ΑΤΑΞΙΑ»
Ενιαίο Συνδικαλιστικό Δίκτυο Εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ
email: [email protected]
Μια απάντηση από τα παλιά του κ. Βρούτση, σε ερώτηση Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για την ΕΔΕ σε εκπαιδευτικό ΕΠΑΣ-ΟΑΕΔ Αγρινίου
«Ω! γλυκύ μου έαρ…»
Η απάντηση του κ. Βρούτση Υπουργού Εργασίας στη Βουλή, σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ (δείτε εδώ την αναφορά http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/8485173.pdf), που αφορούσε την επιδίωξη της διοίκησης του ΟΑΕΔ να ασκήσει πειθαρχική δίωξη στον συνάδελφο Παναγιώτη Πανογεώργο της ΕΠΑΣ Αγρινίου, εκλεγμένου μέλους στο Δ.Σ. του Περιφερειακού Συλλόγου Εκπ/κών Λειτουργών Νοτιοδυτικής Ελλάδος και Οργανωτικού Γραμματέα της ΠΕΤΕΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ, διακρίνεται από ανακρίβειες, μπόλικο αυταρχισμό και περίσσια αλαζονεία, για να καλύψει προφανώς την αντιδημοκρατική και αυταρχική ενέργεια της Διοίκησης του ΟΑΕΔ, που ήταν άλλωστε και η ουσία του ερωτήματος των Αιτωλ/νων βουλευτών.
Για ποια προβλήματα εργαζομένων στην ΕΠΑΣ Αγρινίου κάνει λόγο στη απάντησή του στη βουλή ο κ. Υπουργός Εργασίας;
Για ποιους «αρνητικούς» χαρακτηρισμούς και «κακόπιστη» κριτική μπορεί να ομιλεί ο κ. Υπουργός και το διοικητικό επιτελείο στην απάντησή τους, επί της ουσίας της υπόθεσης;
Δηλαδή η πάνδημη άποψη ότι οι ΣΕΚ, που ιδρύθηκαν με τον Νόμο 4186(ΦΕΚ 193 Τεύχος Α΄-17/9/13), δεν είναι επαγγελματικές σχολές και δεν ανήκουν στο τυπικό σύστημα της β/θμιας εκπαίδευσης της χώρας, όπως άλλωστε καταγγέλλουν οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, επιστημονικές ενώσεις κ.α, είναι κακόπιστη κριτική;
Ο ίδιος ο ιδρυτικός νόμος δε, τις κατατάσσει στην άτυπη εκπαίδευση, κάτι που επανέλαβε και η Συλλογική ανακοίνωση της συνδικαλιστικής κίνησης Νοτιοδυτικής Ελλάδας «ΑΤΑΞΙΑ», γεγονός για το οποίο υπάρχουν καθολικές και ποικίλες αντιδράσεις στην εκπαίδευση και τον πολιτικό κόσμο; Οι εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ, που βλέπουν τον υποβιβασμό της εκπαίδευσης της ΕΠΑΣ και την απαξίωση της προσφοράς τους χρόνια τώρα, από αυτή την γενικευμένη και ευέλικτη μορφή κατάρτισης, έξω από το σύστημα της μαθητείας του δημόσιου Οργανισμού που υπηρετούν χρόνια, και με την μεγάλη διαρροή μαθητών που θα υπάρξει, λόγο κάποιων πρόσκαιρων επιδομάτων, προς την άτυπη κατάρτιση και τις ιδιωτικές σχολές, με μαθηματική ακρίβεια οδηγούνται στη διαθεσιμότητα-απόλυση, όπως έγινε με τους 118 συναδέλφους τους, τι θα πρέπει να κάνουν να ευχαριστούν τη διοίκηση με ευμενή σχόλια γιατί θα χάσουν τη δουλειά τους;
Δηλαδή η συγκυβέρνηση των μνημονίων, που έκανε τη ζωή μας μαύρη και διέλυσε τις σχολές ΟΑΕΔ, που χάνονται χιλιάδες ώρες από τις μεγάλες ελλείψεις καθηγητών, που καταργήθηκαν ειδικότητες στις ΕΠΑΣ, που οι ίδιοι κλείνουν ενώ κατηγορούν την παράταξή μας για «κακόπιστη» κριτική, χωρίς οι ίδιοι ποτέ να έχουν κάνει αυτοκριτική για την καταστροφική τους πολιτική στην εκπαίδευση.
Μήπως τελικά στόχος των μεθοδεύσεων αυτών, είναι να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς, και να λογοκρίνουν ακόμα και συλλογικό συνδικαλιστικό κείμενο θέσεων και απόψεων παράταξης, ώστε και με αυτόν τον τρόπο να επαναφέρουν την εποχή του «άκρα του τάφου σιωπή» στις σχολές του ΟΑΕΔ;
Ακολουθούν μια πρακτική φίμωσης και καταπάτησης των δικαιωμάτων του υπαλλήλου στη διαδικασία απόπειρας εφαρμογής έστω αυτού του ανοσιουργήματος που νομοθέτησαν για να τυλίγουν σε μια κόλα χαρτί κάθε «αντίθετη φωνή», δίκην πειθαρχικού δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων, απροκάλυπτα στην απάντησή του ο κ. Υπουργός προσάπτει κατηγορία (που για πρώτη φορά διατυπώνεται ευθέως) δήθεν… περί «αρνητικών χαρακτηρισμών» και «κακόπιστης» κριτικής !
Αν είναι έτσι κ. Βρούτση βγάλτε ένα «φιρμάνι» και καταργήστε την διαπάλη των ιδεών, απαγορέψτε και τις συναθροίσεις των καθηγητών στα σχολεία, καταργήστε και την πάλη των τάξεων στην γραμμή προκάτοχου σας και ομοϊδεάτης σας, μιας και αυτό στη ουσία επιδιώκεται με τη διατήρηση του θέματος, το κτύπημα δηλαδή του συνδικαλιστικού κινήματος, ώστε να πάψουν κάποιες φωνές να σας χαλάνε την πολιτική σας εικόνα απέναντι στους «ευεργέτες» τοκογλύφους δανειστές της χώρας μας.
Είναι κακόπιστη κριτική οι καταγγελίες των φορέων της εκπαίδευσης και των εργατικών σωματείων για το όλο εγχείρημα της εκμετάλλευσης της παιδικής εργασίας με την μαθητεία που προωθείται; Η ίδια η UNESKO έχει διαφωνήσει για την παιδική εργασία που με εύσχημο τρόπο της δήθεν - κατάρτισης-μαθητείας – απόκτησης εμπειρίας επιβάλλεται η άγρια εκμετάλλευση των παιδιών με τις ΣΕΚ. Αυτός δεν είναι και ο στόχος της προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ της κυβέρνησης (Στυλιανίδης υπουργός) και του κ. Ράϊχενμπαχ και Χούφτελ για την επαγγελματική κατάρτιση στα πλαίσια τον Ελεύθερων Ζωνών Οικονομικού Έλεγχου υπέρ των γερμανικών εταιρειών;
Είναι κακόπιστη η κριτική βουλευτών στον κοινοβουλευτικό τους έλεγχο απέναντι στην κυβέρνηση για το θέμα αυτό; Αν ναι, τότε γιατί δεν κινήσατε τη δίωξη και όλων αυτών των πολιτικών σας αντιπάλων που δεν συμφωνούν μαζί σας;
[Τον Δεκέμβριο του 2012 η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με το αντίστοιχο Υπουργείο της Γερμανίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Διαβάστε περισσότερα: Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας Ελλάδας-Γερμανίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Σχετικά με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας στην ...
Δυϊκό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή ... - Ε.Ι.Ε.Α.Δ
Η Διαμαντοπούλου, ο Φούχτελ και το νέο Τεχνολογικό ...]
Ιδού τι γράφει βουλευτής Γιάννης Αμανατίδης σε άρθρο του σχετικά με την υιοθέτηση της καθολικής μαθητείας στο AlfaVita.gr:
….»Στο γερμανικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης το οποίο χαρακτηρίζει η έντονη ταξικότητα, διοχετεύονται οι μαθητές 15 ετών και άνω, από τα κατώτερα κοινωνικά/οικονομικά στρώματα.
Στις δομές αυτές φοιτούν και μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές, οι οποίοι για οικονομικούς λόγους δεν αποπεράτωσαν σπουδές πανεπιστημιακές. Βάση του συστήματος αποτελεί η προσφορά θέσεων μαθητείας από τις επιχειρήσεις, με την οποία γίνονται οι εγγραφές. Οι μαθητευόμενοι αμείβονται με χαμηλούς μισθούς, χαμηλότερους από τον κατώτατο και ανάλογα με την ειδικότητα……».
Θα χαρακτηρίστε και αυτόν ότι ασκεί «κακόπιστη κριτική» στο επίδικο θέμα;
Σχετικά με την υιοθέτηση της καθολικής μαθητείας, του ...
Η σύμπραξη των υπουργείων παιδείας και εργασίας με το ελληνογερμανικό επιμελητήριο και οι πειραματικές ΣΕΚ στον ΟΑΕΔ δεν είναι γεγονός; Τι προωθεί αυτή η συνεργασία, μήπως την αναβάθμιση των ΕΠΑΣ που κλείνουν ή μια ευέλικτη και φθηνή κατάρτιση για τα φτωχολαϊκά κοινωνικά στρώματα;
Η κριτική που λέει ότι οι ΣΕΚ δεν θα δίνουν στους νέους ολόπλευρες και στέρεες γνώσεις και δεξιότητες καθώς και επαγγελματικά δικαιώματα τέτοια ώστε να μπορούν να βγουν στο στίβο της ζωής και να παλέψουν τις αντίξοες συνθήκες που δημιουργεί η μνημονιακή σας πολιτική, είναι κακόπιστη κριτική; Ανατρέξτε στους σκοπούς τις ίδρυσής τους και μόνο για να πειστείτε περί του ορθού τις δικιάς μας άποψης και όλων αυτών που αντιδρούν με αυτόν το θεσμό που θα καταργήσει ουσιαστική τη τεχνική παιδεία στη χώρα μας.
Δεν γνωρίζεται ότι οι μαθητές του δικτύου αυτής της κατάρτισης είναι θύματα άγριας εκμετάλλευσης από τους μεγαλοϊδιοκτήτες τουριστικών κυκλωμάτων, υπάρχουν αρκετές καταγγελίες γονέων π.χ. Ζάκυνθος, Κρήτη κ.α. Πότε ενδιαφέρθηκε το κράτος γι’ αυτά τα παιδιά; Ποιοι διαμόρφωσαν αυτές τις συνθήκες εργασίας γαλέρας, που τώρα με τις ΣΕΚ και την γενικευμένη και απλήρωτη μαθητεία θα οξυνθούν; Ποιοι τελικά είναι οι «αρνητικοί» χαρακτηρισμοί και η «κακόπιστη» κριτική που ενόχλησαν κάποιους; Η προσπάθεια εκφοβισμού των εκπαιδευτικών με τις πειθαρχικές διώξεις για να μην τολμούν να αναδείξουν τις αρνητικές πλευρές των εκπαιδευτικών πολιτικών που καταργούν την Επαγγελματική Εκπαίδευση υπέρ της «φθηνής» ιδιωτικής κατάρτισης ώστε να «κρύβουν» την πραγματικότητα, που βιώνει η νέα γενιά στις εσχατιές της αγοράς της αδήλωτης και μαύρης εργασίας, αυτό τι είναι;
Γι’ αυτά τα θέματα δεν νομίζεται κ. Υπουργέ ότι θα έπρεπε να είχατε ανοίξει μια συζήτηση, πρώτα με την εκπαιδευτική κοινότητα που προΐστασαι αντί να σας εκθέτουν όλοι αυτοί οι κομματικοί σας «αλχημιστές», που επεξεργάζονται, όπως απαντάτε, το δήθεν… πόρισμα μιας ανύπαρκτης και καθαρά παράνομης μεθόδευσης; Αντί να σας προφυλάξουν από αυτή τη «σκευωρία» όλοι αυτοί που κρύβονται, σας εκθέτουν με την απάντησή σας ακόμα περισσότερο, μιας και η διαδικασία αυτή από την αρχή «μπάζει» και ούτε διασφαλίζει κανέναν απ’ όσους εμπλέκονται, γιατί οι καιροί έχουν γυρίσματα που λέει και ο σοφός λαός μας.
Βέβαια δεν υπερασπιζόμαστε στις ανακοινώσεις μας, όλων αυτών που επιβάλουν ξένα και ντόπια κέντρα, κυρίως ιδιωτικών συμφερόντων, στις εφαρμοσμένες εκπαιδευτικές πολιτικές στη χώρα μας, αλλά αγωνιζόμαστε για μια πραγματική δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και για σύγχρονη και αναβαθμισμένη ΤΕΕ. Το δικαίωμα στην εργασία μας και να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας θα συνεχίσουμε αταλάντευτα και με ανιδιοτέλεια να το παλεύουμε συλλογικά μαζί με το εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα, πέρα και έξω από θέσεις και οφίκια, που η «καλή» μας διοίκηση μοιράζει σε κομματικούς της φίλους (βοά ο Αθηναϊκός τύπος).
Οφείλει το δημοκρατικό εκπαιδευτικό κίνημα, τα πολιτικά κόμματα, όπως επίσης και εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ, να εκφράσουν την αντίθεσή τους σ’ αυτές τις αντιλήψεις και πρακτικές, που μας γυρίζουν πολύ πίσω σε δύσκολες εποχές για τους υπαλλήλους και τον Ελληνικό λαό.
«Ουδέν κρυπτόν από τον Ήλιο»
Εν αναμονή των εξελίξεων
26 Οκτωβρίου 2014
Από την «ΑΤΑΞΙΑ»
Εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/8485173.pdf
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/9021466.pdf
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη