ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ. Η «ΚΡΑΥΓΗ» ΤΟΥ E. Munk και μία πρόταση
Στη σύγχρονη διδακτική δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην «αφόρμηση». Στο στοιχείο εκείνο που θα δώσει πνοή και ενδιαφέρον στο μάθημα, αλλά και το κίνητρο της συμμετοχής στους συμμετέχοντες. Στο στοιχείο που θα τους πείσει ότι αυτό που θα τους διδάξουμε τους ενδιαφέρει και τους αφορά.
Η αφόρμηση γι’ αυτές τις επιλογές Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης υπήρξε η «κρυστάλλινη από την πρώτη στιγμή» όπως αναφέρθηκε θέση του Υπουργού Παιδείας περί «εκπαιδευτικής ανεξιθρησκίας», καθώς και ότι δε θα υπάρξουν κομματικά κριτήρια και ότι οι αξιολογήσεις θα είναι αντικειμενικές.
Η συνέχεια, ωστόσο της «διδασκαλίας» αποκτά στοιχεία μιας «κραυγής» που διασχίζει την αίθουσα διδασκαλίας σαν την «κραυγή» του E. Munk που διασχίζει την τέχνη. Οι τεχνικές διδασκαλίας μοιάζουν απαρχαιωμένες και καταθλιπτικά όμοιες. Το 11-2 των προηγούμενων επιλογών μετατρέπεται σε 12-1. Υπάρχουν πάλι δεσμεύσεις και καθαρά κομματικές επιλογές. Ο «δάσκαλος» κάνει «μάθημα» δίχως να έχει λάβει υπόψη το προφίλ των μαθητών του. Δεν τους γνωρίζει καν. Δεν τους βλέπει, δεν τους ρωτά, δεν επικοινωνεί μαζί τους, δεν λαμβάνει υπόψη την πορεία και τις γνώσεις τους, καθώς υπάρχουν άλλοι που αποφασίζουν γι’ αυτούς με άλλα κριτήρια.
Είναι εμφανές, λοιπόν ότι η «διδασκαλία» οδηγείται σε αποτυχία διότι δεν υπήρξαν εξ αρχής ξεκάθαροι στόχοι. Αυτό, βέβαια, είναι ένα σύνηθες φαινόμενο. Το πρόβλημα, όμως αυτή τη φορά βρίσκεται στην «αφόρμηση». Και η αφόρμηση αυτή τη φορά δεν είναι απλά αυτό που δηλώνει η ετυμολογία της λέξης, δηλαδή «ξεκίνημα από κάτι, μία αιτία, ένα στοιχείο» και το κίνητρο για ένα απλό μάθημα. Είναι ένα κίνητρο που βασίζεται σε ένα σημαντικό στοίχημα για τη νέα κυβέρνηση και ειδικότερα για το Υπουργείο Παιδείας: εάν θα συνεχίσει τη μετωπική διδασκαλία του παρελθόντος ή εάν θα επιλέξει περισσότερο σύγχρονες και αξιοκρατικές μεθόδους και τεχνικές διαχείρισης της τάξης.
Τέλος, σε κάθε μορφή διδασκαλίας υπάρχει ένα στοιχείο πολύ σημαντικό: ο σεβασμός που δείχνει ο δάσκαλος στους μαθητές του. Στο πλαίσιο αυτού του σεβασμού και λίγο πριν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα κλείσουμε αυτή την αναφορά με μία πρόταση: μαζί με τα ονόματα των νέων περιφερειακών διευθυντών, να ανακοινωθούν ανά περιφέρεια εκπαίδευσης και τα ονόματα των υποψηφίων ανά περιφέρεια. Επίσης, στο αναμενόμενο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση να υπάρχει τροπολογία με την οποία να καταργείται το άρθρο 12 παρ. 1 του Ν. 3260/2004 ( ΦΕΚ 151 τ. Α΄), σύμφωνα με το οποίο στην επιλογή των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης, λαμβάνονται υπόψη πέραν του βασικού πτυχίου και της δεκαπενταετούς υπηρεσίας τα σημαντικά επιστημονικά και διοικητικά τους προσόντα. Εκτός, βέβαια, εάν αυτή τη φορά και πέρα από τα μέχρι τώρα προγνωστικά, ή τις έως τώρα αποφάσεις, περάσουμε στο αυτονόητο και άκρως επιθυμητό όχι μόνο για την εκπαίδευση αλλά και για τον τόπο μας γενικότερα: σ’ αυτό που αποτέλεσε και την «αφόρμηση» αυτών των επιλογών και περικλείεται χαρακτηριστικά στο λόγο του Υπουργού: «Είναι καθαρή κρυστάλλινη από την πρώτη στιγμή η θέση. Δεν υπάρχουν κομματικά κριτήρια σε τέτοιου τύπου διαδικασίες. Υπάρχουν σύμφωνα με τους νόμους και στο πλαίσιο αυτών των νόμων, αξιολογήσεις όσο το δυνατόν αντικειμενικές στα περιθώρια που αφήσει ο νόμος πάντα. Αυτό είναι θέση αρχής. Δεν υποχωρούμε».
Μαζί σας, λοιπόν, Κύριε Υπουργέ. Περιμένουμε!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΑΪΒΑΛΙΩΤΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ μέλος Δ.Σ. ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη