Thumbnail
4ο ΓΕΛ Ιωαννίνων

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 4ου ΓΕΛ Ιωαννίνων

Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς και μετά την εφαρμογή για πρώτη φορά της Τράπεζας Θεμάτων ως τρόπου εξεταστικής διαδικασίας των παιδιών μας, οι γονείς  του 4ου ΓΕΛ Ιωαννίνων αισθανόμαστε την ανάγκη να πάρουμε θέση απέναντι σε ένα σύστημα που ισοπεδώνει την έννοια των εξετάσεων ως ένα τρόπο εμπέδωσης και ελέγχου της διδαχθείσης ύλης. Να πάρουμε θέση απέναντι στο λεγόμενο «Νέο Λύκειο», που έχει αρχίσει να εφαρμόζει η κυβέρνηση σταδιακά από πέρυσι. Τα αποτελέσματα είναι ήδη εμφανή και διαψεύδουν κατηγορηματικά τις διακηρύξεις του Υπουργείου για  βελτίωση και εξορθολογισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, για  αντικειμενικοποίηση  της εξέτασης στο Λύκειο, για  διασφάλιση της αξιοκρατίας και ισότιμης μεταχείρισης των μαθητών των Λυκείων της χώρας, για υποχρεωτική κάλυψη της διδακτέας ύλης από τους διδάσκοντες σε όλα τα μαθήματα και τέλος για μείωση της ανάγκης για φροντιστήρια

Αντί αυτών των πολλά υποσχόμενων διακηρύξεων είδαμε στην πράξη τα παιδιά μας να συνθλίβονται από τον όγκο της εξεταστέας ύλης και να παθαίνουν κρίσεις άγχους  από την προχειρότητα και την τυχαιότητα της επιλογής των θεμάτων που είναι μεν διαβαθμισμένης δυσκολίας (άλλα εύκολα και άλλα δύσκολα) πλην όμως η επίδοση των μαθητών σε κάθε σχολείο εξαρτάται από την κλήρωση, με συνέπεια κάποιοι μαθητές να ευνοούνται και κάποιοι να αδικούνται. Είδαμε να αγνοούνται οι κοινωνικές ανισότητες και οι ιδιομορφίες κάθε σχολείου, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής, με αποτέλεσμα τη δραματική αύξηση των μετεξεταστέων ειδικά σε φτωχές περιοχές.

Σημαντικότατο πρόβλημα αποτελεί η ταύτιση με ανελαστικό τρόπο της διδακτέας και εξεταστέας ύλης με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική διαδικασία να χάνει τον παιδαγωγικό προσανατολισμό της, αφού οι διδάσκοντες αναλώνονται στο «κυνήγι» της ύλης, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν και να τονίσουν τα πιο σημαντικά, αυτά που τελικά προωθούν την ουσιαστική μόρφωση.

Είδαμε τη μεγάλη διαρροή προς την ιδιωτική εκπαίδευση, αφού κυκλοφόρησαν ευρέως υπόνοιες ότι η διαδικασία στα ιδιωτικά σχολεία είναι πιο «ελαστική» καθώς δεν διασφαλίζεται η αξιοκρατία και η αντικειμενικοποίηση της Τράπεζας Θεμάτων (άρθρο Καθημερινής 30-05-2014 και Εφημερίδα των Συντακτών  28-05-2014 «Καθηγητές άφησαν μαθητές να αντιγράψουν»).

   Η εξέταση με θέματα από την Τράπεζα διόγκωσε την αίσθηση της αναγκαιότητας των φροντιστηριακών μαθημάτων με αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των μαθητών που πηγαίνουν φροντιστήριο σε περισσότερα μαθήματα, από μικρότερες τάξεις και μάλιστα σε  περίοδο οικονομικής κρίσης.

Η συνέχεια του «Νέου Λυκείου» προβλέπεται ακόμη χειρότερη: με ελαχιστοποιημένη γενική παιδεία, με σκληρές αλλεπάλληλες εξετάσεις, με κατηγοριοποιήσεις σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Το «Νέο Λύκειο» στερεί από τους μαθητές ακόμη και τη δυνατότητα να επιλέξουν σε ποια σχολή θα φοιτήσουν ανάλογα με τις επιδόσεις τους στις εξετάσεις, αφού τους υποχρεώνει να κατευθυνθούν αποκλειστικά σε ένα συγκεκριμένο πεδίο ήδη από το τέλος της Β΄Λυκείου.

 Θεωρούμε, ότι η οποιαδήποτε βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος επιτυγχάνεται με συνολική και σε βάθος εξέταση των προβλημάτων του και των αιτιών που τα προκαλούν, με συστηματικό και απροσχημάτιστο διάλογο με όλους τους φορείς και τα κόμματα, με προσδιορισμό με όρους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς των σκοπών της εκπαίδευσης, με μακροχρόνια προσπάθεια οργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος από την αρχική βαθμίδα έως την τελευταία, με γενναία χρηματοδότηση για την δημόσια Παιδεία, με μεθοδικές μεταρρυθμιστικές προσπάθειες, χωρίς βιασύνες και όχι με αποσπασματικές αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων και στον τρόπο πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 Τίποτε από τα παραπάνω δεν έγινε όταν νομοθετήθηκε το «Νέο Λύκειο».

Γι αυτό σας καλούμε Κε Υπουργέ να  αποσύρετε  το νόμο και να προβείτε σε ουσιαστικό διάλογο με τους κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς φορείς  λαβαίνοντας σε κάθε περίπτωση υπόψη τις ανάγκες των παιδιών μας σε όλα τα επίπεδα. 

Σύλλογος  Γονέων και  Κηδεμόνων 4ου ΓΕΛ  Ιωαννίνων

       Υπογράφουν

      Πρόεδρος

      Αντιπρόεδρος

      Γραμματέας

      Ταμίας

      Μέλη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 01/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

EKPA metaptixiaka
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση του κ. Ανδρέα Δρακόπουλου σε επίτιμο διδάκτορα και απόδοση τίτλου Μεγάλου Ευεργέτη του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
  Η τελετή θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 4 Ιουλίου 2024 και ώρα 19.00 στη Μεγάλη Αίθουσα του Πανεπιστημίου Αθηνών (κεντρικό κτήριο, Πανεπιστημίου 30)
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση του κ. Ανδρέα Δρακόπουλου σε επίτιμο διδάκτορα και απόδοση τίτλου Μεγάλου Ευεργέτη του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος