Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Αχαϊας

 

Επείγον κάλεσμα προς τους Διευθυντές και Διευθύντριες της περιοχής συνδικαλιστικής ευθύνης μας

Συνεδέλφισσες, -οι

Το Δ.Σ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, σε ανοικτή συνεδρίαση με δεκάδες αντιπροσώπους σχολείων και μέλη της ανοικτής επιτροπής αγώνα, πήρε τις πρώτες αποφάσεις για να διερευνήσει άμεσα και να αντιμετωπίσει, λόγω και του ασφυκτικού χρονικού πλαισίου που θέτει ο Υπουργός Παιδείας του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», όλες τις δυνατότητες. Έτσι:

Α) Συγκαλεί Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ αύριο, Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014, ώρα 7.00 μμ στο Εργ. Κέντρο της Πάτρας.  

Β) Κάλεσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να εξετάσει άμεσα και τη δυνατότητα προσωρινής διαταγής ή εξωδίκου σε σχέση με την νέα εγκύκλιο για την ΑΕΕ. (Ήδη η Νομ. Σύμβουλος της ΔΟΕ, κ. Μαρία Τσίπρα, γνωμοδότησε ότι η εν λόγω εγκύκλιος είναι και παράνομη, γνωμοδότηση την οποία και αποστέλλουμε συνημμένα).

Γ) Καλεί τους συναδέλφους των σχολείων που θα κάνουν αυτές τις μέρες σύγκληση του Συλλόγου Διδασκόντων, όχι μόνο να μη φοβηθούν, αλλά αντίθετα να σηκώσουν το ανάστημα του δασκάλου και να προσθέσουν τα σχολεία τους στα 26 σχολεία που έχουν αποφασίσει να μη συγκροτήσουν «ομάδες εργασίας» (σχεδόν όλα ομόφωνα).

Δ) Καλεί και εσάς να σηκώσετε το διπλό ανάστημα που σας αναλογεί (δασκάλου και εκφραστή του συλλόγου σας):

Ι) Να συνταχθείτε με το κλίμα που διαμορφώνεται.

ΙΙ) Να μη βιαστείτε να ορίσετε πριν τις 4-4-2014 λόγω του «εντέλλεσθαι» ομάδες εργασίας. Πολύ δε περισσότερο αν ισχύουν φήμες ή πληροφορίες ότι ελάχιστοι είτε προσπαθούν να αλλάξουν αποφάσεις, είτε να μεταπείσουν με «καρότα» και «μαστίγια» τους συναδέλφους να μπουν «οικειοθελώς» σε ομάδες εργασίας μέσω του πρακτικού του συλλόγου διδ/ντων. Σε κάθε περίπτωση έχετε και το «δικό σας» πρακτικό.

ΙΙΙ) Εάν ο Υπουργός επιμείνει να καταθέσετε εγγράφως ό,τι ο Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας σας δίνει ως όπλο όταν μια τέτοια εντολή είναι και «άσχετη» με την παρ. 15 του άρθρου 39 της Υπ. Απ. ΥΑ Φ.353.1/324/105657/Δ1, ΦΕΚ Β 1340 2002, αλλά και «παράνομη», αφού «…μοναδικό αρμόδιο όργανο για να συστήσει τις ομάδες έργου είναι και εξακολουθεί να είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων, δεδομένου, ότι αυτό ρητώς προβλέπεται από την υπ’ αριθμόν 190089/Γ1/10.12.2013 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αλλά προκύπτει με απόλυτη σαφήνεια και από την διάταξη του άρθρου 38 της ΥΑ Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002, που αναθέτει αποκλειστικά και μόνο στον σύλλογο διδασκόντων την αξιολόγηση του έργου του και τον προγραμματισμό των δράσεων του. Εξάλλου, από το σύνολο της νομοθεσίας, που προεκτέθηκε προκύπτει, ότι ο Διευθυντής ουσιαστικά αποτελεί το όργανο εκτέλεσης των αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων και όχι αποφασίζον όργανο στην διαδικασία…» κατά την κ. Μ. Τσίπρα.

Σημειώνουμε έντονα, όχι μόνο για τους παρα πάνω λόγους, αλλά και λόγω του έννομου συμφέροντος των συναδέλφων συνολικά και κατά μόνας, ότι «…Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, που καλούνται να εκτελέσουν μια παράνομη εντολή, οφείλουν να αναφέρουν την αντίθεση τους στην παράνομη τούτη εντολή. Πρέπει δε να καταστεί σαφές, ότι η εκτέλεση παρανόμων εντολών εκ μέρους τους χωρίς δήλωση της αντίθεσης τους δεν τους απαλλάσσει από (προσωπικές και υπηρεσιακές) ευθύνες…» και πάλι κατά την κ. Μ. Τσίπρα.

Επικουρικά σημειώνουμε:

α) Η επίκληση της παραγράφου 15 του άρθρου 39 του Καθηκοντολόγιου (2002) αφορά την συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων στην αρχή του σχολικού έτους και όχι στο μέσον ή στο τέλος του, ακόμη και αν θεωρηθεί ότι οι «ομάδες εργασίας» αποτελούν μορφή «εξωδιδακτικού έργου».

β) Οι διευθυντές των σχολείων έχουν επιλεγεί με νομικό πλαίσιο τέτοιο ώστε να εκτελούν αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, όταν συγκαλούνται νόμιμα και όχι το αντίστροφο.

γ) Το «εντέλλεσθαι» του Υπουργού Παιδείας δημιουργεί ρήξη στην καρδιά της σχολικής κοινότητας και επιχειρεί να αλλάξει το κλίμα, τις σχέσεις και τη μορφή διοίκησης χωρίς νέα νομοθεσία.

δ) Οι αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων με ομοφωνία ή πλειοψηφία για μη συγκρότηση «ομάδων εργασίας» δεν αποτελούν «αδυναμία», αλλά «απόφαση» με συγκεκριμένο σκεπτικό.

ε) Δεδομένης της μη ουσιαστικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για τέτοιου βάθους και κινδύνου ερευνών, ποιοι θα είναι οι «νομικά υπεύθυνοι» για λανθασμένες εκτιμήσεις – βαθμολογήσεις που μπορεί να οδηγήσουν μέχρι την κατάργηση μιας σχολικής μονάδας;

ΥΓ: Ήδη θα γνωρίζετε - και το ΔΣ της ΟΛΜΕ το υπαινίχτηκε - ότι πιθανά πολύ σύντομα θα επιχειρηθεί να κληθείτε ώστε να … βαθμολογήσετε συναδέλφους σας. Και γνωρίζετε πολύ καλά και τι επιφυλάσσει ο δημ. κώδικας, το βαθμολόγιο και η όλη συγκεκριμένη δημοσιο-οικονομική και όχι μόνο πολιτική για όσους χωρίς τη θέλησή τους κληθούν να … βαθμολογηθούν…

Αν συμβεί αυτό τότε όλοι οφείλουμε να αντιδράσουμε αναλόγως και πέρα από τις όποιες «μικρο-αστικές» λογικές που ίσως έρχονται από την περίοδο της εργασιακής ασφάλειας και παιδαγωγικής ελευθερίας.

*****

Για όλους αυτούς τους λόγους σας καλούμε την Τρίτη 1-4-2014, μία μέρα μετά και την Γεν. Συνέλευση της ΕΛΜΕ, ώρα 7.00 μμ στα γραφεία της Α΄  ΕΛΜΕ Αχαΐας για να συνδράμουμε από κοινού, ώστε να μην έλθει η νέα περίοδος που επιχειρεί το Υπ. Παιδείας να ανοίξει για το νέο ρόλο σας (του «Δερβέναγα» και «Δημίου»)…

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος                         Ο Γραμματέας

Ψαρράς Σπύρος        Μπούρδαλας Παναγιώτης


ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                          

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX: 2610 - 278776
mail: [email protected],

http://aelmeahaias.wordpress.com

Πάτρα, 30/03/2014

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα