Thumbnail
Ενότητα εκπαιδευτικών Κέρκυρας

ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

 Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Βαθαίνει η καπιταλιστική οικονομική κρίση, οξύνονται και περιπλέκονται οι ιμπεριαλιστικές αντιθέσεις με επώδυνες ακόμη και αιματηρές συνέπειες για τους λαούς. Η Ουκρανική κρίση αποτελεί το πρόσφατο αποτέλεσμα αυτού που λέμε.

Χώρες, όπως η Ελλάδα, υφίστανται με ασυνήθιστη σφοδρότητα τις συνέπειες την οικονομικής κρίσης που φθάνει στα όρια της ανθρωπιστικής καταστροφής. Σε αυτό παίζει καθοριστικό ρόλο η εξάρτηση τους από τις μεγάλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, οι οποίες προκειμένου να μειώσουν τις συνέπειες της κρίσης σε αυτές την «εξάγουν» προς τις περιφερειακές χώρες με στόχο την βελτίωση της κερδοφορίας του κεφαλαίου μέσω της «κινεζοποίησης» των εργαζομένων τους.

Η Ε.Ε, η μεταπολεμική «μεγάλη ιδέα» της άρχουσας τάξης της χώρας μας, αποδείχθηκε πως είναι ένας στυγνός ιμπεριαλιστικός οργανισμός στον οποίο «το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό». Όσοι εξακολουθούν να πιστεύουν πως εντός της ΕΕ μπορεί να υπάρξει λύση προς όφελος των λαϊκών συμφερόντων ή έχουν αυταπάτες, ή κοροϊδεύουν τον Ελληνικό λαό. Γι΄ αυτό η έξοδος από την ΕΕ και το ευρώ πρέπει να αποτελέσει άμεσο στόχο πάλης του λαϊκού κινήματος, όχι γιατί είναι επαρκής, αλλά γιατί είναι αναγκαίος όρος, ώστε ο λαός να γίνει νοικοκύρης στον τόπο του.

Η καταστροφή του παραγωγικού ιστού της χώρας δημιουργεί απίστευτα ποσοστά ανέργων. Η πρωτοφανής συμπίεση μισθών και συντάξεων, η κατάργηση κάθε προστατευτικού  θεσμικού πλαισίου της εργασίας γυρίζει τις συνθήκες ζωής των εργαζομένων πολλές δεκαετίες πίσω. Στην εκπαίδευση και γενικότερα στο δημόσιο πραγματοποιείται μία αντιδραστική τομή που οδηγεί στην ελαχιστοποίηση των όποιων κοινωνικών παροχών, κυρίως στην παιδεία και την υγεία. Μοχλός για την επιτυχία αυτού του στόχου είναι η λεγόμενη αξιολόγηση και οι διαθεσιμότητες-απολύσεις. Μόνον νοσηροί εγκέφαλοι θα μπορούσαν να σκεφτούν ότι προβλέπεται στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, σύμφωνα με το οποίο υποχρεωτικά οι αξιολογούμενοι δημόσιοι υπάλληλοι θα θεωρούνται καλοί, μέτριοι και κακοί σε ποσοστά 25%, 60% και 15% αντίστοιχα. Ουσιαστικά στήνεται ο μηχανισμός για την επισημοποίηση την κατάργησης της μονιμότητας και τις κατά καιρούς απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων και «ανανέωσης» τους με καινούργιους και φυσικά φτηνότερους. Στις 22 Μαρτίου θα έχουμε το πρώτο κύμα 4.000 απολύσεων υπαλλήλων (εκπαιδευτικοί, σχολικοί φύλακες,  δημοτικοί αστυνομικοί). Ακολουθούν άλλες 11.000 απολύσεις, ώστε να υλοποιηθεί η μνημονιακή δέσμευση για 15.000 απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων εντός του 2014. Είναι θέμα τιμής για το συνδικαλιστικό κίνημα να απαντήσει, όμως με ποια γραμμή και ποιο σχέδιο;

Δυστυχώς, οι κυρίαρχοι φαίνεται ότι καθορίζουν τις εξελίξεις. Χρειάζεται η κίνηση των κυριαρχούμενων να εκδηλωθεί και να φωνάξει ότι θα έχει λόγο στις εξελίξεις. Να ενισχύσουμε, όσο μπορούμε, την ενδυνάμωση της κινηματικής δράσης. Μιας δράσης που έμπρακτα και σθεναρά θα συντηρεί την ελπίδα ότι επιτέλους οι κινήσεις κορυφών θα κρίνονται και θα ελέγχονται από τον αγωνιζόμενο λαό που θα έχει σημαία του τις λαϊκές ανάγκες και τη δικαίωση των οραμάτων του.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΤΕΘΗΜΕΝΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Η ΑΔΕΔΥ προτείνει μία 48ωρη απεργία στις 13 και 14 Μαρτίου και άλλη μία, όταν κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση. Είναι προφανές πως όταν γίνονται τέτοιου είδους ανατροπές και όταν υπάρχουν κλάδοι που «βράζουν» στο δημόσιο, όπως στην Υγεία, την Παιδεία, στους ΟΤΑ, τέτοιου είδους προτάσεις δεν δημιουργούν συνθήκες και διάθεση σύγκρουσης, αλλά ενισχύουν τα αισθήματα απογοήτευσης και ηττοπάθειας των εργαζομένων.

Η πλειοψηφία της τελευταίας εισήγησης της ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, ΔΑΚΕ) προτείνει μία 48ωρη, μαζί με την ΑΔΕΔΥ και μία πενθήμερη 17 με 22 Μαρτίου με νέες γενικές συνελεύσεις. Πρέπει καταρχήν να πούμε πως  η γραμμή αυτή πάσχει σοβαρά στα αιτήματα, αφού σαν πρώτο  βάζει (μαζί με την επαναπρόσληψη των απολυμένων, σωστά) την επαναλειτουργία των καταργηθέντων τομέων των ΕΠΑΛ, με άλλα λόγια υπερασπίζεται το  διπλό ανισότιμο σχολικό δίκτυο, χωρίς να προβάλει το αίτημα του ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου το οποίο αποτελεί θέση του τελευταίου συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Ακόμη δεν βάζει το αίτημα της κατάργησης του νόμου για το νέο λύκειο και την κατάργηση των νόμων για την αξιολόγηση «παραλείψεις» σοβαρότατες, όταν μάλιστα στις δυνάμεις της πλειοψηφίας βρίσκεται παράταξη κόμματος εν δυνάμει εξουσίας που κάποιοι ελπίζουν πως, όταν κυβερνήσει, θα πάρει θετική θέση στα αιτήματα αυτά του κλάδου. Πολύ φοβόμαστε ότι κάποιοι ετοιμάζουν από τώρα τη στροφή στο «ρεαλισμό», αν, όταν και όποτε πραγματοποιηθεί αλλαγή κομμάτων στην εξουσία. Ακόμη η πλειοψηφία φαίνεται να ξεχνάει πως η απεργία του κλάδου μας το Σεπτέμβρη έγινε με την ελπίδα πως θα ακολουθούσαν σε αυτήν και άλλοι κλάδοι, κάτι που δεν επιβεβαιώθηκε, γιατί δυστυχώς και πέρα από τις ανέξοδες εκφράσεις συμπάθειας, ενεργή πολιτική συμπαράσταση από κόμματα της αντιπολίτευσης δεν είχαμε και αυτός ήταν ένας βασικός λόγος που υποχρεωθήκαμε να σταματήσουμε σχετικά νωρίς.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ

Είναι πολύ σημαντικό σε αυτή την συγκυρία να υπάρξουν μαζικοί αγώνες που θα σπάσουν το κλίμα την ηττοπάθειας ή της προσμονής πως τα προβλήματα θα τα λύσει μία ψήφος στις δημοτικές εκλογές ή τις ευρωεκλογές. Ακόμη θα πρέπει να μη δημιουργείται καμία υποψία στους εργαζόμενους πως οι αγωνιστικές κορόνες δεν έχουν για στόχο τους να πάρουν κάποια κόμματα μερικά ψηφουλάκια στις επικείμενες εκλογές, αλλά υπάρχει πραγματική πρόθεση να δοθεί λύση από το μαζικό λαϊκό κίνημα με όρους ανατροπής από τα κάτω αυτής της πολιτικής. Αυτό σημαίνει πως οφείλουν όλοι να λάβουν υπόψη τους τις διαθέσεις του κόσμου για να μην «καούν» πρόωρα όποιες αγωνιστικές δυνατότητες. Κατά τη γνώμη μας το κλίμα δεν είναι καλό στους συναδέλφους και αν υπάρχει μία δυνατότητα αναστροφής του, είναι να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις για απεργιακή  σύγκρουση στην οποία θα συμμετάσχουν περισσότεροι κλάδοι μαζί ή αν δεν είναι δυνατό αυτό, η κλαδική σύγκρουση να γίνει εκεί που η κυβέρνηση πονάει περισσότερο.

Με βάση αυτό το σκεπτικό η πρόταση μας είναι η εξής:

1. Απεργία μέσα στο Μάρτη με χαρακτηριστικά επαναλαμβανόμενων τριήμερων ή πενθήμερων, μόνο με τη προϋπόθεση ότι θα συμπορευτούμε τουλάχιστον με 2-3 μεγάλες ομοσπονδίες του δημοσίου.

2. Αν αυτό δεν γίνει δυνατόν να αναγγείλουμε,  πως ως κλάδος θα πάμε σε απεργία στις εξετάσεις και από τώρα να προετοιμάζουμε την κοινή γνώμη για την αναγκαιότητα και το δίκαιο αυτής της απόφασης. Με αυτό τον τρόπο δίνουμε ορίζοντα στις κινητοποιήσεις μας και πέρα από τις εκλογές, αλλά και κρατάμε ανοιχτή τη συζήτηση που αφορά τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών σε μία περίοδο που η κυβέρνηση θα ήθελε να αποφύγει την προβολή των αποκρουστικών αποτελεσμάτων της πολιτικής της ιδίως στην κατεδάφιση κοινωνικών παροχών, όπως η υγεία και η παιδεία.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ

· Επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων συναδέλφων.

·  Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο των απολύσεων και της διαθεσιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων.

·  Όχι στον αντιδραστικό μηχανισμό της αξιολόγησης. Κατάργηση τώρα όλου του νομικού πλαισίου της.

·   Ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν για όλα τα παιδιά. Γενναία κρατική χρηματοδότηση για την παιδεία.

·  Κατάργηση του νέου νόμου για το Λύκειο που οδηγεί  πρόωρα  στη  διαρροή μεγάλου μέρους των μαθητών ή στη χειρότερη μορφή κατάρτισης και στη μαθητεία. Να μην πραγματοποιηθούν για φέτος η πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις στην Α Λυκείου.

  • Λειτουργία των σχολείων αποκλειστικά με μόνιμο προσωπικό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi_diokseis_dide_peirai
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
Η απόλυτη στάση της κυβέρνησης, που αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο και λειτουργεί με εντελώς απαξιωτικό τρόπο τόσο απέναντι στους εκπαιδευτικούς...
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
tablets-vs-sxolika-vivlia
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Δώρισε tablets στους μαθητές του Δήμου Αργιθέας
Η παράδοση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης του Δήμου Αργιθέας με θέμα: Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Τοπική Ανάπτυξη, που...
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Δώρισε tablets στους μαθητές του Δήμου Αργιθέας
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
O Oικουμενικός Πατριάρχης, αυτές τις ημέρες βρίσκεται στην Ελλάδα. Απ’ τη Δευτέρα, μέχρι και την Τετάρτη, θα είναι στη Σπάρτη
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος