Thumbnail
3ο ΓΕΛ Κερατσινίου

Αγαπητοί/ές κύριοι/ες,

Με αφορμή το δημοσίευμά σας με τίτλο «Σχολεία του Πειραιά ενάντια στην Αυτοαξιολόγηση- Αξιολόγηση» αναφέρεται το 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου ότι αποφάσισε ομόφωνα ενάντια στην Αυτοαξιολόγηση πλην του Διευθυντή. Για λόγους δημοσιογραφικής δεοντολογίας αλλά και ηθικής τάξης θέλω να αποκαταστήσετε την αλήθεια. Σας ενημερώνω λοιπόν ότι στη συνεδρίαση του Συλλόγου Καθηγητών του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου (3/4/2014) με θέμα «Εφαρμογή του θεσμού της αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-14», δεν υπερψήφισα την πρόταση για σχηματισμό των ομάδων εργασίας των εκπαιδευτικών. Η απόφαση του Συλλόγου ήταν ομόφωνη και δεν υπήρξε καμία διαφοροποίηση. Άλλωστε είμαι μέλος αλλά και πρόεδρος του Συλλόγου Καθηγητών (βλ. Έργο και καθήκοντα διευθυντών Φ/353/1/324/105657/Δ1/8-10-2002, άρθρο 29§1 ΥΠΕΠΘ ΦΕΚ1340 τ.Β΄16-10-2002).

Αναφέρω εν συντομία μερικούς από τους λόγους για τους οποίους τάσσομαι μαζί με την απόφαση όλων των συναδέλφων μου:

1.                   Η εξέταση με τεχνοκρατικό και αποσπασματικό τρόπο της συνολικής λειτουργίας του σχολείου αγνοεί την ποιότητα αλλά και την κοινωνιολογία του σχολείου…  

2.                   Θεωρώ ότι η καταγραφή κάποιων προβλημάτων στα σχολεία μεταθέτουν τις ευθύνες για τα προβλήματα της εκπαίδευσης στη βάση (εκπαιδευτικούς) και όχι στους υπεύθυνους της εκπαιδευτικής πολιτικής (μεταρρυθμίσεις, εξεταστικοκεντρικό σύστημα, κτλ)…

3.                   Το σχολείο φαίνεται ότι λειτουργεί αποκεντρωμένα με διοικητική αυτονομία, ενώ στην ουσία οι εξετάσεις, τα αναλυτικά προγράμματα, κ.ά. καθορίζονται κεντρικά (αποκεντρωμένος συγκεντρωτισμός)…

4.                   Η μεταφορά τομέων και δεικτών αξιολόγησης, που χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια σε Αγγλοσαξονικές χώρες και η εφαρμογή τους στο ελληνικό σχολείο χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαιτερότητα της ελληνικής πραγματικότητας θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα παραποιώντας την αλήθεια που καθημερινά βιώνουμε. Μοιάζει με αναγκαστική διεκπεραίωση…

5.                   Με τον τρόπο που επιχειρείται η εφαρμογή της ΑΕΕ αφενός μεν μοιάζει με επιστροφή σε μηχανισμό ελέγχου και ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών, κερδίζοντας τις εντυπώσεις μιας κατασκευασμένης κοινής γνώμης και αφ’ ετέρου φαίνεται ότι περιορίζει την παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών…

Όταν η χώρα μας μαστίζεται από την οικονομική κρίση με σοβαρές συνέπειες έως και τραγικές στους ανθρώπους και στην κοινωνία (φτώχεια, ανεργία, εργασιακή επισφάλεια, αυτοκτονίες, μετανάστευση νέων, κτλ) θεωρώ ότι η αξιολόγηση στην παρούσα χρονική στιγμή περισσότερο εκφοβίζει παρά ανατροφοδοτεί…

Η αξιολόγηση για να λειτουργήσει ουσιαστικά θα πρέπει να αποσυνδεθεί (ακόμα και σαν ιδέα) με την εξελιξιμότητα και τις απολύσεις… Πρέπει να δούμε την αξιολόγηση αποφορτισμένη από την ελεγκτική διαδικασία δηλαδή να μη δώσουμε έμφαση στον έλεγχο για καλύτερη αποτελεσματικότητα, αλλά στην ανατροφοδότηση για καλύτερη ποιότητα στηρίζοντας παράλληλα την προσπάθεια που γίνεται στο δημόσιο σχολείο. Για τα παραπάνω, εγώ αλλά και όλοι οι συνάδελφοί μου, περιμέναμε και περιμένουμε πρόταση από τον συνδικαλιστικό μας φορέα, ώστε να μη δίνεται η εντύπωση ότι δεν επιθυμούμε την αξιολόγησή μας είτε λόγω της αντίδρασής μας για την αντίδραση είτε λόγω της ανεπάρκειάς μας… Κάτι που προβάλλουν με ευκολία οι ψυχοκοινωνικοί μηχανισμοί με αποκορύφωμα τα ΜΜΕ…

Παρά το εξοντωτικό πρόγραμμα και την αύξηση του ωραρίου μας, την υποπληρωμή της εργασίας μας, την αύξηση των ελέγχων από τους ανωτέρους μας, τη μείωση της χρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου, την αύξηση των φαινομένων κοινωνικής παθογένειας, κτλ, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί εργάζονται και λειτουργούν με συνείδηση και αξιοπρέπεια.

Ως διευθυντής, ως επιστήμονας αλλά και ως άνθρωπος δε θα μπορούσα να εναντιωθώ στους συναδέλφους μου, αφού ένας από τους λόγους που ανέλαβα αυτή τη θέση είναι η δημιουργία αλλά και η διατήρηση του καλού κλίματος στο σχολείο… Άλλωστε πιστεύω ότι οι ανθρώπινες σχέσεις στο χώρο εργασίας και το καλό επικοινωνιακό πλαίσιο αποτελούν βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση των στόχων του σχολείου μας, την ανάδειξη των βασικότερων κοινωνικών αξιών μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας αξιοποιώντας τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τη δημιουργικότητα των μελών της σχολικής κοινότητας. Ως εκπρόσωπος της διοίκησης προσπάθησα και προσπαθώ να διαχειρίζομαι δημοκρατικά τα πράγματα του σχολείου και παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν (αναφέρθηκα παραπάνω) με τη βοήθεια των συναδέλφων μου καταφέρνουμε μέσω αρκετών πρωτοβουλιών και δραστηριοτήτων να απελευθερώνονται η δημιουργικότητα, το ταλέντο και το συναίσθημα (εκπαιδευτικών και μαθητών) διατηρώντας ζωντανή την ελπίδα για ένα καλύτερο σχολείο, για μία καλύτερη κοινωνία…

Αν και θεωρώ ότι η αξιολόγηση στην παρούσα χρονική στιγμή περισσότερο εκφοβίζει παρά ανατροφοδοτεί, αναγκάστηκα σε δεύτερη φάση, και μετά την ομόφωνη καταψήφιση της δημιουργίας ομάδων από το Σύλλογο, να εφαρμόσω την Υ.Α. 44375/Γ1 24-03-2014 προχωρώντας υποχρεωτικά στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας με στόχο την αποτύπωση της εργασίας μας σε μια τελική έκθεση αξιολόγησης. Αυτό συνέβη γιατί σύμφωνα με το νόμο (άρθρο 28§2γ Φ/353/1/324/105657/Δ1/8-10-2002 ΥΠΕΠΘ ΦΕΚ1340 τ.Β΄16-10-2002) στα καθήκοντα του διευθυντή είναι η εφαρμογή των νόμων, των Π.Δ., των κανονιστικών αποφάσεων, των εγκυκλίων και των υπηρεσιακών εντολών των Στελεχών Διοίκησης… Κατά κάποιο τρόπο πρόκειται για μία μορφή «επιστράτευσης» των διευθυντών, ώστε να εφαρμοστεί η ΑΕΕ, ανεξάρτητα από τη συναίνεση των εκπαιδευτικών.

Από την πλευρά μου θεώρησα απαραίτητο να παραμείνω στη θέση μου, όχι μόνο λόγω της ευθύνης που έχω ως διευθυντής, αλλά και λόγω της προσπάθειας που γίνεται μέχρι τώρα στο σχολείο μου. Μπορεί ο μηχανισμός να φαίνεται πιο ισχυρός από τις ανθρώπινες προθέσεις, όμως η παραίτηση στην παρούσα φάση θα μπορούσε να θεωρηθεί αδυναμία, αφού ο εφεδρικός στρατός έτσι κι αλλιώς καιροφυλακτεί. Η προσπάθεια για ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο θα συνεχισθεί είτε εφαρμοστεί είτε όχι μια τυπικά επιβαλλόμενη ή υποβαλλόμενη αξιολόγηση.

Με εκτίμηση

Ο Διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου

Δρ.Μακρίδης Γιώργος, κοινωνιολόγος 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholika-vivlia.jpg
Το ρεπορτάζ του alfavita.gr για την εμπλοκή φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή σχολικών βιβλίων συζητιέται αύριο Δευτέρα στη Βουλή
Αύριο στη Βουλή συζητιέται επίκαιρη ερώτηση για το πολλαπλό βιβλίο και την εμπλοκή μεγάλου φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή.
Το ρεπορτάζ του alfavita.gr για την εμπλοκή φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή σχολικών βιβλίων συζητιέται αύριο Δευτέρα στη Βουλή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Εκπαιδευτικοί Ρεθύμνου: «Να αποσυρθεί κάθε διαδικασίας δίωξης στους εκπαιδευτικούς»
«Η δικαστική δικαίωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που μονιμοποιήθηκαν χωρίς αξιολόγηση και ο επίμονος αγώνας χιλιάδων συναδέλφων απέναντι σε ένα...
Εκπαιδευτικοί Ρεθύμνου: «Να αποσυρθεί κάθε διαδικασίας δίωξης στους εκπαιδευτικούς»