ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ των αιρετών του ΠΥΣΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Γεωργίας Αμπατζή και Χρήστου Καρακώστα
εκπροσώπων της Εκπαιδευτικής Δράσης
για το συνδικαλιστικό έτος 2014
Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,
Εν όψει των εκλογών για την ανάδειξη νέων αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια στις 5 Νοεμβρίου καταθέτουμε τον απολογισμό δράσης μας για το συνδικαλιστικό έτος 2014 σε όλους τους εκπαιδευτικούς και στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας. Σύμφωνα με τις θέσεις του εκπαιδευτικού μας κινήματος, ο απολογισμός πρέπει να γίνεται από όλους τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου.
Στις εκλογές για υπηρεσιακά συμβούλια του Νοέμβρη 2012, εκλέχτηκε από το σχήμα μας ως αιρετό τακτικό μέλος η συναγωνίστρια Διονυσία Ματιάτου, η οποία τον Ιούλιο του 2013 τέθηκε μαζί με άλλους 2500 εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα. Παρότι η εναλλασσόμενη θητεία των εκπροσώπων είναι δέσμευση του σχήματος μας, η αποπομπή της Διονυσίας από το υπηρεσιακό συμβούλιο (Αύγουστος 2013) έγινε με τρόπο πραξικοπηματικό και ουδέποτε της αποδόθηκε διοικητικό έγγραφο που να αποδεικνύει την αδυναμία συμμετοχής της σε αυτό. Κατά τη διάρκεια της θητείας μας βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τις καταστροφικές μνημονιακές πολιτικές που διαλύουν την κοινωνία συνολικά και το δημόσιο σχολείο ειδικότερα. Μέσα σε ένα τέτοιο σκηνικό παλέψαμε, έχοντας ως απόλυτη προτεραιότητα να είμαστε δίπλα σας υπερασπιζόμενοι την αξιοπρέπεια, τα δικαιώματα και τα δίκαια αιτήματά σας, λειτουργώντας με τις αρχές της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας, της ισονομίας και της ίσης αντιμετώπισης. Έτσι:
1. Στα πλαίσια της διαφάνειας και της ουσιαστικής επικοινωνίας, σας αποστείλαμε αναλυτική ενημέρωση μετά από κάθε συνεδρίαση του υπηρεσιακού συμβουλίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι περισσότερες αποφάσεις παίρνονται με πλειοψηφία 4-1. Είναι και θα παραμείνει δέσμευσή μας η μη συναίνεση σε αντισυναδελφικά «νομιμοφανή» ζητήματα της διοίκησης.
2. Καταγγείλαμε με κατηγορηματικό τρόπο οποιαδήποτε καταπάτηση της νομοθεσίας, μη τήρησης ισονομίας και ρουσφετολογικής μεθόδευσης. Η λογική της «συγκυβέρνησης» με τη διοίκηση παραμένει έξω από την αξιακή μας κλίμακα.
3. Αποστείλαμε ενημερωτικά για την εγκύκλιο των μεταθέσεων, την «αυτοαξιολόγηση» σχολικών μονάδων και «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, τις υπεραριθμίες, τις τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά, τις υποχρεωτικές μετατάξεις, την τράπεζα θεμάτων, τις συνταξιοδοτήσεις των συναδέλφων.
4. Καταγγείλαμε τον απίστευτο εμπαιγμό μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών με την έναρξη της Ενισχυτικής διδασκαλίας 2 μήνες πριν τη λήξη των μαθημάτων.
5. Ενημερώσαμε τους συναδέλφους σχετικά με την απαράδεκτη εγκύκλιο για τον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων με στόχο τη δημιουργία χιλιάδων «πλεοναζόντων» εκπαιδευτικών, την οποία καταψηφίσαμε. Για την απορρόφηση των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ προτείναμε να δίνονται οργανικές και σε ομάδες όμορων σχολείων ιδιαίτερα στις ειδικότητες με πρόβλημα συμπλήρωσης υποχρεωτικού ωραρίου. Το αίτημά μας δεν έγινε δεκτό.
6. Για τις τοποθετήσεις του κλάδου ΠΕ04, προτείναμε αυτές να γίνονται ενιαία στα Γυμνάσια και κατά ειδικότητα στα Λύκεια.
7. Απαιτήσαμε την υποχρεωτική αναγραφή των μορίων των συναδέλφων ταυτόχρονα με την ανάρτηση της τοποθέτησής τους. Για πρώτη φορά πέρσι η ΔΔΕ Καρδίτσας ανάρτησε τους πίνακες με τις τοποθετήσεις των συναδέλφων δημοσιοποιώντας παράλληλα και τη μοριοδότηση του καθενός. Η ίδια πρακτική ακολουθήθηκε και φέτος.
8. Για τους υποδιευθυντές σχολείων που η διοίκηση «απαλλάσσει», χωρίς τη θέλησή τους, από τα καθήκοντά τους, υποστηρίζουμε πως όλα τα στελέχη εκπαίδευσης πρέπει να παραμένουν στη θέση τους μέχρι τη λήξη της θητείας τους. Δεν έλειψαν, δυστυχώς, φαινόμενα μεροληψίας από την πλευρά της διοίκησης, τα οποία καταγγείλαμε με αποφασιστικό τρόπο.
9. Η διοίκηση έκανε δεκτό το αίτημά μας: όσοι συνάδελφοι δεν έχουν ζητήσει με αίτησή τους συμπλήρωση του ωραρίου τους και ανήκουν σε ειδικότητα η οποία είναι πλεονασματική να παραμείνουν στη σχολική τους μονάδα. Παρότι συμφωνήθηκε ομόφωνα, υπήρξαν περιπτώσεις στις οποίες δεν τηρήθηκε, η διαφωνία μας καταγράφηκε, και αρκετοί συνάδελφοι προέβησαν σε δίκαιες ενστάσεις.
Να θυμίσουμε στους συναδέλφους πως πέρσι είχε ακολουθηθεί από τη διοίκηση (με τη συνυπογραφή του αιρετού της ΔΑΚΕ) μια εντελώς διαφορετική πρακτική: περιφρουρούμε τα ‘’πλεονάσματα’’ για πάσα χρήση. Με τη διαδικασία αυτή είχαν προκύψει πέρσι περίπου 200 «πλεονάζοντες» στο νομό μας.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Είναι πασιφανές ότι τα περιθώρια παρέμβασης και ανατροπής αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων εντός του ΠΥΣΔΕ, από τη φύση του θεσμού, είναι αρκετά περιορισμένα (3 διορισμένα μέλη της διοίκησης και δύο αιρετοί. Πόσο μάλλον όταν και ο αιρετός της ΔΑΚΕ τάσσεται απροκάλυπτα με το μέρος της διοίκησης). Επομένως ο ρόλος μας όλο αυτό το διάστημα ήταν ρόλος αποκάλυψης, καταγγελίας και με κάθε μέσο υπεράσπισης των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών. Όσοι συνάδελφοι απευθύνθηκαν σε μας, τους συστήσαμε να διεκδικούν τα νόμιμα δικαιώματά τους, χωρίς να αποθαρρύνονται, να σέβονται τις αξίες που διασφαλίζουν τη δικαιοσύνη, και να απευθύνονται πρώτα απ’ όλα στο σωματείο μας, την ΕΛΜΕ. Δυστυχώς πολλές φορές αυτονόητα δικαιώματα κάποιοι τα εμφανίζουν ως ρουσφέτια και «εξυπηρετήσεις» για να δεσμεύουν ψήφους και συνειδήσεις. Θεωρούμε ότι μόνο η στενή συνεργασία της ΕΛΜΕ με αιρετούς που δεν είναι υποχείρια της διοίκησης και η συνεχής κινητοποίηση, μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων, μπορεί να αναχαιτίσει και να ανατρέψει τις προσπάθειες της διοίκησης για παρατυπίες, αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις και άμεσες ή έμμεσες απειλές.
Το αμέσως επόμενο διάστημα επιβάλλεται η αγωνιστική επαγρύπνηση όλων μας για να αποκρούσουμε τη βάρβαρη επίθεση της κυβέρνησης των μνημονίων (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) που μέσα σε κοινωνική και ανθρωπιστική καταστροφή, ξεπουλά το δημόσιο πλούτο της χώρας, και διαλύει τα δημόσια κοινωνικά αγαθά!
Ονοματεπώνυμο | Ειδικότητα | Σχολείο Οργανικής |
Αμπατζή Γεωργία του Ιωάννη | Πληροφορικός | ΕΠΑΛ Σοφάδων |
Γκάτσης Αριστείδης (Άρης) του Νικολάου | Φυσικός | 1ο ΓΕΛ |
Καλογερόπουλος Κων/νος του Θωμά | Φυσικής Αγωγής | ΤΕΕ Ειδ. Αγωγής Σοφάδων |
Καρακώστας Χρήστος του Αθανασίου | Γεωλόγος | Γυμνάσιο Ματαράγκας |
Λαφαζάνης Παναγιώτης του Δημητρίου | Γεωλόγος | 6ο Γυμνάσιο |
Μαυροκέφαλος Γεράσιμος του Γρηγορίου | Αγγλικής Φιλολογίας | 5ο ΓΕΛ |
Μαχαίρα Αναστασία του Δημητρίου | Καλλιτεχνικών | 1ο Γυμνάσιο |
Παπαστάθης Χρήστος του Νικολάου | Φυσικός | 4ο ΓΕΛ |
Πιντζοπούλου Ελένη του Βασιλείου | Μαθηματικός | 2ο ΕΠΑΛ |
Ραχμάνης Κων/νος του Χρήστου | Μαθηματικός | 2ο ΓΕΛ |
Ριζάς Σωτήριος του Ιωάννη | Μαθηματικός | Μουσικό Σχολείο |
Σδόγκος Αθανάσιος του Νικολάου | Φυσικής Αγωγής | Διάθεση ΠΥΣΔΕ |
Τάντου Σοφία του Κων/νου | Αγγλικής Φιλολογίας | 4ο ΓΕΛ |
Τσαγγάρης Δημήτριος του Βασιλείου | Γεωλόγος | Εσπερινό Γυμνάσιο ΛΤ |
Υποψήφιοι για το ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας 2014
Στο ψηφοδέλτιό μας περιλαμβάνονταν ο συναγωνιστής Καπέκας Απόστολος, Ηλεκτροτεχνίτης, εκπαιδευτικός σε διαθεσιμότητα. Το Υπουργείο Παιδείας, επικαλούμενο την ΔΙΔΑΔ/Φ.37.17/1102/οικ.14278/05-06-2014 εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, απέρριψε την ανωτέρω υποψηφιότητα.
Συνεχίζουμε τους αγώνες μας!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη