Thumbnail
ΕΛΜΕ Κέρκυρας

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ  28/4/2014

Για δεύτερη φορά και πριν κλείσει ένας χρόνος η κυβέρνηση κάνει χρήση ανοιχτού και ακραίου αυταρχισμού στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν είναι ένδειξη δύναμης αυτό, αλλά αδυναμίας, γιατί η εκπαίδευση δεν είναι στρατώνας, η χρήση βίας σε αυτήν πρέπει να έχει όσο είναι δυνατόν περιορισμένη και συγκαλυμμένη μορφή, προκειμένου να επιτελέσει το ρόλο που της επιφυλάσσει η άρχουσα τάξη. Με αυτή την έννοια, όσο και αν δεν είναι άμεσα ορατό, χάνεται το παιχνίδι προώθησης των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση, γιατί διαμορφώνεται ένα απολύτως εχθρικό σώμα εκπαιδευτικών που από τα πράγματα θα καταστήσει αδύνατη την προώθηση αυτής της πολιτικής.

Οι «νίκες» της κυβέρνησης στην εκπαίδευση είναι πύρρειες. Όσο και αν ακόμη το κοινωνικό και το πολιτικό τοπίο είναι σκοτεινό, σε βάθος χρόνου αυτή η πολιτική θα ηττηθεί, αρκεί να κρατήσουμε και να ενισχύσουμε την ενότητα και τη συλλογικότητα μας. Ακόμη χρειάζεται μία όσο το δυνατόν ευρύτερη συμπαράταξη του κλάδου, που αντικειμενικά πατάει στη φτωχοποίηση του και στην άγαρμπη προσπάθεια πειθαναγκασμού του. Το λέμε αυτό, γιατί θολές και αδιευκρίνιστες, με όρους κοινωνικούς, θέσεις επιχειρούν να δαιμονοποιήσουν τα κατώτερα και τα μεσαία στελέχη της εκπαίδευσης με άμεσο κίνδυνο να διευκολυνθούν και να επιταχυνθούν οι κυβερνητικές προσπάθειες για τη συγκρότηση ενός στρώματος εντός της εκπαίδευσης που θα υπηρετεί και θα επιβάλει την πολιτική της.

Η στιγμή επιβάλει ψύχραιμη σκέψη, υπεύθυνη και καθαρή στάση και σχεδιασμό. Δυστυχώς, μέχρι στιγμής τουλάχιστον,  δεν υπάρχει σαφής και ξεκάθαρη θέση από την ΟΛΜΕ για τη συγκεκριμένη θέση που οφείλει να τηρήσει κάθε συνάδελφος- είτε ως διευθυντής, είτε ως εντελλόμενος να συμμετάσχει σε ομάδα- στην πρόκληση και τον αυταρχισμό του Υπουργείου.

Γι΄αυτό και φυσικά εφόσον δεν υπάρξει σαφής πρόταση από την ομοσπονδία, καλούμε τους διευθυντές  και τους συλλόγους διδασκόντων να καταγράψουν ρητά  μέσα από έγγραφες διαμαρτυρίες ή πράξεις των συλλόγων,  ότι παρά  το νόμο - που διευκρινίζει ρητά πως η σύσταση ομάδων είναι αρμοδιότητα του συλλόγου διδασκόντων - με την απειλή ουσιαστικά της διαθεσιμότητας ή και της απόλυσης εκβιάζονται να ορίσουν ομάδες ή να συμμετάσχουν σε αυτές.

Η αξιολόγηση είναι κεντρικός άξονας της εφαρμοζόμενης πολιτικής στο δημόσιο με στόχο τις απολύσεις και την ελαχιστοποίηση των λειτουργιών του που έχουν να κάνουν με κοινωνικές παροχές. Είναι γι΄αυτό προφανές πως η ακύρωση της αξιολόγησης περνάει μέσα από την ανατροπή αυτής της πολιτικής, δηλαδή είναι έργο ενός ενωτικού μετωπικού λαϊκού κινήματος που ακόμα δεν έχει διαμορφωθεί. Όμως και στην πορεία διαμόρφωσης του, πρέπει να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα που μας δίνεται ώστε να αποκαλύπτουμε την βαρβαρότητα και τον αυταρχισμό που συνοδεύει αυτή την πολιτική και να υπερασπιστούμε την αξιοπρέπεια των συναδέλφων. Γι΄ αυτό και χωρίς αυταπάτες πως το πρόβλημα θα λυθεί δικαστικά προτείνουμε:

1.     Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας να καταθέσει άμεσα μήνυση κατά του Υπουργού Παιδείας για παράβαση καθήκοντος, γιατί με την τελευταία εγκύκλιο του παραβαίνει τον νόμο που η κυβέρνηση του εψήφισε.

2.     Το ΔΣ ακόμη να καλέσει τους συναδέλφους που παρά τη θέληση τους υποχρεώνονται να πραγματοποιήσουν εργασία που από τη φύση της δεν ανήκει στις υποχρεωτικές του σχολείου τους, όπως διευκρινίζει και πρόσφατη γνωμάτευση της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ, να προσφύγουν στη δικαιοσύνη για τη λήψη προσωρινών μέτρων με αίτημα την εξαίρεση τους από τις ομάδες. Σε αυτή την περίπτωση η όλη διαδικασία θα γίνει από το σωματείο το οποίο θα πληρώσει και τα δικαστικά έξοδα.

3.     Εάν και εφόσον προχωρήσουν οι διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης να αναδεικνύουμε κάθε στιγμή τα αδιέξοδα που δημιουργεί, να αρνούμαστε να εργαζόμαστε πέρα από το νόμιμο ωράριο μας και γενικά να ενισχύσουμε φαινόμενα παθητικής αντίστασης που όμως πρέπει να έχουν το ήθος και την αξιοπρέπεια του συνδικαλιστικού κινήματος.

4.     Τέλος θεωρούμε  ότι τώρα είναι  ώριμη η στιγμή  να εξαγγείλουμε  απεργία στις εξετάσεις και καλούμε την ΟΛΜΕ να προχωρήσει στις διαδικασίες για τη λήψη αυτής της απόφασης.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 01/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κλειστά σχολεία
Σχολεία: Σχετικά με τις θερινές εφημερίες των εκπαιδευτικών και τα προβλήματα που προκύπτουν
Οι σχολικές μονάδες, απογυμνωμένες από μόνιμο προσωπικό, αφού σε αρκετές περιπτώσεις οι αναπληρωτές είναι πλέον πλειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων,...
Σχολεία: Σχετικά με τις θερινές εφημερίες των εκπαιδευτικών και τα προβλήματα που προκύπτουν
Σπαζοκεφαλιά με κάμπια
Σπαζοκεφαλιά: Μόνο αν έχετε κοφτερή ματιά θα βρείτε την κάμπια σε 6 δευτερόλεπτα
Μόνο άνθρωποι με πολύ μεγάλη παρατηρητικότητα και άριστες γνωστικές δεξιότητες μπορούν να λύσουν αυτή τη νέα σπαζοκεφαλιά
Σπαζοκεφαλιά: Μόνο αν έχετε κοφτερή ματιά θα βρείτε την κάμπια σε 6 δευτερόλεπτα
Κατσαρό λάχανο
Απώλεια βάρους: Αυτό το αρχαίο λαχανικό προστατεύει από καρκίνο και βοηθά στο αδυνάτισμα
Είναι ένα λαχανικό πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά που καταναλώνεται εδώ και αιώνες
Απώλεια βάρους: Αυτό το αρχαίο λαχανικό προστατεύει από καρκίνο και βοηθά στο αδυνάτισμα