Thumbnail
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων

ΖΕΡΒΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ
Ιωάννινα 11/2/2014
ΘΕΜΑ: Αξιολόγηση σχολικών μονάδων

Συναδέλφισσα-συνάδελφε το τελευταίο διάστημα επικρατεί έντονος προβληματισμός και συζήτηση γύρω από το θέμα της αυτοαξιολόγησης .

Ενεργοποιώντας το Νόμο , το Υπουργείο ζητάει από κάθε σχολική μονάδα να κάνει πλήρης απογραφή και καταγραφή του άψυχου και έμψυχου δυναμικού του αξιολογώντας το με βάση την κλίμακα, κάνοντας έκθεση με συγκεκριμένο πόρισμα και βαθμολογία. Λειτουργώντας ως προθάλαμος και προϋπόθεση για την ατομική αξιολόγηση.

Διαβάζοντας κάποιος το Νόμο αντιλαμβάνετε ότι ο νομοθέτης περιγράφει μία ιδανική κατάσταση όπου η εκπ/κή κοινότητα αξιολογεί τα του οίκου της, αναδεικνύει τους τομείς που είναι μπροστά και πάνω από τους δείκτες καθώς και τους τομείς που είναι ελλειμματικοί, όπου προβλέπεται άμεσα βοήθεια και υποστήριξη να βελτιώσει αυτούς τους τομείς.

Ποιος θα μπορούσε λοιπόν να είναι αντίθετος σε ένα τέτοιο εγχείρημα έτσι όπως περιγράφεται; Η καψυποψία όμως και η έλλειψη εμπιστοσύνης απέναντι σε ένα Υπουργείο όπου εάν αυτοαξιολογούσε τον εαυτό του θα ήταν σίγουρα κάτω του μηδενός ,είναι υπαρκτή.

Γιατί το Υπουργείο ζητά επίμονα πράγματα τα οποία ήδη γινόταν (έκθεση Δ/ντή, προγραμματισμός, sarvey, my school), όπου αποτυπώνονται τα πάντα σε κάθε σχολική μονάδα. Θέλει να μας μυήσει στο κλίμα της αξιολόγησης προετοιμάζοντας το επόμενο βήμα; Μας θέλει συνένοχους σε ό,τι θα επακολουθήσει;

Δεν μας ξεκαθαρίζει κανένας μέσα από την αυτοαξιολόγηση ότι:

  • δεν θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων με σχολεία διαφόρων ταχυτήτων,με ανάλογη χρηματοδότηση ,
  • δεν θα συγχωνευτούν όμορες σχολικές μονάδες εφόσον η μία υστερεί και η άλλη υπερέχει σε κάποιους τομείς,
  • αν στην αξιολόγηση θα ξεκινούν όλοι από την ίδια βάση, αυτοί που υπηρετούν σε σχολεία με υψηλό δείκτη, με έναν εκπ/κό που υπηρετεί σε ένα σχολείο με ελλείψεις και χαμηλή βαθμολογία,
  • δεν θα γίνονται μεταθέσεις-τοποθετήσεις σύμφωνα με την βαθμολόγηση από σχολεία σε σχολεία με ίδια βαθμολογία,
  • δ/ντές που δεν έπιασαν το στόχο στο σχολείο τους δεν θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση σε σχολεία με ανώτερη βαθμολογία,
  • μισθολογική και υπηρεσιακή εξέλιξη ανάλογα με την βαθμολογία της σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση του εκπ/κού,

Πολλά πράγματα δεν είναι ξεκάθαρα και δεν δίνουν την εικόνα  που θα ακολουθήσει όχι στην παρούσα αναίμακτη φάση (αυτοαξιολόγηση) αλλά στην σύνδεσή της με την ατομική αξιολόγηση.

Τελευταία διαβάζω ανακοινώσεις από κάποιους εκκολαπτόμενους συνταγματολόγους που ερμηνεύοντας το νόμο, καλούν σε ανυπακοή τους συναδέλφους, οδηγώντας τους, ενδεχομένως, σε επικίνδυνες καταστάσεις. Τα πράγματα είναι απλά και πρέπει όλοι πριν πάρουν την οποιαδήποτε απόφαση να γνωρίζουν.

Ο Δντής καλεί Σύλλογο για να συγκροτήσει ομάδες εργασίας στους τομείς που προβλέπει ο Νόμος. Εάν εκπ/κος ή ο Σύλλογος δεν αποδεχτεί, ο Δ/ντής σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο υποχρεούται να ορίσει ομάδες με εκπ/κους που τις απαρτίζουν και εγγράφως να γνωστοποιήσει την απόφαση στον κάθε εκπ/κό. Εάν κάποιοι αρνηθούν, είναι ξεκάθαρα άρνηση εκτέλεσης καθήκοντος, παράπτωμα σοβαρό και επικίνδυνο για τις μέρες μας.

Προτείνω οι Δ/ντές πριν ορίσουν σύλλογο με θέμα την αυτοαξιολόγηση να συζητήσουν με τους συναδέλφους, να εξηγήσουν τα υπέρ και τα κατά και να καταλήξουν μαζί σε όποια απόφαση θα πρέπει να πάρουν. Οποιαδήποτε απόφαση η οποία θα είναι αρνητική για εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου, θα πρέπει να γίνει ομαδικά, σε συνεννόηση με όλα τα σχολεία του νομού και σε καμία περίπτωση μεμονωμένα.

Δεν θα πάρω θέση για το συγκεκριμένο εγχείρημα, όχι γιατί δεν έχω άποψη, αλλά δεν θα ήθελα να επηρεάσω τον οποιονδήποτε.

Προφανώς δεν είμαι κατά της αξιολόγησης, αλλά από αξιολογημένους αξιολογητές, αξιολόγηση που δεν θα είναι τιμωρητική για τον εκπ/κό και για την σχολική κοινότητα, θα επιβραβεύει την προσπάθεια και θα έχει επιμορφωτικό χαρακτήρα, όπου υπάρχει έλλειψη.

Με τιμή

 Ζέρβας Ευάγγελος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

peripoliko.jpg
Παλλήνη: «Χειροπέδες» σε τρεις ανήλικους μαθητές για ληστεία
Αστυνομικοί της Ομάδας ΔΙΑΣ μετά από αναζητήσεις εντόπισαν τους τρεις κατηγορούμενους και τους οδήγησαν στο Τμήμα Ασφαλείας Παλλήνης όπου...
Παλλήνη: «Χειροπέδες» σε τρεις ανήλικους μαθητές για ληστεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ζέττα Μακρή: Φέρνουμε τροπολογία για τη διαδικασία συγγραφής διδακτικών βιβλίων -Τι προβλέπει
Τροπολογία κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, προς ψήφιση, στη Βουλή
Ζέττα Μακρή: Φέρνουμε τροπολογία για τη διαδικασία συγγραφής διδακτικών βιβλίων -Τι προβλέπει
texniti noimoisini
AI Ethics Officer: Ο νέος καθοριστικός ρόλος που θα διαμορφώσει το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης
Η ταχύτατη εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) δεν είναι πλέον απλώς θέμα επιστημονικής φαντασίας—είναι μια ζώσα πραγματικότητα που διαμορφώνει την...
AI Ethics Officer: Ο νέος καθοριστικός ρόλος που θα διαμορφώσει το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης
αστυνομία, τροχαία, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθηνών-Λαμίας λόγω της διεξαγωγής άσκησης επιχειρησιακής ετοιμότητας και αποχιονισμού
Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθηνών-Λαμίας λόγω της διεξαγωγής άσκησης επιχειρησιακής ετοιμότητας και αποχιονισμού