Δ/ΝΤΕΣ – Δ/ΝΤΡΙΕΣ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΩΝ Μέγαρα, 21/11/2014
ΔΗΜΟΥ ΜΕΓΑΡΕΩΝ - Ν.ΠΕΡΑΜΟΥ
ΠΡΟΣ: Δ.Σ. ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ
Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΝ.: 1) κα ΝΙΚΑ ΒΑΡΒΑΡΑ
Σχ. Συμβ. 62ης Περ. Δ. Αττ.
2) κ. ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Δ/ντή Π.Ε. Δυτ. Αττ.
3) Δ.Ο.Ε.
4) Μέλη Συλλόγου
ΘΕΜΑ: «Πληροφόρηση - διευκρινίσεις αναφορικά με ανακοίνωση του Συλλόγου.»
ΣΧΕΤ : «Ήρθαν ντυμένοι φίλοι οι επιθεωρητές.» ανακοίνωσή σας με Αρ. Πρ. 138/13-11-2014
Σχετικά με την παραπάνω ανακοίνωση του Συλλόγου, η οποία στάλθηκε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στα σχολεία και δημοσιεύθηκε στις ιστοσελίδες που αναφέρονται στην κοινοποίηση, έχουμε να πληροφορήσουμε ότι:
- Το έγγραφο με αριθμ. Πρ. Φ.9/303/14-11-2014 με θέμα «Πραγματοποίηση ενημερωτικής / επιμορφωτικής συνάντησης εργασίας», ανέφερε τις σχετικές εγκυκλίους για τα θέματα προς συζήτηση.
- Με την έναρξη της συνάντησης, δόθηκαν οι έγγραφες ατομικές προσκλήσεις προς τους Δ/ντές-Δ/ντριες σε συνάντηση-συζήτηση σχετικά με την επικείμενη αξιολόγησή τους, στο σύνολο των προσκληθέντων-παρευρισκομένων.
- Ακολούθησε ενημέρωση-συζήτηση, δόθηκε έγγραφο σχετικό με την αξιολόγηση υλικό , το οποίο επεξεργάστηκαν οι Δ/ντές σε συνεργασία με την κα Σχ. Σύμβουλο και σε συνδυασμό με το ίδιο υλικό αναρτημένο μέσω προτζέκτορα, σχετικά με το Π.Δ. 152/05-11-2013.
- Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με ενημέρωση-επιμόρφωση για τα Σχέδια Δράσης που θα υλοποιήσουν τα σχολεία μέσα στο πλαίσιο της Α.Ε.Ε.
Από τα παραπάνω συμπεραίνεται ότι, η ανακοίνωση του Συλλόγου δεν ανταποκρίνεται στα πραγματικά γεγονότα και συγκεκριμένα:
- Η Σχολική Σύμβουλος κα Νίκα Βαρβάρα «δεν έκοψε πρώτη το νήμα της αξιολόγησης», ακολούθησε μόνο, την κείμενη νομοθεσία.
- Δεν έγινε καμία επιμόρφωση για το bullying, αναφέρθηκε μόνο κατ΄ όνομα και παρουσιάστηκε ως υπόδειγμα Σχεδίου Δράσης της Α.Ε.Ε..
- Έγγραφο για ατομική συνάντηση δόθηκε με την έναρξη της συνεδρίασης και όχι στο τέλος.
- Η ατομική συνάντηση των Δ/ντών με την κα Σχ. Σύμβουλο τη Δευτέρα, 24/11/2014 δεν είναι «εικοσάλεπτη προφορική εξέταση» αλλά 30λεπτη συζήτηση, για παροχή διευκρινίσεων σε ατομικό επίπεδο.
Επειδή λοιπόν, η σχετική παραπάνω αναφερθείσα ανακοίνωση του Συλλόγου δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια, και καλούμε το Δ.Σ. του Συλλόγου όπως:
- Εκδοθεί νέα ανακοίνωση με αποκατάσταση των γεγονότων.
- Η ανακοίνωση στο ορθό, να κοινοποιηθεί, όπως η παραπάνω σχετική.
- Να μας επιδοθούν τα πρακτικά της συνεδρίασης του Συλλόγου, βάσει των οποίων εκδόθηκε η σχετική ανακοίνωση.
- Να μας πληροφορήσει το Δ.Σ. του Συλλόγου πώς μας περιγράφει τόσες ανακριβείς λεπτομέρειες, τις οποίες δεν μπορεί να γνωρίζει, αφού κανένα μέλος του Δ.Σ. δεν ήταν παρών στη συνάντηση.
- Μελλοντικές ανακοινώσεις να τυγχάνουν συνέπειας και προσοχής, έλλειψης των οποίων καταγράφεται στη σχετική ανακοίνωση, όπως π.χ. η λανθασμένη ημερομηνία έκδοσης.
Οι Δ/ντές – Δ/ντριες
Μαρία Παπαηλία
Μιχάλης Ξυδιάς
Γεώργιος Βασιλειάδης
Ελένη Κάγια
Χρήστος Ξηντάρας
Αικατερίνη Μαγγίνα
Κωνσταντίνος Γεωργούλης
Νικόλαος Λάμψας
Ελευθερία Καλαϊντζή
Παναγιώτα Ρεντούμη
Ελευσίνα 24-11-2014
ΠΡΟΣ: Δ.Σ. ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ
Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΝ.:
2) ΠΕΣΣ
3) Δ/ΝΤΗ Π.Ε ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ.
4) Δ.Ο.Ε.
5) Μέλη Συλλόγου
Kυρίες και Κύριοι,
μέλη του Δ. Σ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/ θμιας Εκπ /σης Δυτικής Αττικής
Με έκπληξη διάβασα το με αριθμό πρωτ. 138 /13-11-2014 έγγραφό σας και μετά από σχετικό τηλεφώνημα Δ/ντριας προς ενημέρωσή μου. Εξεπλάγην διότι δεν έκανα κάτι το οποίο δεν όφειλα να κάνω ως Σχολική Σύμβουλος αλλά κυρίως για τους χαρακτηρισμούς με τους οποίους παρουσιάζετε το επαγγελματικό και υπηρεσιακό μου προφίλ και το έργο μου. Για να μην αναφερθώ σε κάθε λεπτομέρεια η οποία άλλωστε είναι γνωστή σε όλους όσους το έγγραφο κοινοποιήθηκε και το διάβασαν, επιλεκτικά θα αναφερθώ σε σημεία και θα απαντήσω όπως παρακάτω αναλυτικά περιγράφονται:
Με ονομάζετε ‘επιθεωρήτρια’ . Εκτός του ότι παραποιείτε τον θεσμικό μου ρόλο που με ονομάζει ‘Σχολική Σύμβουλο’ προκειμένου να προβείτε στην υιοθέτηση και στην δημόσια κοινοποίηση ενός τέτοιου χαρακτηρισμού θα πρέπει να έχετε προφανώς αξιοποιήσει στοιχεία που να τεκμηριώνουν την ‘επιθεωρητική’ μου δράση- και βέβαια όπως εσείς αντιλαμβάνεστε την υποκείμενη του προαναφερθέντος γλωσσικού όρου έννοια- και τα οποία δεν έχετε γνωστοποιήσει με σαφήνεια και ακρίβεια.
Στο κείμενο του συγκεκριμένου εγγράφου που έχετε αποστείλει αναφέρεστε στην συνάντηση εργασίας που πραγματοποίησα στις 18/11/2014 (ενώ το έγγραφό σας έχει ημερομηνία έκδοσης 13/11/2014) και γράφετε συγκεκριμένα’….κατά τη οποία πραγματοποίησε επιτέλους την επιθυμία της να «επιμορφώσει» διευθυντές και διευθύντριες….’. Εάν πραγματικά μπορείτε να προσδιορίσετε μία τόσο εσωτερική διεργασία όπως είναι η συγκεκριμένη επιθυμία μου είμαι διπλά ευχαριστημένη. Και τούτο διότι μάλλον αντιλαμβάνεστε ότι επιτελώ το επιμορφωτικό μου καθήκον ως Σχολική Σύμβουλος- ορμώμενη όχι από απλή επαγγελματική υποχρέωση αλλά και από προσωπική μου επιθυμία προσφοράς στους εκπαιδευτικούς και στην Εκπαίδευση γενικότερα. Δεν ξέρω αν αυτό το θεωρείτε θετικό ή αρνητικό χαρακτηριστικό μου -το να συνδυάζω την επιθυμία μου με την επαγγελματική μου υποχρέωση-!
Στη συνέχεια αναφέρεστε επίσης στην επιθυμία μου να μιλήσω ‘ακόμα μία φορά για το προσφιλές θέμα του bullying’. Σας διευκρινίζω ότι στην συγκεκριμένη συνάντηση εργασίας δεν μίλησα για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (ή όπως διεθνώς είναι γνωστό ως φαινόμενο bullying) αλλά για τα Σχέδια Δράσης που τα σχολεία πρόκειται να υλοποιήσουν μέσα στα πλαίσια της ΑΕΕ- και βέβαια κατόπιν προηγούμενου αιτήματος των περισσοτέρων Δ/ντών και Δ/ντριών. Συγκεκριμένα και προς διευκόλυνσή τους παρουσίασα ενδεικτικό Ετήσιο Σχέδιο Δράσης από προσωπική μου εργασία στα πλαίσια της διδακτορικής μου διατριβής εστιάζοντας στην δομή του και όχι στο περιεχόμενό του το οποίο στην δική μου προσωπική εργασία αναφερόταν στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Άλλωστε, επίσης αναφερθήκαμε και συζητήσαμε παραμέτρους Σχεδίων Δράσης που αναφέρονται στο θέμα του Εσωτερικού Κανονισμού του σχολείου –θέμα το οποίο όπως προ-αναφέρθηκε της παρουσίασης ήταν στις προτιμήσεις των περισσοτέρων εκπαιδευτικών.
Απαντώντας στη φράση σας ‘ακόμα μία φορά’ σας υπενθυμίζω ότι ως Σχολική Σύμβουλος αλλά και ως Υπεύθυνη Δράσεων για την Πρόληψη του φαινομένου της Σχολικής Βίας και του σχολικού εκφοβισμού για τα σχολεία της Π.Ε Δυτικής Αττικής ((Φ.49/1841/7-2-2014 έγγραφο του Περιφ. Δ/ντή Π.Ε & Δ.Ε Ατικής ) είναι γνωστό ότι αρκετές φορές έχω μιλήσει για το συγκεκριμένο θέμα και μάλιστα στην πρώτη από αυτές τις επιμορφωτικές συναντήσεις και ομιλίες μου ήταν παρούσα και η πρόεδρος του Συλλόγου κ. Νένα Ιακώβου ( 7ο Δημ. Σχολείο Ελευσίνας στις 25-4-2012).
Χαρακτηρίζετε το φαινόμενο ‘bullying’ ως προσφιλές θέμα. Για συζήτηση; Για επιμόρφωση; Για προβολή; Δεν το διευκρινίζετε! Επιπλέον δεν διευκρινίζετε σε ποια άτομα είναι προσφιλές . Σε αυτούς που το υιοθετούν ως τακτική επιβολής ή επίδειξης μια ‘ψεύτικης’ δύναμης ή σε αυτούς που προσπαθούν να το προλάβουν πριν εξελιχθεί , να το μειώσουν ή να το εξαλείψουν –αν αυτό είναι δυνατόν. Σας βεβαιώνω ότι εγώ ανήκω στην 2η κατηγορία –και το έχω με το έργο μου αποδείξει!
Προκειμένου να μην σας κουράσω περισσότερο με λεπτομερή περαιτέρω σχόλια πάνω στο δικό σας έγγραφο - μέσα στο οποίο απευθύνετε προς εμένα προσωπικά χαρακτηρισμούς και σχολιάζετε ενέργειές μου προσδίδοντάς τους το δικό σας νόημα και με τους δικούς σας γλωσσικούς όρους - προτιμώ να μην συνεχίσω περισσότερο την δική μου ανάλυση. Εκφράζω την βαθιά μου λύπη για το γεγονός ότι με βλέπετε ως ‘επιθεωρήτρια’ και ως επιλέγουσα τον ρόλο της ‘μέλλουσας εργοδότριας’ …κλπ καθώς επίσης και την ελπίδα μου ότι έγινα κατανοητή τουλάχιστον στα σημεία που σχολίασα. Αν εσείς βλέπετε τον χώρο του Γραφείου μου – ή όποιον άλλο χώρο σχολείου τυγχάνει να συζητώ με Δ/ντές , Δ/ντριες ή εκπαιδευτικούς ως χώρο ανάκρισης ή εξέτασης στο οποίο οι Δ/ντές ή κάθε εκπαιδευτικός έρχεται με ΄κλήτευση’ –όπως γράφετε- και όχι με έγγραφη πρόσκληση είναι προτιμότερο να ρωτήσετε και τους ίδιους για τις απόψεις τους.
Με εκτίμηση
Βαρβάρα Νίκα
Σχολική Σύμβουλος 62ης Περιφέρειας Π.Ε Αττικής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη