ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ!
Οργανώνουμε παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 9/5 στις 2.00 μμ., καλούμε και τους άλλους Συλλόγους.
Το σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση (ΕΑΕ) που κατέθεσε για διαβούλευση η κυβέρνηση, έχει τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προωθεί τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις και έχει ως βασική κατεύθυνση την υποβάθμιση ως κατάργηση των ειδικών σχολείων και την "ένταξη" των παιδιών με ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία. Την ίδια στιγμή χιλιάδες παιδιά που χρειάζονται ειδική εκπαίδευση βρίσκονται εκτός. Αν και δεν υπάρχει επίσημα καταγραφή του αριθμού των ατόμων με αναπηρία, η πρώιμη παρέμβαση είναι ανύπαρκτη και χιλιάδες μαθητές που έχουν ανάγκη από ειδική αγωγή κι εκπαίδευση ((υπολογίζεται ότι είναι περίπου 10% του μαθητικού πληθυσμού), μένουν εκτός των δομών του δημόσιου σχολείου ή βρίσκονται σε ιδρύματα, ιδιωτικά κέντρα ή στα σπίτια τους.
Η ΕΑΕ μετατρέπεται σε πυλώνα ενίσχυσης της επιχειρηματικής ασύδοτης δράσης, επιβραβεύει τη "φιλανθρωπία" (η πρώιμη παρέμβαση χαρίζεται στην ΕΛΕΠΑΠ), φορτώνει στην οικογένεια το κόστος εκπαίδευσης και αποκατάστασης του παιδιού με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο επιδιώκει να φορτώσει τις ευθύνες του κράτους, για την λειψή ως ανύπαρκτη ΕΑΕ, στις πλάτες γονιών και εκπαιδευτικών.
Οδηγεί πολλές δομές Ειδικής αγωγής σε κλείσιμο, άλλες θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως παιδοφυλακτήρια, καταργώντας ουσιαστικά τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα τους. Στόχος τους είναι να "εντάξουν" τους μαθητές με αναπηρίες στα γενικά σχολεία χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση αλλά και τις αναγκαίες δομές που θα εξασφαλίσουν την ουσιαστική ένταξή τους στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Η παράλληλη στήριξη υποβαθμίζεται, παύει να αντιστοιχεί στο μαθητή που την έχει ανάγκη και ο εκπαιδευτικός καλείται να μπαλώσει τις όποιες ελλείψεις προκύπτουν από τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία.
Η «ένταξη» ή «ενσωμάτωση» που προτείνεται ως η λύση για το σοβαρό μορφωτικό, εργασιακό και κοινωνικό πρόβλημα περιθωριοποίησης των ατόμων με ειδικές ανάγκες, στην πραγματικότητα αποτελεί όχημα ταξικής κατηγοριοποίησης αυτών των παιδιών, αφού δε θα υπάρχει καμιά μέριμνα για να μορφωθούν, να καλλιεργήσουν τις δυνατότητές τους, να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τη δικιά τους και των γονιών τους. Αφετέρου, τα γενικά σχολεία–«φυλακτήρια», όπου τα ΑμΕΑ θα περνούν απλά το χρόνο τους και, μέσω της ένταξης σε μια κατ’ επίφαση ειδική εκπαίδευση, θα μετριάζουν πλασματικά τη βέβαιη μορφωτική, κοινωνική και εργασιακή περιθωριοποίησή τους.
Επιπλέον στο άρθρο 6 που αναφέρεται στη φοίτηση των μαθητών αναφέρει ότι σε περίπτωση που φοιτούν σε γενικά σχολεία παιδιά με αυτισμό, εγκεφαλική παράλυση και άλλες βαριές αναπηρίες, το μόνο που θα γίνεται θα είναι η μείωση των μαθητών σε 21!
Το σχέδιο νόμου εντείνει την αξιολόγηση μέσα και από την υποβολή τρίμηνων εκθέσεων από τα ΚΕΔΔΥ στις περιφερειακές διευθύνσεις, την αποτύπωση των στοιχείων της ΕΑΕ ( my school της ΕΑΕ). Στοχεύει στον ασφυκτικό έλεγχο, τη συνεχή αξιολόγηση των δομών, τη μετακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών και τον εύκολο προγραμματισμό για κλείσιμο δομών και σχολείων.
Οι εκπαιδευτικοί γίνονται λάστιχο, θύματα άγριας εκμετάλλευσης, ενώ συνεχίζεται η αδιοριστία τους. Αναπληρωτές (κάποιοι από αυτούς έχουν έως και 13 χρόνια προϋπηρεσία) δεν έχουν σταθερή και μόνιμη δουλειά, περιπλανώνται από τόπο σε τόπο με την ελπίδα ότι κάποτε θα μονιμοποιηθούν. Ταυτόχρονα το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό ολοένα και μειώνεται ή δουλεύει με συμβάσεις 5 μηνων προγραμμάτων ΕΣΠΑ-ΟΑΕΔ, με αποτέλεσμα, πριν καλά -καλά αρχίσει η επικοινωνία με τα παιδιά, να έχει τελειώσει το πρόγραμμα και να μένουν άνεργοι. Στην ουσία το νομοσχέδιο νομιμοποιεί την κατηγοριοποίηση που έχει ήδη δημιουργήσει το αστικό κράτος στους εκπαιδευτικούς που δουλεύουν στο χώρο της ΕΑΕ, δημιουργώντας μεταξύ τους αντιπαραθέσεις, αφήνοντας έτσι στο απυρόβλητο την αντιεκπαιδευτική του πολιτική. "Τάζουν" προτεραιότητα πότε στη μία και πότε στην άλλη κατηγορία για διορισμούς που δεν έγιναν και δεν προβλέπεται να γίνουν!
Είναι τουλάχιστον πρόκληση και υποκρισία να γίνεται λόγος για την υποχρεωτικότητα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, όταν η ΕΑΕ αιμορραγεί λόγω υποχρηματοδότησης, όταν ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της υπονομεύεται συστηματικά και μεθοδικά διαχρονικά από τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις. Όταν τα Ειδικά Σχολεία μένουν μέχρι και το Γενάρη κλειστά, λειτουργούν με μαθητές εκ περιτροπής, χωρίς προσωπικό (εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, βοηθητικό), χωρίς να είναι εξασφαλισμένη η μεταφορά των παιδιών από και προς τα σχολεία τους και έχουν μετατραπεί σε παιδοφυλακτήρια. Όταν και σήμερα υπάρχουν τμήματα ένταξης που δε λειτουργούν λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού, όταν εκατοντάδες αιτήσεις για παράλληλη στήριξη δεν έχουν ικανοποιηθεί.
Ανοίγει ο δρόμος στους ιδιώτες να θησαυρίζουν απ' τα τεράστια κενά που σκόπιμα δημιουργούνται στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Ένας πακτωλός χρημάτων από τα ΕΣΠΑ αλλά και από τον τακτικό προϋπολογισμό διοχετεύεται σε ΜΚΟ και σε αναπηρικές οργανώσεις για ευκαιριακές «φιλανθρωπικές δράσεις», ενώ αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να δοθούν απευθείας σε κρατικές δομές προκειμένου να λυθούν βασικά υπαρκτά προβλήματα, να δημιουργηθούν ακόμα και σήμερα σταθερές δημόσιες δομές υποδοχής των ΑΜΕΑ.
Ουσιαστικός υποχρεωτικός χαρακτήρας σημαίνει ότι το κράτος παίρνει όλα τα μέτρα προκειμένου η Ειδική Αγωγή να παρέχεται αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν σε όλες τις εκφάνσεις της (διάγνωση, εκπαίδευση, αποκατάσταση, μεταφορά μαθητών κλπ.). Δεν μπορεί να μιλάει κανείς για υποχρεωτικό χαρακτήρα της ΕΑΕ, αν αφήνει ανοιχτό το δρόμο στην επιχειρηματική δράση, στη φιλανθρωπία.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΡΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ!!!
Διεκδικούμε:
- Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, υποχρεωτική Ειδική Αγωγή για όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη σε σχολικές μονάδες του ΥΠΕΠΘ. Δημιουργία ΤΕ σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Παράλληλη στήριξη στα παιδιά που την έχουν ανάγκη. Σύγχρονος εξοπλισμός των δομών ΕΑΕ. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών.
- Όλα τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες να φοιτούν στη δημόσια ΕΑΕ, καθένα στη δομή που καλύπτει τις ανάγκες του. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του.
- Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
- Τα χρήματα του ΕΣΠΑ για την Ειδική Αγωγή να κατευθύνονται στη δημιουργία βασικών σταθερών δομών και όχι για επιδότηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
- Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους.
- Μαζικοί διορισμοί στην ΕΑΕ σε όλες τις βαθμίδες της. Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) στις μονάδες Ειδικής Αγωγής, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες. Μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα να είναι το πτυχίο, χωρίς άλλες εξετάσεις ή πιστοποιήσεις και όλοι οι εργαζόμενοι να έχουν μόνιμη και σταθερή εργασία. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό και διαχωρισμό των εκπαιδευτικών. Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, αποσπάσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση.
Το Δ.Σ.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ Εκπαιδευτικών Π.Ε.
ΑΝ. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» Αχαρνές : 6 / 5 / 2014
Σπ. Κιουρκατιώτη 10 Αχαρνές Τηλέφωνο-Fax : 210-2460973
Πληροφορίες : Παπαγιαννόπουλος Αποστόλης Τηλέφωνο : ζ6978896216
http://syllogos-sokratis.gr/
mail: [email protected] Προς
Εκπαιδευτικούς
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη