ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΘΗΤΕΙΑΣ 2013-2014
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Η διετία 2013-2014 ήταν από τις πιο δύσκολες περιόδους, αφού τα χτυπήματα που δέχτηκε ο κλάδος ήταν καίρια και απανωτά. Διαθεσιμότητες, μετατάξεις, αύξηση ωραρίου, ελαστικές εργασιακές σχέσεις ανασφάλεια και φόβος τη σημάδεψαν.
Το ΠΥΣΔΕ ν. Λάρισας συνεδρίασε 79 φορές το 2013 και 61 φορές μέχρι σήμερα το 2014. Τον Φεβρουάριο του 2013 έγινε ομόφωνα η επικαιροποίηση των ομάδων σχολείων και των όμορων μεταξύ τους (47 ομάδες -16 όμορες). Τον Μάρτιο του 2014 έγινε η νέα ομαδοποίηση των σχολείων και με εισήγηση της Δ/νσης οι ομάδες έγιναν οκτώ και οι όμορες τέσσερις. Η απόφαση πάρθηκε κατά πλειοψηφία (3 προς 2) μειοψηφήσαμε οι 2 αιρετοί. Εδώ θέλω να τονίσω ότι αναβλήθηκε η συζήτηση του θέματος 2 φορές αφού μάταια περιμέναμε την πρόταση της ΕΛΜΕ όπως προβλέπεται. Ο περιορισμός των τεσσάρων περιοχών μετάθεσης σε μια και η νέα ομαδοποίηση πιστεύω ότι εξυπηρετούν μόνο τη διοίκηση και όχι τους συναδέλφους.
Ο υπολογισμός των κενών και πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις (πίνακας Γ’) έγινε και το 2013 και το 2014 τον μήνα Μάιο παρά τη ρητή πρόβλεψη του Π.Δ. 50/96 (άρθρο 4) ότι η διαδικασία αυτή γίνεται τον Μάρτιο. Αποτέλεσμα ήταν όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται Ιούλιο – Αύγουστο. Διαφώνησα με τον τρόπο υπολογισμού των κενών και ακολουθώντας την κατεύθυνση της ΟΛΜΕ αποχώρησα από το Συμβούλιο καταθέτοντας τη σχετική δήλωση. Δεν νοείται να μην υπολογίζονται για τα κενά – πλεονάσματα οι ώρες για τον ΣΕΠ και για τις Βιωματικές Δράσεις (project). Η θέση μου είναι σαφής: Ο πίνακας Α’ που στέλνει η κάθε σχολική μονάδα πρέπει να έχει προσδιορισμένες τις ώρες αυτών των μαθημάτων στις ειδικότητες που τα διδάσκουν.
Αξίζουν συγχαρητήρια στους συναδέλφους εκείνους οι οποίοι κατείχαν θέσεις στελεχών εκπαίδευσης ή βρισκόταν προς συνταξιοδότηση και θέλησαν να κριθούν υπεράριθμοι βοηθώντας μ’ αυτόν τον τρόπο νεότερους συναδέλφους. Η πράξη τους αυτή δείχνει ότι δεν χάθηκε ακόμα το φιλότιμο.
Για τις κενές θέσεις ειδικοτήτων οι οποίες έχουν κοινές αναθέσεις μαθημάτων, εφαρμόστηκε η αρχή της ισομέρειας σε βάθος χρόνου, σύμφωνα με τη γραπτή απάντηση του Υπουργείου σε σχετικό ερώτημα του ΠΥΣΔΕ.
Μετά από προφορική εντολή της Περιφερειακής Δ/ντριας ‘’διορθώθηκαν λάθη’’ στους πίνακες Α’ για οργανικά κενά που δόθηκαν με μαθήματα 1ης ανάθεσης και 1 ή 2 ώρες project. Κατήγγειλα τη διαδικασία και αποχώρησα από τη συνεδρίαση δηλώνοντας ότι δεν εκτελώ προφορικές εντολές.
Για τον προσδιορισμό των λειτουργικών κενών φέτος, έδωσα μάχη στο συμβούλιο για να εφαρμοστεί ο νόμος ο οποίος ορίζει ότι συμπληρώνουμε ωράριο με μαθήματα 1ης και 2ης ανάθεσης. Καταστρατήγηση του νόμου και καταπάτηση των δικαιωμάτων μας δεν είναι ανεκτά.
Για την τακτοποίηση – συμπλήρωση του ωραρίου των συναδέλφων οι οποίοι ήταν λειτουργικά υπεράριθμοι κατέθεσα πρόταση να γίνει η συμπλήρωση με συνεννόηση των Δ/ντων των γειτονικών σχολείων ώστε να γίνεται πιο εύκολη η μετακίνηση των συναδέλφων. (Άρθρο 14 παρ. 14 ν. 1566/85). Η πρότασή μου δεν έγινε δεκτή με αποτέλεσμα να έχουμε τα φαινόμενα της ταλαιπωρίας των συναδέλφων, των προγραμματιστών σχολείων κ.λ.π.
Η τοποθέτηση των συναδέλφων σε λειτουργικά κενά έγινε με την εξής σειρά: Πρώτα τοποθετήθηκαν οι οργανικά υπεράριθμοι, έπειτα οι λειτουργικά υπεράριθμοι. Στη συνέχεια οι συνάδελφοι οι οποίοι βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και ακολούθησαν οι τοποθετήσεις των συναδέλφων οι οποίοι ζητούσαν απόσπαση ή ήρθαν από άλλο ΠΥΣΔΕ συγκρινόμενοι μεταξύ τους. Όλες οι τοποθετήσεις έγιναν με βάση τα μόρια και τις προτιμήσεις. Να διευκρινίσω εδώ ότι τα μόρια απόσπασης είναι διαφορετικά από τα μόρια μετάθεσης.
Για τους συναδέλφους πρώην ΙΔΑΧ οι οποίοι δεν τοποθετήθηκαν σε οργανικά κενά ακόμα, η θέση μου είναι σταθερή από την αρχή της θητείας μου στο ΠΥΣΔΕ ν. Λάρισας το 2004. Κρίνονται μαζί με όλους τους άλλους συναδέλφους με τα μόρια μετάθεσης όπως προβλέπει το Π.Δ. 50/96. Το ‘’κατά προτίμηση’’ που αναφέρει το άρθρο 2 του νόμου 1600, δε συνιστά κατά τη γνώμη μου προτεραιότητα. Τονίζω για μια ακόμα φορά ότι κανένας συνάδελφος πρώην ΙΔΑΧ δεν έχει πάρει θέση κατά προτεραιότητα έναντι των άλλων συναδέλφων μέχρι σήμερα. Μειοψήφησα στις 5-8-2013 στην πρόταση τοποθέτησης των συναδέλφων πρώην ΙΔΑΧ σε κενές θέσεις μετά την άρση υπεραριθμιών και πριν τις βελτιώσεις. Στις 10-9-2013 έγινε αναστολή της διαδικασίας τοποθέτησης αυτών των συναδέλφων, η οποία παραμένει μέχρι σήμερα. Προσπάθησα με τις προτάσεις μου να πάρουμε μια ξεκάθαρη νομική άποψη από τη υπηρεσία (ΥΠΕΠΘ , Περιφέρεια) αλλά εις μάτην. Τη λύση θα τη δώσουν τα Διοικητικά Δικαστήρια.
Όλες οι αιτήσεις των συναδέλφων για άσκηση ιδιωτικού έργου έχουν εξεταστεί και στη συντριπτική πλειοψηφία έχει δοθεί άδεια αφού πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου. Το ίδιο ισχύει και για τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Στήριξα και θα στηρίξω κάθε δίκαιο αίτημα συναδέλφου χωρίς διακρίσεις. Δεν διστάζω να καταγγέλλω τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης και τις αδικίες σε βάρος των συναδέλφων. Από τη θέση του αιρετού εκπροσώπου υπηρετώ τον συνάδελφο και όπως δείχνει η πορεία μου μέχρι σήμερα, δεν χρησιμοποιώ τον συνδικαλισμό ως εφαλτήριο για κατάληψη θέσεων και αξιωμάτων. Αν κρίνετε ότι σας εκπροσώπησα επάξια θα ήθελα τη στήριξή σας και στην κάλπη του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ν. Λάρισας και στην κάλπη του Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.
Λάρισα 31-10-2014 Κωνσταντίνος Κοντσιώτης
Msc Φυσικός του ΓΕΛ Φαλάνης
Αιρετό μέλος του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ν. Λάρισας
Υποψήφιος για το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. και το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε
με τα ψηφοδέλτια της Δ.Α.Κ.Ε
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη