Thumbnail
Σχετικά με το υποχρεωτικό της συμμετοχής στις ομάδες αυτοαξιολόγησης

Αγαπητοί συνάδελφοι/ισσες

Το τελευταίο διάστημα πληθαίνει η δραστηριότητα των καλοθελητών και υπερπρόθυμων της Αξιολόγησης. Οι πιέσεις, η διασπορά ανασφάλειας και η τρομοκράτηση των συναδέλφων/ισσών αναδεικνύονται σε αποκλειστικά εργαλεία για τη μετατροπή του εκπαιδευτικού κόσμου σε «λαγό» της Αξιολόγησης. Ένα από τα βασικά «επιχειρήματα» που διασπείρονται ατεκμηρίωτα (η εξουσία άλλωστε βασίζεται στο φόβο και όχι στην τεκμηρίωση) είναι περί του «υποχρεωτικού» της συμμετοχής στις ομάδες εργασίας για την Αξιολόγηση. 

Σας επισυνάπτω λοιπόν τη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου των ΔΟΕ/ΟΛΜΕ για το θέμα, όπως προέκυψε από σχετική ερώτηση της ΔΟΕ, σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να συμμετάσχουν στις ομάδες.

Παραθέτω μερικά αποσπάσματα, όμως καλύτερα μελετήστε ολόκληρη τη γνωμοδότηση (αναφέρεται στα Δημοτικά Σχολεία, όμως η ανάλυση του νόμου ισχύει και για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης):

Εκ των ανωτέρω προκύπτει, ότι βάσει της κείμενης νομοθεσίας, δεν είναι δυνατή η ανάθεση πρόσθετης (διοικητικής) απασχόλησης σε εκπαιδευτικούς μέλη των συλλόγων Διδασκόντων μέσω της συμμετοχής τους σε ομάδες έργου, που καλούνται να απασχοληθούν και εκτός ωραρίου εργασίας, στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, ενώ σε κάθε περίπτωση, η υπέρβαση του συνολικού ωραρίου (διδακτικό και διοικητικό) δεν μπορεί να δικαιολογηθεί παρά μόνο σε περιπτώσεις έκτακτες και όλως απρόβλεπτες, πράγμα, που βεβαίως δεν συντρέχει στην υπό κρίση περίπτωση.

Ο οικειοθελής χαρακτήρας της συμμετοχής στην διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, συνάγεται επίσης και από το γεγονός, ότι το άρθρο 3 του π.δ. 152/2013 προβλέπει, ότι η συμμετοχή στην διαδικασία αυτοαξιολόγησης αποτελεί αξιολογούμενο κριτήριο στα πλαίσια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

…Επί της απαντήσεως, που αρμόζει στο ως άνω ερώτημα.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, είναι προφανή τα κάτωθι συμπεράσματα:(α) η συμμετοχή σε ομάδες έργου και η παροχή πρόσθετης διοικητικής εργασίας εκτός ωραρίου δεν είναι υποχρεωτική για τους εμπλεκόμενους δασκάλους. (β) Σε περίπτωση, που ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίσει να προβεί στην συγκρότηση ομάδων έργου, λαμβάνοντας απόφαση με την πλειοψηφία των μελών του, η απόφαση αυτή είναι υποχρεωτική όσον αφορά στην συγκρότηση των ομάδων, χωρίς, ωστόσο, οι δάσκαλοι να είναι υποχρεωμένοι να συμμετάσχουν σε αυτές. Η γνώμη της μειοψηφίας καταχωρείται στο σχετικό πρακτικό, εφόσον ζητηθεί κάτι τέτοιο. (γ) Εν όψει του γεγονότος, ότι ούτε στην Υπουργική Απόφαση ούτε στην σχετική εγκύκλιο προβλέπεται χρόνος κατά τον οποίο θα διενεργηθεί η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, ενώ από την άλλη πλευρά, η σχετική αρμοδιότητα για την συγκρότηση των ομάδων έργου ανήκει αποκλειστικά και μόνο στον σύλλογο διδασκόντων, είναι προφανές, ότι τυχόν υπάρχουσες εντολές από προϊστάμενα όργανα, προς τον σύλλογο να λάβει απόφαση ή να προβεί στην σύσταση των ομάδων έργου, δεν μπορούν να είναι δεσμευτικές γι ’αυτόν.
 

Με χαιρετισμούς αλληλεγγύης,

Λευτέρης Παπαθανάσης, Γραμματέας ΔΣ ΕΛΜΕ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;