των αιρετών Γεωργίας Αμπατζή και Χρήστου Καρακώστα,
εκπροσώπων της Εκπαιδευτικής Δράσης
Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,
Η 2η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας για το ημερολογιακό έτος 2014 πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 21-1-2014. Παρούσα, από την πλευρά της Εκπαιδευτικής Δράσης, ήταν το αιρετό τακτικό μέλος, Αμπατζή Γεωργία.
θέματα ημερήσιας διάταξης
1. Πλήρωση κενούμενης θέσης Διευθυντή Γυμνασίου Λεονταρίου. Μετά από συνταξιοδότηση του διευθυντή Μανώλη Θεόδωρου, κλ. ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής), νέος διευθυντής ορίστηκε ομόφωνα ο συνάδελφος Κανδήλας Κωνσταντίνος, κλ. ΠΕ09 (Οικονομολόγων), σύμφωνα με τον αξιολογικό πίνακα.
2. Πλήρωση κενούμενης θέσης Υποδιευθυντή 1ου Γυμνασίου Παλαμά. Μετά τη συνταξιοδότηση της υποδιευθύντριας, ο σύλλογος διδασκόντων πρότεινε για υποδιευθυντή συνάδελφο κλ. ΠΕ19 (Πληροφορικής). Η πρόταση έγινε ομόφωνα δεκτή.
3. Αιτήσεις για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή εκπ/κών Δ.Ε. Καρδίτσας. Εξετάστηκαν δύο (2) αιτήσεις συναδέλφων, οι οποίες εγκρίθηκαν ομόφωνα.
4. Γνωμοδότηση για τη συνάφεια Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών εκπ/κών Δ.Ε. Καρδίτσας με το αντικείμενο απασχόλησής τους. Στο προηγούμενο Υπηρεσιακό Συμβούλιο είχε εξεταστεί βεβαίωση Μεταπτυχιακού Τίτλου συναδέλφου κλ. ΠΕ02 (Φιλολόγων) και ζητήθηκε αναλυτική κατάσταση μαθημάτων. Αποφασίστηκε ομόφωνα ότι ο μεταπτυχιακός τίτλος της συναδέλφου είναι συναφής με το αντικείμενο απασχόλησής της.
5. Aναγνώριση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Εξετάστηκαν δύο (2) αιτήσεις ωρομισθίων και δύο (2) αιτήσεις αναπληρωτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία από την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-data, οι αιτήσεις εγκρίθηκαν ομόφωνα.
6. Διαθέσεις υπεραρίθμων εκπαιδευτικών για κάλυψη λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες Δ.Ε. Καρδίτσας για το διδακτικό έτος 2013-2014.
7. Διαθέσεις εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου σε λειτουργικά κενά σχολικών μονάδων Δ.Ε. Καρδίτσας για το διδακτικό έτος 2013-2014.
8. Προσωρινές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών από διάθεση ΠΥΣΔΕ σε λειτουργικά κενά Δ.Ε. Καρδίτσας για το διδακτικό έτος 2013-2014.
9. Προσωρινές τοποθετήσεις αποσπασμένων εκπαιδευτικών και αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ εκπ/κών σε σχολικές μονάδες Δ.Ε. Καρδίτσας για το διδακτικό έτος 2013-2014.
Στην προηγούμενη συνεδρίαση και με απόφαση 3 μελών του ΥΣ (δύο μέλη της διοίκησης και ο αιρετός της ΔΑΚΕ), λειτουργικό κενό ΠΕ06 (Αγγλικής) είχε καλυφθεί με τρεις (3) συναδέλφους. Στην τωρινή συνεδρίαση έγινε τροποποίηση της διάθεσης των τριών συναδέλφων και το λειτουργικό κενό τελικά καλύφθηκε από μία (1) συνάδελφο Αγγλικής.
Λειτουργικό κενό εκπαιδευτικού ΠΕ19 (Πληροφορικής) στο 2ο ΕΠΑΛ, που προέκυψε από άδεια επαπειλούμενης κύησης, καλύφθηκε από συνάδελφο κλ. ΠΕ17.08 (Ηλεκτρονικών), με την προϋπόθεση ότι ο σύλλογος διδασκόντων θα κάνει ανακατανομή στις αναθέσεις μαθημάτων πληροφορικής. Παρομοίως, στην προηγούμενη συνεδρίαση, είχε καλυφθεί λειτουργικό κενό στο ΕΠΑΛ Μουζακίου.
Εξετάστηκε αίτηση συναδέλφου ΠΕ12.01 (Πολιτικών Μηχανικών) που ζητούσε να διατεθεί μερικώς για συμπλήρωση ωραρίου στο ΕΠΑΛ Μουζακίου (Να σημειωθεί ότι η συνάδελφος πηγαίνει ήδη σε δύο σχολικές μονάδες και με την αίτησή της ζητούσε να τοποθετηθεί και σε τρίτη. Όλο αυτό είναι αποτέλεσμα του φόβου που έχει καλλιεργήσει το υπουργείο παιδείας, ειδικά στους συναδέλφους που δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο). Στο λειτουργικό κενό πληροφορικής του ΕΠΑΛ Μουζακίου είχε τοποθετηθεί συνάδελφος ΠΕ17.04 (Ηλεκτρονικών) στην προηγούμενη συνεδρίαση. Έκανα δεκτή την αίτηση της συναδέλφου, υποστηρίζοντας πως, επειδή στα περιφερειακά σχολεία δεν έχουν διατεθεί «πλεονάζοντες» εκπαιδευτικοί για υποστήριξη, η λύση αυτή θα ήταν και προς όφελος των συναδέλφων και προς όφελος της σχολικής μονάδας. Η πρότασή μου απορρίφθηκε με 4-1.
Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,
Συζητιέται πολύ έντονα το τελευταίο διάστημα η λεγόμενη «αυτοαξιολόγηση» και η συμμετοχή μας σε αυτή. Τι ακριβώς, λοιπόν, καλούμαστε να αξιολογήσουμε; Την κατάργηση ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ; Το στριφνό και αναξιόπιστο εξεταστικό σύστημα που αυξάνει με ταχύτατους ρυθμούς τη μαθητική διαρροή; Τη φυγή προς τα φροντιστήρια από την Α’ Λυκείου; Το γεγονός ότι τα παιδιά μας ενώ διδάσκονται την ελληνική γλώσσα σε όλες της τις «εκφάνσεις», ελληνικά δεν ξέρουν; την απόλυτη εντατικοποίηση των σπουδών; τη συσσώρευση άχρηστων γνώσεων; την ανάγκη να μετακινούμαστε σε τρία και τέσσερα και πέντε σχολεία για να καλύψουμε το αυξημένο μας ωράριο; το ότι σχολικές βιβλιοθήκες «έχουμε» αλλά σχολικές βιβλιοθήκες δεν έχουμε;
Το σκεπτικό της αυτοαξιολόγησης είναι πολύ απλό στη σύλληψή του: αν τα δεδομένα του σχολείου (υλικοτεχνική υποδομή, οικονομικοί πόροι) είναι ικανοποιητικά και τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι φτωχά, τότε φταίει το ανθρώπινο δυναμικό (εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικές διαδικασίες, διδακτικές μέθοδοι) και θα πρέπει να απομακρυνθεί! Από την άλλη, αν τα δεδομένα του σχολείου δεν είναι ικανοποιητικά και τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι ανεπαρκή, τότε η συγχώνευση με μια σχολική μονάδα που διαθέτει την υλικοτεχνική υποδομή είναι η προφανής λύση! Ήδη έχει εξαγγελθεί η συγχώνευση 1676 σχολείων για φέτος. Και παράλληλα, η εγκύκλιος των μεταθέσεων παραμένει (παρανόμως) 3 μήνες στο γραφείο του Υπουργού για υπογραφή. Τι λέτε να περιμένει;
Μοναδικός στόχος του μέτρου της «αυτοαξιολόγησης» είναι η ελαστικοποίηση των εργασιακών μας σχέσεων. Οι 1845 συνάδελφοί μας που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα από ποιον αξιολογήθηκαν; Στη θέση τους προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι εκπαιδευτές ενηλίκων με «μπλοκάκι», μέσω των ΙΕΚ. Και το άκρον άωτον του εμπαιγμού: με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος η ΔΔΕ καλεί εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα να κάνουν αιτήσεις στο ΠΥΣΔΕ για άδειες άσκησης ιδιωτικού έργου, ώστε να προσληφθούν ως ωρομίσθιοι!!! Οι συνάδελφοί μας, δηλαδή, που μέχρι το καλοκαίρι δίδασκαν στα σχολεία, που το υπουργείο τους «έκρινε» ως «ανίκανους», τώρα τους κρίνει ως «ικανούς», αλλά μόνο για ωρομίσθιους!!! Οι συνάδελφοί μας σε διαθεσιμότητα, συνεχίζοντας τον αγώνα τους ενωτικά και συντονισμένα, αρνήθηκαν να υποβάλλουν οποιαδήποτε αίτηση αποδοχής ωρομισθίας! Και το success story του υπουργείου συνεχίζεται. Τελειώνει ο Γενάρης και τα κενά παραμένουν ακόμη ακάλυπτα!
Τα προγράμματα ανεργίας χτυπούν την πόρτα της εκπαίδευσης. Μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ έγινε η πρόσληψη 13 Βοηθών καθαριότητας, 4 Επιστατών, 3 Σχολικών Ψυχολόγων και 2 Κοινωνικών Λειτουργών με επιβλέπων φορέα τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας. Στον νέο «ωφελούμενο», που αντικαθιστά τον παλιό εργαζόμενο, «παρέχεται» ολιγόμηνη απασχόληση και αμοιβές «όχι μεγαλύτερες» από 490 ευρώ (το όριο είναι 427 ευρώ για όσους είναι κάτω των 25 ετών). Ο μισθός των 490 δεν είναι κατώτατος αλλά ανώτατος! Μετά τη λήξη της σύμβασης οι «ωφελούμενοι» δεν δικαιούνται για 2 έτη ούτε κάρτα ΟΑΕΔ, ούτε φυσικά ταμείο ανεργίας. Το ωράριο και τα καθήκοντά τους αποτελούν εικόνες σύγχρονου σκλαβοπάζαρου. Οικοδομείται κομμάτι-κομμάτι το νέο μοντέλο εργαζόμενου. Για παράδειγμα, οι σχολικοί φύλακες, που ήταν μόνιμοι, αντικαθίστανται από «ωφελούμενους» επιστάτες με 427 ή 490 ευρώ, για 6,5 μήνες, χωρίς καθόλου δικαιώματα. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και με το διδακτικό προσωπικό στο άμεσο μέλλον.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε να αξιολογήσουμε όλοι το Υπουργείο μας και τον Υπουργό μας, τις προθέσεις και τις επιδιώξεις του, φανερές και μη, και να υπογράψουμε το πρακτικό που έστειλε το συνδικαλιστικό μας όργανο.
Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Χρήστος Καρακώστας
Αιρετό αναπληρωματικό μέλος ΠΥΣΔΕ
Τηλ: 6944473002
ηλ.δ/νση: ([email protected])
Γεωργία Αμπατζή
Αιρετό τακτικό μέλος ΠΥΣΔΕ
Τηλ: 6945997748
ηλ.δ/νση: ([email protected])
Εκπρόσωποι της Εκπαιδευτικής Δράσης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη