Thumbnail
Ενωτική κίνηση εκπαιδευτικών Φλώρινας

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΝΟΕ 2014

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

            …..Με άρθρο του στην «Καθημερινή της Κυριακής» (16/11/2014), με τίτλο «Η επόμενη μέρα: Μεταρρυθμιστικό άλμα στο αύριο» ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ανακοινώνει, ανάμεσα σε άλλα, το επόμενο κύμα μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία με τα παρακάτω λόγια: «Αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας, ώστε να κρίνεται το έργο των εκπαιδευτικών από τα αποτελέσματά τους, δηλαδή από τις επιδόσεις των μαθητών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο»…. 0  πρωθυπουργός της χώρας αποκαλύπτει  μια από τις παραμέτρους του νέου Λυκείου και της Τράπεζας Θεμάτων: το νέο Λύκειο και η Τράπεζα Θεμάτων, εκτός από τον εξοστρακισμό χιλιάδων μαθητών, είναι το όχημα για το ξεκαθάρισμα των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών! Η νέα μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση θα χρεώσει τις επιδόσεις των μαθητών στους εκπαιδευτικούς!

ΛΟΙΠΟΝ χωράει αμφιβολία;;


 ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΣΗΣ ΛΕΜΕ ΟΧΙ στην ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ:

  • Είναι τουλάχιστον αφελής και επικίνδυνη η αντίληψη ότι μ αυτόν τον τρόπο  οι καθηγητές θ αναγκαστούν να εργαστούν.
  • Η αύξηση των φροντιστηρίων είναι ήδη εντυπωσιακή. Το άγχος στους μαθητές και στις οικογένειες τους πολλαπλασιάστηκε.
  • Το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα είναι ήδη προβληματικό.
  • Θα χρησιμοποιηθεί στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
  • Υπάρχει το στοιχείο της τύχης και της υποκειμενικότητας σε βαθμούς που μετράνε και στην προαγωγή και στις εξετάσεις για ΑΕΙ-ΑΤΕΙ.
  • Θα διώξει μαθητές εκτός τυπικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε εκπαιδευτικές περιοχές όπου θα κυριαρχούν φτηνή κατάρτιση, εργασιακή εμπειρία και μαθητεία από τα 15 χωρίς παροχή γενικής παιδείας και χωρίς απολυτήριο λυκείου.
  • Πριμοδοτούνται τα ιδιωτικά σχολεία, μέσα από την βαθμοθηρία, την έλλειψη επαρκούς ελέγχου διαδικασιών και εγκυρότητας της όλης διαδικασίας.
  •  Υποβάλλει τους εκπαιδευτικούς σε διαδικασίες που είναι αντιπαιδαγωγικές, αντισυνεργατικές, αγχωτικές και φέρουν την σφραγίδα της επιβολής του εκπαιδευτικού ως  ιμάντα  ανεξέλεγκτης και μεταφοράς γνώσεων.
  • Επιβάλλει την έννοια του μετρήσιμου και του ΄φαίνεσθαι΄ σε όλο το μήκος και πλάτος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Κι ένα ενδιαφέρον κείμενο :

            …Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα ήταν πάντοτε έξωθεν επιβαλλόμενες και για τον λόγο αυτό αποτυχημένες. Διότι οι τεχνοκράτες εξιδανικεύοντας εκπαιδευτικά παραδείγματα ξένων χωρών, αδιαφορούν για την ψυχο-παιδαγωγική διάσταση της εκπαίδευσης και υποκλίνονται στην ελεύθερη αγορά και στον ανταγωνισμό που αυτή συνεπάγεται εφαρμόζοντας αρχές του ιδιωτικοοικονομικού μάνατζμεντ, που έχει ως στόχο εκτός από τη μείωση του κόστους της εκπαίδευσης, τον πλήρη έλεγχο του σχολείου, ως ιδεολογικού μηχανισμού του κράτους, όπως εύστοχα το χαρακτήρισε ο Αλτουσέρ.

Ο S. Ball είχε εδώ και μια δεκαπενταετία επισημάνει κάποιες κοινές τάσεις στη χάραξη εκπαιδευτικών πολιτικών, των ανεπτυγμένων τεχνολογικά χωρών, όπως είναι η εντεινόμενη υιοθέτηση ιδεολογιών της αγοράς στη δημόσια εκπαίδευση, η εισαγωγή τεχνικών του σύγχρονου μάνατζμεντ στη διοίκηση των σχολείων, η υποστήριξη θεωριών περί ‘ζήτησης' ή ‘δημόσιας προτίμησης', τάσεις που μετατρέπουν το σχολείο σ' έναν ακόμη «αγοραίο» θεσμό του καπιταλιστικού συστήματος όπως είναι οι... τράπεζες. Στο πλαίσιο αυτό, ορθώς… επομένως και το υπουργείο Παιδείας υιοθέτησε τον όρο «τράπεζα θεμάτων» λησμονώντας βέβαια ότι ο ρόλος του σχολείου δεν είναι να δημιουργήσει τεχνοκράτες, αλλά να διαμορφώσει προσωπικότητες. Και αυτό δεν μπορεί να συμβεί με καθιέρωση του ανταγωνισμού ανάμεσα στις σχολικές μονάδες και στους καθηγητές, αυτό δεν μπορεί να συμβεί χωρίς ενιαία σταθερή εκπαιδευτική πολιτική ανεξαρτήτως κυβέρνησης, αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς τη συναίνεση των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας (καθηγητές - μαθητές), αυτό δεν μπορεί να λάβει χώρα σε κατάμεστες σχολικές αίθουσες στις οποίες μεταξύ των άλλων φοιτούν μεγάλα ποσοστά μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, αυτό τέλος δεν μπορεί να συμβεί όταν το μάθημα επικεντρώνεται σε μία εξάσκηση επί των θεμάτων της τράπεζας. Ο καθηγητής υποβιβάζεται (και άλλο) σε ένα φερέφωνο του ενός μοναδικού εγχειριδίου (της μίας και μοναδικής αλήθειας) και καλεί τους μαθητές του ως άλλα σκυλιά του Παβλόφ να ανταποκριθούν σε αυτή την άσκηση παπαγαλίας υπό το άγχος του «να βγει η ύλη», που επιτάσσει ο ένας και μοναδικός θεός, η Ιερά Εξέταση του τραπεζο-κεντρικού συστήματος. Διαφορετικά θα θεωρηθεί αιρετικός και θα σταλεί στην... πυρά της αξιολόγησης!

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2014

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία