Thumbnail
Υπέρβαση Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών ΠΕ

Υπέρβαση Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών ΠΕ

Το δέλεαρ των… προαγωγών

και οι τιμωρητικές διατάξεις της προωθούμενης αξιολόγησης

Συναδέλφισσα, συνάδελφε

Σε αναβρασμό βρίσκεται το τελευταίο διάστημα η εκπαιδευτική κοινότητα με την επιχειρούμενη, από την πλευρά της κυβέρνησης, εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας - αρχικά - και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού στη συνέχεια. Για την υλοποίηση του σχεδίου της η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τη γνωστή συνταγή «του καρότου και του μαστιγίου», όπου καρότο είναι οι υποσχέσεις για προαγωγές (με τις πολυπόθητες αυξήσεις) και μαστίγιο είναι οι διατάξεις των μνημονιακών νόμων, του Υπαλληλικού Κώδικα και του Πειθαρχικού Δικαίου που σφίγγουν τη θηλιά σε όποιον αντιστέκεται!

Το καρότο…

Αλήθεια, ποια βάση έχουν οι υποσχέσεις για προαγωγές, υποσχέσεις που απευθύνονται σε ολόκληρο τον Κλάδο και, κυρίως, στους νέους συναδέλφους; Δεν θα αναφερθούμε στις γνωστές σε όλους μας ποσοστώσεις αλλά στο γεγονός ότι δεν επιτρέπονται οι προαγωγές με βάση το μνημόνιο που βρίσκεται σήμερα σε ισχύ!!! Συγκεκριμένα: στο Μνημόνιο Συνεννόησης που υιοθετήθηκε από την ελληνική Βουλή το Φλεβάρη του 2012 (τρεις μήνες μετά την εφαρμογή του νέου μισθολογίου) αναφέρεται επί λέξει (σελ. 9): «Η Κυβέρνηση αναθέτει μία εξειδικευμένη εκτίμηση του νέου μισθολογίου [Πρώτο τρίμηνο του 2012]. Αυτή η εκτίμηση επικεντρώνεται στις μισθολογικές ωριμάνσεις οι οποίες ενσωματώνονται στο νέο μηχανισμό προαγωγών. Εάν η εκτίμηση αποκαλύπτει οποιαδήποτε υπερβολική μισθολογική ωρίμανση στις αποδοχές, οι κανόνες προαγωγής αναπροσαρμόζονται προ του τέλους του 2012. Ουδεμία προαγωγή λαμβάνει χώρα προ της εκτιμήσεως και της αναπροσαρμογής των κανόνων προαγωγής». Η κυβέρνηση, λοιπόν, ουδέποτε προέβη σ’ αυτή την εξειδικευμένη εκτίμηση, ουδέποτε κινήθηκε ο μηχανισμός προαγωγών και οι συγκεκριμένες διατάξεις του Ν. 4024 παρέμειναν αδρανοποιημένες. Επισημαίνουμε εδώ ότι για την αδρανοποίηση αυτή δεν ευθύνεται η ύπαρξη ή μη της αξιολόγησης αλλά η προαναφερόμενη μνημονιακή δέσμευση!  Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας μας, ακόμη κι αν η κυβέρνηση «πιεστεί» να θέσει σε κίνηση τον μηχανισμό των προαγωγών, θα αναπροσαρμόσει προηγουμένως τους κανόνες προαγωγής, ώστε να μην υπάρξει επιπλέον δημοσιονομικό κόστος!

Για να μην υπάρχει, όμως, καμιά αμφιβολία για τις προθέσεις της κυβέρνησης, αναφέρουμε εδώ μια ακόμη διάταξη του Ν. 4024 που αδρανοποιήθηκε, τη διάταξη με την οποία προβλεπόταν η καταβολή του Κινήτρου Επίτευξης Στόχων (μισού έως ολόκληρου βασικού μισθού ετησίως) στην περίπτωση επίτευξης της στοχοθεσίας. Για να… αποτρέψει τη δημοσιονομική επιβάρυνση η κυβέρνηση ανέστειλε την παραπάνω διάταξη μέχρι τις 31/12/2016!!! (Υποπαράγραφος Γ.1 του Ν. 4093/12). Πώς είπατε; Πιστεύει ακόμη κανείς, ότι η αξιολόγηση θα φέρει αυξήσεις;

το μαστίγιο…

Δεν αρκείται όμως η συγκυβέρνηση στις φρούδες - όπως αποδεικνύεται - υποσχέσεις, αλλά για να κάμψει το φρόνημα των εκπαιδευτικών βγάζει από τη φαρέτρα της διατάξεις - λαιμητόμους.  Ας δούμε πώς κλιμακώνει αυτή την επίθεση:

α) Εκπαιδευτικοί που με δική τους υπαιτιότητα δε συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησης στερούνται του δικαιώματος συμμετοχής στη διαδικασία Επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης (άρθρο 11, παρ. 11 του Ν. 3848/10).

β) Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται και, μάλιστα, με συντελεστή βαρύτητας 1,5 στο κριτήριο «συμμετοχή στην αυτο-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας» (άρθρο 3, παρ. 10 του Π.Δτος 152/2013).

γ) Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας (άρθρο 16, παρ. 4 του Π.Δτος 152/2013).

δ) Οι εκπαιδευτικοί που, σύμφωνα με την τελική τους βαθμολογία ή σύμφωνα με την παράγραφο 4 (σ.σ. βλέπε προηγούμενη περίπτωση), χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, με σχετική πράξη του Διευθυντή Διεύθυνσης, εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων (άρθρο 16, παρ. 5 του Π.Δτος 152/2013).

ε) Οι υπάλληλοι που περιλαμβάνονται σε πίνακα μη προακτέων στερούνται του δικαιώματος για προαγωγή για τα επόμενα δύο έτη (άρθρο 8, παρ. 4 του Ν. 4024/11).

στ) Υπάλληλος, ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται μέσα σε δύο (2) μήνες από την κύρωση του οικείου πίνακα υποχρεωτικώς προς κρίση στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο, με αιτιολογημένη απόφαση του και μετά από προηγούμενη κλήση αυτού για να παράσχει εγγράφως ή προφορικώς τις αναγκαίες διευκρινίσεις, μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό (άρθρο 95 του Υπαλληλικού Κώδικα).

…και η πρόταση της «υπέρβασης»

Ασφαλώς και η συλλογή υπογραφών αντίθεσης στη συγκεκριμένη αξιολόγηση  - πέραν του συμβολικού χαρακτήρα και του όποιου διαπραγματευτικού «βάρους» - δεν αρκεί και δεν μπορεί να φέρει τη νίκη. Απαιτείται συντονισμένη συλλογική αντίδραση, η οποία προϋποθέτει την αυτοδέσμευση ΟΛΩΝ μας στα παρακάτω βήματα:

  1. Η Ομοσπονδία κηρύσσει το μήνα Φεβρουάριο ως μήνα αντίστασης: Κλιμάκια της ΔΟΕ επισκέπτονται όλους τους νομούς και σε συνεργασία με τα τοπικά Δ.Σ. όσο το δυνατόν περισσότερες σχολικές μονάδες.
  2. Στις 5 του Μάρτη (ενδεικτική ημερομηνία) καλούνται όλοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων να υπογράψουν Πρακτικό με κείμενο που αντιτίθεται στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση και οι τοπικοί σύλλογοι συγκεντρώνουν τις ανωτέρω Πράξεις.
  3. Μια εβδομάδα αργότερα (ενδεικτική ημερομηνία στις 12 Μαρτίου) και, αφού έχουν συγκεντρωθεί τα πρακτικά με τις υπογραφές όλων μας, καταγράφονται στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.
  4. Στις 21 Μαρτίου (ενδεικτική ημερομηνία) όλοι οι συνάδελφοι με επικεφαλής το Δ.Σ. του Συλλόγου τους κατευθύνονται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης όπου και πρωτοκολλούν τα Πρακτικά.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ θα νικήσουμε Ή ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ θα χάσουμε!

Συνάδελφε,

Ο αγώνας είναι συλλογικός, η ευθύνη όμως για τη στάση του καθενός είναι ατομική! Πριν πάρεις την απόφαση για τη στάση που θα κρατήσεις, διάβασε αυτό το απόσπασμα με δηλώσεις του γνήσιου εκπροσώπου της κυβέρνησης - υπουργού Υγείας - Άδ. Γεωργιάδη για το ρόλο της αξιολόγησης (11 Νοεμβρίου 2013):

«Πώς θα δουλεύουμε από εδώ και μπρος; Θα κάνουμε αξιολόγηση. Πόσους και ποιους χρειαζόμαστε. Αυτούς που χρειαζόμαστε, τους κρατάμε». Τους άλλους;;; «Αυτούς που δε χρειαζόμαστε, δε μπορούμε να τους πληρώνουμε»!

Φεβρουάριος  2014

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα