ και το σύλλογό μας ώστε να υπάρξει συγκέντρωση ακύρωσής του. Θυμίζουμε εδώ προηγούμενες αποφάσεις μας όπου καλούμε ους Δ/ντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα επιμορφωτικά σεμινάρια για την αξιολόγηση και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους.
Για όλα τα παραπάνω ο σύλλογός μας συντονίζεται με του άλλους συλλόγους και τις ΕΛΜΕ, ώστε οι δράσεις να είναι μαζικές, συλλογικές και συντονισμένες για να βγουν το δημόσιο σχολείο και το εκπαιδευτικό κίνημα νικητές σ’ αυτή τη μεγάλη μάχη υπεράσπισης της εργασίας και του κοινωνικού αγαθού της παιδείας.
Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει αντίστοιχη απόφαση και να συμβάλλει στο συντονισμό των δράσεων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη