Thumbnail
αναπληρωτές καθηγητές

17/10/2014

ΕΠΙΣΤΟΛΗ  ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ – ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ κο ΛΟΒΕΡΔΟ

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις και προσλήψεις των καθηγητών ειδικής - προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε την έντονη απογοήτευση μας, τον προβληματισμό μας, τη λύπη και την αγανάκτησή μας για την εκ νέου απαξίωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Είμαστε από εκείνους που αναμφισβήτητα υιοθετούμε απολύτως τη θέση που επανειλημμένως έχει διατυπωθεί, ότι για να προχωρήσουμε μπροστά ως χώρα πρέπει να «επενδύσουμε στην παιδεία», αφού μόνο με την παιδεία και υπό την στενή αλλά και υπό την ευρεία της έννοια μπορούμε να «διαμορφώσουμε» στάσεις και συμπεριφορές και στο χώρο του αθλητισμού και στους υπόλοιπους χώρους. Ξεκινώντας από την παραδοχή ότι κάθε παιδαγωγική παρέμβαση για να έχει πραγματικό και ουσιαστικό αποτέλεσμα πρέπει να ξεκινά και να ολοκληρώνεται στο χώρο του σχολείου, έχουμε να επισημάνουμε ότι συνεχείς αρνητικές εξελίξεις για τη φυσική αγωγή και ειδικότερα στην ειδική παιδεία (ελάχιστες πιστώσεις από χρόνο σε χρόνο, κατάληψη θέσεων από μόνιμους εκπαιδευτικούς χωρίς προσόντα) έλαβαν χώρα την τελευταία διετία, με αποτέλεσμα το μάθημα της Φυσικής Αγωγής να αντιμετωπίζει μια σημαντική υποβάθμιση και να διέρχεται μια σημαντική κρίση, εξ' αιτίας της πολιτικής που ακολουθήθηκε συνειδητά ή ασυνείδητα λόγω άγνοιας, κατά κύριο λόγο από το Υπουργείο Παιδείας, καθώς και από άλλα αρμόδια και αναρμόδια κυβερνητικά όργανα. Σήμερα είναι παγκοσμίως αποδεκτό και τεκμηριωμένο, ότι θα πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στη διανοητική και φυσική καλλιέργεια των μαθητών. Το μάθημα λοιπόν της Φυσικής Αγωγής στα ειδικά σχολεία δικαίως θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος και όχι μόνο. Με τις εκάστοτε γυμναστικές, κινητικές και αθλητικές δραστηριότητες αναπτύσσονται ισόρροπα και αρμονικά οι σωματικές, ψυχικές και πνευματικές ικανότητες των μαθητών με αναπηρία και έτσι καθίστανται ικανοί να ενταχθούν αρμονικά στο κοινωνικό σύνολο. Η μεγάλη πνευματική επιβάρυνση στους μαθητές με αναπηρία, από όλα τα υπόλοιπα μαθήματα  με απρόβλεπτες βιολογικές, ψυχικές, πνευματικές και κοινωνικές προσαρμογές και φθορές, θα περίμενε κανείς πως θα οδηγούσε την πολιτεία να οργανώσει καλύτερα τη Φυσική Αγωγή στα ειδικά σχολεία και να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας, δυστυχώς πράττει ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή τις εξαφανίζει.

            Σε όλο το φάσμα των «αναπηριών», δηλαδή στις κινητικές αναπηρίες, τις συναισθηματικές διαταραχές, τη νοητική καθυστέρηση καθώς και στις αισθητηριακές διαταραχές (τύφλωση, κώφωση), η κινητική δραστηριότητα εξυπηρετεί πάρα πολλούς σκοπούς. Πέρα και πάνω από τη βελτίωση των δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης και την ανεξάρτητη διαβίωση, την ανάπτυξη κινητικών και φυσικών ικανοτήτων, την εκμάθηση αθλητικών δεξιοτήτων και την ελάττωση των συνεπειών της αναπηρίας, το άτομο με αναπηρία μέσα από τη φυσική δραστηριότητα αποκομίζει οφέλη που αφορούν την κοινωνικοποίησή του και την ισότιμη συμμετοχή του στα κοινωνικά δρώμενα. Μέσα από τη συμμετοχή σε ατομικές αλλά και ομαδικές φυσικές δραστηριότητες το άτομο με αναπηρία δομεί την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή του -ιδιαίτερα όταν αυτές οι δραστηριότητες οδηγούν στην επιτυχία των στόχων του- ενδυναμώνει τις δεξιότητές του για διαπροσωπικές σχέσεις, εμπλουτίζει τη ζωή του με δεξιότητες που το βοηθούν να ενταχθεί σε ομάδες ατόμων χωρίς αναπηρία και μαθαίνει να διαχειρίζεται το άγχος, που απορρέει μέσα από αισθήματα ανεπάρκειας και μειονεκτικότητας, εφόσον αναγνωρίζει την κατάστασή του και ενεργεί με σκοπό να τη βελτιώσει. Αναφέρατε σε ομιλία σας ότι η ΦΑ μπορεί να εκπονήσει νέες πρωτοβουλίες με στόχο να βελτιωθεί η εικόνα και να αυξηθεί η επίγνωση σε κοινωνικό πλαίσιο του ρόλου που διαδραματίζει ο αθλητισμός και η ΦΑ όχι μόνο από εκπαιδευτικής και πολιτιστικής απόψεως αλλά και από πλευράς κοινωνικής ενσωμάτωσης και προστασίας της υγείας, ιδίως σε ότι αφορά την πρόληψη της παχυσαρκίας και του σχολικού άγχους. Πώς θα επιτευχθεί το παραπάνω κύριε Υπουργέ όταν δεν υπάρχουν καθηγητές ειδικής φυσικής αγωγής;

Επίσης, μόλις 27 άτομα προσελήφθησαν φέτος, όταν πέρσι πήρατε 46 και πάλι ήταν ελάχιστοι, αν αναλογιστούμε το μέγεθος των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής που υπάρχουν στη χώρα.

Σκοπός μας είναι η κοινοποίηση των θέσεων μας, ειδικά σε ό, τι αφορά στην ειδικότητα μας και καταθέτουμε τα αιτήματά μας: 

·      Ισότιμες και άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών ειδικής -προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής με τις άλλες ειδικότητες.

·      Μεγαλύτερος αριθμός πιστώσεων αναπληρωτών του κλάδου της Φυσικής Αγωγής καθώς είναι απαραίτητες ειδικότητες στις ΣΜΕΑΕ και ο αριθμός των κενών μεγάλος.

·      Όχι στην κατάληψη θέσεων από μόνιμους εκπαιδευτικούς χωρίς προσόντα.

·      Άμεση Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Όλα όσα αναφέρονται παραπάνω δεν είναι σε καμία περίπτωση συνδικαλιστικού περιεχομένου αναφορές ή αιτήματα. Είναι απόλυτα τεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες επιστημονικές θέσεις, οι οποίες μπορούν να αναλυθούν και να επεξηγηθούν και έτι περαιτέρω και τις οποίες οι έχοντες την αρμοδιότητα να αποφασίζουν για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους και να συνεργαστούν με τους αρμόδιους φορείς. Οι αποφάσεις πρέπει να διορθωθούν άμεσα. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια για άλλο χαμένο χρόνο. Ελπίδα όλων μας είναι να αντιμετωπίσετε με θετική διάθεση τα θέματα που σχετίζονται με τη φυσική αγωγή και την μουσική και για αυτό προσβλέπουμε σε εσάς και προσδοκούμε λύσεις στα θέματα που σας έχουμε θέσει. Είμαστε στη διάθεση σας για κάθε συνεργασία για τα θέματα που σας θέσαμε.

Μετά τιμής,

Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepisthmio_dytikis_makedoniaw.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
Από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου - Η αξιολόγηση θα είναι ανώνυμη και θα γίνει ηλεκτρονικά
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
school_education_tetradia_notbook_kimolies_chalks_apple.jpg
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
«Kαλούμε όλους τους συναδέλφους - Μέλη μας, τη ΔΟΕ αλλά και τα λοιπά σωματεία να βρίσκονται σε εγρήγορση ενόψει και της έκδοσης του πορίσματος της...
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
sxoleio
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
Στους δύο πίνακες κατάταξης για τη Γενική Παιδεία αίτηση υπέβαλαν συνολικά 152.278 εκπαιδευτικοί
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης