Thumbnail
ΠΕΝΕΛΦΑ

Ερωτήματα σχετικά με την πρόταση αλλαγής της κατανομής διδακτικών ωρών ανά διδακτικό αντικείμενο

για τα 6/θέσια και άνω Ολοήμερα σχολεία των  Ε.Α.Ε.Π.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Στις 25/08/2014, με Υ.Σ./Γ1, η Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, ζήτησε τις απόψεις των Προϊσταμένων Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης της χώρας σχετικά με την πρόταση αλλαγής της κατανομής του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο 6/θεσίων και άνω Ολοήμερων σχολείων των  Ε.Α.Ε.Π.

Με την ισχύουσα νομοθεσία ο χρόνος της Φυσικής Αγωγής στα Ολοήμερα σχολεία των  Ε.Α.Ε.Π. είναι δύο (2) ώρες ανά εβδομάδα στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη και τρεις (3) ώρες ανά εβδομάδα στην Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη. Επιπροσθέτως, η  Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη έχουν μια (1) ώρα ανά εβδομάδα το διδακτικό αντικείμενο του Χορού.

Δυστυχώς, όμως, η πρόταση της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υποβαθμίζει για μια ακόμη φορά το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς εισηγείται οι τρεις (3) ώρες ανά εβδομάδα στην Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη να περικοπούν σε δύο (2), διατηρώντας, βέβαια, παράλληλα την μία (1) διδακτική ώρα του Χορού.

Δεδομένης της ανωτέρω πρότασης, μας γεννιούνται τα εξής ερωτήματα:

·         Υπάρχει οιαδήποτε μορφή συνεργασίας μεταξύ της Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και της πολιτικής ηγεσίας;

Γιατί, ενώ στις 25.8.2014 η Διεύθυνση Σπουδών κάνει πρόταση αλλαγής του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, εισηγούμενη την ως άνω μείωση ωρών Φυσικής Αγωγής, στις 26.8.2014 (δηλαδή μόλις την επομένη), στο πλαίσιο της σύσκεψης που έλαβε χώρα για την καθιέρωση Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε για τη Φυσική Αγωγή τα εξής: "Εξετάζουμε το πιο καλό που μπορεί να γίνει, στο ήδη βεβαρημένο πρόγραμμα, αλλά για φέτος δεν προλαβαίνουμε να αλλάξουμε τα αναλυτικά προγράμματα" (πηγή: Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα για την Παιδεία “esos.gr”).

·         Ποιες είναι οι επιστημονικές μελέτες, βάσει των οποίων τεκμηριώνεται  ότι το ισχύον μέχρι σήμερα πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής δεν ήταν επωφελές για τους μαθητές, συνεπώς είναι επιβεβλημένη η τροποποίησή του;

·         Η Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. συνεργάστηκε με το Τμήμα Α' Προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής και ποια είναι η πρόταση  της τελευταίας επί του θέματος, εάν υπάρχει;

Η αδυναμία των Διευθύνσεων να επιδείξουν σοβαρότητα κατά τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής αποβαίνει εις βάρος της εργασίας των εκπαιδευτικών. Η συγκεκριμένη, όμως, στάση συνιστά κίνδυνο που υποβαθμίζει συλλήβδην το διδακτικό αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής.

Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής

σας καλεί,

για μια ακόμα φορά,

στην αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής,

σταθμίζοντας την καθοριστική συμβολή της

στα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα των παιδιών μας.

Στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών υπάρχουν διδακτικά αντικείμενα και ώρες, τα οποία είναι ακατάλληλα για το ηλικιακό επίπεδο των μαθητών, σύμφωνα με τις νόρμες τις παιδαγωγικής και της εξελικτικής ψυχολογίας.  

Ως εκ τούτου προτείνουμε:  

Τάξεις

Α

Β

Γ

Δ

Ε

ΣΤ

Φυσική αγωγή

3+1χορός

 

3+1χορός

3+1χορός

3+1χορός

3

3

Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιοδήποτε πρόβλημα εμπίπτει στις

αρμοδιότητές μας.

                                                                   Για το Δ.Σ.

      

                        Ο Πρόεδρος                         Ο  Γενικός Γραμματέας

                Νικόλαος Τριπόδης                          Ιωάννης Γρυπάρης

 


Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ 
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αριθμός Σωματείου: 19620
Έλλης 3, 15234, Χαλάνδρι
Α.Φ.Μ. 997356224
Δ.Ο.Υ. Χαλανδρίου
ΤΗΛ.: 210 6755725
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: http://www.penelfa.gr
 
Αθήνα, 31.8.2014
Αριθμός πρωτ: 28
 
Προς 
Υπουργό ΥΠΑΙΘ
 κ. Ανδρέα Λοβέρδο
 
Κοιν: 
. Υφυπουργούς ΥΠΑΙΘ 
. Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου
. Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΘ 
. Ι.Ε.Π.
. Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης της Χώρας
. Προϊσταμένους Επιστημονικής &
Παιδαγωγικής Καθοδήγησης
Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης της Χώρας
. Σχολικούς Συμβούλους Φυσικής Αγωγής της Χώρας
. Σχολικούς Συμβούλους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Χώρας
. Προέδρους Σχολών Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της Χώρας
. Πρόεδρο Τμήματος Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστημίου Πελοποννήσου 
. Ε.Ο.Ε.
. ΕΘΝ.Ο.Α.
. Συνήγορο του Πολίτη 
. Ανωτάτη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας
                                    
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚ0 ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Πρόεδρος: Τριπόδης Νικόλαος 6972356658
Αντιπρόεδρος: Βούξινου Ανδριανή 6932796434
Γραμματέας: Γρυπάρης Ιωάννης 6944326657
Ειδικός Γραμματέας: Μαύρου Κυριακή 6977746346
Ταμίας: Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος 6946003069
Μέλος: Γκαβέρα Νικολέττα 6977292396
Μέλος: Κατσαγκόλης Αθανάσιος 6977232766
Μέλος: Αγαλιανού Ολυμπία 6944101505
Μέλος: Καρούζος Χρύσανθος 6944373110
Μέλος: Καράκος Νικόλαος 6977086907
Μέλος: Κουγιουμτζής Κωνσταντίνος 6932300610
 
 
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;