Θεσσαλονίκη7/5/2015
Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Πρ. Κορομηλά 51
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622
http://3elmethess.blogspot.gr/
Σχετικά με την πρόταση του υπουργείου και την συζήτηση για την «επιλογή διευθυντών»
Mετά την κατάθεση της σχετικής πρότασης από τη μεριά του υπουργείου για την «επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης» και την έντονη δημόσια συζήτηση που αναπτύσσεται , επαναφέρουμε την απόφαση του ΔΣ της Γ ΕΛΜΕ (18/3/2015) για το ζήτημα αυτό:
Θεωρούμε αναγκαία και δυνατή την αναβάθμιση του συλλόγου των καθηγητών σε κυρίαρχο όργανο της παιδαγωγικής και διοικητικής λειτουργίας του σχολείου.
Το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου που όλα αυτά τα χρόνια κράτησε εν μέσω της κοινωνικής λαίλαπας και παρά την κατακρεούργηση των δικαιωμάτων του όρθιο το δημόσιο σχολείο, διαθέτει σε υπερθετικό βαθμό όλη τη γνώση αλλά και την ευθύνη και την διάθεση να προχωρήσει σε μια δημοκρατική τομή βάθους στην εκπαίδευση.
Σε συνδυασμό με την ουσιαστική λειτουργία των συμμετοχικών οργάνων, σε συνεργασία με τους γονείς και τους μαθητές, μπορεί να αναλάβει την πλήρη ευθύνη της «διοίκησης» του σχολείου.
Απαραίτητες προϋπόθεσεις είναι η άρση των ασφυκτικών περιορισμών των εγκυκλίων, της άγονης, αναποτελεσματικής γραφειοκρατικοποίησης π.χ. my school, η κατάργηση του «καθηκοντολογίου», η επαναφορά του προηγούμενου διδακτικού ωραρίου, η στελέχωση του σχολείου με μη εκπαιδευτικό προσωπικό: επιστάτες, γραμματείς, φύλακες κ.λ.π
Σ ‘ αυτό και μόνο το πλαίσιο στην αρχή της σχολικής χρονιάς κατά τη διαδικασία της κατανομής αρμοδιοτήτων και καθηκόντων, ο σύλλογος μπορεί να ορίζει με μυστική ψηφοφορία μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου τον εκάστοτε συντονιστή του παιδαγωγικού έργου και της συλλογικής δημοκρατικής του αυτοδιεύθυνσης με δυνατότητα ανάκλησης από τη συνέλευση του συλλόγου.
Ο συντονιστής εκτός της μείωσης του εκπαιδευτικού ωραρίου δεν δικαιούται επίδομα θέσης . Πρέπει επίσης να προβλεφθούν βοηθοί συντονιστές (υποδιευθυντές) σε όλα τα σχολεία που ορίζονται με την ίδια διαδικασία.
2. Σε σχέση με την διαδικασία επιλογής περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης το ΔΣ θεωρεί ότι ο εν λόγω θεσμός στερείται νοήματος σε μια δημοκρατικώς λειτουργούσα εκπαιδευτική δομή .
Εξυπηρετούσε μια συγκεντρωτική αντίληψη διοίκησης σε συνδυασμό υποχρεωτική κινητικότητα των εκπαιδευτικών όπως αυτή προβλέπεται από τον Ν.3848 (που πρέπει να καταργηθεί άμεσα).
Οι όποιες αρμοδιότητες των περ. διευθυντών μπορούν κάλλιστα να περιέλθουν στις κατά τόπους ΔΙ.Δ.Ε. που πρέπει να ενισχυθούν και να αποκεντρωθούν με την επανασύσταση και επαναλειτουργία των Γραφείων Εκπαίδευσης .
3. Άμεσα συνδεδεμένα με τις περιφερειακές διευθύνσεις, αποξενωμένα από τους εκπαιδευτικούς και με ελάχιστες αρμοδιότητες τα ΑΠΥΣΔΕ πρέπει επίσης να καταργηθούν .
Το ΔΣ με τις κατ αρχήν προτάσεις του αυτές θέλει να συμβάλλει στην συζήτηση που οργανωμένα πρέπει να γίνει στους συλλόγους και τις ΓΣ για το μεγάλο θέμα της δημοκρατικής λειτουργίας των σχολείων
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΤΣΙΝΑΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη