Thumbnail
Για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων

Γιατί λέμε όχι στην αυτοαξιολόγηση σχολείων

Την προηγούμενη εβδομάδα λόγω της κινητοποίησης της ΕΛΜΕ Εορδαίας ματαιώθηκε η ενημέρωση των διευθυντών της περιφέρειας μας  για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων.

Ας σημειωθεί ότι από την περιφέρεια της Εορδαίας μόνο η διευθύντρια του πρώτου Λυκείου θέλησε να συμμετάσχει στην διαδικασία και μάλιστα δήλωσε στον πρόεδρο της ΕΛΜΕ ότι είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησησης των σχολείων.

Οι λοιποί διευθυντές δεν προσήλθαν στην ενημέρωση είτε γιατί συνειδητά είναι κατά της αυτοαξιολόγησης των σχολείων είτε γιατί θορυβήθηκαν από την πρόταση που διατυπώθηκε στην γενική συνέλευση της ΕΛΜΕ σύμφωνα με την οποία όσοι θα συμμετείχαν στην διαδικασία της ενημέρωσης για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων θα αξιολογούνταν αρνητικά στις επόμενες κρίσεις διευθυντών από τους αιρετούς καθηγητές του ΠΥΣΔΕ.

Τα πράγματα είναι απλά όσον αφορά την αυτοαξιολόγηση των σχολείων αλλά ο φόβος και η πίεση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί τα περιπλέκει.

Η αυτοαξιολόγηση των σχολείων αποσκοπεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων αρχικά και των εκπαιδευτικών αργότερα. Το κάθε σχολείο θα πάρει την τιμή του, για  να βγει στην αναζήτηση χορηγών που θα διαμορφώνουν ακόμη και το πρόγραμμα σπουδών. Ήδη σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έγινε προσπάθεια να εισέλθουν  ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες για ομαδική ασφάλιση των μαθητών.

Είναι γνωστό ότι μονιμότητα των δημοσιών υπαλλήλων προστατεύεται από το Σύνταγμα, η κυβέρνηση δεν μπορεί να απολύσει δημόσιο υπάλληλο έστω και αν τον αξιολογήσει αρνητικά, ο μόνος τρόπος να απολυθεί ο δημόσιος υπάλληλος είναι να κλείσει οργανισμός ή να καταργηθεί η ειδικότητα όπως συνέβη με την ΕΡΤ, τους συναδέλφους των ΕΠΑΛ ,τα δημόσια νοσοκομεία κ.λ.π

Αυτό θα συμβεί λοιπόν και με την αυτόαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Αφού δεν μπορεί να απολύσει τον καθηγητή, έστω και με αρνητική αξιολόγηση, αξιολογεί και κλείνει το σχολείο.

Μόνο έτσι μπορεί μετά να απολύσει και τους καθηγητές του, ώστε να επαναπροσλάβει , όσους θέλει και για όσο θέλει, με τα μισά λεφτά και χωρίς εργασιακά δικαιώματα.

Μετά την ματαίωση της ενημέρωσης των διευθυντών οι σχολικοί σύμβουλοι αποφάσισαν να ενημερώσουν τους συλλόγους καθηγητών υποστηρίζοντας ότι η συμμετοχή μας στην αυτοαξιολόγηση είναι υποχρεωτική.

Αλλά αν με βάση την εγκύκλιο η αυτοαξιολόγηση είναι υποχρεωτική για ποιο λόγω να συγκροτηθεί ο σύλλογος των καθηγητών, . Μας ρώτησε  κανείς για το ωράριο; όχι. Όταν μας επιβάλανε το αυξημένο ωράριο συγκροτήθηκε ο σύλλογος;

Η εγκύκλιος δεν λέει πουθενά ότι οι καθηγητές είναι υποχρεωμένοι να συμμετάσχουν !!!!!! Ήδη δεκάδες σχολεία δεν συμμετέχουν παρά την πίεση και τον φόβο που δέχτηκαν.

Η εγκύκλιος αναφέρει ότι η αυτοαξιολόγηση “πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων”. Πουθενά δεν ορίζεται ότι η συμμετοχή κάποιου συναδέλφου είναι υποχρεωτική σε αυτές, ούτε ορίζονται περισσότερες λεπτομέρειες για τη συγκρότησή τους, αν η διοίκηση θέλει να υποχρεώσει κάποιον, οφείλει να επικαλεστεί συγκεκριμένες διατάξεις.

Σύμφωνα με τον Ν. 1566/85, άρ. 11 ο σύλλογος των καθηγητών

μπορεί να αποφασίσει το χωρισμό των μελών του σε τομείς γνώσεων, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων.

Οι ομάδες εργασίας σε άλλα θέματα, όπως η «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας κλπ, ευρίσκονται πέραν του Νόμου (πλαισίου), ενώ οι ΥΑ είναι κατώτερες των Νόμων, αλλά και των ΠΔ .Μπορεί όμως η Διοίκηση, Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης, ο Δ/ντής του σχολείου ή ακόμα και πλειοψηφικά ο Σύλλογος Διδασκόντων να υποχρεώσει συλλογικά ή ατομικά μέλη του να κάνουν πράγματα που δεν επιβάλλει ο Νόμος (πλαίσιο) χωρίς να κάνουν «παράβαση καθήκοντος»;

Η εγκύκλιος προσπαθεί να αποσπάσει από τους συλλόγους καθηγητών τη συναίνεση τους όσον αφορά ότι είναι οι μόνοι υπεύθυνοι για τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα των μαθητών και του σχολείου, άρα και για τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Ψάχνει να βρει αποδιοπομπαίους  τράγους για την καθημερινή κατεδάφιση της δημόσιας δωρεάν  εκπαίδευσης, που ποτέ δεν ήταν δωρεάν και σε λιγο δεν θα είναι και δημόσια στους «ανάξιους», «ελλιπείς» και «ανεπαρκείς» εκπαιδευτικούς.

ο μόνος δρόμος  είναι ο αγώνας για την ανατροπή της  αντιεκπαιδευτικής   πολιτικής της κυβέρνησης.

Στις 22 Μαρτίου απολύονται 537 καθηγητές

Συμμετέχουμε όλοι στην απεργία την  Παρασκευή 7/2/2014

κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει

Στεφανίδου Κυριακή

Γραμματέας  ΕΛΜΕ  Εορδαίας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 31/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παστίτσιο
Θεσσαλονίκη: Ο «αλγόριθμος του αρχαίου παστίτσιου», 4.500 χρόνια επαναλαμβάνεται σήμερα στην τεχνητή νοημοσύνη
Από την απλή πρόσθεση και διαίρεση στη βέλτιστη πτήση ενός drone
Θεσσαλονίκη: Ο «αλγόριθμος του αρχαίου παστίτσιου», 4.500 χρόνια επαναλαμβάνεται σήμερα στην τεχνητή νοημοσύνη