Θέμα: Σχετικά με την απόφαση της ΔΟΕ για κατάθεση κοινού κειμένου-έκθεσης
Στην απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ 22/5 αρ.πρωτ.888 που εστάλη στα σύλλογό μας και στις σχολικές μονάδες, έχετε καταγράψει κείμενο-έκθεση αυτοαξιολόγησης που προτείνετε να καταθέσουν ενιαία όλες οι σχολικές μονάδες.
Θεωρούμε απαράδεκτη την απόφαση του ΔΣ να προχωρά σε μια τέτοια απόφαση χωρίς να τη θέτει πρώτα στην κρίση του κλάδου, κηρύσσοντας Γενικές συνελεύσεις και ολομέλεια προέδρων και ως ΔΣ οφείλουμε να θέσουμε τα παρακάτω ζητήματα:
- Αν είχατε προαποφασίσει να προτείνετε στον κλάδο κείμενο-έκθεση, γιατί το αποκρύψατε σε όλες τις προηγούμενες αποφάσεις του ΔΣ (πουθενά δεν αναφερθήκατε σε κείμενο-έκθεση παρά μόνο σε κείμενο), και τότε γιατί κηρύξατε διαρκείς στάσεις εργασίας, ποια η σκοπιμότητά τους; Οι στάσεις εργασίας υποτίθεται με βάση τα κείμενά σας, ότι είχαν ένα και μοναδικό στόχο να μη λειτουργήσουν οι ομάδες εργασίας και να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να απέχουν στην πράξη από τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης.
- Αν δεν είχατε προαποφασίσει κείμενο-έκθεση, τότε γιατί δεν εξηγείται στην τωρινή σας απόφαση τους λόγους για τους οποίους αναιρείτε τους υποτιθέμενους προηγούμενους στόχους και προτείνετε σήμερα κείμενο-έκθεση; Δεν υπάρχει καμία απολύτως συνδικαλιστική και πολιτική τοποθέτηση της απόφασής σας.
- Ο κλάδος έχει όργανα για την εκτίμηση της κατάστασης και λήψης αποφάσεων. Τα έχετε ακυρώσει όλα εκτός του ΔΣ της ΔΟΕ εδώ και δυο μήνες, ακόμα και την κρίσιμη στιγμή της επιστράτευσης!!! Ακυρώσατε ακόμα και τα συντεταγμένα συνδικαλιστικά όργανα του κλάδου που είναι η βάση συγκρότησης των σωματείων, τις Γενικές Συνελεύσεις και οδηγηθήκατε σε αποφάσεις αποκλειστικά από το ΔΣ της ΔΟΕ. Για ένα μέγιστης σημασίας θέμα, που η προώθησή του οδηγεί σε αλλαγή σελίδας για την εκπαίδευση, που εισάγει την κατηγοριοποίηση των σχολείων, που γίνεται όχημα για απολύσεις, που προωθεί τον κανιβαλισμό και τον ανταγωνισμό, όπως εσείς γράφατε στις αποφάσεις σας, δεν απευθυνθήκατε ούτε μία φορά στη βάση του κλάδου. Όλες οι Γενικές Συνελεύσεις που έγιναν, πραγματοποιήθηκαν με αποφάσεις των τοπικών συλλόγων και χωρίς να τις εξαγγείλετε όπως οφείλατε και χωρίς φυσικά να θέσετε στην κρίση τους τις κάθε φορά αποφάσεις σας!!!
- Με έκπληξη διαβάσαμε ότι ενώ το στείλατε μέσω του σχολικού δικτύου του υπουργείου σε όλες τις σχολικές μονάδες, ζητάτε από τους συλλόγους να μην αναρτηθεί!!! Αδυνατούμε να εξηγήσουμε αυτή τη στάση. Για να μην τη μάθει το Υπουργείο; Την έμαθαν 60.000 εκπαιδευτικοί και δε θα φτάσει στο Υπουργείο;
- Στην απόφασή σας για κατάθεση κοινού κειμένου-έκθεσης αναφέρετε ότι αυτό γίνεται «…ώστε με συντεταγμένο τρόπο ο κλάδος να σταθεί απέναντι στις πιέσεις του Υπουργείου Παιδείας, ακυρώνοντας, μέσα από την ενιαία μορφή της απάντησης – έκθεσης, την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλει με μονομερείς, αυταρχικές ενέργειες την αξιολόγηση – χειραγώγηση…». Όμως, η κατάθεση στη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων κειμένου-έκθεση με βάση τις διαδικασίες της ΑΕΕ σημαίνει ότι η σχολική μονάδα συμμετείχε και εκτέλεσε τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης. Το κοινό κείμενο ακυρώνει το στόχο της κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων για φέτος αλλά δηλώνει με σαφήνεια ότι η αυτοαξιολόγηση προχωρά και οι εκπαιδευτικοί θα καλεστούν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (1η Σεπτέμβρη) να συνεχίσουν τη λειτουργία της. Όπως όλοι/ες ξέρουμε η αυτοαξιολόγηση δεν είναι μια έκθεση και ξεμπερδέψαμε. Η έκθεση είναι η πρώτη πράξη του έργου. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο νόμος 3848/2010:
- Κάθε σχολική μονάδα, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, καταρτίζει πρόγραμμα δράσης με τους εκπαιδευτικούς στόχους για το σχολικό έτος που ξεκινά.
- Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς η σχολική μονάδα συντάσσει έκθεση με την οποία αξιολογούνται: α) η απόδοση της σχολικής μονάδας στο σύνολό της, β) η επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων που είχαν τεθεί στονπρόγραμμα δράσης και γ) οι επιτυχίες, οι αδυναμίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Με την ίδια έκθεση διατυπώνονται προτάσεις βελτίωσης για την επόμενη σχολική χρονιά.
- Το πρόγραμμα δράσης και η έκθεση αξιολόγησης, τα οποία καταρτίζονται με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων και τους σχολικούς συμβούλους, γνωστοποιούνται στους μαθητές και στο σύλλογο γονέων, δημοσιεύονται στο διαδίκτυο στις ιστοσελίδες του σχολείου και της αρμόδιας διεύθυνσης εκπαίδευσης και υποβάλλονται στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (Κ.Ε.Ε.).
- Οι προϊστάμενοι διευθύνσεων και γραφείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καταρτίζουν πρόγραμμα δράσης για κάθε σχολικό έτος και στη συνέχεια υποβάλλουν σχετικές εκθέσεις στους οικείους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης.
Και επίσης όπως αναφέρει και η εγκύκλιος 10/12:
«…Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς κάθε σχολική μονάδα υποβάλλει Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της Ετήσιας Έκθεσης αξιοποιούνται στον ετήσιο προγραμματισμό του επόμενου σχολικού έτους και στον γενικότερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου…»
Όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι το θέμα δεν έληξε με την κατάθεση κοινής έκθεσης. Στη 1η Σεπτεμβρίου οι σχολικές μονάδες θα καλεστούν να συνεχίσουν τις διαδικασίες που οι ίδιες δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν. Δηλαδή να εκτελέσουν τα σχέδια εργασίας και να προχωρήσουν πάλι από την αρχή σε συγκρότηση ομάδων κ.λπ.
Η κατηγοριοποίηση των σχολείων δεν μπορεί να εφαρμοστεί για φέτος με βάση την κοινή έκθεση αλλά η αυτοαξιολόγηση προχωρά κανονικά με βάση τις επιταγές του Υπουργείου. Η απόφαση του ΔΣ δεν αναφέρετε καθόλου στους τρόπους με τους οποίους θα συνεχιστεί η ακύρωση της ΑΕΕ στην πράξη (όπως κατά την εκτίμηση του ΔΣ είναι η κοινή έκθεση).
Όπως έχουμε και στο παρελθόν με απόφασή μας δημοσιοποιήσει και αποστείλει και σε σας, το ΔΣ της ΔΟΕ και το εκπαιδευτικό κίνημα έπρεπε να παλέψει ώστε να δημιουργήσει μαζικό ρεύμα άρνησης των διαδικασιών της αυτοαξιολόγησης, όπως συγκεκριμένα εκφράστηκε από το ψήφισμα μας:
«…Με βάση τα παραπάνω δηλώνουμε προς το σωματείο μας ότι οι παρακάτω που υπογράφουμε έχουμε την πρόθεση να αρνηθούμε τη συμμετοχή μας στις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης, στις ομάδες, δε θα συμμετέχουμε στη συγκρότηση και λειτουργία τους, δε θα καταθέσουμε κείμενα αποτίμησης των δεικτών και σχέδια εργασίας, δε θα δεχτούμε στην τάξη αξιολογητές που έχουν στόχο την ατομική μας αξιολόγηση.
Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιήσουμε την άρνηση με μαζικό πανελλαδικό ρεύμα άρνησης και τις στάσεις εργασίας…».
Με βάση τα παραπάνω:
- Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να δώσει απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μας για τις οποίες θα ενημερώσουμε τα μέλη μας στην έκτακτη ΓΣ που θα πραγματοποιήσουμε την Πέμπτη, 29/5
- Ζητάμε να κηρυχθούν έκτακτες ΓΣ και ολομέλεια προέδρων
- Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να δώσει πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη στις αποφάσεις του σωματείου μας, των σχολείων και των όποιων μελών του συλλόγου μας αρνηθούν να καταθέσουν και να εγκρίνουν κείμενο-έκθεση αυτοαξιολόγησης
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»1ου, 3ου, 4ου, 5ου
Γραφείων Π.Ε. Α΄ Αθήνας
Κόρακα και Παπαναστασίου
Τηλέφωνο - Φαξ: 2108319372
e-mail: [email protected]
http://www.sylaristotelis.com
Αθήνα, 26-5-2014
Προς: Τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε., Αιρετούς Α΄ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Αιρετούς ΚΥΣΠΕ, Α’ ΑΠΥΣΠΕ, συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής της περιοχής μας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη