Thumbnail
της Μαρίνας Μακρή

Η παρακάτω επιστολή απευθύνεται προς τους αξιότιμους Δήμαρχο Σύρου-Ερμούπολης κ. Μαραγκό,  Περιφερειάρχη Ν.Αιγαίου κ. Χατζημάρκο, Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων  κ. Λεονταρίτη, Αντιπεριφερειάρχη Δωδεκανήσου κ.Κόκκινο, Μητροπολίτη Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου κ.Δωρόθεο, τους αξιότιμους Εκπαιδευτικούς, Μαθητές, Γονείς, Πολίτες του νησιού.

Αντί … χαιρετισμού και ευχών που ως  είθισται στην αρχή της κάθε σχολικής χρονιάς απευθύνουν προς μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς οι έχοντες θέσεις εξουσίας, παραθέτω τίτλους των τελευταίων 2 ημερών στα τοπικά μας ΜΜΕ.

«Σε ακατάλληλες αίθουσες πάλι οι μαθητές της Βάρης»

«Καταργείται η ΕΠΑΣ Σύρου»

«240 κενά σε δασκάλους μετρούν οι Κυκλάδες»

«Κενά και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στις Κυκλάδες – Τοποθετήθηκαν μόνο 48 αναπληρωτές ενώ παραμένουν 250 κενές θέσεις» … και πολλοί άλλοι βέβαια υπαρκτοί ή ανύπαρκτοι τίτλοι, που αποτυπώνουν την πραγματικότητα της εκπαίδευσης στη Σύρο και στις Κυκλάδες, από το κτιριακό μέχρι την στελέχωση, από τη μεταφορά των μαθητών μέχρι τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, από το πρόγραμμα σπουδών μέχρι τους προϋπολογισμούς για τη λειτουργία των σχολείων, από την απόλυτα ελλιπή μέριμνα και τις υποστελεχωμένες δομές για παιδιά με ειδικές ανάγκες, την απουσία ενισχυτικής διδασκαλίας και τμημάτων ένταξης για τους πιο αδύναμους μαθησιακά και οικονομικά μαθητές μέχρι την απουσία καλλιτεχνικής παιδείας, όλα εξίσου σημαντικά, όλα εξίσου υποβαθμισμένα, όλα εξίσου… πολιτικά.

Αναρωτιέμαι αληθινά σε ποιους απευθύνονται με ευκολία αυτοί οι χαιρετισμοί και τα ευχολόγια περί προόδου; Σε παιδιά, που μέσα σ΄ έναν ασφυκτικό σε ύλη, ανταγωνισμό και εντατικοποίηση σχολείο καλούνται να ξεχάσουν ότι είναι παιδιά, έφηβοι, νέοι, με ανησυχίες, όνειρα, ανάγκες έκφρασης; Σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν άλλα μαθήματα από αυτά που σπούδασαν, που διδάσκουν υποαμειβόμενοι, χωρίς επιμόρφωση, υπό την απειλή της διαθεσιμότητας και την μέγγενη της διδακτέας ύλης; Σε γονείς που εκείνη την ώρα σκέφτονται τι “μαγικά” θα κάνουν για να μπορέσουν ανάμεσα στη ΔΕΗ, στο σoύπερ μάρκετ, στην εφορία, στον ΕΝΦΙΑ (αν βέβαια είναι εργαζόμενοι, αν έχουν δικό τους σπίτι ή ζουν με το … “ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα”), να χωρέσουν τα έξοδα για τα τετράδια, τα μολύβια, το φροντιστήριο αγγλικών, ένα ζευγάρι αθλητικά, μια φόρμα κλπ, κλπ;

Αυτά όλα δεν αντιμετωπίζονται με ευχές αλλά με πολιτική πράξη.

Όλοι όσοι τρέχουν κάθε χρόνο στις 11 Σεπτεμβρίου να φωτογραφηθούν στις αυλές των σχολείων, πολίτες αυτού του τόπου, αυτής της χώρας, αφού νοιάζονται τόσο πολύ και αφού η παιδεία και η εκπαίδευση είναι για όλους το θεμέλιο της κοινωνίας και ο βασικός μοχλός ανάπτυξης της χώρας στον οποίο θα πρέπει να επενδύσουμε, ποια θέση έχουν πάρει για όλα αυτά;

Ό,τι συμβαίνει στην παιδεία, όπως και σε όλους τομείς της κοινωνίας, δεν είναι “φυσικά φαινόμενα”. Το άλλοθι της κρίσης δεν αθωώνει τις πολιτικές ούτε αυτές που τη δημιούργησαν ούτε βέβαια αυτές που προσπαθούν τάχα να την υπερβούν. Άλλωστε μην ξεχνάμε πως φέτος είχαμε πρωτογενές πλεόνασμα. Πού πήγε; Ποια πολιτική και ποιοι πολιτικοί είναι αυτή/οί που επιλέγουν οι περικοπές κατά προτεραιότητα να γίνονται στη παιδεία, στην υγεία, στους μισθούς και στις συντάξεις;

Ουδείς δεν μπορεί να δηλώνει άγνοια. Ουδείς πολίτης και δη σε θέση εξουσίας δεν μπορεί να μην παίρνει θέση.

Θα κλείσω αυτό το σημείωμα και ας μου συγχωρηθεί η πιθανή οργή, με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων που περιλαμβάνει η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού του ΟΗΕ (1989 και από το 1992 νόμος στην χώρα μας, ο Ν.2101/02):

-Προστασία (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό, κ.λπ.)

-Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την πρόνοια, την ψυχαγωγία, κ.λπ.)

-Συμμετοχή (δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο, κ.λπ.)

Ας ξεκινήσουμε από αυτά … δεν είναι και λίγη δουλειά.

Για ένα σχολείο πραγματικά ισότιμης και δωρεάν παιδείας για ΟΛΟΥΣ, ένα σχολείο μόρφωσης, όχι κατάρτισης, για ένα σχολείο-“γυμναστήριο” πολιτών, όχι υπάκουων “γραναζιών”.

Μαρίνα Μακρή

Τοπική Σύμβουλος Μάννα

Κίνηση Πολιτών Σύρου

ΠΗΓΗ: cyclades24.gr

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiologos_2.jpg
Στην τελική ευθεία οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για τα καρδιαγγειακά – Τι πρέπει να ξέρουμε
Όσα προβλέπει Κοινή Απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης
Στην τελική ευθεία οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για τα καρδιαγγειακά – Τι πρέπει να ξέρουμε
Πολυτεχνείο Κρήτης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επετειακή εκδήλωση στις 5/12 για τα 40 χρόνια λειτουργίας Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Αναλυτικά το πρόγραμμα της εκδήλωσης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επετειακή εκδήλωση στις 5/12 για τα 40 χρόνια λειτουργίας Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ekpaideytikoi_anaplirotew.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ζητούν αυξήσεις στα οδοιπορικά – «Δραματική η επιβάρυνση από την ακρίβεια»
Αυξήσεις στις αποζημιώσεις μετακίνησης ζητούν οι εκπαιδευτικοί – Ανεπαρκής η σημερινή κάλυψη κόστους
Εκπαιδευτικοί: Ζητούν αυξήσεις στα οδοιπορικά – «Δραματική η επιβάρυνση από την ακρίβεια»