Σχετικά με τη τράπεζα θεμάτων, του Θεόδωρου Καϊράκη

ΘΕΟΔΩΡΟΣ Χ. ΚΑΪΡΑΚΗΣ
ΤΕΩΣ ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΤΕΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2014

Τριάντα πέντε χρόνια στην έδρα θεωρώ υποχρέωσή μου να εκφράσω μερικές σκέψεις για την περίφημη «τράπεζα θεμάτων».

          Κατά πρώτον χωρίς να τον θεωρώ απαραίτητο δεν είμαι αντίθετος με τη γενική φιλοσοφία του θεσμού αυτού, πιστεύω όμως ότι για να έχει θετικά αποτελέσματα θα πρέπει να τηρηθούν ορισμένες προϋποθέσεις.

  1. Να υπάρξει πλήρης εγγύηση για το αδιάβλητο.
  2. Να υπάρχουν από την αρχή του σχολικού έτους σαφείς εγκύκλιοι και να μην αλλάζουν κατά τη διάρκειά του.
  3. Να εξασφαλιστεί η πλήρης στελέχωση όλων των σχολείων με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, από την πρώτη ώρα έναρξης του σχολικού έτους. Αυτό το υπογραμμίζω γιατί στη διάρκεια της εκπαιδευτικής μου θητείας ως καθηγητή, λυκειάρχη, προϊστάμενου και αιρετού ΠΥΣΔΕ είδα  π.χ το σχολείο μου να ξεκινά με πλήρη ωράρια μετά τον Αγιασμό, έχοντας τον αντίστοιχο καθηγητή για κάθε ειδικότητα, δηλαδή φυσικό για φυσική, χημικό για χημεία, βιολόγο για βιολογία, φιλόλογο για αρχαία, ιστορικό για ιστορία κ.λ.π. Το ίδιο συνέβαινε και σε μερικά σχολεία του Πειραιά.

Δε συνέβαινε όμως το ίδιο και σε όλα τα    σχολεία  κυρίως των νησιών Αργοσαρωνικού και Κυθήρων, όπου η πλήρης  στελέχωση γινόταν Νοέμβριο ή καμιά φορά έφτανε και μέχρι Φεβρουάριο και μάλιστα συνέβαινε να μη  στέλνεται ο αντίστοιχος καθηγητής ειδικότητας.

  1. Τα θέματα να βγαίνουν από επιτροπή  αποτελούμενη από καθηγητές που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα οι οποίοι να επιλέγονται κυρίως από περιοχές οικονομικά υποβαθμισμένες και από περιοχές απομακρυσμένες από το κέντρο π.χ Δήμοι Β΄ Πειραιά ή νησιά Αργοσαρωνικού και Κύθηρα.  
  2. Να ορισθεί εκ των προτέρων  η διδακτέα ύλη, να ελέγχονται τα σχολεία κατά  ορισμένα χρονικά διαστήματα σε ποιο σημείο της ύλης βρίσκονται, αφού λαμβάνονται υπόψη δυσμενείς παράγοντες, όπως απεργίες, καιρικές συνθήκες κ.α. και η τελική ύλη να βγαίνει σύμφωνα με εκείνο το σχολείο που δικαιολογημένα διδάχτηκε το μικρότερο ποσό ύλης.
  3. Τα θέματα της τράπεζας να γίνονται γνωστά στα σχολεία σε χρονικό διάστημα προ των εξετάσεων τέτοιο, που να μπορεί να διδαχτούν σωστά από τον αντίστοιχο καθηγητή.

Θεόδωρος Χ. Καϊράκης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias.jpg
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων θα υπογραφούν από τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας και θα σταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ