Thumbnail
1ο Γυμνάσιο Συκεών Θεσσαλονίκης

Οι εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Συκεών Θεσσαλονίκης

 Θεωρούμε ότι η επιχειρούμενη από το Υπουργείο διενέργεια  αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας,  στις σημερινές συνθήκες συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου και των ατομικών μας δικαιωμάτων,   δεν αποτελεί παρά μία κατευθυνόμενη τακτική του Υπουργείου Παιδείας ,με την οποία αποποιείται τις ευθύνες του για μια δημόσια, ποιοτική, σύγχρονη και δημοκρατική εκπαίδευση. 

 Με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου, όπως αυτή προτείνεται να υλοποιηθεί μέσα από ένα πλέγμα αλληλένδετων νομοθετικών κειμένων και εγκυκλίων, είναι προφανές ότι δεν  επιδιώκεται  η αναβάθμιση των υποδομών του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού έργου, αφού ούτε καν δίνεται η δυνατότητα να εκφράσουμε και να αποτυπώσουμε τη σημερινή πραγματικότητα.

Mόνο στόχο έχουν τη δημιουργία ενός συνεχώς τροφοδοτούμενου δικτύου πληροφοριών, που συνδέονται άμεσα με την  πολυπόθητη εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, και τον απώτερο στόχο του Υπουργείου που  είναι  η   χειραγώγηση και εποπτεία της δημόσιας δωρεάν παιδείας και κατ΄επέκταση και του εκπαιδευτικού, από εξωτερικούς παράγοντες που θα αποφασίζουν για την ύπαρξη, την ποιότητα  και το προσφερόμενο έργο της κατά περίπτωση.

Την  αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου ακολουθεί  η προβλεπόμενη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, άρρηκτα και ανελαστικά συνδεδεμένη με την υπηρεσιακή του κατάσταση, μέσα σε πλαίσια τρομοκράτησης και χειραγώγησής του, με το πειθαρχικό δίκαιο και την «κινητικότητά του»  μόνιμη απειλή στο έργο του. Έργο που θα παρακολουθείται από την Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, (Ν4142/2013), στα γενικά κριτήρια αξιολόγησης της οποίας, περιλαμβάνονται μεταξύ των άλλων  (άρθρο 1 παρ.9 περ.γγ Ν4142/2013) «η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα του διδακτικού και γενικότερα του εκπαιδευτικού έργου, όπως τεκμηριώνεται ιδίως από την αξιολόγηση από τους μαθητές και τα πρόσωπα που ασκούν την γονική τους μέριμνα».

 Στις συνθήκες αυτές, απορρίπτουμε  όλες αυτές τις πολιτικές που επιχειρούνται μεθοδευμένα να εφαρμοσθούν εις βάρος του δημόσιου σχολείου, που εμείς υπηρετούμε, και των εργασιακών δικαιωμάτων μας, που αποτελούν ταυτόχρονα και ατομικά μας δικαιώματα, κατοχυρωμένα από το Σύνταγμα της χώρας και δηλώνουμε αντίθετοι σε κάθε   μορφή αξιολόγησης  και αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, που μόνο στόχο θα έχουν την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και αποφασίστηκαν χωρίς εμάς, για εμάς και τους μαθητές μας.

Επιμένουμε στην διεκδίκηση ενός σύγχρονου, δημοκρατικού, ποιοτικού, δημόσιου,  ενιαίου και δωρεάν 12χρονου σχολείου με ουσιαστική αύξηση των δαπανών για την παιδεία, λιγότερα παιδιά στο τμήμα, με πλήρεις υποδομές και υποστηρικτικές λειτουργίες. 

Ενός σχολείου της πλήρους, ενιαίας γνώσης με όλα τα μαθήματα και τις ειδικότητες, της κριτικής σκέψης, χωρίς εξεταστικούς φραγμούς  Η δική μας πρόταση προτάσσει την ουσιαστική συνεχή παιδαγωγική επιμόρφωση και συμβουλευτική των εκπαιδευτικών ,την επιστημονική τους στήριξή, την συμμετοχή των μαχόμενων εκπαιδευτικών στην διαμόρφωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και πρακτικών, την παιδαγωγική ελευθερία, το συλλογικό δημοκρατικό σχεδιασμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, την κοινωνική και οικονομική τους  αναβάθμιση και αξιοπρέπεια.

 Επιπλέον ο χρόνος που επέλεξε εσπευσμένα το  Υπουργείο με την επίδικη εγκύκλιό του να ενεργοποιήσει τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης  είναι εκτός του νομικού πλαισίου που το ίδιο επέβαλε, καθόσον κατά τα προβλεπόμενα (ν. 3848/10 στο άρθρο 32 παρ. 1)«Κάθε σχολική μονάδα, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, καταρτίζει πρόγραμμα δράσης με τους εκπαιδευτικούς στόχους για το σχολικό έτος που ξεκινά». Επειδή οι εγκύκλιοι, κατά την πάγια κρίση των Διοικητικών Δικαστηρίων, δεν τροποποιούν, ούτε καταργούν νόμους και επιπλέον επειδή σύμφωνα με το άρθρο 107 ΥΚ, «Το υπαλληλικό καθήκον σε καμία περίπτωση δεν επιβάλλει στον υπάλληλο πράξη ή παράλειψη που να αντίκειται προς τις διατάξεις του Συντάγματος και των νόμων», αλλά αντίθετα (αρ. 25ΥΚ) «..Αν η διαταγή είναι προδήλως αντισυνταγματική ή παράνομη, ο υπάλληλος οφείλει να μην την εκτελέσει και να το αναφέρει χωρίς αναβολή», η σχετική εγκύκλιος  του Υπουργείου δεν μπορεί να εφαρμοστεί.»

Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση τις αποφάσεις των συνδικαλιστικών μας οργάνων ΟΛΜΕ - ΕΛΜΕ και του κλάδου μας, δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας.



Υπογράφουν:

Αρβανίτη Γιάννης, Δημόπουλος Χρήστος, Ζαχαροπούλου, Σουλτάνα,

Θεοδωρίδου Ευδοξία,  Καραγιαννακίδου Χαρά, Καρυώτου Βασιλική,

Κουβέλα Ματίνα,  Κουτσιαμπάρης Παράσχος, Λαθήρας Γιάννης, 

Λάζιου Μαρία, Μαλλιαρού Παναγιώτα, Μπέντση Ελευθερία,

 Νικολαἴδου Μαγδαληνή, Ντινούδης Μόδεστος, Πακλατζή Κωνσταντίνα,

Τραϊνοπούλου Ελένη, Υδραίου Γεωργία, Χριστοφορίδου Ειρήνη

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ