Thumbnail
Το σχολείο είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές;

«Είπαμε να παίζουμε τίμια»...Μία προσωπική άποψη για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Συχνά πυκνά διαβάζω κάποιες δηλώσεις παραγόντων που ασχολούνται με θέματα παιδείας και τάχα αναρωτιούνται φωναχτά,γιατί άραγε οι δάσκαλοι των παιδιών τους είναι κατά της αξιολόγησης.

Το σχολείο είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές; Αν απαντήσουμε ναι,τότε είμαι υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, αφού κι αυτός αξιολογεί τους μαθητές του.

Όμως η εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της αποτελείται από Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,την εκάστοτε εκπαιδευτική πολιτική που ασκεί η εκάστοτε κυβέρνηση ή ο εκάστοτε Υπουργός, την οικονομική κατάσταση της πατρίδας μας, Δήμος ( Δημοτική-Σχολική Επιτροπή Παιδείας ), κτιριακή υποδομή, υλικοτεχνική υποδομή, εκπαιδευτικούς, μαθητές, Σύλλογο Διδασκόντων, Σύλλογο Γονέων-Κηδεμόνων, το οικογενειακό περιβάλλον, το τόπο μόνιμης διαμονής των μαθητών και τέλος κάθε αστάθμητο ή μη παράγοντα, γιατί το σχολείο είναι σαφώς κομμάτι της κοινωνίας που λειτουργεί.

Ερχόμαστε από όλο αυτό το σύνολο, να αξιολογήσουμε μόνο τον εκπαιδευτικό.Το έργο του είναι ξεκομμένο από όσα ανέφερα παραπάνω; Για να μη λέω αερολογίες θα αναφερθώ στην εμπειρία μου όντας χρόνια εκπαιδευτικός σε ένα μικρό σχολείο στη Βωλάδα και την τελευταία τριετία ως Διευθυντής του 1ου Δ.Σ. στα Πηγάδια:

1. Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων: Έχουν αλλάξει όσο διάστημα είμαι στην εκπαίδευση τουλάχιστον 15 Υπουργοί και δεν ξέρω πόσοι Υφυπουργοί, ο καθένας με τα προσωπικά του οράματα πέρα από το πρόγραμμα του κόμματός του.

2. Οικονoμική κατάσταση της χώρας μας: Λεφτά για την παιδεία διαχρονικά δεν δόθηκαν ποτέ. Σε κάθε αλλαγή Υπουργού ή προεκλογικά όλοι τάζουν Μετά...υπάρχουν για στραβά υποβρύχια, ΔΕΚΟ, πρόωρες συντάξεις, ρουσφέτια, Ολυμπιάδες και όλα τα άλλα που συζητούμε και νιώθουμε κορόιδα.

3. Δήμος: Δε θυμάμαι ποτέ να έχω στείλει κάποιο αίτημα για το κτήριο ή κάποια χρηματοδότηση και να μου απάντησαν σε βάθος χρόνου. Δύο μήνες πριν τις εκλογές κάτι γίνεται. Και την εποχή της κρίσης και του μνημονίου δικαιολογούνται, αλλά τις εποχές των παχιών αγελάδων κάποιοι φιλότιμοι μόνο βάζουν το χέρι στην τσέπη. Εδώ στην Κάρπαθο, τουλάχιστον μας αποδίδουν ακέραια την επιχορήγηση για τις λειτουργικές δαπάνες και συνεισφέρουν έστω και σε ένα βαθμό στις πάγιες.Σε άλλες πόλεις μη τον είδατε τον Παναή.

4.Κτιριακή υποδομή: Σε κτήριο του 1965,προσπαθούμε να δουλέψουμε το 2014 με νέα προγράμματα και άλλες συνθήκες. Π.χ. πώς θα κάνουμε μάθημα στην Πληροφορική, με μόνο μια παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και εγκατάσταση του 1970;Και το κυριότερο χωρίς υπολογιστές; Γιατί αυτοί που έχουμε είναι από δωρεές και τα έχουν τα χρονάκια τους.

5. Υλικοτεχνική υποδομή: Κατά μέσο όρο τρία χρόνια για να ανταποκριθεί ο Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων σε ανανέωση θρανίων,γραφείων,καρεκλών,αρχειοθηκών, χαρτών, εποπτικών μέσων και πάσης φύσεως εργαλείων στα χέρια του εκπαιδευτικού.Βιβλία πάντα με ελλείψεις στον αριθμό τους, δυσκολία μεταφοράς, οι δάσκαλοι κάνουμε τα delivery boys and girls.Το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ μόλις τη Δευτέρα 3/2  ολοκλήρωσε τις συμβάσεις για τις καθαρίστριες στις σχολικές μονάδες.Θεωρητικά πρέπει να τις πληρώνουμε από το Σεπτέμβριο,γιατί το Ι.Κ.Α. καραδοκεί.Και στοιχίζουν τρελά λεφτά.

6.Εκπαιδευτικοί: Αν κάποτε στην Κάρπαθο τοποθετηθούν όλοι έγκαιρα, έχουμε πιάσει το joker. Κάθε χρόνο ελλείψεις, κάθε χρόνο αργοπορία στις τοποθετήσεις. Ακόμη τα σχολεία περιμένουν κάποιους. Και είναι υποτίθεται σε αναβαθμισμένο καθεστώς (Ε.Α.Ε.Π.).Είπατε τίποτε για εκπαιδευτική συνέχεια; Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ σε λίγο θα είναι κάτι σαν «το ιερό δισκοπότηρο».

Για να μη σας κουράζω και με τα υπόλοιπα, πώς θα σας φαινόταν αν σας έλεγα πως εκ των προτέρων θα άφηνα το 15% των μαθητών μου με μια δίωρη εξέταση ανά τριετία στην ίδια τάξη.Προφανώς θα με περνούσατε για ηλίθιο.Γιατί αυτό το ποσοστό προβλέπει εκ των προτέρων, σαφώς προσδιορισμένο, ο νόμος για την αξιολόγηση,Τους «ελλειπείς» εννοώ.

Ε, από όλα αυτά,προσθέστε εσείς ό,τι νομίζετε,επικαλεστείτε και την κρίση, αλλά σκεφτείτε πως σχεδόν το σύνολο των εκπαιδευτικών έχει εισαχθεί στα Α.Ε.Ι. με μεγάλους βαθμούς τα τελευταία χρόνια  και αποφοιτήσει με εξετάσεις από Πανεπιστημιακούς Καθηγητές, διοριστεί χωρίς ρουσφέτι με επετηρίδα ή ΑΣΕΠ και εργάζεται με πρώτο μισθό 630 €.Αυτοί μόνο κατά τον Υπουργό Παιδείας πρέπει να αξιολογηθούν και για όλα τα προαναφερθέντα έχει ο Θεός...

Αξιολόγηση-αυτοξιολόγηση κάνουμε στα σχολεία και είναι πιο αυστηρή από όσα μας ζητούνται. Εξετάσεις δίνουμε κάθε μέρα στους γονείς, τους μαθητές και την κοινωνία.Στην αυτοκριτική μας είμαστε οι πιο αυστηροί κριτές.

«Είπαμε να παίζουμε τίμια».

Αξιολόγηση για καλύτερο εκπαιδευτικό έργο; Ναι!

Αξιολόγηση για να φοβόμαστε ό ένας τον άλλο και να απολύεται κάθε λίγο ή να μένει στάσιμο οικονομικά το 15% των συναδέλφων μας; Όxι!

Όλοι να αξιολογούμαστε και να αυτοξιολογούμαστε.Και μην ακούω δικαιολογίες ότι τους πολιτικούς τους κρίνει ο λαός.Γιατί το πολίτευμά μας λίγο απέχει από το να χαρακτηριστεί οικογενειακή, κοινοβουλευτική, ρουσφετολογική, αναξιοκρατική δημοκρατία.

«Είπαμε να παίζουμε τίμια»...

Κάρπαθος 9/2/2014
Γιώργος Μάρκου, δάσκαλος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ