Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Παρθενώνας»
Κυκλώπων 6, 11852 Αθήνα
τηλ. 697 4143638 [email protected]
Αθήνα, 04/10/2014
ΝΑ ΞΑΝΑΠΙΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΝΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ!
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ –ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΗΡΥΞΕΙ Η ΑΔΕΔΥ ΚΑΙ Η ΔΟΕ!
Την Τετάρτη 1 Οκτώβρη πραγματοποιήθηκε έκτακτη ΓΣ του Συλλόγου, με θέμα την πρόταση του Συλλόγου μπροστά στην ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ και την οργάνωση της δράσης ενάντια στην αξιολόγηση. Μετά από ανοιχτή συζήτηση και τοποθετήσεις πολλών συναδέλφων, το ΔΣ του Συλλόγου – λόγω έλλειψης απαρτίας – κατέληξε στην παρακάτω απόφαση :
Το εκπαιδευτικό κίνημα, τη χρονιά που πέρασε έδωσε μια πεντάμηνη μάχη ενάντια στην «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας». Μια μάχη που αποκάλυψε τις πραγματικές στοχεύσεις της πολιτικής της κυβέρνησης. Ότι δηλαδή, η αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, αποτελεί το εργαλείο για την προώθηση αλλαγών–τομών που θα οδηγήσουν στις διαθεσιμότητες και στις μαζικές απολύσεις εκπαιδευτικών, ενώ ταυτόχρονα διαμορφώνει τις συνθήκες για το φθηνό σχολείο της αγοράς, την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και κυρίως, επιχειρεί να αθωώσει την καταστροφική πολιτική του μνημονίου στην εκπαίδευση και να ενοχοποιήσει εκπαιδευτικούς και γονείς για όλα τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δεινά. Οι εκπαιδευτικοί, έδωσαν σοβαρότατο μήνυμα αντίστασης προς την κοινωνία, με τις μαζικές περιφρουρήσεις έξω από τα «επιμορφωτικά» κέντρα, που ακύρωσαν τα σεμινάρια των διευθυντών στο τέλος Ιουνίου. Έτσι, λειτούργησαν ενισχυτικά και για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, που την ίδια περίοδο, είχε να αντιμετωπίσει το νόμο-καρμανιόλα του Μητσοτάκη.
Στο Δημόσιο, σύμφωνα με το νόμο Μητσοτάκη, (ν. 4250/2014) το 15% των εργαζόμενων επρόκειτο να αξιολογηθούν υποχρεωτικά “ελλιπείς”, δηλαδή «άχρηστοι», προκειμένου να δημιουργηθεί μια μόνιμη δεξαμενή για απολύσεις-διαθεσιμότητες. Όμως αυτό δεν έγινε, επειδή ήταν συντριπτική η συμμετοχή των συναδέλφων στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση που είχε κηρύξει η ΑΔΕΔΥ. Μάλιστα σε πρώτη φάση ακόμα και μια σημαντική μερίδα διευθυντών αρνήθηκε να προχωρήσει στον επιμερισμό των ποσοστών. Η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων δεν παρέδωσε την «έκθεση αυτοαξιολόγησης» και η κυβέρνηση αναγκάστηκε σε συνεχείς υποχωρήσεις ως προς την υλοποίηση του Νόμου 4250. Ενώ ο νόμος αρχικά προέβλεπε ότι θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μέχρι τέλος Ιουνίου, οι προθεσμίες μετατέθηκαν τέσσερις φορές και τελικά πήγαν στο τέλος Οκτωβρίου, με την κυβέρνηση να υπόσχεται ότι αυτοί που θα καταταχθούν στο 15% δεν θα υποστούν βλαπτική μεταβολή για φέτος!
Το κίνημα ενάντια στην αξιολόγηση του ν. 4250 στο δημόσιο, με μαζικότητα, επιμονή, αποφασιστικότητα και διάρκεια, κέρδισε μέσα στο καλοκαίρι μια μικρή νίκη. Ανάγκασε την κυβέρνηση σε μια μερική έστω υποχώρηση και κέρδισε τον αναγκαίο χρόνο για να οργανωθεί μια γενική νικηφόρα αντεπίθεση για την κατάργηση των νόμων της αξιολόγησης.
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι
Η ΑΔΕΔΥ με νέα απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της στις 21 Αυγούστου, επαναπροκήρυξε την απεργία-αποχή και την επέκτεινε και στην εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει: Απεργία-αποχή από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10)».(Έχει αποσταλεί στα σχολεία η συγκεκριμένη απόφαση καθώς και το εξώδικο)
Με την εμπειρία και τη δυναμική από τη «μάχη του καλοκαιριού» ενάντια στην αξιολόγηση στο δημόσιο και την αυτοπεποίθηση που αυτή έδωσε, καλούμε όλους τους συναδέλφους για αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης (ατομική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, σχέδια εργασίας στα πλαίσια του υπάρχοντος αξιολογικού πλαισίου), καθώς όλοι οι συνάδελφοι καλύπτονται απολύτως συνδικαλιστικά και νομικά από την προκηρυχθείσα απεργία της ΑΔΕΔΥ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι αντίστοιχη απόφαση πήρε και το Δ.Σ. της ΔΟΕ όπως και οι περισσότερες Ομοσπονδίες του Δημοσίου.
Σε αυτή την κατεύθυνση προχωράμε στα παρακάτω οργανωτικά μέτρα :
- Καλούμε όλους τους συναδέλφους να οργανώσουν την αντίστασή τους σε κάθε σχολείο με βάση τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου και να μη συμμετέχουν σε καμία διαδικασία αξιολόγησης. Επομένως, όποτε καλούμαστε να συμμετάσχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης, δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ και της ΔΟΕ και ΑΠΕΧΟΥΜΕ από κάθε αξιολογική διαδικασία.
- Καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στην απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ και της ΔΟΕ και να απέχουν από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.
- Καλούμε τους διευθυντές που αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση να εμμείνουν στη στάση τους αυτή.
- Καλούμε ειδικά τα σχολεία εκείνα που συμμετείχαν στην αυτοαξιολόγηση να αλλάξουν τη στάση τους και να συνταχτούν με τον κλάδο.
- Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τον κάθε έναν εκπαιδευτικό ξεχωριστά:
- Δεν μπαίνουμε σε ομάδα εργασίας, δεν προχωράμε σε καμία συμπλήρωση δείκτη, δεν δηλώνουμε σχέδιο εργασίας
- δεν παραδίδουμε οτιδήποτε μπορεί να αναρτηθεί στο παρατηρητήριο της αξιολόγησης.
- δεν κάνουμε αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.
- δεν παραδίδουμε έκθεση ατομικής αξιολόγησης.
- δεν δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη.
- δε συμβάλλουμε στη διαφοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο
- Καλούμε τους συναδέλφους διευθυντές και τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων να σταθούν δίπλα στους συναδέλφους και να μην μετατραπούν σε αξιολογητές τους. Συγκεκριμένα τους καλούμε:
- να μην ορίσουν ομάδες εργασίας.
- να μην παραδώσουν προγραμματισμό δράσης ή σχέδια δράσης.
- να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησής τους.
- να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς.
- να μην συμμετέχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης.
- να μην πιέζουν τους συναδέλφους προς αυτήν την κατεύθυνση.
- Στον ετήσιο προγραμματισμό αποδεχόμαστε να συζητήσουμε στον σύλλογο διδασκόντων μόνο ό,τι προβλέπει το ΠΔ 201/1998, όπως κάναμε όλα τα προηγούμενα χρόνια, (δηλαδή τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος, την ανάθεση εξωδιδακτικού έργου (εφημερίες, βιβλιοθήκη….), τον προγραμματισμό εκδηλώσεων, επισκέψεων, συναντήσεις, ενημερώσεις γονέων) και φυσικά ΔΕΝ ΑΝΑΡΤΑΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ της ΑΕΕ.
- Σχετικά με τα εκπαιδευτικά προγράμματα διευκρινίζουμε ότι:
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι στοιχείο της δουλειάς του εκπαιδευτικού και όχι γραφειοκρατικό στοιχείο – νούμερο, για να καταχωρηθεί στον προγραμματισμό είτε να δοθεί στους σχολικούς συμβούλους. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να διαμορφώνουν τα εκπαιδευτικά τους εργαλεία με βάση τις ανάγκες των μαθητών τους και την πορεία της διδασκαλίας της τάξης και να ΜΗΝ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ αυτά στους σχολικούς συμβούλους ούτε πολύ περισσότερο να τα καταθέτουν για ανάρτηση στην ΑΕΕ!!!
- Καταγγέλλουμε τη δράση μερίδας σχολικών συμβούλων που ξεκίνησαν σεμινάρια με τίτλο «προγραμματισμός σχολικού έργου – αξιολόγηση» επιχειρώντας ως πρόθυμοι πλασιέ να προωθήσουν την πολιτική της αξιολόγησης, να υλοποιήσουν τα πιο ακραία μέτρα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του υπουργείου. Θα μας βρουν απέναντί τους.
- Καταγγέλουμε την ομάδα των πανεπιστημιακών που αντιγράφοντας αμερικάνικα σχέδια αξιολόγησης επιχειρεί να επιβάλλει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική στο δημόσιο σχολείο. Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να εξαντλήσει κάθε μέσο δημόσιας κριτικής και καταγγελίας ενάντια στο πανεπιστημιακό κατεστημένο που δυο δεκαετίες τώρα επιτίθεται ευθέως στα δικαιώματα και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών.
Επίσης, στην κατεύθυνση της τακτικής ΓΣ του Ιουνίου, προτείνουμε την οργάνωση απεργιακού αγώνα με διάρκεια, σε όλο το δημόσιο με αιχμή την αξιολόγηση που θα αποφασίζεται και θα ελέγχεται από ΓΣ και ολομέλεια προέδρων.
Διεκδικούμε άμεσα μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και κάλυψη των κενών στα σχολεία, καμιά συγχώνευση / σύμπτυξη, καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού.
Επίσης προτείνουμε :
- Κινητοποίηση στη περιφέρεια με θέματα την αξιολόγηση και τη δημιουργία των επιτροπών ράμπο-αξιολογητών, την κάλυψη των κενών στα σχολεία με μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων το μεσημέρι της 10ης Οκτώβρη.
- Κινητοποίηση στα γραφεία παιδαγωγικής καθοδήγησης των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ και παναττικό κάλεσμα-συγκέντρωση των διευθυντών και των εκπαιδευτικών για την προετοιμασία της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση των διευθυντών κι εκπαιδευτικών.
Θυμίζουμε ότι ο Σύλλογός μας, πέρσι, μέσα από επίπονες διαδικασίες έντονων συζητήσεων και προβληματισμού κατάφερε να σταθεί ενιαία και ενωτικά απέναντι στην αξιολόγηση συσπειρώνοντας τη μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων. Αυτή ήταν μια νίκη του εκπαιδευτικού κινήματος που πρέπει να την κρατάμε ως παρακαταθήκη. Η συλλογικότητα, η εμπιστοσύνη και η μαζικότητα ήταν τα στοιχεία που μας βοήθησαν να υπερνικήσουμε το φόβο και να σταθούμε όρθιοι απέναντι στην επίθεση που δεχόμαστε. Το ίδιο σκοπέυουμε να κάνουμε και φέτος. Κανένας μόνος του δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες. Η ενίσχυση της συλλογικότητας και η μαζικότητα είναι τα κλειδιά για να μπορέσουμε να αντιστρέψουμε το κλίμα. Για να αλλάξει ο φόβος στρατόπεδο.
Και στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, οι εργαζόμενοι δεν έχουν υποκύψει, ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ της ΑΔΕΔΥ μπλοκάροντας το καλοκαίρι τη διαδικασία ενώ, με αποφάσεις μαζικών Γενικών Συνελεύσεων, δεν κατέθεσαν τη φόρμα της ατομικής αξιολόγησης αλλά την παρέδωσαν στα σωματεία τους.
Έχει μεγάλη αξία να σημειώσουμε ότι η νέα εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ αποτελεί ομολογία σημαντικής δυσκολίας να προχωρήσει απρόσκοπτα η αυτοαξιολόγηση. Παραδέχεται σιωπηλά ότι χιλιάδες σχολικές μονάδες δεν ανταποκρίθηκαν στις κατευθύνσεις του για την αξιολόγηση, γι’ αυτό αναγκάζεται να τις καλέσει να μπουν και πάλι στο Παρατηρητήριο για να «διορθώσουν» τη στάση τους. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση των διευθυντών για την ατομική αξιολόγηση, καθώς σημαντική μερίδα διευθυντών αρνήθηκαν να συμμετέχουν στην εξ’ αποστάσεως επιμόρφωσή τους.
Παρακαλούνται οι συνάδελφοι να ενημερώνουν τα μέλη του ΔΣ για οποιαδήποτε εξέλιξη υπάρχει στα σχολεία τους, προκειμένου να έχουμε πλήρη εικόνα και να βοηθάμε, όπου αυτό είναι δυνατόν.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ!
Υπερασπιζόμαστε τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
Για το ΔΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη