Thumbnail
Του Θωμά Γεωργιάδη

Άποψη του Θωμά Γεωργιάδη

Γραμματέα της Α’ ΕΛΜΕ Αθήνας

Εκπροσώπου της «Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών»

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Το κείμενο αυτό γράφεται με αφορμή την τροπολογία που κατέθεσε το ΥΠΟΠΑΙΘ σχετικά με την επιλογή των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.

Διάβασα το σχέδιο νόμου με πολύ προσοχή και θάθελα να επισημάνω κάποια ζητήματα στη συζήτηση που, αναγκαστικά, έχει ανοίξει για το θέμα αυτό.

  1. Το Υπουργείο απέσυρε όλες τις τροπολογίες για να καταθέσει ένα ενιαίο νομοσχέδιο. Πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα οι ημερομηνίες γιατί στις 19-5 ξεκινάνε οι εξετάσεις στα Λύκεια και ο νόμος που ισχύει είναι ότι οι εξετάσεις διενεργούνται με την «τράπεζα θεμάτων»  Όμως :
  2. Είναι πολύ μεγάλη η ευθύνη του συνδικαλιστικού μας οργάνου, της ΟΛΜΕ, το οποίο  δεν έχει θέση πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Δεν αρκεί να κριτικάρουμε κάθε μέτρο που έρχεται, όπως γινόταν μέχρι τώρα.  Οφείλουμε να έχουμε θέση.
  3. Είναι θετικό ότι εγκαταλείφθηκε η αρχική, εντελώς λανθασμένη, σκέψη, η οποία είναι και θέση των ΣΥΝΕΚ, για επιλογή των Δ/ντών μόνο με ψήφο του Συλλόγου Διδασκόντων.
  4. Η «κλασική» συνέντευξη στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο αντικαθίσταται από τη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων. Φαίνεται θετικό σαν μέτρο και θα πρέπει να δοκιμαστεί στην πράξη.
  5. Αναγράφεται στο σχέδιο νόμου (άρθρο 20 παρ. 4):

«Οι υποψήφιοι Διευθυντές σχολικών μονάδων ή Ε.Κ έχουν δικαίωμα να θέσουν υποψηφιότητα σε μέχρι δύο συνολικά σχολικές μονάδες ή Ε.Κ., ως ακολούθως: η μια σχολική μονάδα θα μπορεί να είναι είτε όπου κατέχουν οργανική θέση, είτε στις σχολικές μονάδες που υπηρέτησαν την τελευταία πενταετία, ως στελέχη ή ως εκπαιδευτικοί για τουλάχιστον 8 διδακτικές ώρες την εβδομάδα ενώ η επιλογή της δεύτερης σχολικής μονάδας δεν υπόκειται σε κανένα περιορισμό. Σε κάθε περίπτωση, ο επιλεγείς Διευθυντής σχολικής μονάδας θα πρέπει να συμπληρώνει το υποχρεωτικό ωράριο της θέσης του Διευθυντή στη σχολική μονάδα ή το Ε.Κ που έχει εκλεγεί».

Γιατί η αίτηση πρέπει να γίνεται σε 2 μόνο σχολεία(;) που στη ουσία είναι 1 καθώς:

Η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων δουλεύει σε ένα σχολείο, κατά συνέπεια δεν έχει προσωπικές ή επαγγελματικές σχέσεις με πολλούς συναδέλφους από άλλα σχολεία, γεγονός που καθιστά πολύ δύσκολο έως αδύνατο να ψηφιστούν σωστά από το 2ο σχολείο.

Με την διαδικασία αυτή θα «χαθούν» πολλοί συνάδελφοι, ικανοί να διοικήσουν, όταν σε πολλά σχολεία θα υπάρχουν 2-3 εκπαιδευτικοί που θέλουν και μπορούν να διεκδικήσουν θέση διοίκησης.

Γιατί όμως, ουσιαστικά, αφαιρείται το δικαίωμα σε πολλούς συναδέλφους να διεκδικήσουν θέση διοίκησης και παράλληλα τους φρενάρουν την διάθεση για εξέλιξη;

Η άποψη ότι ο Δ/ντής πρέπει να γνωρίζει το σχολείο που υπηρετεί είναι εντελώς αίολη, καθώς (και το διαπιστώσαμε από την εμπειρία μας τα προηγούμενα χρόνια) οι Δ/ντές, που ανέλαβαν σε νέα σχολεία, μέσα σε ένα μήνα το πολύ, είχαν αντιληφθεί αρκετά καλά τι συνέβαινε στο σχολείο τους. Τα σχολεία κατά βάση έχουν κοινά προβλήματα. Τα πρόσωπα των καθηγητών διαφέρουν. Ε, αυτό δεν είναι και τόσο καθοριστικό για να μην διεκδικήσει ένας υποψήφιος και άλλα σχολεία.!

  1. Η ψηφοφορία πραγματοποιείται σε όλα τα σχολεία στα οποία ο υποψήφιος κάνει αίτηση. Γιατί;

α. Αυτοί που τον γνωρίζουν καλά είναι οι συνάδελφοί του στη θέση που έχει την οργανική ή εκεί που κάνει τις περισσότερες ώρες.

β. Σε Σύλλογο Διδασκόντων που έχει λίγες ώρες ή καθόλου, πως θα ψηφιστεί; Θα πάει και θα τοποθετηθεί στο Σύλλογο; Τι διαφορά έχει αυτό από τη συνέντευξη στο ΠΥΣΔΕ; Μέσα σε 15-20 λεπτά θα καταλάβουν οι συνάδελφοι τις δυνατότητες του υποψηφίου και θα τον ψηφίσουν;

Συνεπώς η ψηφοφορία σε όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων που θα βάλει κάποιος υποψηφιότητα είναι λάθος.

Ένα τεχνικό θέμα που αναζητά λύση: Στις παλαιότερες κρίσεις Δ/ντών, κατά τις οποίες οι υποψήφιοι είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν σχολείο απ’ όλο το ΠΥΣΔΕ που υπηρετούσαν, φτιαχνόταν ένας αξιολογικός πίνακας με βάση τον οποίο καλύπτονταν και τα κενά που δημιουργούσαν τυχόν συνταξιοδοτήσεις. Είναι γνωστό ότι την προηγούμενη τετραετία ο πίνακας του ΠΥΣΔΕ της Αθήνας, ενώ είχε διπλάσιους υποψήφιους απ’ όσες ήταν οι θέσεις, τελικά σχεδόν εξαντλήθηκε.

Με το νέο καθεστώς πως θα καλυφθούν τα κενά που τυχόν θα δημιουργηθούν; Με νέες κρίσεις ανά σχολείο; Αυτή τη δουλειά θα κάνουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων;

Στ άρθρο 20 παρ. 3β αναφέρει ότι η Διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία αποτιμάται με 3 μονάδες κατ’ ανώτατο.

α. Πότε αξιολογήθηκαν οι τωρινοί Διευθυντές ότι τις δικαιούνται;

β. Επειδή δεν αναφέρομαι βέβαια στο σύνολο των Διευθυντών, είναι γνωστό ότι κάποιες ΕΛΜΕ είχαν σοβαρό πρόβλημα με κάποιους Διευθυντές. Τελικά θα πάρουν και αυτοί τα μόρια; Καλό θάναι να απαντήσουν κάποιες ΕΛΜΕ όπως π.χ. της Γ’ Αθήνας.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Επειδή ο τρόπος που αντιμετωπίζεται για μια ακόμα φορά το πρόβλημα είναι «να κλείνουμε μπαλώματα» και όχι να δίνουμε οριστική λύση και το Συνδικάτο μας, η ΟΛΜΕ, είναι απόν, θα καταθέσω κάποιες  προτάσεις για το πρόβλημα, οι οποίες πιστεύω ότι λύνουν συνολικά και οριστικά το πρόβλημα στη ρίζα του.

  1. Η γνώμη του Συλλόγου εκφράζεται μόνο μία φορά, σε μυστική ψηφοφορία στο Σύλλογο του Σχολείου που έχει τις περισσότερες ώρες ή την οργανική. Οι μονάδες αυτές μεταφέρονται σε κάθε επιλογή σχολείου του υποψήφιου.
  2. Κάθε ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός μπορεί να δηλώσει πολλά σχολεία. Θα πρότεινα στο σύνολο του ΠΥΣΔΕ που υπηρετεί. Το λιγότερο που μπορεί να αντιληφθεί κάποιος, βάζοντας και ένα διαφορετικό προβληματισμό, είναι να μπορεί να δηλώσει τουλάχιστον τα σχολεία που καλύπτει η ΕΛΜΕ της περιοχής του.
  3. Οι υποψήφιοι Δ/ντές πρέπει, για να έχουν τη δυνατότητα να θέσουν υποψηφιότητα, να έχουν αποφοιτήσει επιτυχώς από Σχολή Διοίκησης Σχολικών Μονάδων. Βασική προϋπόθεση. Χωρίς την επιτυχία σ’ αυτήν ο υποψήφιος δεν μπορεί να διεκδικήσει την θέση του Δ/ντή. Η Σχολή δεν είναι απλά σεμιναριακή - επιμορφωτική. Την υλοποίηση μπορεί να αναλάβει το ΕΚΔΑ ή το Πανεπιστήμιο. Διδάσκονται π.χ. επιπλέον μαθήματα όπως ψυχολογία εφήβου, ψυχολογία ομάδων, διαχείριση κρίσεων κ.ά και ελέγχετε η ψυχοκινητικότητα του υποψήφιου.
  4. Επανεξέταση της θέσης του Δ/ντή σχολικής μονάδας, στην αντιστοιχία του, στη γενική διοίκηση, καθώς ο ρόλος του είναι ιδιαίτερος και έχει υπό την εποπτεία του από 20 έως 35 εκπαιδευτικούς και από 200 έως 400 μαθητές.

 

Αθήνα 29-4-2015

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 200 ευρώ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ryzi_0.jpg
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
Μάθετε ακόμη πώς να το αποθηκεύετε και να το συντηρείται σωστά, με σκοπό όχι μόνο να διατηρήσετε τη γεύση και την υφή του, αλλά πρωτίστως για να...
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
gimnasio
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
Τμήμα μπαλκονιού έπεσε σε προαύλιο σχολείου
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
βοιοτια
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;
Ποια είναι, όμως, η ιστορία του συνοικισμού και γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο για την ανέγερση κατοικιών;
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;