Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Αχαϊας

To Δ.Σ της ΕΛΜΕ σας κοινοποιεί ψήφισμα συναδέλφων του 9ου ΕΠΑΛ Πάτρας,  όπως αυτό κατατέθηκε στη συνεδρίαση του Δ.Σ της ΕΛΜΕ (Δευτέρα 10-10-2014) και στηρίχτηκε ομόφωνα  από αυτό.

ΨΗΦΙΣΜΑ

των καθηγητών του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας

Οι καθηγητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας, με αφορμή τα γεγονότα που έλαβαν χώρα την προηγούμενη εβδομάδα, σχετικά με την παρέμβαση της διοίκησης της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας προς την διεύθυνση (και κατ’ επέκταση και τον σύλλογο διδασκόντων) του σχολείου, όσον αφορά την κατάληψη της σχολικής μονάδας από τους μαθητές, προχώρησαν στην σύνταξη του παρόντος ψηφίσματος προς ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας, του συνδικαλιστικού οργάνου των εκπαιδευτικών (ΕΛΜΕ) και της πατραϊκής κοινωνίας.

Την προηγούμενη εβδομάδα, ο διευθυντής του σχολείου μας, δέχτηκε τηλεφώνημα από την υπεύθυνη παιδαγωγικών θεμάτων, η οποία με προφορική εντολή, απαίτησε από την διοίκηση του σχολείου να καταχωρηθούν απουσίες στους μαθητές, μετά το τέλος νέας πιθανής κατάληψης. Ο διευθυντής ενημερώνοντας τον σύλλογο διδασκόντων του 9ου ΕΠΑΛ και από κοινού με αυτόν, επισήμαναν το πρακτικά ανέφικτο της προφορικής εντολής και διαπιστώνοντας ότι η συγκεκριμένη εντολή δεν υπακούει ή δεν αντιστοιχεί σε υπάρχουσα νομοθεσία, αποφάσισαν να ζητηθεί από την προϊσταμένη της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας γραπτή και υπογεγραμμένη εντολή για το συγκεκριμένο θέμα. Την επομένη και ενώ ο διευθυντής είχε προωθήσει την θέση του συλλόγου διδασκόντων στη διοίκηση της Διεύθυνσης, αυτή κάλεσε τον διευθυντή του σχολείου να απαντήσει άμεσα ποιές ήταν οι ενέργειές του για την αποτροπή και λήξη της προηγούμενης ή και νέας κατάληψης του σχολείου. Εν τω μεταξύ το σχολείο δεν έχει λάβει καμία επίσημη απάντηση στο αίτημα του συλλόγου διδασκόντων από τη διοίκηση της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας.

Με βάση την ενέργεια της διοίκησης για το συγκεκριμένο ζήτημα και λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα του σχολείου, όπου μαθητές είναι κατά μέσο όρο γύρω στα 30 έτη, στην πλειοψηφία τους ενήλικες, σκληρά εργαζόμενοι, από φτωχές αγροτικές οικογένειες ως επί το πλείστον, με τεράστια οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, καταλήγουμε στα εξής συμπεράσματα:

α) Μια απ’ τις αιτίες των καταλήψεων ήταν η θεσμοθέτηση του ορίου των 16 ετών για την εγγραφή στα εσπερινά ΕΠΑΛ, που όμως δεν ισχύει για τα εσπερινά ΓΕΛ. Η απόφαση αυτή του Υπουργείου Παιδείας παραβιάζει το άρθρο 4, παράγραφος 2 του συντάγματος, αφού στερεί το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής σχολείου στους μαθητές και κατηγοριοποιεί τα σχολεία. Ποια η θέση και ποια η αντίδραση της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας σχετικά με την αντισυνταγματική απόφαση του Υπουργείου και ποια η παρέμβασή της προς αυτήν; Μήπως υπάρχει επιλεκτική εφαρμογή της νομοθεσίας ανά περίπτωση, ενώ σε άλλα θέματα γίνεται αυθαίρετη χρήση προφορικών εντολών;

β) Η βασικότερη αιτία των καταλήψεων στο 9ο ΕΠΑΛ, ήταν η μη έγκριση της δωρεάν μετακίνησης των μαθητών, λόγω της μη συμφωνίας των μεταφορικών εταιριών με την περιφέρεια. Το πρόβλημα αυτό υπάρχει εδώ και 5 έτη, χωρίς ποτέ να επιλύεται  από τους αρμόδιους φορείς έγκαιρα. Το αποτέλεσμα είναι ότι για περισσότερο από ένα μήνα οι μαθητές αναγκάζονται να πληρώνουν (απ’ το υστέρημά τους τις πιο πολλές φορές) για τη μετακίνησή τους ή λόγω έλλειψης χρημάτων να μην έρχονται στο σχολείο, με τον κίνδυνο να χάσουν τη χρονιά τους λόγω απουσιών. Ποιες ήταν οι ενέργειες της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας για την ταχεία επίλυση του προβλήματος, παρότι δηλώνει θεσμικά αναρμόδια; Δεν ενδιαφέρεται για την διασφάλιση του δικαιώματος της δωρεάν παιδείας και της ενίσχυσης των μαθητών που χρήζουν βοήθειας, σύμφωνα με το άρθρο 16, παρ 4 του συντάγματος; Δεν την αφορά η απρόσκοπτη, από εξωτερικούς παράγοντες, εκπαιδευτική διαδικασία ή πιστεύει ότι αυτό αφορά την διεύθυνση και τους καθηγητές του σχολείου; Δεν την ενδιαφέρει το ότι για τόσο καιρό, οι μαθητές έγιναν και γίνονται θύματα της πίεσης των μεταφορέων προς το κράτος;

Θεωρούμε ακατανόητη και χωρίς καμία παιδαγωγική και κοινωνική λογική, τόσο την προφορική εντολή της λήψης απουσιών κατά τη διάρκεια της κατάληψης, όσο και της κατεπείγουσας κλήσης του διευθυντή να απαντήσει σχετικά με τις ενέργειές του για την λήξη της. Η διοίκηση της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας, μπροστά στα προβλήματα αυτά, δεν έδωσε την πρέπουσα σημασία, ούτε είχε την παιδαγωγική ευαισθησία να παρέμβει, έστω και χωρίς να έχει τον θεσμικό ρόλο, για την επίλυσή τους, επιλέγοντας ένα στενό γραφειοκρατικό και εκτελεστικό ρόλο. Πιστεύουμε, ότι η Δ.Δ.Ε. θα μπορούσε να παρέμβει θετικά και δυναμικά στους αρμόδιους φορείς. Επομένως, προκαλεί εύλογη απορία η παρέμβαση αυτού του είδους της διοίκησης προς το σχολείο και την διεύθυνσή του.

 

Οι καθηγητές του 9ου ΕΠΑΛ Πάτρας, γνωρίζοντας τις αέναες και ακούραστες προσπάθειες του διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων για την επίλυση των προβλημάτων με τα πενιχρά μέσα που διαθέτουν και τις ενέργειές τους για τη λήξη της κατάληψης, θα σταθούμε αρωγοί και συμπαραστάτες στο έργο, τις αποφάσεις και τις ενέργειές τους, όπως και θα τους υπερασπιστούμε απέναντι σε κάθε παρέμβαση, πέρα απ’ το νόμο και το σύνταγμα, η οποία στοχοποιεί το σχολείο , την διεύθυνση και τους διδάσκοντες, από όπου και αν προέρχεται, συνεπικουρούμενοι από το συνδικαλιστικό μας όργανο.

                                                                                                            Πάτρα  7 Νοεμβρίου 2014

                                       Ακολουθούν υπογραφές

Για το ΔΣ

        Ο  Πρόεδρος                                      Ο  Γραμματέας

         Ψαρράς  Σπύρος          Γκόβας Παναγιώτης


ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ      Πάτρα,  12/11/2014

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776

mail: [email protected]

http://aelmeahaias.wordpress.com

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα