ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
-Π.Ε.Σ.Ε.Α.-
Αρ. Απόφ.: 1482/1999 Πρωτοδικείου Αθηνών
Γούναρη 21 - 23, 18531 Πειραιάς
Τηλ.: 2651048830, 2104535235, 2105731768,
2104954478, 2441020773, 6977244295, 6932942156,
6944126716, 6977743862, 6974706370, 6932046005
Fax: 2651048830
E-mail: [email protected]
Πειραιάς, 20-09-2014
Αρ. Πρωτ.: 108
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του Π.Ε.Σ.Ε.Α.
για το νομοσχέδιο ειδικής εκπαίδευσης & τις συναντήσεις
στις 19 Σεπτεμβρίου 2014 με το Υπουργείο Παιδείας
Με αφορμή τις εξελίξεις στα τρέχοντα θέματα που αφορούν το υποσύστημα της ειδικής αγωγής και το μέλλον του νομοσχεδίου για την ειδική εκπαίδευση, τριμελής αντιπροσωπεία του Προεδρείου του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α., με τον Γενικό Γραμματέα του κ. Λευτέρη Ρατσιάτο, την αντιπρόεδρο κα Άννα Τηλιακού και τον Ταμία κ. Γιώργο Κ. Γαλάνη συναντήθηκαν με τον Αποστόλη Παπακωνσταντίνου, Διευθυντή του γραφείου του Υφυπουργού Παιδείας και τον κ. Κώστα Λολίτσα, Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ.
Οι εκπρόσωποι του Υφυπουργού Παιδείας ενημέρωσαν τα μέλη του Δ.Σ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α. ότι το νέο Νομοσχέδιο για την Ειδική Εκπαίδευση θα κατατεθεί στην Ολομέλεια της Βουλής εντός του έτους. Μετά από τη διαβούλευση με φορείς, στο νέο Νομοσχέδιο έχουν γίνει πολλές «αλλαγές» και «διορθώσεις» σε πολλά θέματα. Πιο συγκεκριμένα, σε εργασιακά θέματα (αποσπάσεις, μεταθέσεις): ΔΕΝ προτάσσονται εκπαιδευτικοί ΠΕ 61 & ΠΕ71 έναντι των άλλων εκπαιδευτικών που έχουν ήδη οργανική θέση ή διορίζονται στην ειδική εκπαίδευση. Επίσης δεν υπάρχει το «0.50» για «χρηστικούς λόγους», ούτε ιδρύεται ΝΕΟΣ ΚΛΑΔΟΣ «0.50» στους δασκάλους, αλλά παραμένει το «εκπαιδευτικοί με τυπικά προσόντα στην ειδική εκπαίδευση». Ωστόσο, για τους αναπληρωτές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, παραμένει το «προηγούνται» οι έχοντες ΠΕ61 & Π.Ε71 μόνο στους Πίνακες Αναπληρωτών. Ο κ. Λολίτσας, δήλωσε ότι μελετούν το ενδεχόμενο στους Πίνακες Αναπληρωτών Ειδικής Εκπαίδευσης, να δώσουν ένα ποσοστό (;) σε όσους Π.Ε.70 έχουν Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό, καθώς και 10% σε κάθε κλάδο Αμεα εκπαιδευτικών.
Τα μέλη του Δ.Σ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α. έθιξαν το θέμα με την Παράλληλη Στήριξη. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των στελεχών του ΥΠΑΙΘ, η Παράλληλη Στήριξη αποδεσμεύεται από την ύπαρξη Τμήματος Ένταξης (σημειωτέο ότι διάταξη του προηγούμενου νομοσχεδίου όριζε ρητά: «δεν θα χορηγείται Παράλληλη Στήριξη στις σχολικές μονάδες στις οποίες λειτουργεί Τμήμα Ένταξης), αλλά θα προβλέπονται με σαφήνεια τα κριτήρια και οι κατηγορίες των Αμεα για τις οποίες αποκλειστικά το ΚΕΔΔΥ θα εγκρίνει την Παράλληλη Στήριξη.
Οι εκπρόσωποι του Π.Ε.Σ.Ε.Α. επεσήμαιναν ότι το έργο των ΕΔΕΑΥ (όπου έγινε), βρίσκεται στα γραφεία των Διευθυντών των σχολείων. Επίσης τόνισαν τα επιστημονικά και δεοντολογικά ζητήματα που υπάρχουν στην εφαρμογή του άρθ. 39 του ν. 4115/13 (επάρκεια, εποπτεία, αξιοπιστία, εγκυρότητα) τόσο στη διαδικασία όσο και στην εφαρμογή και τα αποτελέσματα του έργου των ΕΔΕΑΥ. Ο κ. Λολίτσας ενημέρωσε ότι θα εκδοθεί νέος κανονισμός λειτουργίας των ΕΔΕΑΥ και θα γίνει πιο «απλή» και λειτουργική η διαδικασία ώστε να μη χρειάζονται π.χ. πρακτικά και ψηφοφορία των μελών της επιτροπής. Επίσης τόνισε ότι έργο των επιτροπών θα είναι «ως πρωτοβάθμιο όργανο η εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών» κι όχι η διάγνωση.
Όσο για την άμεση ίδρυση Τμημάτων Ένταξης τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την στελέχωσή τους, ο κ. Λολίτσας ανέφερε ότι έχουν συγκεντρώσει τα αιτήματα για νέες ιδρύσεις και περιμένουν από τους Δήμους τον προϋπολογισμό για την ένταξή τους στον προγραμματισμό του Υπουργείου Παιδείας.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α., μετά τη συνάντηση με τους εκπροσώπους του Υφυπουργού Παιδείας, εκτιμά ότι το νέο Νομοσχέδιο για την Ειδική Εκπαίδευση, με μερικές διορθώσεις σε επιμέρους άρθρα του, παραμένει ένα σχέδιο νόμου για το οποίο ήδη έχει ζητήσει την απόσυρσή του. Η ειδική εκπαίδευση χρειάζεται Ενιαίο Νομοθετικό Κώδικα ο οποίος να μπορεί να αποτελέσει εργαλείο άσκησης αποτελεσματικών εκπαιδευτικών πολιτικών και να διασφαλίζει την ένταξη στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα όλων των ατόμων με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στη διαμόρφωσή του πρέπει να συμβάλλουν όλοι οι εμπλεκόμενοι πολιτικοί, κοινωνικοί και επιστημονικοί φορείς με ουσιαστική διαπραγμάτευση η οποία θα οδηγήσει, μετά από αξιολόγηση του Ν. 3699/2008, αν απαιτείται, σε έναν νέο Νόμο για την Ειδική Εκπαίδευση.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Μηνάς Ευσταθίου Λευτέρης Ρατσιάτος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη