Θέμα: Συνεχίζουμε αποφασιστικά και μαχητικά τον αγώνα ενάντια στην αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση. Συγκεκριμένα μέτρα που συζητήθηκαν στην έκτακτη ΓΣ, 8/5
Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη η έκτακτη γενική συνέλευση του Συλλόγου με θέματα την οργάνωση και τον προγραμματισμό της συλλογικής δράσης στα τρέχοντα ζητήματα. Στο πέρας της διαδικασίας το ΠΑΜΕ έθεσε θέμα καταστατικής απαρτίας, οπότε λόγω έλλειψης της, διεξήχθη ενδεικτική ψηφοφορία ώστε να εκφραστούν οι παρόντες σχετικά με τις προτάσεις που κατατέθηκαν. Οι προτάσεις που υπερψηφίστηκαν από τους παρόντες είναι και οι αποφάσεις του ΔΣ του συλλόγου μας.
Θεωρούμε ότι βασική προϋπόθεση για να κερδίσουμε αυτή τη μάχη είναι να πάρουμε συλλογικά και μαζικά οι εκπαιδευτικοί την υπόθεση στα χέρια μας και όχι να την αναθέσουμε να τη διεκπεραιώσουν το ΔΣ ή κάποιοι άλλοι εκπρόσωποί μας. Για το σκοπό αυτό η μαζικοποίηση της επιτροπής αγώνα του συλλόγου μας είναι αναγκαία όσο ποτέ. Η επιτροπή αγώνα του συλλόγου, (με τη συμμετοχή πολλών συναδέλφων με πάνω από το 40% των σχολικών μονάδων του συλλόγου) μετά τη ΓΣ του Απριλίου έχει συνεδριάσει τρεις φορές, έχει συζητήσει και συμβάλλει αποφασιστικά στα κείμενα που θα εκδώσουμε, καθώς και έχει αναλάβει και επισκέπτεται τις σχολικές μονάδες του συλλόγου για την προώθηση του ψηφίσματος, την ενημέρωση και την οργάνωση της δράσης.
Η καθολική αντίδραση των συλλόγων διδασκόντων στα σχολεία του συλλόγου μας αλλά και συνολικά του κόσμου της εκπαίδευσης, όπου με πρακτικό δε συγκρότησαν ομάδες εργασίας για την κακόφημη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, η άρνησή τους δηλαδή να συνεργήσουν στη διάλυση της δημόσιας παιδείας, όπως απαιτεί η κυβέρνηση, η Ε.Ε. και το Δ.Ν.Τ., αποκαλύπτουν το μέγεθος της αντίστασης των εκπαιδευτικών σε μια πολιτική που ισοπεδώνει θεμελιώδη εργασιακά, δημοκρατικά δικαιώματα και παιδαγωγικές ελευθερίες και κατακτήσεις.
Μπαίνουμε στην τελική ευθεία αυτής της μάχης. Η τεράστια αντίδραση του κλάδου που εκφράστηκε και στον σύλλογό μας υποχρέωσε το υπουργείο να παραπέμψει την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης τον Σεπτέμβριο, ενώ ο αρχικός τους σχεδιασμός ήταν για τον Μάιο.
Η ενωμένη και αποφασιστική στάση μας μπορεί να ακυρώσει τα σχέδιά τους. Έχουμε κάθε λόγο να επιμείνουμε μαχητικά στην άρνηση της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης.
Άλλωστε, το Υπουργείο Παιδείας απέτυχε στο βασικό του στόχο για τη φετινή χρονιά όπως τον είχε εξαγγείλει, δηλαδή, να διαμορφώσει πνεύμα και «κουλτούρα αξιολόγησης» στις σχολικές μονάδες. Απέτυχε να αποσπάσει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών. Γι’ αυτό άλλαξε προσανατολισμό και κατέφυγε στον απροκάλυπτο αυταρχισμό και τα «εντέλλεσθε». Εκεί βασίζεται τώρα πια. Υπολογίζει ότι θα τρομοκρατήσει με απειλές τους εκπαιδευτικούς για να υποταχτούν στις κυβερνητικές επιλογές. Όμως, μπορούμε να νικήσουμε το φόβο αν συνειδητοποιήσουμε τη δύναμή μας, αν μαζικοποιήσουμε την αντίδρασή μας, αν οργανώσουμε και συντονίσουμε την πάλη μας.
Με βάση τη μέχρι σήμερα εμπειρία μας και τον υψηλό βαθμό ενότητας που οικοδομήσαμε συνεχίζουμε αποφασιστικά.
ΔΕ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ
ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΦΑΣΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΕΙ
Απόφασή μας είναι να μην παραδοθεί, αν ζητηθεί, καμία έκθεση γενικής εκτίμησης, να μην πραγματοποιηθούν και να μη νομιμοποιηθούν οι διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης.
Θεωρούμε ότι θέσεις που εκφράζονται ότι θα «ξεγελάσουμε» το υπουργείο και έτσι θα ακυρώσουμε στην πράξη την αυτοαξιολόγηση, καταθέτοντας ένα κείμενο γενικής εκτίμησης, παρόμοιο όλα τα σχολεία, όταν και αν ζητηθεί, δεν αποτελούν πράξη ακύρωσης.
Όλοι μας κατανοούμε ότι το υπουργείο έχοντας χάσει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών σ’ αυτή τη διαδικασία, έχοντας φτάσει μήνα Μάιο χωρίς καμία ουσιαστική διαδικασία της αυτοαξιολόγησης να έχει προχωρήσει, απώλεσε τη δυνατότητα να οδηγηθεί φέτος σε κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων με βάση την αυτοαξιολόγηση.
Γι’ αυτό και αλλάζει στόχευση για φέτος, κάτω από το βάρος της συντριπτικής ήττας του στον αρχικό του στόχο. Επιδιώκει να γίνουν όπως–όπως οι διαδικασίες, να εξασφαλίσει μια υποτυπώδη έκθεση, ανεξάρτητα από την «ποιότητά» της και το περιεχόμενο της, για να ανοίξει ο δρόμος για την ουσιαστική επιβολή της αμέσως μετά, για την προώθηση της ατομικής αξιολόγησης και για να επικαλεστεί ότι τελικά οι εκπαιδευτικοί αποδέχτηκαν τη διαδικασία και συναίνεσαν. Ενδιαφέρεται να κατατεθεί ένα κείμενο, ότι κι αν λέει αυτό, γενικής εκτίμησης της σχολικής μονάδας. Πέρα από το γεγονός ότι θα δικαιολογήσει τη συνέχεια της χρηματοδότησης του προγράμματος από το ΕΣΠΑ, θα έχει κάνει το πρώτο βήμα ώστε να επιβάλλει την πλήρη λειτουργία της αυτοαξιολόγησης από τη νέα χρονιά με τα σχέδια δράσης που θα απαιτήσει και τον προγραμματισμό που θα οφείλει το κάθε σχολείο να κάνει με το δεδομένο ότι θα «έχει μπει» στη διαδικασία. Αντίθετα, αν μπλοκάρουν οι διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης, δημιουργούνται σοβαρά ζητήματα και με την ατομική αξιολόγηση.
Δεν έχουμε κανένα λόγο να του κάνουμε τη χάρη! Να σπάσουμε το φόβο, να συνειδητοποιήσουμε τη δύναμή μας, να ατσαλώσουμε την ενότητά μας, να κερδίσουμε! Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι οι σύλλογοι διδασκόντων δεν πρέπει να αποφασίσουν ούτε να καταθέσουν κείμενα γενικής εκτίμησης που να απαντούν στους δείκτες της αυτοαξιολόγησης αριθμητικά και περιγραφικά, δεν πρέπει να συμμετέχουν σε καμία διαδικασία που ορίζεται από το θεσμικό πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης.
Πρακτικά μέτρα για την υπηρέτηση των παραπάνω αποφάσεων:
- Συνεχίζουμε τη συγκέντρωση υπογραφών ανά σχολική μονάδα αλλά και ατομικών, στο ψήφισμα του συλλόγου που έχουμε αποφασίσει στη ΓΣ του Απριλίου, το οποίο παραθέτουμε ξανά παρακάτω
- Μπλοκάρουμε τη λειτουργία των ομάδων εργασίας
Στην κατεύθυνση αυτή μπορεί να γίνει και χρήση των στάσεων εργασίας που έχει κηρύξει η ΔΟΕ, κάθε φορά που καλείται να συνεδριάσει η ομάδα εργασίας.
- Δεν κάνουμε τίποτα εκτός του ωραρίου εργασίας μας. Κανένας δεν μπορεί να μας υποχρεώσει σε κάτι τέτοιο
- Προχωράμε σε έκδοση σε τυπογραφείο γράμματος για τους εκπαιδευτικούς (το κείμενο παρατίθεται παρακάτω) και τους γονείς καθώς και σε αφίσα
- Σπάμε τη λογοκρισία που επιδιώκει να επιβάλει η κυβέρνηση με τις αποφάσεις της και δημιουργούμε σποτάκι μαζί με άλλους συλλόγους με βάση τις θέσεις του σωματείου μας (το κείμενο παρατίθεται παρακάτω)
- Καλούμε συντονισμό συλλόγων και ΕΛΜΕ για τη Δευτέρα 19/5
- Οργανώνουμε συγκέντρωση για να κοινοποιήσουμε τις αποφάσεις μας στα γραφεία των σχολικών συμβούλων της Α’ Αθήνας
- Προχωράμε σε παράσταση στο ΔΣ της ΔΟΕ για να καταθέσουμε τις αποφάσεις μας και τις απόψεις μας, για να υπάρξει από την Ομοσπονδία πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη των μελών της στην υλοποίηση αυτών των αποφάσεων.
- Καλούμε τη ΔΟΕ να καλέσει Γ.Σ. και να προχωρήσει σε ολομέλεια προέδρων για να συντονιστεί η δράση συλλόγων σε αυτή την κατεύθυνση
- Οργανώνουμε συγκεντρώσεις ενημέρωσης των γονιών σε συνεργασία με συλλόγους γονέων και ενώσεις
- Προωθούμε και από την πλευρά μας προς τους συλλόγους γονέων, το σχέδιο πρακτικού της ΑΣΓΜΕ σχετικά με την αξιολόγηση
ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Κηρύσσουμε στάση εργασίας και προχωράμε σε συγκέντρωση ακύρωσης
Κανείς διευθυντής/διευθύντρια να μη συμμετέχει σε αυτά
Όποιο στέλεχος εκπαίδευσης προχωρήσει σε αξιολόγηση διαγράφεται από το σύλλογο
Για το νομοσχέδιο της Ειδικής αγωγής επικυρώθηκε η απόφαση του Δ.Σ. να ζητήσει από το Υπουργείο απόσυρση του νομοσχεδίου, διασφάλιση της δημόσιας και δωρεάν ε.α. και μόνιμους μαζικούς διορισμούς.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»
1ου, 3ου, 4ου, 5ου
Γραφείων Π.Ε. Α΄ Αθήνας
Κόρακα και Παπαναστασίου
Τηλέφωνο - Φαξ: 2108319372
e-mail: [email protected]
http://www.sylaristotelis.com Αθήνα, 8-5-2014
Προς: Τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε., Αιρετούς Α΄ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Αιρετούς ΚΥΣΠΕ, Α’ ΑΠΥΣΠΕ, συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής της περιοχής μας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη