Thumbnail
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Αθήνας

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  

Δυτικής Αθήνας

MIA ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ 

ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

ΓΙΑ ΤΗΝ “ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ»

Η μέχρι τώρα εικόνα απ’ τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί απορρίπτουν τη διαδικασία, Θεωρούν ότι όχι μόνο δεν πρόκειται να βελτιώσει τη λειτουργία των σχολείων, αλλά θα επιδεινώσει την εκπαιδευτική διαδικασία και λόγω της αύξησης του φόρτου εργασίας, που επιβάλλουν οι διαδικασίες λειτουργίας των ομάδων εργασίας.[ Δεν είναι τυχαίο που το υπουργείο Παιδείας καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν (παράνομα φυσικά) οι συνεδριάσεις των ομάδων να πραγματοποιούνται εκτός… ωραρίου εργασίας!] Θέτει, επίσης, τις βάσεις για να περάσει η λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου απ’ την ευθύνη του κράτους, σύμφωνα με το σύνταγμα, στην ευθύνη των εκπαιδευτικών και των γονιών,  αφού λειτουργίες του σχολείου όπως:  - Οικονομικοί πόροι,  - Ενισχυτική διδασκαλία των μαθητών, - Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κ.λπ.γίνονται στόχοι του ίδιου του Σχολείου, μεταθέτοντας την ευθύνη για τη διεκδίκηση και υλοποίησή τους στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, στην τοπική κοινωνία και στους γονείς των μαθητών.

    Γίνεται πιο καθαρό από ποτέ ότι η διαδικασία «της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδα»ς:

    - Αποτελεί μοχλό που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων,  μέσω και της εξωτερικής αξιολόγησης, που προβλέπεται στο πλαίσιο της «Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
    - Οδηγεί στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,  με στόχους: 1) τη μείωση του μισθολογικού κόστους, μέσω των ποσοστώσεων για τη μισθολογική προαγωγή στον επόμενο βαθμό με βάση την ατομική αξιολόγηση, που προβλέπει το ενιαίο μισθολόγιο-φτωχολόγιο, 2) την απόλυση μέσω της διαθεσιμότητας και της δημιουργίας λίστας πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, που δημιουργούνται με την κατάργηση-συγχώνευση τμημάτων και σχολείων και τη νέα αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών που ετοιμάζεται.
    - Έχει στόχο τη δημιουργία φόβου στην εκπαιδευτική κοινότητα, για να υλοποιηθούν απρόσκοπτα αυτές οι πολιτικές που αποτελειώνουν το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και που μετατρέπουν την παιδεία από δημόσιο αγαθό σε εμπορεύσιμο προϊόν.

Την υλοποίηση αυτής της πολιτικής φαίνεται να έχουν αναλάβει εργολαβικά ελάχιστοι διευθυντές  στην περιοχή μας, που απειλούν συναδέλφους, εκφοβίζουν με πειθαρχικές κυρώσεις ή με την ατομική αξιολόγηση, προκειμένου να αποσπάσουν  απόφαση για  ένταξη των εκπαιδευτικών σε ομάδες και τη δημιουργία αυτών των ομάδων απ’ το σύλλογο διδασκόντων. Επαναλαμβάνουμε ότι από κανένα νομικό κείμενο δεν τεκμαίρεται η υποχρεωτικότητα συμμετοχής του εκπαιδευτικού σε ομάδα αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και ως εκ τούτου οι απειλές από διευθυντές αποτελούν πράξεις πειθαρχικά και ποινικά ελέγξιμες. Τους καλούμε να πάψουν να παρανομούν και να σεβαστούν τη θέληση των εκπαιδευτικών του σχολείου τους. Ο κλάδος, μέσα απ’ τα συντεταγμένα συνδικαλιστικά του όργανα, θα είναι αμείλικτος απέναντι σε κάθε ανάλογη πρακτική. Θα προβεί σε διαγραφή από το σωματείο όσων συνειδητά υπονομεύουν τις συλλογικές αποφάσεις του σωματείου και επιδεικνύουν «υπερβάλλοντα ζήλο» στην εφαρμογή των κυβερνητικών επιλογών. Θαεξαντλήσει όλα τα ένδικα μέσα ενάντια σε όσους αυθαιρετούν και κάνουν κατάχρηση εξουσίας. Θα καλέσει δε τους αιρετούς στα επόμενα συμβούλια κρίσεων να «αξιολογήσουν» ανάλογα…

Καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων να απορρίπτουν συλλογικά αυτές τις απειλές, να τις αντιμετωπίζουν με τη σωστή, δημοκρατική και νόμιμη διαδικασία κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης-λήψη απόφασης του συλλόγου, που μπορεί να λαμβάνεται και με μυστική ψηφοφορία. Σε κάθε περίπτωση οι συνάδελφοι πρέπει να απευθύνονται στην  ΕΛΜΕ που ανήκουν για την αντιμετώπιση κάθε αυθαιρεσίας.

·         Ο σύλλογος διδασκόντων είναι όργανο διοίκησης της σχολικής μονάδας και λειτουργεί με την αρχή της πλειοψηφίας των μελών του.

·          Η λήψη αποφάσεων στο σύλλογο διδασκόντων γίνεται με απλή ψηφοφορία των παρόντων. Καμιά διάταξη δεν αναφέρει ότι καταγράφεται ατομικά η ψήφος των μελών του συλλόγου. Αναφέρει ότι στο πρακτικό αναγράφεται η άποψη της μειοψηφίας, αν αυτό ζητηθεί. Η ψηφοφορία είναι φανερή, εκτός και αν προβλέπεται άλλη διαδικασία από κάποια διάταξη ή αν αποφασίσει ο ίδιος ο σύλλογος διδασκόντων να γίνει μυστική ψηφοφορία  (ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ, ΥΠ. ΑΠ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002 Άρθρο 37 Παράγραφος 14 και15)

·         Ο διευθυντής δεν μπορεί να επιβάλει στο σύλλογο διδασκόντων να πάρει απόφαση με την οποία ο σύλλογος διαφωνεί. Μπορεί μόνο «Σε περίπτωση αδυναμίας να ανατεθούν εργασίες και τομείς ευθύνης εντός του σχολείου, την απόφαση αυτή την παίρνει ο Διευθυντής (ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠ. ΑΠ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002 Άρθρο 39 Παράγραφος 15)». Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ομάδα αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας δεν εμπίπτει στις (εξωδιδακτικές) εργασίες και σε τομείς ευθύνης για να μπορεί ο διευθυντής να την αναθέσει υποχρεωτικά.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να συνταχθούν και να υλοποιήσουν την απόφαση του κλάδου, που πάρθηκε με συντριπτική πλειοψηφία και από την τελευταία Γενική Συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ όλης της χώρας, να ανατρέψουμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων, μια αξιολόγηση που δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο. Ίσα-ίσα, το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, θα υποβαθμίσει παραπέρα τη μόρφωση που λαμβάνουν τα παιδιά, θα έχει ως αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών-μισθολογικών δικαιωμάτων, αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων αναδεικνύουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας καιδεν συγκροτούμε τις ομάδες εργασίας.

ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΥΜΕ

1] ΠΛΗΡΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ

2] ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΝΟΜΩΝ

3] ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ